Jump to content
IGNORERAD

Det första ni gör när ni kommer till Thailand?


Up2You

Recommended Posts

Den här gången blir det nog taxi till Sabai room för att fräscha upp mig lite, tvätta av sig resdammet och en kall bira :)

/Rony

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Avregistrerad clion

    5

  • Up2You

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Efter kontroller ( Pass mm.) Tar jag upp nallen och ringer and Where are you? till TGF Alltid krångel för henne och chauför att komma till bestämd plats. Sist fick jag hjälp av Fpl.Polis att hatta ut Hon får i nte köra in och hämta på Arrival Nu har vi bestämt att jag blir hämtad uppe på Avgående Hoppas det funkar bättre

Offe

Ändrades av Offe1609
Link to comment
Dela på andra sajter

Är här redan men undrar vad f-n är det som händer. Inte samma som hemma, tycker jag. :drinks: Maitan.

Första anhalten är ALLTID taxfree för att inhandla en stor flaska singelmalt Whisky,

sist hade jag tur, då min granne på planet inte skulle handla något, så jag fick 2 på detta sätt. Tyvärr så länge sedan att jag längtar efter en ny nu.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Ut drar ut(!) på tiden så har jag bestämt, till fruns glädje, att åka till henne över jul och nyår.

Här är planen:

1: Kramas i ankomsthallen.

2: Kramas i taxin till hotellet.

3: Hejda taxin vid något trevligt gatukök och kramandes inhandla papaya pock pock, nudlar och grillad kyckling.

4: Anlända till hotellet och kramas.

5: Duscha. Eventuellt kramas i duschen.

6: Fortsätta kramas i sängen. (Och beroende på trötthetsgrad, kanske mer än kramas, kanske pussas lite, tom!)

7: Sova en stund i varandras armar, näranära. Mysa njuta bara vara.

Mat intages vid lämplig tidpunkt mellan punkt 4 och 7. Beroende på hur uppjagad jag är av flygandet, kanske en eller annan röd Cheers intages vid valfri tidpunkt mellan 1-7

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man bortser från allt detta med flygplats, komma till ett hotell så är det första jag gör är att ta av mig om fötterna och gå in i rummet,ställa ned packningen, öppna en Singha som jag har tagit från minibaren,ta av mig kläderna, ställa sig i duschen, ta nästa öl ur minibaren, sätter mig på hotellrumsbalkongen och försöker fatta att jag äntligen e framme.

C;D

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir ganska imponerad! Börjar ni med öl eller grogg direkt vid ankomsten vid sjutiden på morgonen ? Vid den tiden har jag bara hunnit till kaffe och treo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir ganska imponerad! Börjar ni med öl eller grogg direkt vid ankomsten vid sjutiden på morgonen ? Vid den tiden har jag bara hunnit till kaffe och treo.

TREO :blah:, är du sjuk vid varje ank till Thailand..nä några kalla Chang intas för att balansera ev problem med tidsomställning och ev andra åkommor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir ganska imponerad! Börjar ni med öl eller grogg direkt vid ankomsten vid sjutiden på morgonen ? Vid den tiden har jag bara hunnit till kaffe och treo.

Jaaa, har man semester så låter man inte klockan styra över ens liv, i så fall är det ju inte semester.. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag uppsöker det lilla snabbköpet längst ner på suvan och inhandlar mig några kalla shinga sen till en taxi och till pattis..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar alla festprissar att ta med sig ett visitkort från hotellet när ni ger er ut er första barrunda. Annars kan det gå som för norrmannen som sågs ragla omkring i Jomtien och inte kom ihåg namnet på hotellet som han checkat in på. Det han kom ihåg var att det hade många våningar. :sFduh:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vi mellanlandar Bangkok och flyger direkt till Udon Thani där vi tar in på hotell några dagar, och det första jag gör då är att gå ner till poolen och bada med lillpojken, han är tokig i vatten och vill aldrig sluta bada.

Sen sätter vi oss i solen och njuter, han med en glass och jag med en kall öl.

Frugan brukar rusa iväg ut på stan och köpa lite mat och frukter som hon har saknat och sen äter vi detta tilldsammans, och då känns det att semestern har börjat.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag blir ganska imponerad! Börjar ni med öl eller grogg direkt vid ankomsten vid sjutiden på morgonen ? Vid den tiden har jag bara hunnit till kaffe och treo.

Hej Birger,

Du får väl betänka att 07.00 i Thailand är samma som 01.00 i Sverige, och då är det väl OK att ta sig en bärs ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska berätta vad jag SKA göra på fredag runt 12 lokal tid när jag letat mig genom passkontroller osv.

1: Krama och kyssa min fru

2: Krama hennes dotter

3: Äta en som tam min fru tar med sig

4: Fixa med biljetter till Udon Thani

5: Åka till hotellet och duscha sova, klockan är ju bara runt 7 i Sverige och jag har antagligen inte kunnat sova mycket på mina flyg

Och framför allt bara njuta av att vara med familjen igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi drar direkt till Klong Toey och käkar frukost.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...