Jump to content
IGNORERAD

Generade ensamma män vid incheckningsdisken...


MangeUdon

Recommended Posts

Är man född som heterosexuell etniskt svensk man i Sverige så tillhör man världens topp-5% mest priviligierade, att då gå upp i spinn varje gång personer ur denna grupp kritiseras känns rätt världsfrånvänt. Jag har aldrig någonsin läst någon av dessa krönikor om svenska män i Thailand då det låter helt ointressant men det är ganska intressant att följa diskussionerna på MPR. Det är alltid samma hard-core kärna av 5-6 medlemmar som ivrigast ska smutskasta den aktuelle krönikören och oftast antyder de konspirationer som till och med får de mest extrema röd- och gulskjortorna i "Detta händer nu" tråden att bli gröna av avund.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    24

  • Avregistrerad clion

    17

  • Baa

    8

  • korp

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att som ensam svensk kvinna sitta i en trång minibuss med 7 olika män och inte

bli sedd, hörd, iakttagen eller kurtiserad av någon av medpassagerarna är

naturligtvis ingen rolig upplevelse för en lite kärlekskrank kvinna.

.

Faan jag tycker nästan synd om henne - är det ingen Karl som kan göra henne till viljes?

Mvh

SN

Ett klassiskt argument och försvar som fortfarande är lika lamt - Hon behöver bara få sig en karl och ett skjut så ordnar det sig. Väntar bara på att någon ärta skall kalla henne lesbisk också så är cirkeln sluten

Är det samma sak med dig S-N? När du raljerar, generaliserar och öser galla över tex. svenska kvinnor är det egentligen din sårade manlighetet som talar efter allt för många avvisningar? Förmodligen inte, men det sägs ju att genom sig själv känner man andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst artikeln, inte läst vad somskrivits i tråden...haja att det handlar om lösnummer och frustration,,,

Om Ni som ORKAR bry er, ta kontakt med varandra, skapa en intressagrupp och sedan attakera vederbörande journalist, då kommer ni att fastna i samm akorruptionsdjungel som I LOS, men i Sverige kallar dom det för journalistisk frihet..jävla nys...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Är man född som heterosexuell etniskt svensk man i Sverige så tillhör man världens topp-5% mest priviligierade, att då gå upp i spinn varje gång personer ur denna grupp kritiseras känns rätt världsfrånvänt. Jag har aldrig någonsin läst någon av dessa krönikor om svenska män i Thailand då det låter helt ointressant men det är ganska intressant att följa diskussionerna på MPR. Det är alltid samma hard-core kärna av 5-6 medlemmar som ivrigast ska smutskasta den aktuelle krönikören och oftast antyder de konspirationer som till och med får de mest extrema röd- och gulskjortorna i "Detta händer nu" tråden att bli gröna av avund.

Förmodligen har både skribenten och hennes adresserade läsare lika roligt åt

att kritisera varandra, och om möjligt även karikatyrmåla motparten.

En ömsesidig frustration kan man förmoda ligger bakom denna växelverkan. He he.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Det är kanske det som är problemet med Thailand. En svensk tjej får ingen uppmärksamhet alls i Thailand för de klarar inte av konkurrensen från tjejerna där. :giggle:

Åker man däremot på en golfresa som nämndes tidigare får ju "svenska flicka" en hel del uppmärksamhet från lokala grabbar där.

Kan det vara så enkelt att det är där skon klämmer? Eller.:crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är kanske det som är problemet med Thailand. En svensk tjej får ingen uppmärksamhet alls i Thailand för de klarar inte av konkurrensen från tjejerna där. :giggle:

Åker man däremot på en golfresa som nämndes tidigare får ju "svenska flicka" en hel del uppmärksamhet från lokala grabbar där.

Kan det vara så enkelt att det är där skon klämmer? Eller.:crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Så måste det ju vara så klart.

Tjejer och damer över allt i Världen lever och andas för detta ena: Att få uppmärksamhet från just oss.

Det är bara vi som har viktigare saker för oss: Fiska, spela golf, reparera forrrder ... :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ett klassiskt argument och försvar som fortfarande är lika lamt - Hon behöver bara få sig en karl och ett skjut så ordnar det sig. Väntar bara på att någon ärta skall kalla henne lesbisk också så är cirkeln sluten

Är det samma sak med dig S-N?

När du raljerar, generaliserar och öser galla över tex. svenska kvinnor är det egentligen din sårade manlighetet som talar efter allt för många avvisningar?

Förmodligen inte, men det sägs ju att genom sig själv känner man andra.

- Ja, det är kanske både lamt och fantasifattigt av mig när jag deltar i hennes egen pajkastning mellan könen.

Nåväl, jag är väl inte perfekt av mig i det avseendet,

vilket med all tydlighet avspeglar sig då och då.

Men jag tycker inte att jag generaliserar allmängiltigt om svenska kvinnor,

då merparten av dem inte resonerar lika vinklat och giftigt som den aktuella kvinnliga skribenten.

Inte heller vräker jag ut min frustration i dagspressen över att jag har känt mig ratad under livets gång, motgångar vilka är normala upplevelser för var och varannan karl som försöker attrahera en vanlig kvinna på krogen.

Att som tjej få dra till sig en killes intresse och sedan nobba densamme fungerar

nog lite som en stärkande handling hos damen.

På så vis kan hon få erfara en känsla av självförtroende och omedelbar jämvikt (övervikt) mellan könen.

Men när detsamma drabbar henne själv, ja då brukar det inte ses med blida ögon,

och vi får snart se en blänkare i pressen.

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

En sak i artikeln undrar jag över - Hur kunde hon träffa dessa män på bussen Bangkok till Phuket då hon skulle till Kambodja?? :-)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det va ingen vacker pjäs.

Tror du att fördomarna mot svenska män med thailändska flickvänner ökar eller minskar genom att du och Nerike kommenterar hennes utseende? ;)

/K

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ganska länge sedan jag slutade läsa krönikor, det enda de vill är ju att skapa uppmärksamhet, man vet ju innan att oavsett ämnet så är en krönika en super förenkling, antigen mot eller för något.

Jag är för gammal för att orka med sånt, jag läser heller åsikter som presenteras välbalanserat och välanalyserat. Vill man läsa sånt bör man hålla sig borta från alla krönikor.

Men att lägga in bilder på henne och kalla henne ful, som om det vore bra motargument, är ju inte direkt något positivt. :giggle:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att lägga in bilder på henne och kalla henne ful, som om det vore bra motargument, är ju inte direkt något positivt. :giggle:

Nej men kul :)

För övrigt så tror jag att om hon varit snygg så hade hon nog inte varit så bitter och fördömande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men kul :)

För övrigt så tror jag att om hon varit snygg så hade hon nog inte varit så bitter och fördömande!

Reaktionen är förståelig för hon sårar folk och ger en gravt förenklad bild vilket även gör folk förbannade, vilket ju är precis det som är syftet med 95% av alla krönikor.

Men att kritisera henne just för hennes utseende är ju verkligen till hennes fördel och ger henne mer ammunition för sin förenklade bild. Jag tror inte att om det varit en man att han då hade blivid kritiserad för hans utseende. Det är lite osakligt, då är det ju mycket bättre att plocka isär hennes argument, det är ju inte direkt svårt. :)

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag roade mig med att googla på Hanne Kjöller och det visar sig att hon har skrivit ett och annat som retar upp folk.

Hon slår både högt och lågt:

-Hanne Kjöller i Dagens Nyheter är en av de mest människoföraktande skribenter som upplåtits plats i en normal dagstidning.

-Hanne Kjöllers föraktfulla attityd mot arbetslösa gör att jag seriöst överväger att säga upp min prenumeration på pappersupplagan av Dagens Nyheter.

-Att argumentera med Hanne Kjöller - Alla som haft med denna dam att göra vet att det uppdraget är en omöjlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reaktionen är förståelig för hon sårar folk och ger en gravt förenklad bild vilket även gör folk förbannade, vilket ju är precis det som är syftet med 95% av alla krönikor.

Men att kritisera henne just för hennes utseende är ju verkligen till hennes fördel och ger henne mer ammunition för sin förenklade bild. Jag tror inte att om det varit en man att han då hade blivid kritiserad för hans utseende. Det är lite osakligt, då är det ju mycket bättre att plocka isär hennes argument, det är ju inte direkt svårt. :)

Till hennes fördel kanske men faktum kvarstår hon är ful och måste även vara olycklig när man kan bära på sådana åsikter!

Är ganska säker på om hon varit supersnygg och killarna busvisslat efter henne när hon var ute och går så hade aldrig denna krönika skrivits!

Ibland är det lätt va :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är inte dåligt att hon känner alla dessa män så väl så att hon vet hur de ser ut när de är besvärade! :blush2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Till hennes fördel kanske men faktum kvarstår hon är ful och måste även vara olycklig när man kan bära på sådana åsikter!

Är ganska säker på om hon varit supersnygg och killarna busvisslat efter henne när hon var ute och går så hade aldrig denna krönika skrivits!

Ibland är det lätt va :)

Jag vet många "vackra" och välutbildade personer som har precis samma åsikter som hon uttrycker i denna krönika, både män och kvinnor. Det gemensam hos dem vad jag märkt är att de saknar kunskap och inte är speciellt intresserade av att skaffa det heller. De är ofta ganska nöjda med sina åsikter och perspektiv.

Sverige är ju inte heller den enda land som har en relativt stor invandring av just Thailändska kvinnor, tex kommer krönikor och berättelser upp ganska ofta här i Engelsk press också, i vilket de kan vara extremt fördömande mot båda parter.

Så, nej jag tycker inte det är så "lätt" att det handlar om att hon är ful. Personligen tror jag inte ens hon är speciellt upprörd över det hon skriver, hon gör sitt jobb, vilket är att skriva provocerande krönikor om lite allt möjligt för att reta upp folk. Det verkar hon ju även bra på.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fnissar hela vägen till gogon över vissa snusförnuftiga och världsförbättrande kommentarer...typiskt svenska expats som aldrig får gå ut ensammen och leka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet många "vackra" och välutbildade personer som har precis samma åsikter som hon uttrycker i denna krönika, både män och kvinnor. Det gemensam hos dem vad jag märkt är att de saknar kunskap och inte är speciellt intresserade av att skaffa det heller. De är ofta ganska nöjda med sina åsikter och perspektiv.

Sverige är ju inte heller den enda land som har en relativt stor invandring av just Thailändska kvinnor, tex kommer krönikor och berättelser upp ganska ofta här i Engelsk press också, i vilket de kan vara extremt fördömande mot båda parter.

Så, nej jag tycker inte det är så "lätt" att det handlar om att hon är ful. Personligen tror jag inte ens hon är speciellt upprörd över det hon skriver, hon gör sitt jobb, vilket är att skriva provocerande krönikor om lite allt möjligt för att reta upp folk. Det verkar hon ju även bra på.

Har du någon bild på någon vacker donna som skriver liknande krönikor?

Varenda gång man ser en arg feminist på TV så brukar inte heller de vara så fagra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det enda nya i detta uttjatade ämne prostituerade och sexköpare är att hon i artiklen väljer att kalla köparna för "plantageägare".

Och så får man väl som vanligt kritisera skribenterna för att dom väljer att åka till ett av dom få ställen i Thailand där prostitutionen är av så stor omfattning och gör sina reportage.

Varför inte besöka lite mer av turister opåverkade delar av landet och skriva om sånt som skulle vara nyheter för dom flesta svenskar och som dessutom skulle framställa landet som det egentligen är, och inte alltid besöka samma platser och förfasa sig över vad dom ser där.

När man gör såna här reportage är det ungefär som att besöka reperbhan i Hamburg och ge bilden av att det ser ut så här i hela Tyskland, och att alla män som åker till Tyskland förmodligen är sexköpare eller som hon säger "plantageägare".

Man blir lika förvånad varje gång som såna här artiklar publiceras, men någon i ansvarig ställning tror tydligen att det säljer.

Mvh Isan Lover

Trodde inte detta skulle hända men det här får du + för

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det mer såg ut som ett skrik på hjälp och lite av "hej, här finns jag... dejta mig istället för att åka utomlands!"

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

En del snubbar här på MPR har tagit på sig Riddarutrustningen i syfte att försvara

skribenten som några forumdeltagare tyckte var ful.

Om hon nu upplevs så, ja då får de väl tycka det.

Det var ju skribenten själv som i demoniserade syfte beskrev hennes 7 manliga medpassagerare som

kopior av den extremt fula Mogens Glistrup.

En tydlig passning att även fula män ska få vara utan älskog för att det ska bli rättvist.

Ett gammalt känt citat från Mogens är:

"Dessa Muhammedaner og Babianer, di ska UD:"

post-5068-0-25395600-1289498731_thumb.jp

post-5068-0-25395600-1289498731_thumb.jp

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

En del snubbar här på MPR har tagit på sig Riddarutrustningen i syfte att försvara

skribenten som några forumdeltagare tyckte var ful.

Om hon nu upplevs så, ja då får de väl tycka det.

Jag vet inte om du menar mig, men det som sagts är väl att hon må vara ful och om man tycker det är väl ok. Men just att hennes utseende inte är speciellt relevant som ett argument emot hennes idi*tiskt "åsikter", utan det då att spela henne rakt i händerna.

Sen hävdar ju en del att det är relevant, så det är ju där diskussionen var :)

Jag tror ingen skulle anstränga sig att "försvara" henne eller hennes åsikter, vilket jag är säker på att hon är bäst på själv ändå.

Jag tror Hanne Kjöller inte lider av dåligt självförtroende, lider av att vara ovanligt ful, längtar efter manlig uppmärksamhet eller känner sig övergiven på relationsmarknaden eller är speciellt bitter för att hon skriver denna krönika.

Hon har troligen enbart gjort sig jobb, det hon får betalt för, vilket är att skriva provocerande krönikor utan att ha någon större sakkunskap.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det vet väl alla att i Sverige får man inte kritisera kvinnors utseende även om de själva är mycket nedsättande mot män och mäns utseende.

Jag vet att en del anser att min åsikt är konspiratorisk jag tror inte det föreligger en konspiration men Svenska media är märkligt partisk och saknar helt självkritik när det gäller vissa åsikter och vissa personer. Att så utan minsta självkritik tolerera och förfara nedsättande kommentarer som görs mot män skulle leda till ett rama skrik i media om det samma gjorts mot kvinnor.

Jag anser att alla borde hålla sig för goda för liknande nedsättande kommentarer om någons utseende, samma goda uppförande borde man kunna förvänta sig från Svenska Tidningar.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag vet inte om du menar mig, men det som sagts är väl att hon må vara ful och om man tycker det är väl ok. Men just att hennes utseende inte är speciellt relevant som ett argument emot hennes idi*tiskt "åsikter", utan det då att spela henne rakt i händerna.

Sen hävdar ju en del att det är relevant, så det är ju där diskussionen var :)

Jag tror ingen skulle anstränga sig att "försvara" henne eller hennes åsikter, vilket jag är säker på att hon är bäst på själv ändå.

Jag tror Hanne Kjöller inte lider av dåligt självförtroende, lider av att vara ovanligt ful, längtar efter manlig uppmärksamhet eller känner sig övergiven på relationsmarknaden eller är speciellt bitter för att hon skriver denna krönika.

Hon har troligen enbart gjort sig jobb, det hon får betalt för, vilket är att skriva provocerande krönikor utan att ha någon större sakkunskap.

Förmodligen dras hon mestadels med dåligt omdöme än att bara vara bitter och kärlekskrank.

Om hon bara ville vara provokativ i största allmänhet, så hade hon nog lyckats ännu bättre om hon

hade tagit horbockarna i försvar och gett dem en klämkäck klapp på axeln.

Då jäklar hade hon blivit berömd!

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera av dem ser aningen besvärade ut. Kopplingen mellan destination och prostitution finns där – och alla vet om den.

Pesonligen reagerade jag mest på detta uttalande. Har aldrig kännt så när jag åkt till Thailand, är det meningen att jag skall börja känna så nu?

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...