Jump to content
IGNORERAD

Tips till Herr Chang och hans iPad


Guest wille

Recommended Posts

Guest wille

Imorse började det plinga till i telefonen. Jag har sms-tjänst från SCB och får ett sms vid varje uttag eller köp som görs med kortet. Först kom ett köp på typ 26,000 baht, sen ett till, sen ett till, osv och det var totalt 6 stycken varav 4 på 26,000 och två på 18,000 baht. Jag ringde min fru och frågade vad som hände egentligen. Jag köper Ipad 2! Hur många då undrade jag. 6 stycken svarade hon glatt. Eftersom det blivit strul med vår förhandsbeställning hade hon pröjsat en MC-taxi kille 500 baht för att stå i kö vid Ibeat! från klockan 05.00 åt henne. Sedan hade hon tydligen twittrat om att hon var först i kön eller liknande och ett gäng kompisar hörde av sig direkt med beställningar! Hur som helst har man nu blivit med Ipad 2 3G 64 GB och har redan hunnit bli irriterad över hur krångligt okompatibel den är. Skall jailbreaka den lite senare idag tänkte vi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst har man nu blivit med Ipad 2 3G 64 GB och har redan hunnit bli irriterad över hur krångligt okompatibel den är. Skall jailbreaka den lite senare idag tänkte vi.

Vad hade du räknat med ? Det är ju en Appleprodukt :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt var slut när jag kom dit idag... De har på MBK för 1000bath mer. Är det dumt att köpa där? Det kommer nya till iStudio imorgon men vet inte om jag vill köa på semestern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Allt var slut när jag kom dit idag... De har på MBK för 1000bath mer. Är det dumt att köpa där? Det kommer nya till iStudio imorgon men vet inte om jag vill köa på semestern.

Pynta en mc-taxi snubbe 500 baht för att köa åt dig. Du köper via iStudio och tjänar fortfarande 500 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pynta en mc-taxi snubbe 500 baht för att köa åt dig. Du köper via iStudio och tjänar fortfarande 500 baht.

Aha...! Först gnäll om iPadden och sen en rekommendation till en med-medlem om att ändå köpa en sån.

Lite kompatibel var den nog ändå :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pynta en mc-taxi snubbe 500 baht för att köa åt dig. Du köper via iStudio och tjänar fortfarande 500 baht.

Får väl höra om någon på gatan har lust att tjäna lite pengar... Är det lika mycket folk imorgon tror ni?

Antar att man missar garantin om man köper på MBK eller hur funkar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad använder ni för att kolla Mpr på Ipaden? Jag kör IP Board på iphonen men det funkar inget bra på Ipaden. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad använder ni för att kolla Mpr på Ipaden? Jag kör IP Board på iphonen men det funkar inget bra på Ipaden.

Går det inte med tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ser inget skäl att anv'nda Tapatalk med iPaden eftersom det är stort och tydligt nog g.m webbläsaren. Tapatalk är klockrent på telefonen men känns onödigt till iPad 2an tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Wille. Tapatalk är inte nödvändigt på iPad.

Kan nämna att jag nu efter några månaders användande. Har utvecklat något som bäst kan beskrivas som iPad tummar. Kanske den nya folksjukdomen efter musarm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...