Jump to content
IGNORERAD

Billiga samtal till Thailand..


Moipenyang

Recommended Posts

Hej!

Dom allra flesta ringer nog billigt till Thailand men slänger in ett tips ändå. Beställde ett 3kontant kort och laddade med 200kr vän. Sen köpte jag tele Z kortet för 100kr i månaden,

Ett samtal kostar 69öre och man kan prata i flera timmar om man så vill :clapping: Händer att det inte kopplar upp men funkar för det mesta och man får fler försök på ett samtal..

Ha det!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Rebtel, tror att det är ca 16 öre minuten till mobil/landlina. Fick nog det tipset här om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Rebtel, tror att det är ca 16 öre minuten till mobil/landlina. Fick nog det tipset här om jag minns rätt.

Ringer med 3 via rebtel dom tar 13 öre per min.

Mvh.

Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

ringer alltid till Thailand med mobil ( Halebop ), det är jätte smidigt kanske inte den billigaste med. enklaste att göra ett samtal.

http://www.halebop.s.../till_utlandet/

Absolut enkelt att slippa en massa telekort...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut enkelt att slippa en massa telekort...

Håller med. Korten är ju dessutom tidsbegränsade och kostar även när man inte använder dem. Telia utland (kostar 15 kr/mån), minutkostnad att ringa är sedan 56 öre. Har även halebop för mobilen, kostnad där är 87 öre/min (kan minnas priset fle med något enstaka öre).

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype ca:44:-/månad

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype ca:44:-/månad

Fungerar kanon

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Rebtel, tror att det är ca 16 öre minuten till mobil/landlina. Fick nog det tipset här om jag minns rätt.

Ringer också med Rebtel via mobilen och mitt senaste samtal till Thailand, 31 minuter kostade 0,54 $ + kostnad för lokalsamtal.

Smidigt och billigt. Mycket nöjd.

Andvänder även Whatsapp messenger för att skicka gratis sms m.m. bra det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype ca:44:-/månad

Betalade Skype för ett helt år, fick 15% rabatt och då blev det 37kr/mån. Mycket bra tycker jag. :great:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört tele2 utland (19kr/mån) via fasta telefonen i alla år. Just nu 49 öre/minut till Thai mobil.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade Skype för ett helt år, fick 15% rabatt och då blev det 37kr/mån. Mycket bra tycker jag. :great:

Mvh

BBJ

:wai:

Helt otroligt bra ca 37-44kr månad för 10 000 minuter till mob och fast är kanon.

Ock vad det gäller kvalitén så kan man inte jämföra dagens Skype med den Skype vi hade för ca 5-6 år sedan...tycker kvalitén på ljudet är mycket bra nu.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype ca:44:-/månad

Same same, funkar kanon mestadels, ibland dålig linje men vad jag vet beror det inte på Skype

utan på Thaimobilnätet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype ca:44:-/månad

Gäller väl bara befintliga abbonemang? Numera är kostnaden (till hela världen) 114,98 kr/mån.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut enkelt att slippa en massa telekort...

Ringer med mitt 3 och via rebtel enkelt pga. rebtel gör om Thai numret till ett Svenskt 08 nummer som man lägger in namnet man ska ringa till inga koder eller annat bara leta upp kontakten i tele boken och ring

13 öre min

Mvh.

Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller väl bara befintliga abbonemang? Numera är kostnaden (till hela världen) 114,98 kr/mån.

/GSt

ja fan, det verkar vara så.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara ställa mig bakom alla som använder Skype.

Fungerar kanon, ringer jag från datorn är det gratis, bortsett från abonnemanget på Skype.

Vill jag ringa från mobilen när jag inte är hemma så använder jag mig av Skype2Go, ringer då ett vanligt svenskt nummer och betalar bara vanlig mobilkostnad vilket är för mig 29öre/min med Telia prata på.

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara ställa mig bakom alla som använder Skype.

Fungerar kanon, ringer jag från datorn är det gratis, bortsett från abonnemanget på Skype.

Vill jag ringa från mobilen när jag inte är hemma så använder jag mig av Skype2Go, ringer då ett vanligt svenskt nummer och betalar bara vanlig mobilkostnad vilket är för mig 29öre/min med Telia prata på.

/BND

Själv ringer jag med 3+hemnummer ringer gratis från mobil till fasta nummer i Sverige

Ringer till Thailänks mobil där jag är i Sverige för 13 ör/min med rebtel enkelt ovh billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

True Net Talk, 50 bath i månaden, kan ringa alla mobiler och fasta telefoner i Thailand. Via datorn. Kan prata hur länge som helst.

Kenthamon :wai:

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller väl bara befintliga abbonemang? Numera är kostnaden (till hela världen) 114,98 kr/mån.

/GSt

Japp, tror de ändrade sina avtal för några månader sedan.

Har man deras gamla 44.- abbonemang så gör man väl bäst i att inte peta i det om man vill ha kvar i det.

Kvaliteten på samtalen tycker jag är helt outstanding.

Har till och med an dator hemma med ett 0,2/mbit internet, och det funkar perfekt. Så som nån nämnde, är det sprak på linjen så är det troligtvis Thailandsnätet som är taskigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut enkelt att slippa en massa telekort...

Har bara ett kort :whistle: O ligger prismässigt tvåa efter skype..:dance1: fast jag pratar länge så d lönar sig med det jag kör nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...