Jump to content
IGNORERAD

Möjlighet att hjälpa din lokala läkarstation.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Mitt och frugans nästa lilla insats i byn blir att skaffa utrustning till den lokala läkarstationen som ligger ca 3-4 km ifrån vår by, förra året var det ju en insamling till skolan som föll väl ut och nu blir det alltså läkarstationen.

Vi har ju haft denna ide ett tag men vi har inte vetat hur vi ska kunna genomföra den, men nu har det klarnat lite.

Efter kontakt med en person som är medlem i en svensk frikyrka har vi fått lite tips och vet nu hur vi ska lägga upp det.

Denna person gav också en gåva ifrån församlingens ungdomssektion till vårt skolprojekt, och blev nöjd med vad vi hade åstadkommit den gången, och han erbjöd sig att vara med även i nästa projekt.

I vinter ska vi undersöka vad som saknas mest på läkarstationen genom några möten med personalen där, och efter det ska vi fotografera hur det ser ut nu och hur lite utrustning dom har, och lista upp behovet.

Dessa bilder ska vi sedan lämna till vår kontakt i frikyrkan som sedan visar dom i församlingen, så att behovet blir tydligt och folk vet vad vi är ute efter.

Sedan ska kyrkan förmedla material till oss via sina kontakter och deras krav är att vi (frugan och jag) står för transport kostnaderna, och det tycker vi är helt ok.

Jag ville informera om detta sätt att hjälpa till och hoppas på att fler kan tänka sig att göra något liknande för sin lokala läkarstation, dom har ju oftast samma problem åtminstone på landsbygden i Isaan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det verkar som det kan bli ett litet projekt i år också, tydligen finns det ett problem till att rätta till på byns skola, förskolan med barn på 3-6 år saknar toalett i sin byggnad och barnen tvingas gå ca 100 m till grundskolans toalett, och detta är inte roligt under regntiden.

Detta fick jag reda på idag när jag kom hem ifrån jobbet, så vi får väl bygga en toalett till dom minsta barnen när vi kommer ner.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...