Guest jlh66 Inlagd November 18, 2010 Dela Inlagd November 18, 2010 Någon som sett filmen?Vad tyckte ni om den,jag tänkte se den i helgen om jag får tid http://www.ergo.nu/film/20101117-cornelis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Nobody Inlagd November 18, 2010 Dela Inlagd November 18, 2010 Såg den idag och tyckte att den var kanon. Gillar man Cornelis och Fred Åkerström så gillar man nog filmen. Intressant och sorgligt och jag blev sugen på att läsa mer om han. Den fd Turbo Negro sångaren är slående lik. Vin kvinnor & sång sammanfattar den rätt bra. Kolla trailern på hemsidan http://www.cornelisvreeswijk.se/index.php?page=visanyhet&id=48 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Cornelis är en av mina absoluta favoriter och om filmen kommer ut på DVD så skulle det uppskattas om någon som ska till Pattaya köper en och tar med sig till mig. En liten petitess i sammanhanget. I "Balladen om Herr Fredrik Åkare och den söta Fröken Cecila Lind" så slarvade han med texten. I första versen är det fullmåne men i sista är månen ny. Det kan det väl inte vara samma kväll ? Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UDON-CHARLIE Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Sicken favorit! U-C Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Jävlar vad sugen jag är på se den filmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Såg den i veckan. Bra film tycker jag. Hank von helvete gör ett bra jobb som Cornelis. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Såg den i veckan. Bra film tycker jag. Hank von helvete gör ett bra jobb som Cornelis. Inte besviken på sång o musik ? Jag vill också se men lite orolig för just vad jag frågade om mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Hade turen att få svinga några bägare med honom på 70 talet. Trevlig kille. Ibland kom han till Gåshaga Värdshus på Lidingö med båt. Jag jobbade på granntomten. Å tog gärna en öl på värdshuset. De är sedan länge nerbrunnet. Är idag god vän med hans syster som bor en liten bit ifrån mig. Världen är liten ibland. Ska se filmen. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Nej jag blev positivt överraskad. En film är en film och de har gjort det mycket snyggt med den riktiga Cornelis ibland och Hans-Erik Dyvik Husby där det passar. Jag tycker Hans-Erik Dyvik Husby gör ett bra jobb. Inte besviken på sång o musik ? Jag vill också se men lite orolig för just vad jag frågade om mvh Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Tack för svaret Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gnagarn1891 Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 hallå!! vi snackar om cornelis,,i min barn dom så finns dom gamla sångerna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 hallå!! vi snackar om cornelis,,i min barn dom så finns dom gamla sångerna.. I din barndom i min hmm ungdom mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Favoriter: Lasse Liten Blues. Felicia. Polarn Per å de sociala. Cylinderhatt. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Favoriter: Lasse Liten Blues. Felicia. Polarn Per å de sociala. Cylinderhatt. Gjorde han nån som var dårlig ? Jag gillade faktisk allt mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Kan inte säga att jag gillade allt han gjorde men mkt va bra. Det är som vanligt. Smaken är olika. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 19, 2010 Dela Inlagd November 19, 2010 Kan inte säga att jag gillade allt han gjorde men mkt va bra. Det är som vanligt. Smaken är olika. Ja ungefär som baken men på nåt vis var det inget som var sådär riktigt dårligt det var väl så jag menade det mesta var ok mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.