Jump to content
IGNORERAD

Försvagad ThB


acarls

Recommended Posts

Fick ett nyhetsbrev från Forex med denna prognos:

PROGNOS 18-24OKT2010

Prognoser är kvalificerade gissningar.

Källa: FOREX Banks valutaleverantörer.

Prognosen görs mot SEK. HKD följer USDs kursrörelser. EEK, LTL och DKK följer EURs kursrörelser.

Turbulensen kring världens valutor gör att Schweiz franc stärks. CHF stärks. Euroområdets handelsunderskott ökar. EUR försvagas. Svagare siffror än väntat från Storbritannien ökar förväntningarna på kommande stimulansåtgärder från Bank of England. GBP försvagas.

Japan kommer att fortsätta att ingripa mot stora förändringar på valutamarknaden . JPY stärks. Stora förväntningar om att FED kommer att pumpa in mer pengar på marknaden för att skapa kvantitativa lättnader. USD försvagas.

Tjeckien och Ungern påverkas av finansoron i väst och hårdare internationella bankregler. CZK och HUF försvagas. Polen ser en ökad tillväxt. PLN stärks.

Norge redovisar inflationssiffror. NOK stärks. Sveriges vice riksbankchef håller tal om fortsatt höjd ränta. SEK stärks.

Världens spekulationer kring Kinas yuan gör att den skjuter i höjden. CNY stärks. Thailand inför en ny kapitalskatt för att dämpa värdet på baht. THB försvagas. Turkiet ser en ökad BNP och höjer tillväxtsiffrorna. TRY stärks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant! Tolkar jag det hela rätt om jag tror att den Thailändska valutan kommer att vara billigare för oss Svenska att köpa framöver, att vi får mera Bath för pengarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant! Tolkar jag det hela rätt om jag tror att den Thailändska valutan kommer att vara billigare för oss Svenska att köpa framöver, att vi får mera Bath för pengarna?

Ja det blir väl så när kronan blir starkare och Bahten svagare

Link to comment
Dela på andra sajter

18/10 THB 4.52

19/10 THB 4.42

Dollarn på väg upp.

Tror det är gammeldanskens gummisnodd som aktiverats, var ju uppe i 4,55 ett tag. Nu 4.40

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ny pronos från FOREX. ThB och SeK stärks.

PROGNOS 01-07NOV2010

Prognoser är kvalificerade gissningar.

Källa: FOREX Banks valutaleverantörer.

Prognosen görs mot SEK. HKD följer USDs kursrörelser. EEK, LTL och DKK följer EURs kursrörelser.

Den schweiziska francen handlas högre när riskaptiten bland investerare minskar. CHF stärks. ECB håller penningpolitisktmöte och lämnar räntan oförändrad. EUR försvagas. Storbritannien visar bättre BNP-resultat än väntat, detta minskar förväntningarna på stimulansåtgärder. GBP stärks.

Japans yen stöds av en lägre riskaptit på valutamarknaden. JPY stärks. FED inleder en ny runda med kvantitativa lättnader, detta pressar dollarn. USD försvagas.

Tjeckiens centralbank håller räntemöte och lämnar räntan oförändrad. CZK försvagas. Intresset för Ungerns forint ökar bland investerare när regeringens finanspolitiska planer inte längre oroar marknaden. HUF stärks. Polens centralbanks beslut om oförändrad ränta har gjort flera marknadsaktörer besvikna. PLN försvagas.

Norges krona pressas av det lägre oljepriset. NOK försvagas.

Sveriges tillväxt ser ut att kunna bli starkare än väntat i år. SEK stärks.

Siffror visar på stark tillväxt i Kina. CNY stärks.

Thailands centralbank har skrivit upp tillväxtprognosen för 2010 och räntehöjningar väntas. THB stärks.

Nya ekonomiska uppgifter gynnar turkisk lira. TRY stärks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte något större hopp om en starkare krona mot bathen tolkar jag det som.

Lite upp och ner, hit och dit, men inget som direkt märks, var ju inte riktigt det man hoppades på.

Hoppas ändå på lite upp. :av-109998::wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte något större hopp om en starkare krona mot bathen tolkar jag det som.

Lite upp och ner, hit och dit, men inget som direkt märks, var ju inte riktigt det man hoppades på.

Hoppas ändå på lite upp. :av-109998::wai:

"Problemet" är ju att Thailands ekonomi växer så det knakar och blir starkare (bara att kolla Thailändska Fonder som ligger i topp senaste tiden). Så även om Svenska kronan kommer att bli starkare framöver (vilket den kommer att bli) så finns risken att Bahten oxå blir starkare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har slutat att växla pengar på Forex när jag åker till Thailand, det ger mycket mindre än Thailands bank. Bästa banken som jag alltid växlat hos är Krung Thai Bank. Det har gett den bästa kursen när det gäller Kr-Bath. Men UOB Bank är inte heller dumt. Men det finns inte hos alla ställe,däremot Krung Thai Bank finns hos alla Lotus. Det kostade mig aldrig nåt att växla pengar. Det är samma sak att skicka pengar till Thailand. Kosta mig bara 50 kr att skicka pengar.

Bifoga länken, där update de 3 ggr om dag. De går efter Sight Bill rutan. Så idag Thai time 16.06 ligger kursen på 4.458,tycker jag att det bra än 3.9!

http://www.cb.ktb.co.th/prod/bishis.nsf

// Jack

Ändrades av jack26
Link to comment
Dela på andra sajter

"Problemet" är ju att Thailands ekonomi växer så det knakar och blir starkare (bara att kolla Thailändska Fonder som ligger i topp senaste tiden). Så även om Svenska kronan kommer att bli starkare framöver (vilket den kommer att bli) så finns risken att Bahten oxå blir starkare!

Alldeles riktigt! Båda ekonomier växer.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Nu ligger kursen på väldig hög i Thailand!

Man få om man skicka via banken för 4.70 just nu. Det är Krung Thai Bank som har den bästa rates. Sämst är Thai Siamcommial bank.

Skicka pengar de som har, jag har men lite. ;)

// Jack

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken kurs följer Rubeln? Jag tycker det är väldigt många ryssar i Jomtien!

Uppåt sista tiden men jag tror det finns andra anledningar till antalet ryssar än den stärkta kursen.

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=RUBTHB=X&t=1y&l=on&z=m&q=l&c=

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns inte Superrich på flera ställen förrut? typ khaosan road och vid Thai airways kontor.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

ja, men nackdel med den är att det finns bara på ett stället. Man måste åka dit o växla. Då är banken mycket bättre.

// Jack

Fanns inte Superrich på flera ställen förrut? typ khaosan road och vid Thai airways kontor.

Superrich har flera Kontor. Det verkar dessutom finnas flera bolag med liknande namn. :)

Den här tror jag är orginalet som jag tänkte på http://www.superrich...g/location.aspx

första länken går nog till kopian. Dock verkar dom ha samma kurs.

Hur som helst är det ett alternativ till banken. Sen kan ju var och en räkna ut om det är värt besväret för dom.

Beror lite på hur mycket man ska växla kanske.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...