Jump to content
IGNORERAD

Envis Tgf?


Guest lars60

Recommended Posts

Jag och min sambo har känt varandra i snart 5 år.  :wai: Vårt förhållande går inte som på ett rakt snöre,

vilket är tur tycker jag. Om det gjorde det skulle det vara ganska trist.  :wink:

Vi har våra "ups and downs", som jag tror de flesta har!  :yipi:

MEN om vi blir/är osams om någonting.  :frown: Så kan jag tycka det är frid och fröjd efter 1-2 tim. :whistle:

Men min tgf kan "tjura" både 1  och 2 dagar, för struntsaker, som jag tycker.

:heart: Annars är min tgf det bästa som finns!  :heart:

Hur har ni det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt inte så här.det brukar snabbt gå över...husfriden brukar infinna sig efter en stund..nnär hon inser att jag hade rätt...igen :rules:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Hej Lars,

Först så vill jag säga att det verkligen märks att du är stolt över din fru (med all rätt) på alla fina bilder som du skickat in på henne.

"Frugan" blir väldigt sällan arg, men när hon blir det så är det ordentligt. Det går inte att prata med henne under några timmar men sedan går det över. Det enda som hon blir riktigt arg över är när man säger något som hon uppfattar som negativt om hennes person. Hon har svårt att skilja på sak och person. Om jag säger att en handling som hon gjort är t.ex. barnslig så uppfattar hon det som att jag säger att hon är barnslig. Mitt (ibland dåliga) beteende har hon mycket stort överseende med!

Första gången som jag dammsög när hon var hemma så fick jag en riktigt mörk blick och hon frågade "Tycker du inte att jag dammsuger bra"? Sedan dess frågar jag om jag inte kan hjälpa till med något? Nu mer har jag lärt mig de värsta fällorna och undviker dem så gott jag kan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppfattar inte min tjej mer envis än vad svenska tjejer är men visst är det skillnad i vad som gör henne irriterad eller arg.

Nu har det inte hänt så många gånger och inte varit av allvarlig natur utan det har bara varit lite småsaker.

Dom gångerna så har man blivit lite förvånad för i mina ögon så var det struntsaker men det har jag aldrig talat om eller visat för henne.

För om hon reagerar så är det viktigt för henne och det får jag acceptera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Envis TGF. (Kul ämne förresten)

En del av de beskrivningar som jag läst på andra ställen här på MPR känner jag inte riktigt igen. Någon skrev att en thai inte kan säga förlåt. Min lilla erfarenhet av TGF är att hon visst kan säga I’m solly. Jag har heller aldrig mött den ilska som jag vet kan vara svårhanterad… Någon beskrev att man då bör gömma undan knivar ock skärande verktyg.

Däremot har jag mött är ”den tysta behandlingen”. TGF gör exakt vad som hon förväntas göra men utan att med en blick se på undertecknad, inte ett leende men i övrigt helt korrekt. Orsaken till denna behandling var denna situation: En kväll i Jomtien var TGF trött och ville gå till sängs, klockan var 19.30. Undertecknad var inte ens lite trött därför föreslog jag att vi skulle gå till showbaren Malibu. TGF var för trött och sa’ då får du gå själv… E det OK frågade jag? Med en mulen blick säger hon på Thaivis. It’s up to you…. Har ni hört den förr? Vad gjorde då jag? Jo, oerfaret kanske, så drog jag iväg själv till Malibu. Efter en riktigt trevlig kväll (som så ofta) återvände jag till condon vid ca midnatt, pussar henne på kinden och somnar. Följande morgon fick jag den tysta behandlingen. I situationer liknande denna fast med SGF tror jag mig vara rätt ok på att "hämta hem" en sur flickvän. Kan meddela att det inte var LIKA lätt att återhämta TGF… framemot kvällningen började TGF tina upp igen. Ett par dagar senare kunde jag sedan driva lite med hennes it’s up to you. Kanske att hon börjat ana lite av falang-style när det gäller att it’s up to you är upp till mig….

Hitintills har jag inte mött den där ”mördande ilskan” men som sagt….. It is up to me.

Läste någonstans om it’s up to you:

falangen till TGF: -Do you really love me? –it’s up to you…

/oldthaimer

Link to comment
Dela på andra sajter

:lol: Kul att höra era olika reaktioner på ämnet!  :whistle:

Det vi kan bli oense om är egentligen småsaker som t ex att plocka upp efter sig,

alla DVD-skivor som ligger över allt  :D , tidskrifter mm i alla rum mm. Kläder på

stolarna osv  :neutral:

Det tror jag finns hos många av er, då jag sett andra LOS-damer göra ungefär

på samma sätt.  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

:lol: Kul att höra era olika reaktioner på ämnet!  :whistle:

Det vi kan bli oense om är egentligen småsaker som t ex att plocka upp efter sig,

alla DVD-skivor som ligger över allt  :D , tidskrifter mm i alla rum mm. Kläder på

stolarna osv  :neutral:

Det tror jag finns hos många av er, då jag sett andra LOS-damer göra ungefär

på samma sätt.  :lol:

Håller med...

Inte för vi blir osams direkt, men jag irriterar mig på att det gång på gång ligger utspritt bara.

Har hotat med att slänga alla karaokeskivorna... det hjälpte lite iaf...

:D:D:D

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Faktiskt inte så här.det brukar snabbt gå över...husfriden brukar infinna sig efter en stund..nnär hon inser att jag hade rätt...igen :rules:

Håller med till fullo... hehe

Bra skrivet för så är oftast den bistra sanningen för dem...  :glasses:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...