Jump to content
IGNORERAD

Det första ni gör när ni kommer till Thailand?


Up2You

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Avregistrerad clion

    5

  • Up2You

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man åker väl inte til Thailand för att sova. Det kan man göra i Sverige. :whistle:

Så du menar att du är vaken dygnet runt när du är i Thailand? Vilka piller/pulver tar man då?:ironi::drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar rätt på en mugg, gillar inte att pissa på flyget.men ibland måste man.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker veckla ut kroppen och förbannar ännu en gång att jag inte satt på 1:a klass.Mvh Måne som inte sitter bra i apklassen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker veckla ut kroppen och förbannar ännu en gång att jag inte satt på 1:a klass.Mvh Måne som inte sitter bra i apklassen

Benägen att hålla med man är född till att åka första klass, tyvärr så glömde någon att leverera plånboken som hör till :rtfm:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag står ut i "apklassen" dom timmarna och använder dom pengarna till något roligare där nere istället för att slösa bort det på en 1-class biljett :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker också i den delen för att spara pengar.

Men ser alltid till att få en plats mot en gång så jag kan upp å sträcka på mig när jag vill.

Så slipper man få någon att flytta på sig.

Men visst e de rätt jobbigt att åka där.

Så de är skönt när man får komma ur planet å känna sig "Hemma" igen.

Sen får jag alltid sitta å vänta på nästa flyg till Chiang Mai.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Åtminstonde en gång i månaden är det första jag gör när jag kommer ut i ankomsthallen är att dra en djup suck av lättnad av att för drygt hundrade gången gått genom tullen med tre stockar snus i väskan utan att ha blivit stoppad. Sedan lägger jag in en knytnävsstorsnus och sätter mig i taxin hem.

Tja Atom

Snus

Har funkat utmärkt för mig

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

ut o letar efter den taxin som lurar mig minst, sen raka spåret till hotellet o duschar av sig dammet. Därefter ner till första bästa bar för intagande av en efterlängtad chang med tillhörande frukost.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna gång blir det raka vägen till Apple Store i Bangkok för inköp av en Iphone4.

7/11 påvägen till hotellet för inköp av chips, Leo och blåa L&M.

Festen kan börja :drinks:

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Åtminstonde en gång i månaden är det första jag gör när jag kommer ut i ankomsthallen är att dra en djup suck av lättnad av att för drygt hundrade gången gått genom tullen med tre stockar snus i väskan utan att ha blivit stoppad. Sedan lägger jag in en knytnävsstorsnus och sätter mig i taxin hem.

Var får du tag på snuset :whistle: eller åker du till svedala varje gång.ahha såg nu en gång i månaden.så de blir ett jäkla flängande :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Slänger in väskan nu på fredag 5/11 och går ner i baren å sätter mig och bara njuter av en kall grogg, inge öl för mig då jag inte är en ölmänniska

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jak tar av mig stjidorna ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte riktig än var vi ska fara först, direkt till huset ( Pattaya ) eller andra huset i ( Petchabun ) bestämmer oss när vi är väl framme i landet. :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

nja som sagt ..

Vi brukar alltid bli hämtade med bil av någon släkting på suvannabhumi.

Eftersom planen ofta kommer in typ 6.30 så brukar dom dyka upp mellan 6.15-08.30 beroende på trafiken och deras morgonsömn. :)

Därför brukar vi alltid träffas på en speciell kaffebar som jag inte kommer ihåg namnet på. Inte starbucks. :)

Därav brukar första inköpet alltid bli en ice-coffea på detta ställe. Bra att passa på att lägga 130 thb på en kaffe innan man vant sig med thaipriserna och snåltarmen börjar verka. :)

Sen blir det 2-3 timmar sömn när vi kommer fram till Lad Prao och efter det bär det av till Big c och där kommer dagens andra inköp som blir en Som Tam och en stor Singha på detta ställe :

Sen bär det av till Big C för tredje inköpet. Jag tar numer aldrig med mig någon nessecär eller något till Thailand utan nu blir det inköp av tandkräm, tvål, raklödder, rakhyvlar och ngt lukta gott. Sen bär det av till livsmedel och där inhandlas 24 st Chang ... sodawater :) samt två flaskor färskpressad juice och 300 gram Thai German charkuteri till frukosten. (wasalnäcke i packningen :) )

Sen är det daqgs för inköp 4:a för dagen. tar rulltrappan upp till 3:e våning på Big C och går till exportshop och väljer ut 4-5 kortärmade skjortor/T-shirts.

Dagen fulländad? Nja lite Korean BBQ runt lad paro 88 a 99 HB väntar för kvällen :)

Dom har hållt priset länge...

Efter detta hårda jobb väntar huvudkudden. :)

Detta är väl inte ngt måsteschema utan mer ett reprensativt schema, vad som oftast dock inträder på ankomstdage är abslut en So tam thai, absolut inköp av hygiengrejer och nästan oftast en pilsner

5 december 2010 får man upprepa proceduren. )

/mvh

post-5592-0-89007900-1288822706_thumb.jp

post-5592-0-20941400-1288822719_thumb.jp

post-5592-0-89007900-1288822706_thumb.jp

post-5592-0-20941400-1288822719_thumb.jp

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

seg deg

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Åker till hotellet, lämnar väskan, duschar (om jag hinner) sen drar till McDonalds och äter en BigMac, sen kan jag slappna av. :rotfl:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oroa mig.

Så fort man landat. var är utgången. har jag fyllt i pappret rätt. kommer bagaget.

Väl i taxin från flygplatsen så lugnar jag ner mig.

Ingen stor oro men den finns alltid där ;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom sista gångerna har det blivit så här:

Taxi till hotellet i Bangkok. Sen dusch och evt. kort power-nap, beroende på formen. Sen brukar jag ta mig till MBK och köper lite nya kläder. Och även solglasögon, som jag av någon konstig anlädning alltid brukar glömma kvar hemma.

Första måltiden brukar oftast också intas kring Siam Square. Senast var det Outback Steakhouse, tillsammans med en kall:

post-3278-0-15902100-1288829690_thumb.jp

post-3278-0-15902100-1288829690_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Ta sitt pick o pack till sitt boende.

2. Ta en snabb tupplur.

3. Tvätta av sig.

4. Bli aprak.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Ta sitt pick o pack till sitt boende.

2. Ta en snabb tupplur.

3. Tvätta av sig.

4. Bli aprak.

Ett beteende fler borde ta efter.

Gör samma själv.

Man mår så mycket bättre dagen efter :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...