Jump to content
IGNORERAD

Det första ni gör när ni kommer till Thailand?


Up2You

Recommended Posts

Det första jag gör när jag landar i BKK så är det och handla 4 beer chang som jag ska ha med mig i taxin påväg till Sukhumvit,dom 2 först brukar man nästa halsa i sig medans dom 2 sista njutar man av tills man kommit fram till hotellet. Sen är det bara att checka in och upp på rummet o ta sig en snabbdusch och svida om till shorts & t-shirt. Sen blir det och gå till nån utav barerna runtomkring Nana och beställa in en Sangsom & cola "hasip hasip" och sätta sig ner och verkligen bara att njuta av att man äntligen ha kommit ner igen :dance1: sen blir det väl att man blir sittandes i baren och snacka lite med den trevliga personalen och andra faranger :crazy: spela lite biljard och resten av dagen går väl in i dimman med massa chang och sangsom hehehe..

Hur ser era första timmar ut när ni har landat? B)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Avregistrerad clion

    5

  • Up2You

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stoppar taxin vid 1:a möjliga affär m kalla Chang, sedan checka in på hotellet och sedan direkt ut till den första grillvagn jag ser och inhandla en jäkla massa grillad kyckling.

Sist jag kom ner så regnade så man ville inte stå på gatan å käka så vi gick tbx. in på hotellet med maten, ni skulle ha sett minerna på den snorkiga hotellpersonalen på Lebua när vi kom inbärande på gatumat i lobbyn..

Haha jag bara garvade och sa att jag hade längtat Loooong time efter Bbk.Gai och så länge dom inte kunde leverera så måste jag ju gå ut på gatan och köpa själv..

Det pekades och fnissades en hel del efter oss varje gång vi visade oss i lobbyn efter det.

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffar en av Nitts bröder på flygplatsen!

Sedan väskorna är levererade så drar jag till Pattaya!

Med Eves Taxi!

Festar sedan på kvällen!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerar mig på rummet, sen brukar jag fixa min moppe. På vägen tillbaka blir det en påse LEO-beer, LAYS chips och ett par paket blåa L&M.

Semester :drinks:

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Det absolut första jag gör är att lätta på två dragkjedjor och vola så har mina långbyxor förvandlats till ett par shorts

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det första jag gör är att kolla efter var jag kan njuta av en ciggarett. :)

Är det möjligen kycklingens bakdel som syns i avataren :giggle::great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Andas ut --hemma igen :dance1:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det absolut första jag gör är att lätta på två dragkjedjor och vola så har mina långbyxor förvandlats till ett par shorts

Var inte höga odds på det :giggle::drinks: ...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Eden club. sukhumvit soi 7

Paradiset på jorden har en kompis berättat för mig att det är. Är det så :D?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visar passet i passkontrollen ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker till hotellet och duschar samt byter om till kostym och beger mig till kontoret alt. kund's kontor.

På kvällen är det i nio fall av tio affärsmiddag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Längtar dit nu när det börjar bli mörkt och kallt, skulle egentligen varit där nu men frugan måste jobba :(

Det första jag gör är att komma in i vårat hus och känna fan vilken tur man har som har möjlighet att ha ett litet hus på Phukeet och att kunna komma ner då och då och bara njuta :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lastar väskor och sånt i bilen som släkten kommit med. Kör sen hem till Korat. :dance1:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tar en taxi till Jomtien, lastar in väskorna på rummet och beger mig till närmsta bar omedelbart för en läskande grogg direkt på morgonen så man känner att man har semester, tredje gången nu å den traditionen kan man inte bara bryta

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

In i en buss eller taxi och fort som fan ut till Pattaya.

Styvar in väskan på rummet och sen snabbt iväg till seven och eleven och en liten sangsom plus en stor coke,

Sen upphällning av första groggen, dusch, ett par groggar till och sen ut i barerna.

Givetvis beroende på när man landar.

Landar man 7 på morgonen så blir det sömn innan sangsomen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter Passkontrollen och väskhämtningen så in i Eve´s Taxi och stanna på det där stället som ligger 30 till 45 minuter från flygplatsen mot Pattaya och inhandlar ett Thai-simkort till mobilen.Sedan iväg till Maitans och går upp på rummet och duschar och sover några timmar, ska säga att jag kommer med ThaiAir så jag är hos Mait vid 9-tiden på morgonen, efter sömnen ny dusch, sedan ner till vagnrestaurangen för lite sen lunch, efter det till Massagestället jag brukar gå på när jag är därnere och får mig en ordentlig Thaimassage, efter det till frisören 10 meter vänster om Mait på höger sida och blir klippt och rakad, sedan till Soi Diana för en vatten och inser hur jäkla tråkigt det har blivit där och ner till bathbussen för vidare transport till Soi 6. :whistle::fan1::giggle:

:giggle: gubben :bag:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Köper en kall öl och firar att flygresan gått bra.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Vi brukar alltid bli hämtade med bil av någon släkting på suvannabhumi av någon släkting.

Eftersom planen ofta kommer in typ 6.30 så brukar dom dyka upp mellan 6.15-08.30 beroende på trafiken och deras morgonsömn.

Därför brukar vi alltid träffas på en speciell kaffebar som jag inte kommer ihåg namnet på. Inte starbucks. :)

Därav brukar första inköpet alltid bli en ice-coffea på detta ställe. Bra att passa på att lägga 130 thb på en kaffe innan man vant sig med thaipriserna och snåltarmen börjar verka. :)

Sen blir det 2-3 timmar sömn när vi kommer fram till Lad Prao och efter det bär det av till Big c och där kommer dagens andra inköp som blir en Som Tam och en stor Singha på detta ställe :

Sen bär det av till Big C för tredje inköpet. Jag tar numer aldrig med mig någon ne

/mvh

post-5592-047436900 1286569985_thumb.jpg

post-5592-065092600 1286569989_thumb.jpg

post-5592-047436900 1286569985_thumb.jpg

post-5592-065092600 1286569989_thumb.jpg

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Vi brukar alltid bli hämtade med bil av någon släkting på suvannabhumi av någon släkting.

Eftersom planen ofta kommer in typ 6.30 så brukar dom dyka upp mellan 6.15-08.30 beroende på trafiken och deras morgonsömn.

Därför brukar vi alltid träffas på en speciell kaffebar som jag inte kommer ihåg namnet på. Inte starbucks. :)

Därav brukar första inköpet alltid bli en ice-coffea på detta ställe. Bra att passa på att lägga 130 thb på en kaffe innan man vant sig med thaipriserna och snåltarmen börjar verka. :)

Sen blir det 2-3 timmar sömn när vi kommer fram till Lad Prao och efter det bär det av till Big c och där kommer dagens andra inköp som blir en Som Tam och en stor Singha på detta ställe :

Sen bär det av till Big C för tredje inköpet. Jag tar numer aldrig med mig någon nessecär eller något till Thailand numera utan nu blir det inköp av tandkräm, tvål, raklödder, rakhyvlar och ngt lukta gott. Sen bär det av till livsmedel och där inhandlas 24 st Chang ... sodawater :) samt två flaskor färskpressad juice och 300 gram Thai German charkuteri till frukosten.

Sen är det daqgs för inköp 4:a för dagen. tar rulltrappan upp till 3:e våning på Big C och går till exportshop och väljer ut 4-5 kortärmade skjortor/T-shirts.

Dagen fulländad? Nja lite Korean BBQ a 99 HB väntar för kvällen :)

Efter detta hårda jobb väntar huvudkudden. :)

/mvh

/mvh

post-5592-032525700 1286570541_thumb.jpg

post-5592-033026500 1286570545_thumb.jpg

post-5592-032525700 1286570541_thumb.jpg

post-5592-033026500 1286570545_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...