Jump to content
IGNORERAD

Det första ni gör när ni kommer till Thailand?


Up2You

Recommended Posts

Paradiset på jorden har en kompis berättat för mig att det är. Är det så :D?

vet inte, men helt klart de bästa dubbelmackorna jag upplevt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Avregistrerad clion

    5

  • Up2You

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Byter flyg, checkar in på hotellet och sedan ner till beachen för ett skönt bad efter den långa resan.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

vet inte, men helt klart de bästa dubbelmackorna jag upplevt

Nja ...

Tycker det är svårt att hitta riktigt bra bröd i Thailand. En del är lättillgängligt och billigt typ BIG-C men det brukar inte hålla så bra kvalitet enligt mig. Vill man ha riktigt kvalitetsfullkorn och färskbakat utan mögel och kanske med det där lilla extra så får man nog leta lite, även i Thailand. :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte direkt, men idag under en ovanligt jobbig dag på jobbet funderade på vilken bar jag tar den första ölen på när jag kommit till Koh Samui. Chaweng... :dance1: Just nu längtar jag grymt mycket, men förhoppningsvis i jan eller febr är jag där.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

checkar in, köper en flaska sangsom och ett paket k.mer...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

checkar in, köper en flaska sangsom och ett paket k.mer...

Har aldrig köpt k.mer... i Thailand. Hur små är dom? Har hört att dom kortaste är 120-140 cm?

Svärmor har ett par tre stycken i tjänst och dom är väldigt duktiga förresten /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

slänger in väskorna käring å ungar i en taxi

Drar till stugan i Bangsale

Å där väntar svärmor med kalla chang som hon har varit å handlat för clirre

post-3713-004880700 1286577397_thumb.jpg

post-3713-021822000 1286577474_thumb.jpg

post-3713-004880700 1286577397_thumb.jpg

post-3713-021822000 1286577474_thumb.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Åker till närmaste tempel och skänker halva reskassan! För det har sambon sagt att man ska göra! Ja, efter det blir det ju till byn för att sponsra resten av familjen! Gör inte alla så??? Har hon lurat mig?!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger åt taxichafförn att svänga in på närmaste 7/11 så man får handla med sej ett par stora iskalla Chang på väg mot Pattaya...drinks.gif

och sen ringa runt å säga att "nu är jag hääääääär" till polarna dance1.gif

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första jag gör är att kolla efter var jag kan njuta av en ciggarett. :)

Exakt. En cigarrett, helst tillsammans med en Beer Chang.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

สิ่งแรกที่ฉันจะทำเมื่อถึงพัทยาคือเปิดกระเป๋าเดินทางออกและจัดให้เป็นที่เป็นทาง

จากนั้นก็ไปดื่มเบียร์เย็นๆซัก1-9ขวดที่สระว่ายนํ้าให้สบายใจไปเลย :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

näääää byt avatar :sFun_duh: :sFun_duh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

näää den med blöjan :giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...om man kanske skulle ta taxin raka vägen till Pattaya i år "har ju aldrig varit där" istället för att stanna i BKK ettpar nätter. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Har aldrig köpt k.mer... i Thailand. Hur små är dom? Har hört att dom kortaste är 120-140 cm?

Svärmor har ett par tre stycken i tjänst och dom är väldigt duktiga förresten /mvh

Haha, det är väl därför de passar som handen i handsken för mig ;)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar en långpromenad med täta vätskepauser i Bangkok.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Första jag gör blir en cigg i rökrummet sedan möter jag upp damen som ska hämta mig men innan vi åker vidare

går jag ut i bkk luften och tar en rök till och bara njuter innan vi far vidare till nästa stopp som blir 33 min söderut

på starbucks för en kaffe och cigg sedan bär det av till fiskebyn osv

Storökaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första jag gör när jag landar i BKK så är det och handla 4 beer chang som jag ska ha med mig i taxin påväg till Sukhumvit,dom 2 först brukar man nästa halsa i sig medans dom 2 sista njutar man av tills man kommit fram till hotellet. Sen är det bara att checka in och upp på rummet o ta sig en snabbdusch och svida om till shorts & t-shirt. Sen blir det och gå till nån utav barerna runtomkring Nana och beställa in en Sangsom & cola "hasip hasip" och sätta sig ner och verkligen bara att njuta av att man äntligen ha kommit ner igen :dance1: sen blir det väl att man blir sittandes i baren och snacka lite med den trevliga personalen och andra faranger :crazy: spela lite biljard och resten av dagen går väl in i dimman med massa chang och sangsom hehehe..

Hur ser era första timmar ut när ni har landat? B)

shortsen och t-shirten åker på hemma i hässelby sommar som vinter visserligen att många tittar på en på vinter tiden men sitta på planet med långbraller ända till hotellet fyyyyyyyyy faaaaaaan :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...