Jump to content
IGNORERAD

Generade ensamma män vid incheckningsdisken...


MangeUdon

Recommended Posts

Ja, ämnet i sig är nog så uttjatat det kan bli här på MPR, men det finns säkert kraft kvar för lite debatterande!

Här kommer ytterligare ett moraliserande, samt rejält generaliserande bidrag från Sveriges ledande morgontidnings grävande krönikörer:

Plantageägare på turné

/

MangeUdon

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    24

  • Avregistrerad clion

    17

  • Baa

    8

  • korp

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vettifan vart hon gräver? Riktigt kass artikel iallafall. Men jag är ju en anti kvinnogris (dvs motsvarigheten till mansgris sonika feminist).

Är så glad att jag inte kollar tidningarna varje dag så jag slipper höra deras ständiga gnällande som ingen officiellt säger emot.

bah!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ämnet i sig är nog så uttjatat det kan bli här på MPR, men det finns säkert kraft kvar för lite debatterande!

Här kommer ytterligare ett moraliserande, samt rejält generaliserande bidrag från Sveriges ledande morgontidnings grävande krönikörer:

Plantageägare på turné

/

MangeUdon

Ett annat alternativ är att ignorera artikeln och krama sin thaifru.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja se dessa biterfittor

Varför kollar hon inte Gambiakön :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, ämnet i sig är nog så uttjatat det kan bli här på MPR, men det finns säkert kraft kvar för lite debatterande!

Här kommer ytterligare ett moraliserande, samt rejält generaliserande bidrag från Sveriges ledande morgontidnings grävande krönikörer:

Plantageägare på turné

/

MangeUdon

Hej

Det enda nya i detta uttjatade ämne prostituerade och sexköpare är att hon i artiklen väljer att kalla köparna för "plantageägare".

Och så får man väl som vanligt kritisera skribenterna för att dom väljer att åka till ett av dom få ställen i Thailand där prostitutionen är av så stor omfattning och gör sina reportage.

Varför inte besöka lite mer av turister opåverkade delar av landet och skriva om sånt som skulle vara nyheter för dom flesta svenskar och som dessutom skulle framställa landet som det egentligen är, och inte alltid besöka samma platser och förfasa sig över vad dom ser där.

När man gör såna här reportage är det ungefär som att besöka reperbhan i Hamburg och ge bilden av att det ser ut så här i hela Tyskland, och att alla män som åker till Tyskland förmodligen är sexköpare eller som hon säger "plantageägare".

Man blir lika förvånad varje gång som såna här artiklar publiceras, men någon i ansvarig ställning tror tydligen att det säljer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vettifan vart hon gräver? Riktigt kass artikel iallafall. Men jag är ju en anti kvinnogris (dvs motsvarigheten till mansgris sonika feminist).

Är så glad att jag inte kollar tidningarna varje dag så jag slipper höra deras ständiga gnällande som ingen officiellt säger emot.

bah!

Vad vill du officiellt säga emot? Upplever du att hon har fel i sak gällande något? Hon beskriver onekligen en verklighet. Hon låtsas inte ge hela bilden utan beskriver det som hon upplever vara ett problem. Hon ikläder inte den prostituerade enbart i den totala offer-rollen utan är lite mer nyanserad än så, vilket inte är så vanligt.

För att citera lite random ur artikeln.

Kopplingen mellan destination och prostitution finns där – och alla vet om den. Även om det förstås finns resenärer som har annat mål än att för en billig penning konsumera kvinnor.

Sant och knappast så smickrande för Thailand. Finns åtskilliga som skäms över att se sitt land lägga sig på rygg för Euro och dollar. En mkt stor del av resonärerna som åker till Thailand är sexturister - även om det finns massor av människor som åker dit av andra skäl så blir det första påståendet inte mindre sant för det.

Arlanda blir på något vis skarven mellan svenska värderingar och den normupplösning som komma skall. Här är sista utposten där männen – om någonsin – skäms litet. När planet väl landat är västerländska män i sällskap med prostituerade så vanligt att ingen tycks finna det mödan värt att ens med en blick visa sitt ogillande.

Absolut så jag upplever det. Dessutom verkar många leva i någon sorts illusion om att det inte är föraktat i Thailand utan tror att det är socialt gångbart att gå runt hand i hand med sin senaste bartjej. ¨

Graden av frivillighet kan förstås diskuteras. Den som är beroende av heroin har självklart en lägre grad av autonomi än den som gör ett slags rationellt val mellan studielån och en försörjning som prostituerad. Men ingen svensk behöver svälta eller tvingas se sina barn svälta. Ingen mamma behöver skicka i väg äldsta dottern till Malmskillnadsgatan för att ge de andra syskonen en möjlighet att gå i skolan. I Thailand och Kambodja är verkligheten en annan.

Jag tror hon har delvis rätt men samtidigt tror jag det frivilliga i valet kan vara större i Thailand eftersom steget är lättare att ta i och med förekomsten.

Att det i länder som Thailand och Kambodja finns ett stort mått av inhemsk prostitution minskar inte de västerländska männens moraliska ansvar. Eget beteende kan inte försvaras med argument om andras.

Mkt relevant eftersom det argumentet brukar komma upp här på forumet med regelbudna mellanrum. Håller med författaren om att det inte riktigt håller som argument.

Nåja, några exempel. Man kan nog plocka fram lika många dåliga citat från samma text då. Men istället för att avfärda det som feminism så kanske man kan bemäda sig med att förklara vad det är man inte håller med om. Att vifta med feministkortet är ungefär lika meningslöst som att vifta med PK-kortet och säger i princip ingenting.

Clion,

Vad är det som är så bittert. Varför är det som är så viktigt att hänvisa till Gambia varje gång? Hur många reser till Gambia vs. Thailand osv. Att kalla en kvinna f*tta av något slag när man inte håller med det hon säger är onekligen att leva upp till fördomen om den korkade mansgrisen - bättre kan du väl?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jovisst kan man tala om generalisering och prostitution finns ju på de flesta andra platser också. I vissa städer mer dolt, i andra mindre.

Om prostitution kan man väl tala om i timmar, fast jag tror väl de flesta ändå tycker att det är det är ett bekymmer när kvinnor, av någon anledning, tvingas till prostitution.

Värst är förstås när barn tvingas in i eländet och möjligtvis ännu värre när myndigheter inte ägnar tid åt det eller ännu värre ignorerar det.

Som tur är, så är vi långt framme i Sverige och har ett gott samarbete med andra länder i form av informationsutbyte och myndighetssamverkan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det enda nya i detta uttjatade ämne prostituerade och sexköpare är att hon i artiklen väljer att kalla köparna för "plantageägare".

Och så får man väl som vanligt kritisera skribenterna för att dom väljer att åka till ett av dom få ställen i Thailand där prostitutionen är av så stor omfattning och gör sina reportage.

Varför inte besöka lite mer av turister opåverkade delar av landet och skriva om sånt som skulle vara nyheter för dom flesta svenskar och som dessutom skulle framställa landet som det egentligen är, och inte alltid besöka samma platser och förfasa sig över vad dom ser där.

När man gör såna här reportage är det ungefär som att besöka reperbhan i Hamburg och ge bilden av att det ser ut så här i hela Tyskland, och att alla män som åker till Tyskland förmodligen är sexköpare eller som hon säger "plantageägare".

Man blir lika förvånad varje gång som såna här artiklar publiceras, men någon i ansvarig ställning tror tydligen att det säljer.

Mvh Isan Lover

Då kanske vi får läsa om den svenska torsken som söker botgöring för sina synder genom insamlingar till lokala skolor och sjukhus istället, Så hoppas inte på för mycket. Ingenting är omöjligt när våra söta krönikörer är ute på jobb i Asien :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ett uttjatat ämne. Att dom aldrig ger sig.

Det är så lätt att ge sig på thailandsturister och speciellt då övre medelålders manliga

ensamma resenärer. Den gruppen brukar utmärka sig ganska tydligt. Lite rödmosiga, överviktiga

nikotinberoende gubbs. Ofta med ett förflutet som kroppsarbetare.

Känns bilden igen? Det är den allmänna fördomsbilden av en thailandresenär.

Men jag ser en procentuell liten del av sådana resenärer på dom fligterna som jag har rest med. Men det är dom som det skrivs mest om av feminist maffian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dessa liberalfeminister, med Birgitta Ohlsson (F) i spetsen som idag är är Sveriges EU-Minister som sa att hon vill lyfta fram prostitutionen i EU (2 feb 2010)

Men inte ett ord har man hört om det, men hennes så kallade systrar inom Felira kommer med den en artikeln efter den andra om just Thailand okey nu tog hon upp kambodja också.

Men inte en jävla artikel om deras eget kön hur dom "strandraggar" i fattiga länder fast dom då kallar det att dom hjälper den stackars killen för han är så fattig och att dom älskar varandra.

Och ser dom ut som Hanne Kjöller gör (hon som skrev artikeln) så kan jag fan begripa att killar drar till andra länder för att "strandragga"

4088955109.jpg

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dessa liberalfeminister, med Birgitta Ohlsson (F) i spetsen som idag är är Sveriges EU-Minister som sa att hon vill lyfta fram prostitutionen i EU (2 feb 2010)

Men inte ett ord har man hört om det, men hennes så kallade systrar inom Felira kommer med den en artikeln efter den andra om just Thailand okey nu tog hon upp kambodja också.

Men inte en jävla artikel om deras eget kön hur dom "strandraggar" i fattiga länder fast dom då kallar det att dom hjälper den stackars killen för han är så fattig och att dom älskar varandra.

Och ser dom ut som Hanne Kjöller gör (hon som skrev artikeln) så kan jag fan begripa att killar drar till andra länder för att "strandragga"

4088955109.jpg

Mvh

Nerike

Ja det va ingen vacker pjäs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bryr mig inte vad dom skriver om ensamma personer som reser.

Generade kommer jag att kanske bli vid nästa resa :whistle: pga. tar med mig damcykel från Sverige till Thailand så trött på dom små cyklarna i Thailand hittat 24" vill ha 28" som man kan cykla som folk på.

Pkt storlek 80*140*20 cm

:wai:

post-3935-0-29385800-1289469526_thumb.jp

post-3935-0-29385800-1289469526_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå wille pk-kortet kommer upp omgående i detta fall..

Vi ändrar texten lite i ett par rader.

Kopplingen mellan destination och prostitution finns där – och alla vet om den. Även om det förstås finns resenärer som har annat mål än att för en billig penning konsumera kvinnor.

Kopplingen mellan invandring och kriminalitet finns där - och alla vet om den. Även om det förstås finns massor av invandrare som har ett annat mål än att begå brott i Sverige.

Sant och knappast så smickrande för Thailand. Finns åtskilliga som skäms över att se sitt land lägga sig på rygg för Euro och dollar. En mkt stor del av resonärerna som åker till Thailand är sexturister - även om det finns massor av människor som åker dit av andra skäl så blir det första påståendet inte mindre sant för det.

Sant och knappast så smickrande för invandrare i Sverige. Finns åtskilliga invandrare som skäms över att se sina landsmän begå brott. En mkt stor del av invandrarna som kommer till Sverige är kriminella - även om det finns massor av invandrare som kommer hit av andra skäl så blir inte det första påståendet mindre sant för det.

Att det i länder som Thailand och Kambodja finns ett stort mått av inhemsk prostitution minskar inte de västerländska männens moraliska ansvar. Eget beteende kan inte försvaras med argument om andras.

Att det i ett land som Sverige finns ett stort mått av inhemsk kriminalitet minskar inte invandrarnas skuld. Invandrarnas beteende kan inte försvaras med argument om andras.

Mkt relevant eftersom det argumentet brukar komma upp här på forumet med regelbudna mellanrum. Håller med författaren om att det inte riktigt håller som argument.

Mkt relevant eftersom det argumentet brukar komma upp på olika forum med regelbundna mellanrum.

Dessa meningar är inte mina åsikter, utan de finns kanske inte i ordalag men med samma innebörd överallt på nätet. Anledningen att jag drog upp dessa var för att påvisa logiken eller snarare brist på logik i politisk korrekthet. Man kan aldrig dra människor över samma kam och generalisera, förutom när det gäller svenska män. Då är allt tillåtet helt plötsligt och vi ensamma män som reser till Asien, ja vi ska skämmas redan när vi står i incheckningskön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju det här en krönika och krönikörers roll är ju inte att skriva fakta utan att delge läsarna sin egen åsikt. Helst ska den vara bitsk och reta, gör den inte det så ersätts snart krönikören av någon med vassare penna. Tycker nog just denna krönika innehåller precis det som redaktören (och läsarna) vill ha. Inget nytt under solen.

Däremot tycker jag det är lite intressant att via krönikan få följa med in i en svensk kvinnas tankar när hon rest till Sydostasien. Hon står t ex tydligen och iaktar människorna i t ex kön till flygplanet och lägger på dom sina fördomar beroende på hur dom ser ut precis som BTT gör när han sitter med sin sangsom utanför Seven i Pattaya. Eller när BTT berättar om de olidliga "charterkärringarna" på flyget till Krabi. som kanske eventuellt var denne Hanne Kjöller?

Lite småkul att läsa deras förutfattade meningar om varandra.

Intressant i Hannes tankar var också att hon upptäckt, och inte kunde förstå, det ofattbara i att snygga, vältränade unga backpackerkillar (som enligt henne omöjligt kan ha problem att attrahera snygga svenska tjejer) också köpte/umgicks med lokala tjejer. Nu hade hon ju bara sett detta i Kambodja men det var helt säkert bara för att hon valt charterdestination i Thailand och backpackerdestination i Kambodja.

Varför snygga män valde att köpa tjejer/sex när de omöjligt kunde ha problem att få det gratis hade Hanne inget rationellt svar på även om hon tummade vid en förklaringsmodell som gick ut på att dom kanske gillade att "våldföra" sig på tjejer. Där brister uppenbarligen hennes erfarenheter.

Hon tog också upp exemplet med den svenska universitetsstudenten hon intervjuat, som sålde sex för att slippa ta studielån. Mest oförklarligt var tydligen det faktum att den tjejen också påstod att hon skulle göra om samma sak igen om valet stod mellan McDonaldsarbete eller prostitution för att finansiera studierna.

Här gör dock Hanne en liten tankevurpa när hon erkänner denna svenska tjejs eget val att prostituera sig och jämför det med sydostasiatiska prostituerades totala ofrivillighet. Själv tror jag nog att graden av frivillighet är ganska hög även hos många av de sydostasiatiska prostituerade. Men det tror jag nog även Hanne skulle upptäcka om hon bara lärde känna några sydostasiatiska kvinnor själv. Som det verkar nu så har hon bara en iaktagares erfarenhet och hon tror nog att alla asiatiska tjejer är undergivna, nedtryckta mähän utan egen vilja.

Som sagt var, kul att få följa med in i en svensk kvinnas tankar om än ganska naiva och fördomsfyllda tankar byggda på låg erfarenhet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Ja, ämnet i sig är nog så uttjatat det kan bli här på MPR, men det finns säkert kraft kvar för lite debatterande!

Här kommer ytterligare ett moraliserande, samt rejält generaliserande bidrag från Sveriges ledande morgontidnings grävande krönikörer:

Plantageägare på turné

/

MangeUdon

Tror att hon ser vad hon vill se. Den här artikeln borde platsa i rasisttråden. :sFduh:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Hej

Det enda nya i detta uttjatade ämne prostituerade och sexköpare är att hon i artiklen väljer att kalla köparna för "plantageägare".

Och så får man väl som vanligt kritisera skribenterna för att dom väljer att åka till ett av dom få ställen i Thailand där prostitutionen är av så stor omfattning och gör sina reportage.

Varför inte besöka lite mer av turister opåverkade delar av landet och skriva om sånt som skulle vara nyheter för dom flesta svenskar och som dessutom skulle framställa landet som det egentligen är, och inte alltid besöka samma platser och förfasa sig över vad dom ser där.

När man gör såna här reportage är det ungefär som att besöka reperbhan i Hamburg och ge bilden av att det ser ut så här i hela Tyskland, och att alla män som åker till Tyskland förmodligen är sexköpare eller som hon säger "plantageägare".

Man blir lika förvånad varje gång som såna här artiklar publiceras, men någon i ansvarig ställning tror tydligen att det säljer.

Mvh Isan Lover

IL, vad tror du denna kvinna skulle hitta att skriva om från byn, när hon får ut detta av en incheckningskö i Sverige. Jag tror inte nåt positivt i alla fall.

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ämnet i sig är nog så uttjatat det kan bli här på MPR, men det finns säkert kraft kvar för lite debatterande!

Här kommer ytterligare ett moraliserande, samt rejält generaliserande bidrag från Sveriges ledande morgontidnings grävande krönikörer:

Plantageägare på turné

/

MangeUdon

Pft, sen när blev ett par rai risfält i Nakhon Nowhere en plantage?

De flesta av oss har väl mer än en gång hamnat bredvid en rutinerad sexpat på Thaiflighten? Som vet vad barfinen är i thailands olika turistområden, vart den billigaste biran säljs osv.

Du vet den där stereotypen som ingen av oss här på MPR stämmer in på :whistle:

Sen just det här att hon är förvånad över att unga, snygga backpackerkillar köper sex...welcome to the real world!

Det är inte alls ovanligt att de hellre väljer att "köpa" sex med en lokal tjej istället för att lägga ner energi och en hel del pengar på att få lägra en farangbrud när de egentligen bara vill tömma och glömma.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra året stod jag i kön till Air China till Peking... å jävlar vad jag skämdes!

Folk tror säkert att jag ska åka och avrätta folk, döda hundar..äta hundarna (med PINNAR!)

Att jag stödjer diktaturen osv

Förlåt mig alla militanta feministiska djurvänner...

.. jag skulle ju bara mellanlanda på min färd till Bangkok Thailand.. Härliga Thailand

Hanne Kjöller... tips från Coachen: gör så här :suicide:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå wille pk-kortet kommer upp omgående i detta fall..

.CUT...

Dessa meningar är inte mina åsikter, utan de finns kanske inte i ordalag men med samma innebörd överallt på nätet. Anledningen att jag drog upp dessa var för att påvisa logiken eller snarare brist på logik i politisk korrekthet. Man kan aldrig dra människor över samma kam och generalisera, förutom när det gäller svenska män. Då är allt tillåtet helt plötsligt och vi ensamma män som reser till Asien, ja vi ska skämmas redan när vi står i incheckningskön.

Håller med dig. Men samtidigt är jag osäker på om bästa sättet att bemöta tex. en censurerad invandrardebatt med att inte prata om andra kontroversiella ämnen. jag har inga direkta problem med vad hon skriver. Det mesta är onekligen sant om än sp vinklat. Problemet är väl kanske snarare som du påvisar att bilden hon med flera målar upp aldrig ifrågasätts. Dock tror jag inte att kalla henne feminist, f*tta, ful, osv hjälper lika mkt som stjäper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Sen just det här att hon är förvånad över att unga, snygga backpackerkillar köper sex...welcome to the real world!

Det är inte alls ovanligt att de hellre väljer att "köpa" sex med en lokal tjej istället för att lägga ner energi och en hel del pengar på att få lägra en farangbrud när de egentligen bara vill tömma och glömma.

Det finns nog åtskilliga killar (både snygga och fula) som helt enkelt inte tänder på

den varianten av svenska kvinnor som aktuell krönikör och likartade svenska damer i Thailand utgör.

I många mäns ögon har dessa kvinnor (det sk 4e könet) i sin vinklade jämställdhetssträvan

förlorat sin sexuella attraktion eftersom de i akt och mening blir allt mer lika de män

som de säger sig avsky och beskämpa.

För många män inklusive mig själv så beror den sexuella dragningskraften på fler variabler

än prisnivån eller om den sexuella akten kan erhållas helt gratis av en till

buds stående landsmaninna.

Oavsett nationstillhörighet så tänder jag själv mycket lättare på kvinnlig charm och

ett attraktivt yttre än om det erbjudna sexet skulle få konsumeras kostnadsfritt eller

om den vågräta samvaron med en dam upplevs som separerat från det som jag brukar

uppfatta som kvinnliga drag hos en partner.

I krönikören och hennes medsystrars ögon förväxlas ofta kvinnlig charm och feminin mjukhet

med ett teatraliskt fjäsk och unken underdånighet gentemot mannen.

Med en sådan förutbestämd inställning i kontakten med svenska män på resan så lär det nog bli

allt svårare att hitta en brunstig och villig partner under semestern,

och därav den uppkomna frustrationen får man förmoda.

Och inte lär hon lyckas hitta en sådan där iaktagen snubbe som tålmodigt och

förväntansfullt köar vid flygplatsen för att få träffa henne,

vilket kanske upplevs som lite snopet och orättvist i ensamheten.

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag tror vi kan sluta kalla dessa sk journalister för politiskt korrekta de borde snarare benämnas ”nyttiga idi*ter” jag tror att dessa oftast kvinnor men även män inte begriper riktigt vidden av vad de gör då de utan urskiljning gersig på vissa länder och samtliga män, de har inte vid något tillfälle lagt ner samma arbete på att granska exempelvis resorna till Gambia och de relationer som uppstår mellan Äldre Svenska kvinnor och unga afrikanska män, eller med ett ord gjort jämförelser mellan Svenska kvinnor som gifter sig med Åldriga miljonärer i andra länder utan endast de fall där vanliga män umgås med kvinnor från Asien! Jag är tämligen övertygad om att det är avsevärt mera kulturellt tabu för en afrikansk man att gifta sig med en avsevärt äldre kvinna än vad det är kulturellt tabu i hela världen att en kvinna väljer en äldre man det gäller i synnerlighet samtliga länder utan för Nord Europa och Nord Amerika. Då de ej överhuvudtaget gör några som helst kopplingar eller jämförelser av den arten utgår jag från att någon annan har låtit de förstå vilken vinkling artikeln skall ha.

Därför går de någons ärenden vem vet jag ej men dessa har haft en tydlig makt i samhället de senaste åren vad målet med deras strävanden är vet jag inte men det visar sig kanske i sinom tid!

Mvh

Magnus-Chumphae

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag vänder mej emot i dessa krönikor o reportage är att de ofta(st) handlar om Thailand . Varför inte skriva om alla golfresor till t.ex Portugal,

eller Spanien . Har varit på ett antal med respekterade kända o okända män till bland annat Porto Banus och jag lovar om hälften av tiden tillbrings

på golfbanan så tillbrings resten av tiden i armarna på någon betald mistress. Dom här resorna kan bestå av allt från 6-8 stk upptill 30 pers.

och alla har ett tydligt uppsåt med resan och för många är inte golfen det främsta målet.

Jag erkänner att nu generaliserar jag med , men till mitt försvar, efter att ha varit deltagare på dessa resor i tio år ungefär 3-4 gånger om

året med olika konstellationer av medresenärer borde jag inte fela så mycket mer än tidningsskribenterna.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Att som ensam svensk kvinna sitta i en trång minibuss med 7 olika män och inte

bli sedd, hörd, iakttagen eller kurtiserad av någon av medpassagerarna är

naturligtvis ingen rolig upplevelse för en lite kärlekskrank kvinna.

Att hon upplevde resan som "plågsam" har nog en hel del med att hon kände sig

nonchalerad och lämnad utanför den manliga gemenskapen och jargongen,

och då hon var osynlig för de exalterade herrarna så gavs det heller inte någon möjlighet

till att stärka den egna självkänslan genom att få snoppa av någon av de

sju korpulenta och skalliga Glistrup-look-a-likes.

Hon skriver:

”Jag drar mig till minnes en tur i en minibuss till flygplatsen i Phuket för tio år sedan. I bilen satt jag tillsammans med sju Glistrup-look-a-likes som talade vitt och brett om hur deras respektive köpeflickor skött sig. De talade om dem som om de besökt en djurauktion. Det var plågsamt.”

Förbannad över att bli ställd vid sidan och över de svenska männens enkelspåriga intresse

för de lokala flickorna i Thailand bestämmer hon sig för att istället åka till Kambodja.

Ett beslut som hon efter ankomsten i landet liknar vid att resa ur askan in i elden.

I artikeln drar hon sig till minnes hur hon upplevde det som turist i Kambodja,

och hon skriver i frustration:

”Men i stället för att intressera sig för andra turister väljer alltså åtskilliga av de 20–30-åriga männen att söka sig till de prostituerade.”

Åter igen lyser det igenom att hon känner sig ratad och inte kurtiserad

i önskad omfattning av de västerländska männen.

Faan jag tycker nästan synd om henne - är det ingen Karl som kan göra henne till viljes?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...