Juha Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Klicka här Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Hej Vad denna undersökning har kommit fram till är väl egentligen något som vi alla redan vet, men det är ändå tänkvärt. Att det genomsnittligt skiljer 10 år i ett förhålland mellan man och kvinna där kvinnan kommer ifrån Asien verkar t.o.m lite lågt, och denna ålders skillnad är ju inte ovanlig ens mellan helsvenska par. Enligt mig är det ganska naturligt att män ofta är äldre än sina fruar, eftersom kvinnor ofta mognar fortare än män, en man kan vara lekfull, barnslig och t.o.m oansvarig och prioritera nöjen, sport och kompisar långt upp i åren. Medan kvinnor generellt tar ansvar och vill skapa sig ett "nomalt" liv med ordning och reda och seriösa framtidsplaner mycket tidigare äm männen, detta tänkande kanske är lite fördomsfullt men jag tycker faktiskt att det verkar vara så. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Jovars, vi män har ju ett mycket längre bäst före datum. Halvruttne Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ITOY Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Jovars, vi män har ju ett mycket längre bäst före datum. Halvruttne Arne Längre bäst före datum? Hur kan det finnas olika längd på bäst före datum? Ska vara 31:a oktober så som är en timme längre än andra dygn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 (ändrad) Längre bäst före datum? Hur kan det finnas olika längd på bäst före datum? Ska vara 31:a oktober så som är en timme längre än andra dygn. Antar att du missat ICAs billiga erbjudanden på köttfärs med kort datum. Ändrades Oktober 31, 2010 av GammalDansken Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 (ändrad) Att det genomsnittligt skiljer 10 år i ett förhålland mellan man och kvinna där kvinnan kommer ifrån Asien verkar t.o.m lite lågt, och denna ålders skillnad är ju inte ovanlig ens mellan helsvenska par.Mvh Isan Lover Är det vanligt att det skiljer 10 år mellan helsvenska par? Jag kan inte påminna mig ett enda helsvenskt par i min bekantskapskrets där det skiljer mer än 5 år? Tycker snarare att svenskar par är ganska jämngamla? Statistiken från SCB talar också om att det numera skiljer 3 år till mannens "fördel" http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____295659.aspx Ändrades Oktober 31, 2010 av MaiChai "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 HAr för mig att det för några månader sedan kom en rapport (svesnka ambasaden inblandad) som visade att det inte alls var så stor ålderskillnad mellan svenska män och thailänska kvinnor som sökt visum/uppehållstillstånd. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Längre bäst före datum? Hur kan det finnas olika längd på bäst före datum? Ska vara 31:a oktober så som är en timme längre än andra dygn. Herr Toy, "igår" är betydligt kortare än "2011-03-26". Frågvise Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Är det vanligt att det skiljer 10 år mellan helsvenska par? Jag kan inte påminna mig ett enda helsvenskt par i min bekantskapskrets där det skiljer mer än 5 år? Jovars, men det ser oftast ut att vara 10 år, till mannens fördel. Förfördelaren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Är det vanligt att det skiljer 10 år mellan helsvenska par? Jag kan inte påminna mig ett enda helsvenskt par i min bekantskapskrets där det skiljer mer än 5 år? Tycker snarare att svenskar par är ganska jämngamla? Statistiken från SCB talar också om att det numera skiljer 3 år till mannens "fördel" http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____295659.aspx Min förra svenska dam var 9 år yngre än mig! http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Min förra svenska dam var 9 år yngre än mig! Min sista svenska tjej var ett år äldre än mig.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaimoose Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Min SISTA svenska tjej var 8 år yngre min nuvarande thailändska kvinna 6 år yngre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Min SISTA svenska tjej var 8 år yngre min nuvarande thailändska kvinna 6 år yngre Snyggt jobbat. Jag ser hur du försöker vara diplomatisk och lösa problemet med om det ska vara "än jag" eller "än mig" genom att liksom låta meningen rina ut i ingenstans. Men att avsluta meningen utan .!? undgår inte upptäckt. Håller tummarna för dig och hoppas att inte språkpolisen går allt för hårt åt dig. Isåfall får du åberopa förmildrande omständigheter. Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 (ändrad) Är det vanligt att det skiljer 10 år mellan helsvenska par? Jag kan inte påminna mig ett enda helsvenskt par i min bekantskapskrets där det skiljer mer än 5 år? Tycker snarare att svenskar par är ganska jämngamla? Statistiken från SCB talar också om att det numera skiljer 3 år till mannens "fördel" http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____295659.aspx Hej I min umgängeskrets är det ganska vanligt att tjejerna är just ca 10 år yngre än killarna även i helsvenska förhållanden, det gäller min bror och dom närmaste vännerna, och en del arbetskamrater, men det kan ju vara en slump. Mvh Isan Lover Ändrades Oktober 31, 2010 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd Oktober 31, 2010 Dela Inlagd Oktober 31, 2010 Är det vanligt att det skiljer 10 år mellan helsvenska par? Jag kan inte påminna mig ett enda helsvenskt par i min bekantskapskrets där det skiljer mer än 5 år? Tycker snarare att svenskar par är ganska jämngamla? Statistiken från SCB talar också om att det numera skiljer 3 år till mannens "fördel" http://www.scb.se/Pa...____295659.aspx Det är ganska vanligt att även unga svenska kvinnor blir ihop med 20 år äldre män (Många av männen är då skilda från en medelålders kvinna). Var/är det inte en massa unga tjejer, som sprang/springer efter er då ni var/är i 40-årsåldern? (((Nu är jag 57, så nu har det blivit mycket lugnare I min släkt, räknat två generationer bakåt och alla deras avkommor. är det inga par, utom min föräldrageneration, där mannen är bara lite äldre. Våra par är från runt 20 år äldre man till 15 år äldre kvinna. Vi har s g s inga skillsmässor, så vi har dessa skillnader UTAN att någon av oss skilt sig i "gubbsjukeåldern" och skaffat en mycket yngre fru på det sättet. Fast vi är inte normala rent allmänt Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 1, 2010 Dela Inlagd November 1, 2010 Vad som är pinsamt är den idi*tiska svenska politiska korrektheten vad gäller åldersskillnad. Medelålders svenska kvinnor må inbilla sig att det gynnar dom... Jag är 51 år och fru Chang är 39 år. Skäms inte ett ögonblick för det. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd November 1, 2010 Dela Inlagd November 1, 2010 Det är ganska vanligt att även unga svenska kvinnor blir ihop med 20 år äldre män (Många av männen är då skilda från en medelålders kvinna). Var/är det inte en massa unga tjejer, som sprang/springer efter er då ni var/är i 40-årsåldern? (((Nu är jag 57, så nu har det blivit mycket lugnare I min släkt, räknat två generationer bakåt och alla deras avkommor. är det inga par, utom min föräldrageneration, där mannen är bara lite äldre. Våra par är från runt 20 år äldre man till 15 år äldre kvinna. Vi har s g s inga skillsmässor, så vi har dessa skillnader UTAN att någon av oss skilt sig i "gubbsjukeåldern" och skaffat en mycket yngre fru på det sättet. Fast vi är inte normala rent allmänt Jag är i 40-års åldern och inte får jag barrikadera dörren hemma i Sverige precis... I Thailand är det dock en annan story. Mina flickvänner har i de flesta fall varit jämngamla med mig, oavsett om de är farang eller thaitjejer. Ett undatag finns det dock, där var det 17 års skillnad till min fördel (?) med det var en farangtjej. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 1, 2010 Dela Inlagd November 1, 2010 (ändrad) Var/är det inte en massa unga tjejer, som sprang/springer efter er då ni var/är i 40-årsåldern? Hej Jag var singel i ca 4-5 år just när jag närmade mig 40 och det var faktiskt lite som du skriver, det var en hektisk tid med många kontakter med tjejer som var ca 20 år yngre än mig själv, och det var nog min mest aktiva tid i livet när det gäller tjejer och då menar jag inte bara Asien, jag kunde ha blivit gift i minst 5 länder. I denna ålder hade man ju ordnad ekonomi och hade tid och råd till det mesta, man var mer erfaren än i 20 års åldern, man var lugnare och mer säker på sig själv, man hade växt ifrån att alltid dricka mycket när det var party, och man såg fortfarande ung ut, vid denna tid som ungkarl tränade jag varje dag var jag än befann mig i världen via jobbet eller på semester, och var brun året runt, men man får väl tillägga att min egen ålder inte var något man ropade ut för dom flesta trodde nog att man var max 30 år. Men jag hade tur och träffade till slut min nuvarande fru som är 18 år yngre än mig själv av en slump, och jag är oerhört tacksam för det, och jag hoppas och tror att vi kommer att vara ett par livet ut. Mvh Isan Lover Ändrades November 1, 2010 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 1, 2010 Dela Inlagd November 1, 2010 Jag är snart sjuttio och min kvinna ser ut som sjutton men det är ingen som kommenterar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd November 4, 2010 Dela Inlagd November 4, 2010 Jag är i 40-års åldern och inte får jag barrikadera dörren hemma i Sverige precis... I Thailand är det dock en annan story. Mina flickvänner har i de flesta fall varit jämngamla med mig, oavsett om de är farang eller thaitjejer. Ett undatag finns det dock, där var det 17 års skillnad till min fördel (?) med det var en farangtjej. Har ingen aning om vilket skick du är i. T ex en som typ Glenn Hysen (även som okänd och fattig) fastän han är gråhårig och äldre än 40 (?) är säkert många unga tjejer intresserad av. En blekfet, som har "snurrfrisyr" kammad över flinten, och är tråkig kan fortfarande vara intressant för vissa unga tjejer, men de är nog inte lika många, som lockas av Glenntypen (((En av mina kusiner är överviktig och tråkig, och ser äldre ut än vad han är, men han blev ändå "haffad" av en 18-årig svenska, då han var runt 35, för hon ville ha tryggheten, och en make, som ledsnat på att gå på krogen, och hon ville ha honom för sig själv Och det spelar också roll om man är på ställen där det inte är för svårt för tjejerna att ta kontakt (T ex arbetsplatser, bra dansställen, grannar...) Det är inte så många tjejer, som raggar ute på gatan (((T ex då jag var 35 och skulle börja göra en del uppdrag åt ett företag sittande hos dem, var det första en 20-årstjej frågade: "Är du gift?" Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu