Jump to content
IGNORERAD

TV-tips Burmas hemliga affärer.


Packan

Recommended Posts

Dokument utifrån

22:00 - 22:55 SVT2

Burmas hemliga affärer. Fransk dokumentär från 2010. Burmas generaler fortsätter att styra landet med järnhand. Men varifrån får de sina pengar? Med hjälp av aldrig tidigare publicerade dokument, vittnesmål och bilder visas hur till synes respektabla företag från Väst stödjer militärdiktaturen och hjälper den att hålla Burmas invånare i schack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika intressant som tragiskt. Helt otroligt att människor kan vara helt utan empati.

Jag tycker också att det väcker frågan om varför inte FN ska lägga sig ett lands inre angelägenheter. Svår fråga men här och Nordkorea tycker jag nog att folket har lidet nog.

Som en i sammanhanget "banal" passus kan man ju lägga till att jag hoppas att frun ser ut som Aung San Suu Kyi när hon också är 65 år. Beundransvärd kvinna på många sätt:

Aung_san_suukyi_google.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en i sammanhanget "banal" passus kan man ju lägga till att jag hoppas att frun ser ut som Aung San Suu Kyi när hon också är 65 år. Beundransvärd kvinna på många sätt:

Aung_san_suukyi_google.jpg

Håller med, helt otroligt att man kan se så ung ut när man är 65 år (om man inte håller till i Hollywood)!

Link to comment
Dela på andra sajter

...CUT...

Som en i sammanhanget "banal" passus kan man ju lägga till att jag hoppas att frun ser ut som Aung San Suu Kyi när hon också är 65 år. Beundransvärd kvinna på många sätt:

.CUT...

Beundransvärt än mer med tanke på allt hon genomlidit. :wai:

Mvh

BBJ

:great:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skrämmande med dessa diktaturer.

Samtidigt är det intressant att se dokumentärer om tex Burma, eller Nordkorea.

Det är ju inte ofta man ser bilder därifrån.

Har sett ett par dokumentärer om just Nordkorea. Att se dessa stora paradgator helt tomma från trafik, och när folk inte ens vågar yttra sig om vad dom åt till lunch.

Svårt för oss här i Sverige att greppa detta.

Jag kan dock inte sluta fascineras av hur dom lyckas med all denna övervakning, och till vilken nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...