C-dude Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Japp det är sant. Sommaren som kommer tänkte jag faktiskt ta semester under ett par veckor o dra med frugan på en resa upp genom Sverige å ned genom Norge. Hon har visserligen varit i Norge förut, men vafaan de va ju under vintern när vi bara satt inne hos hennes släkt o käkade under 1 veckas tid. Denna gång så tar vi oss per bil upp genom Sverige (från Sthlm) viker av till Norge någonstans i höjd av Arvidsjaur sen fortsätter vi ned mot Oslo. Nu till Tipshörnan: Var är det värt att stanna i Sverige/ Norge för att bli bedårad av utsikten,sevärdigheter vilken väg skulle ni ta om det var ni och varför?? C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Döda fallet och den thailändska paviljongen i utanede "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Japp det är sant. Sommaren som kommer tänkte jag faktiskt ta semester under ett par veckor o dra med frugan på en resa upp genom Sverige å ned genom Norge. Hon har visserligen varit i Norge förut, men vafaan de va ju under vintern när vi bara satt inne hos hennes släkt o käkade under 1 veckas tid. Denna gång så tar vi oss per bil upp genom Sverige (från Sthlm) viker av till Norge någonstans i höjd av Arvidsjaur sen fortsätter vi ned mot Oslo. Nu till Tipshörnan: Var är det värt att stanna i Sverige/ Norge för att bli bedårad av utsikten,sevärdigheter vilken väg skulle ni ta om det var ni och varför?? C;D Kör du över via Arvidsjaur så kommer du till Bodö på Norska sidan och strax innan har du Saltströmmen(världens största malmström) där vattnet vänder var 6:e timme. Det är absolut värt ett stopp och kanske ni skulle prova på att fiska lite också.fisket håller värlsklass 24,5kg Torsk och 9,3kg havskatt är mina rekord därifrån ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Kolla in nån/några fjordar typ hardangerfjorden ,sognefjorden är ett måste mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Up2You Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Trollstigen och Geiranger är ett måste. Där har du en utsikt som du trodde inte fanns i norden,jag tappade hakan själv när jag var där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Hurtigrutten men den är nog dyr som fan (som allt annat i Norge)! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Frågar man fru Oscar så blir det fiska, fiska och fiska. Annars så kan vi rekommendera Romsdalen, Trollstigen, Geiranger, runt Sognefjorden och Hardangervidda med Rjukan. Fara till Bergen och köpa färska räkor, ost och fralla för att sedan dra ut efter fjorden på picknick är inte heller så dumt (om det inte regnar). Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
irjus Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Atlanterhavsvägen + trollstigen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Fara till Bergen och köpa färska räkor, ost och fralla för att sedan dra ut efter fjorden på picknick är inte heller så dumt (om det inte regnar). Oscar. Nu regnar det ju nästan alltid i Bergen http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Trollstigen och Geiranger är ett måste. Där har du en utsikt som du trodde inte fanns i norden,jag tappade hakan själv när jag var där. Trollstigen, absolut jag kom inte ihåg namnet, har kört den vägen en gång ...fantastisk mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Denna är rätt så häftig http://www.itadventure.se/ovrigt/linbana/lin-sv.html “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd November 12, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 12, 2010 Tack alla. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thainab Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 I sverige så får du väl våldgästa alla mpráre som finns på vägen upp, kan nog bli en trevlig tripp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2010 Dela Inlagd November 12, 2010 Preikestolen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd November 13, 2010 Dela Inlagd November 13, 2010 Mja, i Sverige finns det ju smultronställen lite överallt. Vad gäller Norge så tryck plattan i mattan, det vimlar nämligen av norrmän där på sommaren. Arne Lusekofte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 15, 2010 Dela Inlagd November 15, 2010 Vi körde 1989 med inlandsvägen till Arvidsjur.- Campade 2 nätter i Arjeplog,blev bekant med en Swe-Thai familj där.Saltströmmens camping...räkor i Bodö.vidare via Narvik...höll en natt under Rombak brua...sicket fiske.. 3 spannar med sej..frugan stega sej kl.3 på natta Och jau feck ett nyp mens ungarna vart på stranden Inte lönt att köra genom hela Norge...tar alldeles för lång tid (Och drivmedel) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.