Jump to content
IGNORERAD

Comviq surf låsa upp


sunshine11281

Recommended Posts

sunshine11281

Hej jag har många problem vad ska vi köpa för en ny laptop med webcam till dottern i Thailand i ca 15-20,000 bath

för normal surfning inget avanserat i övrigt vi har även en comviq surf sticka kan man låsa upp den och använda sig av samma system i Thailand

och i så fall vad ska vi ha då?

Eller annan typ av samma sak då hon ska kunna surfa hemma och på jobbet och eventuellt månads kostnad tiil den ?

Dottern bor strax utanför Korat ( Boajaj) ursäkta stavningen någon som har erfarenhet av surf där?

Vi kommer att vara i Pattaya och även handla där vad finns det för data shoppar där som ni kan rekommendera till oss.

Det var många frågor på än gång men här sitter många experter :)

Från än som är novis om detta i Thailand.

Tack på förhand för alla svar // Sunshine11281

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Vad du köper dator i Pattaya det har jag ingen aning om. Men skall du till Bangkok så är ju Pantip Plaza ett bra ställe.

Sedan detta med internet. Thailand har ju inte något utbyggt 3G mobilnät av den anledningen att det fortfarande bråkas om licenser och frekvenser.

Så dom olika operatörerna har då fått ta till lite speciallösningar. Där man haft bra 2G kapacitet och dessutom ett stort kundunderlag har man helt enkelt börjat att använda 2G frekvenser för att köra 3G. Men som sagt det är i mycket begränsad omfattning. Så att det skulle fungera Bua Yai utanför Korat är nog bara att glömma. AIS har exempelvis 3G på 4 orter och då ganska centralt.

Så vad du då får köra är 2G som antingen går 0,2M eller om du har tur Edge som klarar ca 0,4M. Men även här är det ju viktigt att ta reda på vilka bolag som har Edge i denna ort som ni pratar om.

Och om din tele2 dongel fungera med Edge kan man svara kanske. Men kanske bättre att köpa en ny ihop med rätt leverantör för orten. Ex tar AIS 1020 thb för en 2G/Edge dongle.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag har många problem vad ska vi köpa för en ny laptop med webcam till dottern i Thailand i ca 15-20,000 bath

för normal surfning inget avanserat i övrigt vi har även en comviq surf sticka kan man låsa upp den och använda sig av samma system i Thailand

och i så fall vad ska vi ha då?

Eller annan typ av samma sak då hon ska kunna surfa hemma och på jobbet och eventuellt månads kostnad tiil den ?

Dottern bor strax utanför Korat ( Boajaj) ursäkta stavningen någon som har erfarenhet av surf där?

Vi kommer att vara i Pattaya och även handla där vad finns det för data shoppar där som ni kan rekommendera till oss.

Det var många frågor på än gång men här sitter många experter :)

Från än som är novis om detta i Thailand.

Tack på förhand för alla svar // Sunshine11281

TukCom, Lotus och BigC säljer datorer som duger för mig

Köpte själv dator på Lotus i Ayutthaya till styv dottern Acer med webkamer tror priset var 18000:- Bath

Sen köpte jag en surf sticka från AIS 2200:-Bath surfar med AIS 150 tim/mån 399:- Bath

Har 490kbs detta gäller Ayuttahaya utkant ChangTong

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

sunshine11281

Hej igen är äntligen hemma igen tack för era svar :)

ja nu gäller det bara att ta ett beslut när vi kommer ner...

om det är någon annan som har andra förslag så tar vi tacksamt emot detta.

Nu är det bara 4 arbetsdagar kvar innan semester :im_happy:

Mvh Sunshine11281

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...