Jump to content
IGNORERAD

Risk för 2 års fängelse om man bär fel kläder.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Du har rätt i att detta inte tillhör denna tråd. Det var jag som hakade på Isan Lovers argumentation.

Jag håller inte alls med din argumentation men istället för att fortsätta så skickar jag PM till dig.

Jag tänker inte diskutera detta vidare i PM, utan det ska i såfall vara en öppen diskusion. Det verkar nästan som det är okey att ta politiska diskusioner, enligt moderatorerna. Isåfall kan vi ju plocka upp ditt PM och fortsätta, kanske i en annan tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    34

  • Tallviking

    15

  • andersbangkok

    9

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu blandar du väl hel vilt. A-kassan får man från facket. Inte regeringen

Det är några år sedan som vissa Fack och regering inte längre är parhästar men det kanske du inte har märkt !

Och regeringen har satsat på att få folk i arbete. Oppositionen har satsat på de få som hamnat lite snett i systemet men skitit i den stora massan

Vilket av de tv å misstagen tror du är enklast att rätta till när fel uppstår ?

Finansieras inte A-kassan via arbetsgivaravgiften + egenavgift och fackens uppgift är enbart att administrera den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finansieras inte A-kassan via arbetsgivaravgiften + egenavgift och fackens uppgift är enbart att administrera den.

Det stämmer bra det.

Och glöm inte att a-kasseavgifterna går med ca 20 miljarder i vinst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att bidragstagare har det bättre än dom som har arbete är en myt, och själv tycker jag att det är helt naturligt att folk som drabbas av sjukdom eller arbetslöshet när ortens fabrik stänger ska ha hjälp, och jag tycker inte heller att man ska tvångsförflytta familjer vid arbetslöshet, man ska få hjälp på platsen att hitta ett nytt jobb eller omskolas.

Regeringen har ju fokuserat mycket på att långtidssjukskrivna ofta med svåra sjukdommar ska arbeta, bl.a har det gällt cancersjuka under strålbehandling och såna som har transplanterat inre organ nyligen, flera fall har uppmärksammats när dessa har fått sin sjukersättning indragen och har fått beställa färdtjänst till arbetsförmedlingen, vissa har inte ens kunnat ta sig in utan hälp att gå, vissa har t.o.m tagit sina liv i desperation, detta tycker jag är bedrövliga lågvattenmärken i svensk politisk historia, och jag skämms över att en majoritet av svenska folket vill ha det så här.

På ett sätt önskar man nästan att dom och deras anhöriga fick smaka på det liv som dom dömmer andra till, nej vi ska ha ett samhälle där alla ska ha en människovärdig lägstanivå, sjuka ska ha rätt att få vara just sjuka, och arbetslösa som kanske har arbetat sen dom var 15 år och nu är medelålders och råkar vara anställda på ett företag som flyttar utomlands ska ha rätt till en A-kassa som dom och deras familjer klarar det allra nödvändigaste på, dom ska inte ses som lata paria och kastas ut till socialbidrag.

Mvh Isan Lover

Nu är det inte regeringen som handlägger sjukförsäkringen. Jag undrar vad det är för tjänstemän på Försäkringskassan som har tagit besluten om att skicka cancersjuka människor som uppenbarligen inte är arbetsföra till arbetsförmedlingen. Det har varit helt tyst efter valet så det var kanske någon tjänsteman som hade vänstersympatier som visste att det skulle göra sig bra i valrörelsen att ta ett felaktigt beslut som regeringen får stå upp för. Jag skulle vilja se ett reportage om dessa tjänstemän hur de tänkte när de skickade dessa sjuka människor till arbetsförmedlingen. I Norge finns en liknande sjukförsäkring med ännu hårdare regler. Kan det vara så att tjänstemän i Sverige inte klarar av att handlägga ärenden som norrmän klarar av.

När det gäller a-kassan så ska den gälla mellan två jobb och inte vara någon livstidsförsörjning, Enligt dig kan vem som helst flytta till någon avlägsen ort med hög arbetslöshet och köpa ett billigt hus och leva på a-kassan livet ut och kräva att få ett arbete just på denna ort. Det här tänket är ett resultat av att sossarna efter lång tid i maktens korridorer tror att Sverige är lika med sossepartiet.De skatteintäkter som samhället har ska vi vara rädda om och se till att det inte missbrukas. Det är inte så många år sen när hela sossepartiet var i uppror över att Alf Svensson påstod att det förekom missbruk av våra trygghetssystem. Det är det som är bra med demokrati när väljarna kan ge maktens män och kvinnor en smäll på fingrarna ibland och välja nåt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och du har nog missat att Svenska folket har röstat fram den regering som vi har!

Hej

Nej det kan du vara helt säker på att jag inte har, och det tror jag inte någon annan fackligt aktiv har missat heller.

Det är ju våra medlemmar som får betala skattesänknings kalaset, och våra ombud som får försöka hjälpa dom familjeförsörjare som drabbas.

Det enda man kan göra är att skämmas för att Svenska folket har röstat fram den regering som vi har, vilket innebär att en majoritet trampar på och skiter i sämre lottade medborgare för att själv få några tusenlappar till på banken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det kan du vara helt säker på att jag inte har, och det tror jag inte någon annan fackligt aktiv har missat heller.

Det är ju våra medlemmar som får betala skattesänknings kalaset, och våra ombud som får försöka hjälpa dom familjeförsörjare som drabbas.

Det enda man kan göra är att skämmas för att Svenska folket har röstat fram den regering som vi har, vilket innebär att en majoritet trampar på och skiter i sämre lottade medborgare för att själv få några tusenlappar till på banken.

Mvh Isan Lover

Tur att vi människor har olika åsikter (håller definitivt inte med dig IL) annars hade alla bott i en tvåa med kök, kört bil med samma märke och modell, och alla gått omkring med blå Puma träningsoverall, etc, etc. ;)

- IL du skäms för Svenska folket och tycker en majoritet trampar på sämre lottade.

- Jag personligen skämms mer för folk som inte kan respektera andras personliga åsikter och ståndpunkter!

PS! Känner ett flertal fackligt aktiva som inte röstar "rött", men som ändå jobbar för bättre vilkor för dom anställda, allt styrs inte av partifärg. ;)

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tur att vi människor har olika åsikter (håller definitivt inte med dig IL) annars hade alla bott i en tvåa med kök, kört bil med samma märke och modell, och alla gått omkring med blå Puma träningsoverall, etc, etc. ;)

- IL du skäms för Svenska folket och tycker en majoritet trampar på sämre lottade.

- Jag personligen skämms mer för folk som inte kan respektera andras personliga åsikter och ståndpunkter!

PS! Känner ett flertal fackligt aktiva som inte röstar "rött", men som ändå jobbar för bättre vilkor för dom anställda, allt styrs inte av partifärg. ;)

Ha en bra dag!

:wai:

Hej

Jag respekterar folks vilja och beslutet om att omfördela pengar och resurser ifrån dom sämst ställda till skattesänkningar för rika och bättre bemedlade är fattade i demokratisk ordning, och jag själv och min familj tillhör också vinnarna på dom genomförda förändringarna, men jag ogillar dom ändå p.g.a att många andra drabbas hårt.

Och jag uppskattar att vi kan ha olika uppfattning i denna fråga men ändå diskutera saken på ett vänligt sätt i god ton.

Ha en bra dag du också.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte diskutera detta vidare i PM, utan det ska i såfall vara en öppen diskusion. Det verkar nästan som det är okey att ta politiska diskusioner, enligt moderatorerna. Isåfall kan vi ju plocka upp ditt PM och fortsätta, kanske i en annan tråd.

Någon Moderater har redan skrivit att man har dessa diskussioner på prov, så upp till oss om vi kan hålla det på en acceptabel nivå (var väl mest innan valet som de inte ville ha dessa diskussioner)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det kan du vara helt säker på att jag inte har, och det tror jag inte någon annan fackligt aktiv har missat heller.

Det är ju våra medlemmar som får betala skattesänknings kalaset, och våra ombud som får försöka hjälpa dom familjeförsörjare som drabbas.

Det enda man kan göra är att skämmas för att Svenska folket har röstat fram den regering som vi har, vilket innebär att en majoritet trampar på och skiter i sämre lottade medborgare för att själv få några tusenlappar till på banken.

Mvh Isan Lover

Helt otroligt!

Så Svenska folket har inte valt "rätt" enligt dig!

Förstår du inte att vänsterns tid är förbi, kolla alla PIIGS länder som vänstern kört i botten!

Förr när svensken var obildad så gick det bra för sossarna men för varje år som svenskarna skaffar sig alltmer utbildning så väljer de att själva förfoga över sina pengar och vad de skall användas till och inte låta staten tala om vilken sjukvård de skall ha eller vilken skola deras barn skall gå på osv.. ! Sossarnas enda hopp nu är att de nysvenskar som kommer röstar på dem för de gamle trofasta sossarna är oftast mellan 70 och döden så för varje år som går så får de allt färre väljare!

Att facket håller på att dö ut får du acceptera, facket har missbrukat sina medlemmars pengar genom att skänka pengar till sossepartiet fastän att de flesta av medlemmarna INTE röstar på sossarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag respekterar folks vilja och beslutet om att omfördela pengar och resurser ifrån dom sämst ställda till skattesänkningar för rika och bättre bemedlade

Mvh Isan Lover

Stefan Persson betalade 794 miljoner i skatt förra året (Här har du listan http://www.skattebetalarna.se/Skattebetalarna/smid/12460/ArticleID/2389) Lägg märke till att det inte var H&M som betalade detta utan Stefan Persson privat, Stefan Persson skulle på en handvändning kunna flytta ut ur Sverige men har valt att stanna i här pga att han älskar landet!

Ni på vänsterkanten blir aldrig nöjda utan vill av princip skäl skinna sådan som Persson, utan dessa företagsägare hade Sverige gått i konkurs men det bryr ni er inte om för det enda viktiga är att krossa dessa kapitalistsvin!

Ärt det rimligt och rättvist att en skall betala över 700 miljoner i skatt och en annan några tusen men samtidigt skall de ha samma vård, samma skola osv.. Och om du tycker JA så är det då konstigt att vissa framgångsrika helt enkelt lämnar landet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan Persson betalade 794 miljoner i skatt förra året (Här har du listan http://www.skattebet.../ArticleID/2389) Lägg märke till att det inte var H&M som betalade detta utan Stefan Persson privat, Stefan Persson skulle på en handvändning kunna flytta ut ur Sverige men har valt att stanna i här pga att han älskar landet!

Ni på vänsterkanten blir aldrig nöjda utan vill av princip skäl skinna sådan som Persson, utan dessa företagsägare hade Sverige gått i konkurs men det bryr ni er inte om för det enda viktiga är att krossa dessa kapitalistsvin!

Ärt det rimligt och rättvist att en skall betala över 700 miljoner i skatt och en annan några tusen men samtidigt skall de ha samma vård, samma skola osv.. Och om du tycker JA så är det då konstigt att vissa framgångsrika helt enkelt lämnar landet?

Ja det vore bättre om det var tvärt om!!!!

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Stefan Persson betalade 794 miljoner i skatt förra året (Här har du listan http://www.skattebetalarna.se/Skattebetalarna/smid/12460/ArticleID/2389) Lägg märke till att det inte var H&M som betalade detta utan Stefan Persson privat, Stefan Persson skulle på en handvändning kunna flytta ut ur Sverige men har valt att stanna i här pga att han älskar landet!

Ni på vänsterkanten blir aldrig nöjda utan vill av princip skäl skinna sådan som Persson, utan dessa företagsägare hade Sverige gått i konkurs men det bryr ni er inte om för det enda viktiga är att krossa dessa kapitalistsvin!

Ärt det rimligt och rättvist att en skall betala över 700 miljoner i skatt och en annan några tusen men samtidigt skall de ha samma vård, samma skola osv.. Och om du tycker JA så är det då konstigt att vissa framgångsrika helt enkelt lämnar landet?

Hej

Det du ogillar verkar vara att man betalar skatt efter förmåga, vilket leder till att alla kan gå i skola och få vård, och att alla människor oavsett problem garanteras en vissligen låg men ändå något så när dräglig lägsta nivå.

Den ende som kan svara för just Stefan Persson,s fall är ju han själv, men det verkar ju som att han gör bedömmningen att det är värt att betala skatt och bo kvar här i landet, och där tycker jag att han är ett föredömme och han kanske får ihop ekonomin ändå?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det du ogillar verkar vara att man betalar skatt efter förmåga, vilket leder till att alla kan gå i skola och få vård, och att alla människor oavsett problem garanteras en vissligen låg men ändå något så när dräglig lägsta nivå.

Den ende som kan svara för just Stefan Persson,s fall är ju han själv, men det verkar ju som att han gör bedömmningen att det är värt att betala skatt och bo kvar här i landet, och där tycker jag att han är ett föredömme och han kanske får ihop ekonomin ändå?

Mvh Isan Lover

Jag ogillar inte att man betalar efterförmåga men jag ogillar vänstern som hela tiden ger sig på de som är ekonomiskt framgångsrika ekonomiskt, Ohly drog tom upp i valrörelsen att Stefan Persson fått sänkt skatt.

Vi skall vara glada att en sådan som Stefan Persson inte flyttar ut ur Sverige som så många andra gjort.

Ni kommer kanske ihåg när Tetra Pak flyttades ut efter att Palme ville införa Löntagarfonderna, tror inte att varken du eller jag förstår hur många miljarder Sverige förlorat på skatteintäkter som vi blivit av med efter att vänstern drivit dessa företag ur Sverige!

Fö så har Stefan Persson redan svarat att han trivs i Sverige och kan tänka sig att betala den höga skatt han har, men vi vet inte vad som hänt om Ohly blivit minister och efter alla hans olika skattehöjarförslag om Stefan Persson hade stannat!

Stefan Persson har oxå förklarat varför han börsnoterade H&M, anledningen var att de var rädda för att vänstern skulle förstatliga H&M, vilket i sig är skandalöst att den rädslan skall kunna finnas i ett någorlunda modernt samhälle!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara ta upp en sak jag brukar fundera över :)

Varför skall man bara betala skatt efter förmåga, varför betalar alla inte alltid efter förmåga?

Tex när jag är på Maxi så betalar jag 9 spänn för en liter mjölk och Per Gessle 107 spänn för samma liter medan en uteliggare får mjölken gratis, likadant när man köper bostad så betalar alla efter förmåga eller tankar bilen, reser på semester osv..?

Jag har en bra idé :) I svampens gnäggtråd så betalar vi våra andelar efter våra inkomster i Taxeringskalendern och om vi vinner så delar vi lika ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara ta upp en sak jag brukar fundera över :)

Varför skall man bara betala skatt efter förmåga, varför betalar alla inte alltid efter förmåga?

Tex när jag är på Maxi så betalar jag 9 spänn för en liter mjölk och Per Gessle 107 spänn för samma liter medan en uteliggare får mjölken gratis, likadant när man köper bostad så betalar alla efter förmåga eller tankar bilen, reser på semester osv..?

Jag har en bra idé :) I svampens gnäggtråd så betalar vi våra andelar efter våra inkomster i Taxeringskalendern och om vi vinner så delar vi lika ;)

Ja, eller så gör ni det som ett share-spel så att den som har minst pengar får betala mest och de som har mest pengar får dela på eventuell vinst, du som har vana kan kanske skissa på en sådan ide :) ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eller så gör ni det som ett share-spel så att den som har minst pengar får betala mest och de som har mest pengar får dela på eventuell vinst, du som har vana kan kanske skissa på en sådan ide :) ?

Annars gör man som man gör i en demokrati, det vill säga att den som vill köpa en sak och vinner en budgivning skall få vinna budgivningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att om en person vinner en budgivning på en lägenhet (tex) så skall personen inte få köpa denna innan någon överhet godkänt detta (gärna en vit medelålders man, för de vet mycket mer än tex små söta invandrade tjejer), det kan ju vara så att personen har lånat pengarna av tex en bank (eller annat) till en för hög ränta och då borde någon (ur överheten) godkänna detta ;)

Börjar känna mig som en kommunist :crazy:

Överheten däremot de är kapabla till att godkänna sina egna tobaksvanor, alkoholvanor, spelvanor osv.. eftersom de är mycket smartare :giggle:

Ändrades av BaBoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annars gör man som man gör i en demokrati, det vill säga att den som vill köpa en sak och vinner en budgivning skall få vinna budgivningen!

Nja, tror du missuppfattat ordet demokrati. Det härstammar från grekiska och betyder folkstyre= majoriteten bestämmer.

Vore snällt om du inte blandar in det ordet med ditt share eller vad det nu är det du vill kalla ditt "demokratispel" för.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars gör man som man gör i en demokrati, det vill säga att den som vill köpa en sak och vinner en budgivning skall få vinna budgivningen!

Att ägna sig åt privat olaglig utlåningsverksamhet är nog väldigt mycket vanligare i en diktatur än i en demokrati, att det öht förekommer i en demokrati beror på att demokrati inte med automatik medför att alla invånare är logiska och osjälviska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ägna sig åt privat olaglig utlåningsverksamhet är nog väldigt mycket vanligare i en diktatur än i en demokrati, att det öht förekommer i en demokrati beror på att demokrati inte med automatik medför att alla invånare är logiska och osjälviska.

Har ingen aning om vad som förekommer oftare i en diktatur än i en demokrati men skulle vara intressant att höra varför och på vilket sätt du tror (eller vet) att sådant förekommer mer i en diktatur än i en demokrati?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, tror du missuppfattat ordet demokrati. Det härstammar från grekiska och betyder folkstyre= majoriteten bestämmer.

Vore snällt om du inte blandar in det ordet med ditt share eller vad det nu är det du vill kalla ditt "demokratispel" för.

Fritz..

Vet inte om jag missuppfattat vad en demokrati är men här i Sverige så har vi fri budning på tex bostäder (vilket jag nämde i mitt inlägg) och den som budar mest får den!

Likadant på en auktion, tradera, det är inge myndighet som går in och kollar att jag inte förköpt mig när jag vunnit en budgivning på en auktion, detta är ni inte heller för förutom när det gäller Thailändare, för Thailändare är ju inte tillräckligt smarta för att kunna avgöra själva om de har råd!

I Gnäggtråden tycker jag att vi svenskar skall få vara med på andelar utan granskning men om någon thailändare vill vara med så skall vi granska denne så att personen verkligen har råd med detta ( vi vill ju inte att personen skall behöva åka till Köpenhamn och sälja sig)!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag tänker inte diskutera detta vidare i PM, utan det ska i såfall vara en öppen diskusion. Det verkar nästan som det är okey att ta politiska diskusioner, enligt moderatorerna. Isåfall kan vi ju plocka upp ditt PM och fortsätta, kanske i en annan tråd.

Gärna det om det är ok för fodervärdarna :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Nej det kan du vara helt säker på att jag inte har, och det tror jag inte någon annan fackligt aktiv har missat heller.

Det är ju våra medlemmar som får betala skattesänknings kalaset, och våra ombud som får försöka hjälpa dom familjeförsörjare som drabbas.

Det enda man kan göra är att skämmas för att Svenska folket har röstat fram den regering som vi har, vilket innebär att en majoritet trampar på och skiter i sämre lottade medborgare för att själv få några tusenlappar till på banken.

Mvh Isan Lover

Fortsätt att skämmas du. Jag skämdes förut men inte längre. :)

Du verkar ha problem både i Thailand och i Sverige, måste vara tungt i längden. :(

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...