Jump to content
IGNORERAD

Öppna bar.


nissefisk1

Recommended Posts

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissefisk1

    12

  • Soengsang

    7

  • peerhan

    6

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Här får du ett tips, öppna ingen bar om du behöver tips via MPR.

Vem har sagt att jag BEHÖVER tips ? Ett fullkomligt onödigt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen Ärligt Firren..

Det enda svaret jag har hört på den frågan e samma som peerhan skrev...

Nästintill omöjligt att lyckas, å skulle du få till det så startas omedelbart ett antal snarlika ställen av lokalbefolningen.

inte av illvilja utan pga. avundsjuka..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där! Finns det nån här som har erfarenhet av att öppna bar ? Skicka gärna ett pm.

Mvh Nesse

Vem har sagt att jag BEHÖVER tips ? Ett fullkomligt onödigt inlägg.

Om man ställer en fråga så är det ju inte så långsökt att folk antar att frågeställaren ställer frågan just för att han inte vet svaret, men i detta fall verkar dock inte så vara fallet.

Mitt svar på frågan i trådstarten, vill du inte bli av med pengar, bli alkoholist samt så småningom få dra dig tillbaka, fattig, sjuk och mycket äldre än du egentligen är, starta ingen bar.

Faranger har om och om igen bevisat att de är urusla barägare och att sexindustrin inte passar dem, och jo, det finns några undantag, eller i klarttext jävligt få undantag.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där! Finns det nån här som har erfarenhet av att öppna bar ? Skicka gärna ett pm.

Mvh Nesse

Om du inte vill ha tips via PM, varför vill du då att man ska skicka PM? Om jag skriver här och nu att jag har delvis erfarenhet om att öppna Bar i Thailand, varför ska jag då skriva det i ett PM också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om du tänkt dig att öppna bar så detta är mer allmänt.

Varför tror så många att de ska lära sig ett helt nytt yrke bara för att de byter land? Det får mig osökt att tänka på Mobergs "Utvandrarna" där drängarna trodde att de skulle kunna prata engelska bara de kom till "Amerikat". Så många har förväxlat dröm med verklighet och det har kostat dem både pengar och hälsa.

Ingen som vill bli elektriker i Thailand, det verkar ju finnas en del att göra på området.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand behöver inte bara elektriker, de behöver trafikpoliser och rörmokare oxå :)

Sen att Nisse vill ha PM är väl inte så konstigt? Det förenklar ju hela diskussionen genom att prata två personer sinsemellan. Här på mpr får man många bra tips men samtidigt som man ber om tips för en sak man kanske redan har bestämt sig för så får man istället en massa varningar. Dessa tenderar att komma från folk som har hört från folk. Det är ju så lätt att relatera till en kompis kompis men hur många som svarar här har egentligen egen erfarenhet?

Det finns väl tillräckligt många nej-sägar trådar? Vill han ha tips så ge honom det. Vill han öppna bar så är det väl hans eget "problem".

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Har du drivit bar, restaurang i Sverige eller andra företag?

2. Tänkte du nyöppna eller ta över en befintlig bar?

PM är skit

Lycka till, det kan du behöva.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt att jag BEHÖVER tips ? Ett fullkomligt onödigt inlägg.

Om du inte behöver tips, varför ens starta en tråd.

Om misslyckade faranger som öppnat bar finns det tretton på dussinet.

Så en fullkomligt onödig tråd.

Men lite mer ödmjukhet så hade jag kunnat länka till en blogg via PM om alla vedermödor en man från östergötland

fått gått igenom med att driva en bar i Thailand och avslutade så sent som i maj.

Nu kan du leva i dumhet och ovisshet pga. din tråkiga stil.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att skaffa sig en liten förmögenhet i Thailand måste man starta med en stor förmögenhet.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

För att skaffa sig en liten förmögenhet i Thailand måste man starta med en stor förmögenhet.

Det har sagts förut och kan sägas igen

Plus!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte vill ha tips via PM, varför vill du då att man ska skicka PM? Om jag skriver här och nu att jag har delvis erfarenhet om att öppna Bar i Thailand, varför ska jag då skriva det i ett PM också?

Tack nissefisk1 för minuset för detta inlägg.

Du ställer en fråga om någon här har erfarenhet från att öppna en bar, jag skriver att jag har delvis erfarenhet av det. Delvis beror på att jag var inte ensam om att öppna och starta en bar.

Ger du minus för att man svarar på den fråga du ställer så ska inte jag svara dej mer, jag lovar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand behöver inte bara elektriker, de behöver trafikpoliser och rörmokare oxå :)

Sen att Nisse vill ha PM är väl inte så konstigt? Det förenklar ju hela diskussionen genom att prata två personer sinsemellan. Här på mpr får man många bra tips men samtidigt som man ber om tips för en sak man kanske redan har bestämt sig för så får man istället en massa varningar. Dessa tenderar att komma från folk som har hört från folk. Det är ju så lätt att relatera till en kompis kompis men hur många som svarar här har egentligen egen erfarenhet?

Det finns väl tillräckligt många nej-sägar trådar? Vill han ha tips så ge honom det. Vill han öppna bar så är det väl hans eget "problem".

Jag tror att det är i all välmening alla varnar för att öppna bar/restaurang.

Alla som tillbringat minst 5 år i tex Pattis (tror det är likadant i alla turistorter)

känner åtminstonde nån eller några som försökt. Själv kan jag nog räkna upp ett 10 tal

inkl mig själv som fått lämna sina drömmar, betydligt fattigare. I mitt fall gick det

runt om man räknar levandskostnader i Thailand, mat, radhus & brännvin fick jag ut av

restaurangen varje månad. Nu var jag för feg att lämna allt i sverige, så jag hade kostnader

kvar här inklusive visarunns, försäkringar, telefoner, och kompisar som ville äta & parta

ute på stan kostade mig runt 5-7 tusen svenska i månaden. Eftersom jag inte hade någon

stadig inkomst från sverige, så räknade jag efter ett år. Mina kostander var ca 70-90.000

svenska kronor om året, en titt på kontot runt 400.000 skulle jag vara Allan i 4-5 år

och sen komma hem pissblack eller skulle jag ta skeden ur mun, och kämpa på 7-10 år till

i Sverige, jag valde det sista... absolut inte fattig, men en erfarenhet rikare.

Det går att tjäna pengar i Thailand men antingen måste du ha startat för över 10 år sen

och fått chansen att köpa huset stället ligger i, eller så måste du ha en stinn plånbok.

Det lättaste sättet att få ihop en miljon i Thailand, är att starta med två :dance1:

Så tänk på bara på att alla som varnar dig, gör det för din skull

Pingis som däremot inte varnar nån, har du stålar kör tills dom sinar.om du har råd :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var längesedan man såg en "jag ska öppna bar" tråd. Den här tråden har börjat ungefär likadant som alla de andra. Brukar iaf vara ganska underhållande.

Hej där! Finns det nån här som har erfarenhet av att öppna bar ? Skicka gärna ett pm.

Mvh Nesse

Vad för bar har du tänkt öppna och var? Har själv inga erfarenheter av att driva bar i Thailand men önskar dig lycka till iaf. Vi hade tidigare en mycket aktiv medlema med namn Farang som drev en bar i Pattaya för några år sedan. Han har skrivit en del om sina erfarenheter lite här och där på forumet.

Men lite mer ödmjukhet så hade jag kunnat länka till en blogg via PM om alla vedermödor en man från östergötland

fått gått igenom med att driva en bar i Thailand och avslutade så sent som i maj.

Det finns kanske några andra ödmjuka medlemmar som är nyfikna på din länk :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade tidigare en mycket aktiv medlema med namn Farang som drev en bar i Pattaya för några år sedan. Han har skrivit en del om sina erfarenheter lite här och där på forumet.

Vart har herr Farang tagit vägen? Han bjöd ju stundtals på riktigt underhållande läsning :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Maitan vet :) Om jag fattat rätt så får han jobba hårt. Jag tror att han klarar sig på att han gillar att träffa en massa folk.

Då jag funderat på vilka sorters jobb det kan vara intressant att satsa på i Thailand, så ska det vara något som få thailändare kan klara själva, för annars ska man ju konkurrera med många, som är vana att tjäna bara en bråkdel av vad vi är vana att tjäna. Man behöver alltså ha någon stor fördel jämfört med thailändarna d v s kunskaper eller kontakter. Bara finansieringskapacitet räcker INTE, eftersom det finns rika thai, som kan starta samma sorts verksamhet och leja någon att sköta det om de inte vill göra det själva.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan är det ju ,förutom problem med att få baren att gå runt, enligt mitt tycke moraliskt felaktigt att driva en beerbar. Affärsidén bygger ju liksom på att man skall dra in pengar genom att ett antal damer utsätter sig för stora risker samt genom att dessa damer väldigt ofta förstör delar av sitt liv eller hela livet.

Fast Nissefisk kanske vill öppna en vanlig bar.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det är i all välmening alla varnar för att öppna bar/restaurang.

Alla som tillbringat minst 5 år i tex Pattis (tror det är likadant i alla turistorter)

känner åtminstonde nån eller några som försökt. Själv kan jag nog räkna upp ett 10 tal

inkl mig själv som fått lämna sina drömmar, betydligt fattigare. I mitt fall gick det

runt om man räknar levandskostnader i Thailand, mat, radhus & brännvin fick jag ut av

restaurangen varje månad. Nu var jag för feg att lämna allt i sverige, så jag hade kostnader

kvar här inklusive visarunns, försäkringar, telefoner, och kompisar som ville äta & parta

ute på stan kostade mig runt 5-7 tusen svenska i månaden. Eftersom jag inte hade någon

stadig inkomst från sverige, så räknade jag efter ett år. Mina kostander var ca 70-90.000

svenska kronor om året, en titt på kontot runt 400.000 skulle jag vara Allan i 4-5 år

och sen komma hem pissblack eller skulle jag ta skeden ur mun, och kämpa på 7-10 år till

i Sverige, jag valde det sista... absolut inte fattig, men en erfarenhet rikare.

Det går att tjäna pengar i Thailand men antingen måste du ha startat för över 10 år sen

och fått chansen att köpa huset stället ligger i, eller så måste du ha en stinn plånbok.

Det lättaste sättet att få ihop en miljon i Thailand, är att starta med två :dance1:

Så tänk på bara på att alla som varnar dig, gör det för din skull

Pingis som däremot inte varnar nån, har du stålar kör tills dom sinar.om du har råd :drinks:

Jo jag kan nog hålla med dig om vissa saker men samtidigt så är det ju så här på MPR att alla INTE varnar dig för din skull utan snarare för att de tror sig ha alla svaren vilka oftast är "starta inget i Thailand för då kommer du att bli pank-alkis-misslyckad".

Jag tycker nog att det finns lite för många nej-sägare här. Det känns som att alla trådar man läser när det handlar om företagande i Thailand alltid har ett gäng med personer (med eller utan empirisk kunskap) som säger "du är körd om du gör detta" Jag tycker inte att det är speciellt uppmuntrande.

Kan man däremot belysa fördelar och nackdelar och ge en mer komplett bild istället för att bara säga, jag har erfarenhet och du kommer att misslyckas för det har både jag och alla jag hört talas om så är det inte speciellt beskrivande. Det kan ju trots allt vara så att ni som redan provat har gjort fel nånstans. Vem vet, Nisse kanske hittar ett ställe med det perfekta läget osv osv. Då gäller väl inte samma förutsättningar? Kan du med erfarenhet prata för båda sidorna så att han kan avgöra själv så är det ju det han efterfrågar.

Tips innebär ju inte automatiskt fördelar, det kan ju vara knep och fallgropar men innan ni dömer ut hans tanke så får ni med erfarenhet utveckla er lite istället för att såga honom med två meningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart har herr Farang tagit vägen? Han bjöd ju stundtals på riktigt underhållande läsning :)

Bra fråga. Han gick upp i rök tydligen. Tråkigt eftersom han hade en hel del att berätta från bla barlivet. Finns en del av hans historier på nightlife.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns kanske några andra ödmjuka medlemmar som är nyfikna på din länk :)

Det är det säkert.

Men som jag hastigt förklarade för en som skickade PM så vill inte personen i fråga få sin blogg "uthängd"

Jag länkar gärna till den som är mottaglig för kritik vad det gäller bar i Thailand via PM.

Men som TS uppför sig så kan han gör vad helst han behagar, jag bryr mig inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det säkert.

Men som jag hastigt förklarade för en som skickade PM så vill inte personen i fråga få sin blogg "uthängd"

Jag länkar gärna till den som är mottaglig för kritik vad det gäller bar i Thailand via PM.

Men som TS uppför sig så kan han gör vad helst han behagar, jag bryr mig inte.

:suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag ändå så att det Nissefisk1 ville och mena var att få reda på hur man ska gå till väga när man ska öppna en bar och hur saker o ting fungerar. Sen är det klart att det många som har misslyckats med att öppna en bar där nere men ochså dom som lyckats hyfsat ändå. Precis som här hemma,många lyckas och många misslyckas. Men Nisse kanske har en bra idé och vill prova,så självklart ska han väl få göra det "om det är det han vill" och då tycker jag vi ska försöka hjälpa och stötta han med detta så mycket vi kan då.

Har bara erfarenhet hemmaifrån men inte hur det fungerar där nere tyvärr,me Go for it Nisse!! :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag kan nog hålla med dig om vissa saker men samtidigt så är det ju så här på MPR att alla INTE varnar dig för din skull utan snarare för att de tror sig ha alla svaren vilka oftast är "starta inget i Thailand för då kommer du att bli pank-alkis-misslyckad".

Jag tycker nog att det finns lite för många nej-sägare här. Det känns som att alla trådar man läser när det handlar om företagande i Thailand alltid har ett gäng med personer (med eller utan empirisk kunskap) som säger "du är körd om du gör detta" Jag tycker inte att det är speciellt uppmuntrande.

Kan man däremot belysa fördelar och nackdelar och ge en mer komplett bild istället för att bara säga, jag har erfarenhet och du kommer att misslyckas för det har både jag och alla jag hört talas om så är det inte speciellt beskrivande. Det kan ju trots allt vara så att ni som redan provat har gjort fel nånstans. Vem vet, Nisse kanske hittar ett ställe med det perfekta läget osv osv. Då gäller väl inte samma förutsättningar? Kan du med erfarenhet prata för båda sidorna så att han kan avgöra själv så är det ju det han efterfrågar.

Tips innebär ju inte automatiskt fördelar, det kan ju vara knep och fallgropar men innan ni dömer ut hans tanke så får ni med erfarenhet utveckla er lite istället för att såga honom med två meningar.

Nu tror jag ändå så att det Nissefisk1 ville och mena var att få reda på hur man ska gå till väga när man ska öppna en bar och hur saker o ting fungerar. Sen är det klart att det många som har misslyckats med att öppna en bar där nere men ochså dom som lyckats hyfsat ändå. Precis som här hemma,många lyckas och många misslyckas. Men Nisse kanske har en bra idé och vill prova,så självklart ska han väl få göra det "om det är det han vill" och då tycker jag vi ska försöka hjälpa och stötta han med detta så mycket vi kan då.

Har bara erfarenhet hemmaifrån men inte hur det fungerar där nere tyvärr,me Go for it Nisse!! :drinks:

Jo det kan väl tyckas att många svar är negativa, men jag tänker ändå efter mina år i Thailand sticka ut hakan.

Är det någon som känner en svensk som öppnat bar och som har lyckats, och då menar jag inte några år eller att man kom ut ur projektet på typ plus minus noll.

Att lyckas är enligt mig att driva en verksamhet och när man blir lite äldre kan sälja och leva som pensionär på pengar man tjänat, men det har jag aldrig hört talats om bland farangbarägare i Thailand.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...