Jump to content
IGNORERAD

Lurade igen !


pust

Recommended Posts

Från länken ovan,

Ett 50-tal svenskar, bland dem västmanlänningar och örebroare, har lurats på sina husköp i Thailand.

Den huvudmisstänkte är en man i 65-årsåldern från Köpingstrakten. Han har sålt hus i Thailand till svenska köpare. Mannen opererade på olika hus- och resemässor.

När köparna sedan skulle överta husen visade det sig att drömmen om en bungalow på en sandstrand i Thailand var just en dröm.

Åklagarmyndigheten håller nu på att identifiera de målsägande som änu inte hört av sig till polisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej risken är väl stor nog att bli lurad av små söta thailändskor här och så kommer det

svettiga gubbar i 65-årsåldern också.Nej fy säger jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får vi hoppas att thailänska staten tar tag i det här och återbetalar dessa stackare vad dom har förlorat..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får vi hoppas att thailänska staten tar tag i det här och återbetalar dessa stackare vad dom har förlorat..

Rock on!

Japp. O alla andra som känner sig lurade under sin tillvaro i Thailand. Det är inte ALLTID som ett leende betyder " hej främling,vi älskar dig"

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. O alla andra som känner sig lurade under sin tillvaro i Thailand. Det är inte ALLTID som ett leende betyder " hej främling,vi älskar dig"

C;D

Jaså det visste jag inte :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan förstå att man tog bort Godolles inlägg för jag hajade noll? :suicide:

Inte bara det han får: vila i 24 timmar Se banningar.

Så illa kan det gå om hjärnan inte är inkopplad, innan fingrarna rör tangenterna.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag kan förstå att man tog bort Godolles inlägg för jag hajade noll? :suicide:

Antagligen fattar nog inte Goodolle själv om han läser igen imorgon, för han blev förbannad på khun-petch, som ju tyckte SAMMA sak som Goodolle :-) khun-petch drog ju bara en parallell mellan barbrudar och lurendrejaren, som Goodolle antagligen egentligen är förbannad på... Föståligt att bli förbannad på sådana lurendrejare.

(((En annan blåsning: I TV-serien om Thailand visade svensk TV nyligen några engelsmän, som var förbannade på en, som hade lurat dem i ett guldprojekt. Fast de var egentlgen korkade, eftersom det skriftligt utlovade har ingen möjlighet att vara sant (utom under någon enstaka extrem månad). Mer anmärkningsvärt är att lurendrejaren kunde bo kvar helt öppet på samma ställe i Pattaya, utan att polisen hade tagit honom, fastän det rörde sig om mycket pengar. Detta fastän det t o m fanns inspelat på TV-filmen ett erkännande om att han hade blåst dem! )))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Köpa hus eller mark av svenskar eller andra utlänningar är nog ingen bra ide, i bästa fall får man det man vill ha men betalar alldeles för mycket, eller så riskerar man ju att bli blåst, men det finns nog undantag, frågan är bara hur folk ska veta vilka som är seriösa.

Nej köp direkt av Thailändska banker, det verkar vara både billigare och säkrare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Givetvis har du rätt i det isan lover! problemet är bara att de flesta som köper hus i Thailand inte har den informationen/kunnskapen de tror eller vill gärna tro att köper de genom en svensk så kan inget gå fel.De tror i sin enfalld att köper de genom en svensk så finns där någon slags trygghetsfaktor med i ekvationen de innser inte att svensken är en marrionet i händerna på någon thailändare som inte följer svenska lagar och förordningar och varför skulle de göra det kan man tycka.Problemet är att normalt fungerande människor i sverige tycks lämna förståndet vid passkontrollen på suvarnabhumi, där är nog många som anar ugglor i mossen men de vill så gärna tro på drömmen om ett boende i paradiset, och låter sig luras mot bättre vetande.problemet är universiellt och inte bara en svensk företeelse,för man kan ju ställa sig frågan om varför så många thailändare är villiga att komma till sverige varje år och plocka bär som inte finns,budskapet måste ju ha nått ut till byarna att det är bluff och båg,de tror på en dröm som för de flesta hadde varit bäst om det stannade vid att vara just en dröm.

Hej

Köpa hus eller mark av svenskar eller andra utlänningar är nog ingen bra ide, i bästa fall får man det man vill ha men betalar alldeles för mycket, eller så riskerar man ju att bli blåst, men det finns nog undantag, frågan är bara hur folk ska veta vilka som är seriösa.

Nej köp direkt av Thailändska banker, det verkar vara både billigare och säkrare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Givetvis har du rätt i det isan lover! problemet är bara att de flesta som köper hus i Thailand inte har den informationen/kunnskapen de tror eller vill gärna tro att köper de genom en svensk så kan inget gå fel.De tror i sin enfalld att köper de genom en svensk

...cut ...

Om man inte vill göra sig besväret att ta reda på fakta och risker innan man skriver på för flera hundra tusen,

blir man nog lurad var man än är.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är där den svenska säljaren/mäklaren kommer in i bilden,,jag tror att många uppfattar sig att ha gjort det du precis beskriver bara genom att ha fått löfte ifrån mäklaren om att allt ska gå så bra så och att de kan lita på honom.Många lägger sitt öde i mäklarens händer tyvärr, sorgligt men så tror jag det är i många fall,sen så får de givetvis skylla sig själv för att de varit så godtrogna.När där är väldigt starka känslor med i spelet tror jag det är lättare att falla i groparna som mäklaren är med och gräver,med tanka på känslor se bara alla kärleks stinna män som köper guld,hus,bilar osv till sina kärasten som de knappt känner,tror knappast de skulle göra det i Sverige men i Thailand gör de det varför kan man undra.Kärlek till ett land,plats,hus,kvinnor får många att göra saker som de normalt inte skulle göra.Där är nog olika sanningar för vart och ett av offren men jag tror att kärleken till Thailand och förhoppningar om ett liv i paradiset bidrar till att många gör bort sig.

Om man inte vill göra sig besväret att ta reda på fakta och risker innan man skriver på för flera hundra tusen,

blir man nog lurad var man än är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns seriösa svenska mäklare, men om man köper/bygger t.e.x. ett hus där jag bor så kostar det runt 200.000:- baht mera än att knalla in på byggarnas kontor och köpa med Bangkok Banks garanti.

Anlitar man en lokal mäklare så blir priset samma som utan mäklare, byggarna betalar mäklaren. Om någon skulle vilja bli granne här så är det bara att kontakta mej, byggarna ger den som introducerar köparen 3% av slanten. Gjordes av en svensk som tog hit en kompis för husköp (de delade på vinsten).

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. O alla andra som känner sig lurade under sin tillvaro i Thailand. Det är inte ALLTID som ett leende betyder " hej främling,vi älskar dig"

C;D

Helt riktigt det betyder "hej främling,vi älskar dina pengar".

Ändrades av Thaiger
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt det betyder "hej främling,vi älskar dina pengar".

Nä är det så ? Då har jag blivit totalt lurad :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Givetvis har du rätt i det isan lover! problemet är bara att de flesta som köper hus i Thailand inte har den informationen/kunnskapen de tror eller vill gärna tro att köper de genom en svensk så kan inget gå fel.De tror i sin enfalld att köper de genom en svensk så finns där någon slags trygghetsfaktor med i ekvationen de innser inte att svensken är en marrionet i händerna på någon thailändare som inte följer svenska lagar och förordningar och varför skulle de göra det kan man tycka.Problemet är att normalt fungerande människor i sverige tycks lämna förståndet vid passkontrollen på suvarnabhumi, där är nog många som anar ugglor i mossen men de vill så gärna tro på drömmen om ett boende i paradiset, och låter sig luras mot bättre vetande.problemet är universiellt och inte bara en svensk företeelse,för man kan ju ställa sig frågan om varför så många thailändare är villiga att komma till sverige varje år och plocka bär som inte finns,budskapet måste ju ha nått ut till byarna att det är bluff och båg,de tror på en dröm som för de flesta hadde varit bäst om det stannade vid att vara just en dröm.

Hej

Du har förmodligen rätt i att en del tror att det är mindre chans att bli lurad bara man köper av en svensk, och det ger ju möjlighet även för oseriösa svenskar att hitta offer som har fått smak på sol och bad i landet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...