Jump to content
IGNORERAD

Risk för 2 års fängelse om man bär fel kläder.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Var tionde byggnadsmedlem röstar på SD enl tidningen Byggnadsarbetaren som kom i lådan idag

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    34

  • Tallviking

    15

  • andersbangkok

    9

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag är lite intresserad av var du fått tag på siffran 13%. Innebär det att sossarna är större i de andra samhällsklasserna då? För partiet fick ju trotts allt flest röster av alla partier i valet.

22% av de som hade ett arbete röstade på sossarna , 38% av de som hade ett arbete röstade på moderaterna!

Link to comment
Dela på andra sajter

För partiet fick ju trotts allt flest röster av alla partier i valet.

Hmmm .. och därmed borde de ju egentligen ha vunnit valet, eller hur? De var ju segrare? Precis som i Thailand alltså. :)

Sverige är ju också på väg att bli en diktatur som Burma. Jädrans dumma elit och utbildat folk.

Fram för mindre bildning och mer "sunt förnuft"!

PS. Dessutom borde alla ha varsitt litet potatisland.. minst!

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, jag förstår fullt. Min kommentar var mest ägnad åt dem som hävdar att alla fattiga stödjer TRT/PPP/PTP trots att verkligheten visar en helt annan bild.

Senaste valet i Sverige visade väl att bara 13% av arbetarklassen i Sverige röstade på sossarna? Precis som de fattiga i Thailand så vet väl de resterande 87% inte sitt eget bästa...

Källan:Men bland människor som har ett jobb fick partiet bara 22 procent.

Endast en nomenkalturist och murvel använder ordet arbetarklass med denna definition.

Överklassaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jodå, jag förstår fullt. Min kommentar var mest ägnad åt dem som hävdar att alla fattiga stödjer TRT/PPP/PTP trots att verkligheten visar en helt annan bild.

Senaste valet i Sverige visade väl att bara 13% av arbetarklassen i Sverige röstade på sossarna? Precis som de fattiga i Thailand så vet väl de resterande 87% inte sitt eget bästa...

Hej

Att alla fattiga stöder eller har stött TRT/PPP/PTP är nog en överdrift, jag har ju själv skrivit om bekanta i Isaan som är Gula fast dom kommer ifrån en liten by med grusväg, och eftersom dom nu bor i stan och tjänar skapligt är dom naturligtvis Gula och ser ner på sina forna vänner som fortfarande odlar ris, dom vill inte ens besöka landet längre, och när dom en gång kom till vårt hus så klagade dom på grusvägarna och att det var smutsigt hela tiden, och dom tjatar hela tiden om att vi måste flytta därifrån för byborna är andra klassens människor (dumma och lata) och dom kan inte förstå att en vit människa vill beblanda sig med dessa.

Vi har väl blivit ombedda att undvika Svensk politik på forumet, men jag kan ändå inte låta bli att besvara detta.

Att allt mindre delar av arbetarklassen röstar på "sitt" eget parti får man väl tolka som att sossarna har gjort ett så bra jobb under 100 år att många ur arbetarklassen har fått det så mycket bättre att dom mer identifierar sig med sina forna plågoandar, och nu ser skatter som är till för att alla ska ha en viss lägstanivå som ett problem, och dom vill hellre ha mer själv än att som förr vara med och stötta dom svaga.

Samhället har hårdnat och antalet uteliggare och barn som växer upp i fattigdom har ökat, folk tvingas jobba fast dom är sjuka, arbetslösa får gå på socialbidrag, boendet blir mer och mer segregerat, skolorna blir mer och mer segregerade, fler har inte råd att laga tänderna, och klyftorna i landet mellan dom som har och inte har ökar snabbt, och dom som inte har får skylla sig själva, det är den nya tidens bistra budskap.

Och det är inte mycket att göra åt just nu, för det är ju en majoritet av dom röstberättigade i Sverige som vill ha det så.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

För att återgå till ämnet så skriver Bangkok Post idag att CRES (The Centre for the Resolution of the Emergency Situation)

inte kommer att dra tillbaka den lag som förbjuder anti regerings souvernirer som Apishit önskade.

Det är CRES director Prawit Wongsuwon och arme chefen General Prayuth Chan-ocha som uttalade sig i frågan och dom säger att lagen ska vara kvar och följas oavsett att Apishit tycker att den kränker yttrandefriheten, tidigare uttalade sig Apishit om att lagen dessutom kunde bryta mot konstitutionen och dom mänskliga rättigheterna.

Att CRES och Generalen inte lyssnar på Apishit utan öppet trotsar honom och kör sitt eget race betyder nog att frågan om vem som verkligen bestämmer och har makten i landet kommer upp igen, är det Generalerna och Prem eller Apishit och hans regering?

Mvh Isan Lover

CRES defies Abhisit over 'disunity' banPublished: 23/11/2010 at 12:00 AM

Newspaper section: News

The Centre for the Resolution of the Emergency Situation has defied Prime Minister Abhisit Vejjajiva's wishes by refusing to reverse its ban on anti-government souvenirs.

The souvenirs, which are being sold by red shirt protesters, carry messages which the CRES claims cause disunity and offend the royal institution.

A source said yesterday Defence Minister and CRES director Prawit Wongsuwon and army chief Prayuth Chan-ocha insisted the ban, issued last Friday, would remain in effect even though Mr Abhisit believed it violated people's right to free speech.

The prime minister said on Saturday he would ask the CRES to revise the ban.

"The order will not be revoked or changed but the CRES has explained to government officials and police that it applies only to things that offend the [royal] institution," the CRES source said.

"Those items conveying political views are acceptable.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För att återgå till ämnet så skriver Bangkok Post idag att CRES (The Centre for the Resolution of the Emergency Situation)

inte kommer att dra tillbaka den lag som förbjuder anti regerings souvernirer som Apishit önskade.

Det är CRES director Prawit Wongsuwon och arme chefen General Prayuth Chan-ocha som uttalade sig i frågan och dom säger att lagen ska vara kvar och följas oavsett att Apishit tycker att den kränker yttrandefriheten, tidigare uttalade sig Apishit om att lagen dessutom kunde bryta mot konstitutionen och dom mänskliga rättigheterna.

Att CRES och Generalen inte lyssnar på Apishit utan öppet trotsar honom och kör sitt eget race betyder nog att frågan om vem som verkligen bestämmer och har makten i landet kommer upp igen, är det Generalerna och Prem eller Apishit och hans regering?

Mvh Isan Lover

Nytt rekord :great:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att alla fattiga stöder eller har stött TRT/PPP/PTP är nog en överdrift, jag har ju själv skrivit om bekanta i Isaan som är Gula fast dom kommer ifrån en liten by med grusväg, och eftersom dom nu bor i stan och tjänar skapligt är dom naturligtvis Gula och ser ner på sina forna vänner som fortfarande odlar ris, dom vill inte ens besöka landet längre, och när dom en gång kom till vårt hus så klagade dom på grusvägarna och att det var smutsigt hela tiden, och dom tjatar hela tiden om att vi måste flytta därifrån för byborna är andra klassens människor (dumma och lata) och dom kan inte förstå att en vit människa vill beblanda sig med dessa.

Vi har väl blivit ombedda att undvika Svensk politik på forumet, men jag kan ändå inte låta bli att besvara detta.

Att allt mindre delar av arbetarklassen röstar på "sitt" eget parti CUT.propaganda..CUT tidens bistra budskap.

Och det är inte mycket att göra åt just nu, för det är ju en majoritet av dom röstberättigade i Sverige som vill ha det så.

Mvh Isan Lover

Du har tidigare hävdat att alla fattiga i Thailand stödjer/stödde TRT eller dess olika reinkarnationer, de som mot förmodan inte gjorde det begrep inte sitt eget bästa.

Lite av samma attityd kan man läsa i ditt inlägg om Socialdemokraterna. Arrogant och jävligt respektlöst mot väljarna i både Sverige och Thailand tycker jag och jag hoppas ju innerligt att Socialdemokraterna i Sverige har en mer pragmatisk syn på att analysera valfiaskot än vad du verkar ha.

Jag har rest och träffat fattiga över HELA Thailand och trots att de landlösa gummitapparna i södra Thailand förmodligen tillhör de allra fattigaste så skulle de aldrig kunna tänka sig att rösta på ett parti kontrollerat av Thaksin. Men det kommer du aldrig att förstå uppe i ditt lilla Shang-ri la till by vid Mekongfloden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att alla fattiga stöder eller har stött TRT/PPP/PTP är nog en överdrift, jag har ju själv skrivit om bekanta i Isaan som är Gula fast dom kommer ifrån en liten by med grusväg, och eftersom dom nu bor i stan och tjänar skapligt är dom naturligtvis Gula och ser ner på sina forna vänner som fortfarande odlar ris, dom vill inte ens besöka landet längre, och när dom en gång kom till vårt hus så klagade dom på grusvägarna och att det var smutsigt hela tiden, och dom tjatar hela tiden om att vi måste flytta därifrån för byborna är andra klassens människor (dumma och lata) och dom kan inte förstå att en vit människa vill beblanda sig med dessa.

Än en gång förstärker IL min misstanke att han är anställd av någon liten obskyr grupp av förutseende thailändska toppmilitärer, domare och ledande Demokrater. Varje gång någon ledande person från den samling personer gruppen företräder gör eller säger något riktigt korkat, och det händer rätt ofta, så skickar någon ur den lilla obskyra gruppen ett mail till IL för att släta över deras dumheter och få svenska thailandsintresserade att fokusera på IL´s dumheter istället för på deras egna. Jag märker att taktiken fungerar oerhört bra på mig själv och jag är nog inte ensam; oavsett vilka dumheter militären eller andra högdjur än hittar på så lyckas IL skriva något som resulterar i att ens frustration över IL´s än större dumheter gör att man på något sätt förlåter militären och istället fokuserar än mer på Thaksin och de rödas knasigheter. IL har med all säkerhet någon "Elitens order av guld" i någon byrålåda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du har tidigare hävdat att alla fattiga i Thailand stödjer/stödde TRT eller dess olika reinkarnationer, de som mot förmodan inte gjorde det begrep inte sitt eget bästa.

Så kan man ju säga om man vill spetsa till det, men i Thailand är det ju mycket som spelar in i var man står politiskt förutom höger - vänster och rik - fattig, t.ex etnicitet (kines, Lao, Malaj, Thai m.m), geografiskt läge (nord - syd), och inte minst tradition där lokala personer har stor påverkan.

Lite av samma attityd kan man läsa i ditt inlägg om Socialdemokraterna. Arrogant och jävligt respektlöst mot väljarna i både Sverige och Thailand tycker jag och jag hoppas ju innerligt att Socialdemokraterna i Sverige har en mer pragmatisk syn på att analysera valfiaskot än vad du verkar ha.

Jag tror faktiskt på allvar att en så stor del av det svenska folket har det så bra att dom glömmer bort vem och vilka det är som har gjort deras klassresa möjlig, och jag tror inte att vi får en vänster regering igen förrän tillräckligt många har fått det sämre igen t.ex genom lågkonjuktur och arbetslöshet, då om inte förr kommer dom att märka skillnad på vänster och höger i politiken och att det sociala skyddsnät som dom tidigare inte ville vara med och finasiera via skatten faktiskt behövs. Visst hade det varit önskvärt att folk tänkte lite mer på varandra och visat solidaritet, men det ligger tyvär i människans natur att hellre vilja ha mer själv än att dela med sig.

Jag har rest och träffat fattiga över HELA Thailand och trots att de landlösa gummitapparna i södra Thailand förmodligen tillhör de allra fattigaste så skulle de aldrig kunna tänka sig att rösta på ett parti kontrollerat av Thaksin. Men det kommer du aldrig att förstå uppe i ditt lilla Shang-ri la till by vid Mekongfloden.

Det är väl inte konstigare än att det finns arbetslösa och lågavlönade som röstar på Moderaterna, det är inte så lätt att förstå varför, men i en demokrati väljer man ju själv och man får den regering och det liv som majoriteten vill, om nu inte eliten och militären tycker att du röstar fel förstås för då kan dom ju alltid ta till en militärkupp.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

"Det är väl inte konstigare än att det finns arbetslösa och lågavlönade som röstar på Moderaterna, det är inte så lätt att förstå varför, men i en demokrati väljer man ju själv och man får den regering och det liv som majoriteten vill, om nu inte eliten och militären tycker att du röstar fel förstås för då kan dom ju alltid ta till en militärkupp. "

Om allting hade varit lätt att förstå för samtliga så hade vi inte haft alla dessa roliga debatter.

Det är mycket roligare nu med alla sandlådeslutsatser. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart blir det kanske prolem att ha röd Tshirt :ironi:

Å jag som har flera ligger i C-M å väntar.

Får ta med vita istället.

Du kan ju prova att ha en röd med texten

"I´m farang and here to spend some money for your guns"

och se om det går hem. :ironi:

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har väl blivit ombedda att undvika Svensk politik på forumet, men jag kan ändå inte låta bli att besvara detta.

Att allt mindre delar av arbetarklassen röstar på "sitt" eget parti får man väl tolka som att sossarna har gjort ett så bra jobb under 100 år att många ur arbetarklassen har fått det så mycket bättre att dom mer identifierar sig med sina forna plågoandar, och nu ser skatter som är till för att alla ska ha en viss lägstanivå som ett problem, och dom vill hellre ha mer själv än att som förr vara med och stötta dom svaga.

Samhället har hårdnat och antalet uteliggare och barn som växer upp i fattigdom har ökat, folk tvingas jobba fast dom är sjuka, arbetslösa får gå på socialbidrag, boendet blir mer och mer segregerat, skolorna blir mer och mer segregerade, fler har inte råd att laga tänderna, och klyftorna i landet mellan dom som har och inte har ökar snabbt, och dom som inte har får skylla sig själva, det är den nya tidens bistra budskap.

Och det är inte mycket att göra åt just nu, för det är ju en majoritet av dom röstberättigade i Sverige som vill ha det så.

Mvh Isan Lover

Och ändå betalar vi högst skatt i världen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

För att återgå till ämnet så skriver Bangkok Post idag att CRES (The Centre for the Resolution of the Emergency Situation)

inte kommer att dra tillbaka den lag som förbjuder anti regerings souvernirer som Apishit önskade.

Det är CRES director Prawit Wongsuwon och arme chefen General Prayuth Chan-ocha som uttalade sig i frågan och dom säger att lagen ska vara kvar och följas oavsett att Apishit tycker att den kränker yttrandefriheten, tidigare uttalade sig Apishit om att lagen dessutom kunde bryta mot konstitutionen och dom mänskliga rättigheterna.

Att CRES och Generalen inte lyssnar på Apishit utan öppet trotsar honom och kör sitt eget race betyder nog att frågan om vem som verkligen bestämmer och har makten i landet kommer upp igen, är det Generalerna och Prem eller Apishit och hans regering?

Mvh Isan Lover

CRES defies Abhisit over 'disunity' banPublished: 23/11/2010 at 12:00 AM

Newspaper section: News

The Centre for the Resolution of the Emergency Situation has defied Prime Minister Abhisit Vejjajiva's wishes by refusing to reverse its ban on anti-government souvenirs.

The souvenirs, which are being sold by red shirt protesters, carry messages which the CRES claims cause disunity and offend the royal institution.

A source said yesterday Defence Minister and CRES director Prawit Wongsuwon and army chief Prayuth Chan-ocha insisted the ban, issued last Friday, would remain in effect even though Mr Abhisit believed it violated people's right to free speech.

The prime minister said on Saturday he would ask the CRES to revise the ban.

"The order will not be revoked or changed but the CRES has explained to government officials and police that it applies only to things that offend the [royal] institution," the CRES source said.

"Those items conveying political views are acceptable.

Klart Abhisit motsätter sig detta officiellt, Annars kommer han ju få problem internationellt. Nu har han ju nån att skylla på. Han gör det bara lätt för sig själv verkar det som.

skapa gärna fler av dessa "lagar" då kommer vi ju ännu närmare den dagen då kungahuset och dess militära makt tillslut krossas.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan kära nå'n vad det blev politiskt och heta känslor som haglar likt paintballkulor i ett ungdomskollektiv.

Jag bär de kläder jag känner mig bekväm i. Har aldrig brytt mig om mode, lever efter den gamla devisen;

"Bara döda fiskar flyter med strömmen" som kan tolkas som att man måste våga vara lite egen och inte bry sig så mycket om vad alla andra tycker.

Mode skapas ju bara på lite olika platser i världen och sprids sedan som någon vedertagen norm, take it or leave it, så att säga.

Nåväl, väntar man tillräckligt länge så blir ju ens gamla paltor högsta mode så småningom i alla fall.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart blir det kanske prolem att ha röd Tshirt :ironi:

Å jag som har flera ligger i C-M å väntar.

Får ta med vita istället.

Från vanligtvis välunderrättad källa kommer man inom kort inte längre tillåtas få bära T- shirts eller tröjor ö.h.t. eftersom dessa plagg associeras alltför mycket med proletär kostymering. Olikfärgade skjortor går bra men enfärgade enbart i kombination med slips är förslaget tänkt att utfärdas.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor bowlingtävling skall spelas i Chiang Mai 5-6 dec. Lag från Thailands alla provinser kommer att deltaga och jag med fru har fått plats i ett av lagen, men.

för att få deltaga på banketten efter tävlingen, så måste man bära rosa skjorta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor bowlingtävling skall spelas i Chiang Mai 5-6 dec. Lag från Thailands alla provinser kommer att deltaga och jag med fru har fått plats i ett av lagen, men.

för att få deltaga på banketten efter tävlingen, så måste man bära rosa skjorta.

Kolla om någon är "Röskjorta".

Då kan ni tvätta hans ock en vit tills.

Så har ni två rosa sen till banketten.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte alla minst en rosa skjorta ? :huh:

numera lite trång men ..

:bag:

mvh

:rotfl::rotfl:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Bangkok Post skriver om CRES nya lag som förbjuder försäljning och utdelning av regerings fientligt material som T-shirts, flip flops och dylikt som enligt militären skapar konflikt i landet.

Apishit själv har bett militären och CRES att tänka över lagen en gång till eftersom den enligt honom bryter mot konstitutionen, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter, men militären har inte viljat ändra sig.

Men nu verkar det finnas en liten chans till att det blir en ändring, det är ju många som har uttalat sig kritiskt mot den ansvarige Generalen tokiga lag.

Mvh Isan lover

http://www.bangkokpost.com/opinion/o...-sod-editorial

Khao Sod Editorial

•Published: 26/11/2010 at 12:00 AM

•Newspaper section: News

The Centre for Resolution of the Emergency Situation has come under fire for ordering a ban on the sale or free distribution of rally materials that may ''cause disunity in the country''. Even Prime Minister Abhisit Vejjajiva has asked the CRES to reconsider its order.

The ban coincided with a rally organised in Bangkok last Friday by the United Front for Democracy against Dictatorship, to mark six months since the army cracked down on its mass rally in the capital, which resulted in many deaths.

We do not believe that the ban, which imposes severe penalties on violators, can be effectively enforced. On the contrary, it may create greater opposition and anger among those who see this as an infringement of their right to free expression. It also does not contribute to the government's efforts at promoting national reconciliation.

In addition, the CRES order may violate the spirit of the constitution, which guarantees freedom of expression, as well as Criminal Law. It is absurd that a quasi-legal order issued by a group of people can restrict the rights of the public at large.

The point here is that the prime minister, as well as a large number of people, have spoken out against the CRES order, while army chief Gen Prayuth Chan-ocha, who signed the order in his capacity as CRES deputy director, has said that he is willing to reconsider the ban.

We urge all authorities concerned to take urgent steps to revoke this order, which has raised a lot of questions and created further problems in society. If the CRES and the government continue to do nothing, people will think there is a bias against the UDD and its supporters among the powers-that-be.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...