Jump to content
IGNORERAD

Trafikljus


Juha

Recommended Posts

Det var samma sak när dessa övergångsställen med stoppljus infördes i Chiang-Mai för några år sedan. I början såg man dem som "dekorationer". Men allt eftersom så blev diciplinen bättre. Nu fungerar det mycket bra. Men det krävs att folk står vid övergångsstället för att gå över, för att bilisterna skall stanna. Det är helt underbart att kunna ta sig över en gata utan att riskera livet varje gång.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

så fort folk har gått över så kör dom iallafall... "nå plåbläm..nå pipåll söö" .. thailogik.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Där verkar polismakten ha en god inkomstkälla att ösa ur, själv fick jag betala 400 bath i Prasat för gul/rött

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Där blir man inte långlivad om man ska köra GBG-stilen och bara gå rätt ut i gatan så fort det blir grönt.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Där blir man inte långlivad om man ska köra GBG-stilen och bara gå rätt ut i gatan så fort det blir grönt.

Hatar GBG-stilen, jävla skyddadverkstad sossar.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Där verkar polismakten ha en god inkomstkälla att ösa ur, själv fick jag betala 400 bath i Prasat för gul/rött

Det var därför att du är farang "diskriminering"

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var samma sak när dessa övergångsställen med stoppljus infördes i Chiang-Mai för några år sedan. I början såg man dem som "dekorationer". Men allt eftersom så blev diciplinen bättre. Nu fungerar det mycket bra. Men det krävs att folk står vid övergångsstället för att gå över, för att bilisterna skall stanna. Det är helt underbart att kunna ta sig över en gata utan att riskera livet varje gång.

Rena rama dödsfällan här i Udon, skulle man våga sig ut i gatan blir man åthutad av framför allt MC förare som undrar om man inte är riktigt klok, och det är precis rätt, totalidi*t närmare om man skulle lita på en Thailändsk motorförare i närheten av ett övergångsställe. Känns nästan som gasar ltre extra just där.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var därför att du är farang "diskriminering"

Nja jag var den ende falangen i betalkön alla stoppades som missa att stanna

Samma sak när man stoppas på de stora vägarna de kan inte se att det är en falang som kör när de sätter upp spaden 500 meter före

likaså med den förra bilen jag hade som hade mörka rutor runt om

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar dem där trafikljusen med nedräkning i sekunder till nästa ljusskifte. Finns det i sverige?

nä vi har inte dem med nedräkning, i alla fall inte i Malmö.Stckholm har jag inte sett det heller när jag var där för ett månader sen- :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...