Jump to content
IGNORERAD

Vi söker par till dokumentärserie!


Cast

Recommended Posts

Vi söker par till dokumentärserie!

Har du en partner som kommer från ett annat land? Eller är du själv från ett annat land och har en svensk partner?

Är det även en stor åldersskillnad mellan er?

Det kan finnas mycket åsikter och fördomar kring par i olika kulturer - inte minst i media - särskilt när det även är några års åldersskillnad.

I den här dokumentärserien vill vi berätta om några par på ett äkta och nära vis, bortom förutfattade meningar. Det här är en chans att berätta er kärlekshistoria och dela med er av era erfarenheter.

Intresserad? Skriv till oss och berätta om er relation.

karlekspar@jarowskij.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    5

  • noBuzz

    3

  • Maitan

    3

  • Cast

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den dokumentären ska bli kul att se :) När börjar ni filma? Ska den spelas in i Sverige eller Thailand?

Känns som att de borde finnas en del av det ni söker. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dokumentären ska bli kul att se :) När börjar ni filma? Ska den spelas in i Sverige eller Thailand?

Känns som att de borde finnas en del av det ni söker. Lycka till!

Det kan hända att vi spelar in utomlands också! Nu letar vi efter fina spännande kärlekshistorier för fullt, så när vi börjar filma är inte klart. Tipsa gärna om du känner par som passar in!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag håller med ”Maitan”.

Mvh

Magnus-Chumphae

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vill ni vinkla detta? Som alla andra som snackar skit om Thai och Farang, och är det så lägg ner det bara. Min åsikt.

Mvh Maitan. Ps. Litar endast på mina vänner, men lycka till.

Vi letar inte bara par där den ena parten kommer från Thailand! Och vi vill gärna gå utanför fördomarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi letar inte bara par där den ena parten kommer från Thailand! Och vi vill gärna gå utanför fördomarna.

Tala om för mig och alla andra här, hur kommer ni utanför fördomarna. Jag tror ni redan har dem sorry. Maitan. :wai:

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en liten Tjeckisk man på 55år, 145cm lång och 53 kg.

Min thaifru är 22år, 176 cm lång, väger 94kg och är egentligen kille.

Dessutom så har hon stora tuttar och försörjer mig.

Är vi tillräckligt mycket utanför fördomarna för att ha en chans att få vara med? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Får dom tag på rätt människor så tror jag det kan bli vettigt.Känns ju inte efter trådskaparens inlägg som att dom vill spä på fördomar utan kanske tvärtom ge det en chans åt andra hållet med lite mer kunskap för Svensson med dessa förhållanden mellan olika kulturer, åldersskillnader osv.

Nåja, facit kommer när det sänds... :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle:

Får dom tag på rätt människor så tror jag det kan bli vettigt.Känns ju inte efter trådskaparens inlägg som att dom vill spä på fördomar utan kanske tvärtom ge det en chans åt andra hållet med lite mer kunskap för Svensson med dessa förhållanden mellan olika kulturer, åldersskillnader osv.

Nåja, facit kommer när det sänds... :crazy:

Kanske nåt för dig och Bibben att söka men det kanske inte är så stor åldersskillnad mellan er :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Får dom tag på rätt människor så tror jag det kan bli vettigt.Känns ju inte efter trådskaparens inlägg som att dom vill spä på fördomar utan kanske tvärtom ge det en chans åt andra hållet med lite mer kunskap för Svensson med dessa förhållanden mellan olika kulturer, åldersskillnader osv.

Nåja, facit kommer när det sänds... :crazy:

Varför skulle det plötsligt vara så, nä de kan ta in på nåt ställe för 200bht leva där ett år. Så de kommer in i livet som är här nere. Se hela verkligheten utan att betala massa pengar till folk som behöver dem, än att bo här en vecka.

Maitan. :diablo:

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en liten Tjeckisk man på 55år, 145cm lång och 53 kg.

Min thaifru är 22år, 176 cm lång, väger 94kg och är egentligen kille.

Dessutom så har hon stora tuttar och försörjer mig.

Är vi tillräckligt mycket utanför fördomarna för att ha en chans att få vara med? :)

Med tanke på innehållet i de dokusåpår som körs på svenska kanaler för närvarande så är det nog exakt vad dom letar efter.

Inte svårt att förstå hur detta ska vinklas.

Självförnedring.. Rätt ord ?

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle:

Kanske nåt för dig och Bibben att söka men det kanske inte är så stor åldersskillnad mellan er :whistle: Mvh Måne

Går inte, vi har gjort slut :crazy:

Varför skulle det plötsligt vara så, nä de kan ta in på nåt ställe för 200bht leva där ett år. Så de kommer in i livet som är här nere. Se hela verkligheten utan att betala massa pengar till folk som behöver dem, än att bo här en vecka.

Maitan. :diablo:

Varför inte? det låter ju inte precis som att dom söker folk för att öppna och driva en bar.Sen låter det faktiskt som så att dom söker par vare sig dom bor i annat land eller har bosatt sig här hemma i Sverige så varför dom skall ta in på ett ställe för 200 baht i ett år förstår jag inte.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med lamai, varför vara negativ till denna, som det ser ut, seriösa förfrågan innan det finns ett facit på hur det blev.

Hoppas själv att några par härifrån nappar och att programmet blir bra. Temat intresserar i alla fall mig.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på hur genomsyrad svensk media är med födommar om thai-sve par i allmänhet och med ålderskillnad i synnerhet så är nog det bästa att vara extremt försiktig.Tror heller inte att ens jarowskij ( hoppa med Stina productions ) kan göra ett helt objektivt och ärligt referat eftersom det i slutändan alltid handlar om tittarsiffror.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte heller vart alla påhopp kommer ifrån. Sunk.

Bara för att det finns fördomar, som vi alla vet om att det finns, betyder det väl inte att alla har dem?

Och det blir ju inte direkt bättre av att hugga armen av någon som kanske till och med är ute för att minska på dessa fördomar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vissa har fördomar mot dom som gör TV :whistle:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Själv är jag måttligt intresserad av dessa sk dokumentärer där ”positiva” exempel ska belysas i syfte att tvätta bort stereotypa vanföreställningar hos medelsvenson.

Detta ”välvilliga” fokus bara ytterligare befäster bilden av att det bara undantagsvis finns lyckliga och förvarbara konstellationer mellan svenskar och thailändskor, och att Thailändskan i bästa fall är en reformerad och lite lagom ångerfull prostituerad som städar våra kommunala toaletter.

- Titta här gott folk, detta hade ni väl inte kunnat tro, dessa damer kan faktiskt göra annat än att ligga på rygg!

Det blir lite som att leta upp en Zigenare som har lyckats ta en universitetsexamen och nu jobbar på banken.

- Titta gott folk vad duktiga individer det tydligen finns bland dessa Zigenare - och inte har han stulit något än heller. . .

Applåder, applåder . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag måttligt intresserad av dessa sk dokumentärer där ”positiva” exempel ska belysas i syfte att tvätta bort stereotypa vanföreställningar hos medelsvenson.

Detta ”välvilliga” fokus bara ytterligare befäster bilden av att det bara undantagsvis finns lyckliga och förvarbara konstellationer mellan svenskar och thailändskor, och att Thailändskan i bästa fall är en reformerad och lite lagom ångerfull prostituerad som städar våra kommunala toaletter.

- Titta här gott folk, detta hade ni väl inte kunnat tro, dessa damer kan faktiskt göra annat än att ligga på rygg!

Det blir lite som att leta upp en Zigenare som har lyckats ta en universitetsexamen och nu jobbar på banken.

- Titta gott folk vad duktiga individer det tydligen finns bland dessa Zigenare - och inte har han stulit något än heller. . .

Applåder, applåder . . .

Exakt

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag måttligt intresserad av dessa sk dokumentärer där ”positiva” exempel ska belysas i syfte att tvätta bort stereotypa vanföreställningar hos medelsvenson.

Detta ”välvilliga” fokus bara ytterligare befäster bilden av att det bara undantagsvis finns lyckliga och förvarbara konstellationer mellan svenskar och thailändskor, och att Thailändskan i bästa fall är en reformerad och lite lagom ångerfull prostituerad som städar våra kommunala toaletter.

- Titta här gott folk, detta hade ni väl inte kunnat tro, dessa damer kan faktiskt göra annat än att ligga på rygg!

Det blir lite som att leta upp en Zigenare som har lyckats ta en universitetsexamen och nu jobbar på banken.

- Titta gott folk vad duktiga individer det tydligen finns bland dessa Zigenare - och inte har han stulit något än heller. . .

Applåder, applåder . . .

Visst, det är mkt bättre att dömma ut saker på förhand och kritisera något som iaf utger sig för att försöka förändra fördomarna - även bättre att sitta hemma framför tangentbordet och beklaga sig. Skillnaden mellan en cyniker och en grinig typ är inte alltid hårfin. ;)

Denna diskussione visar tydligt att flera av de som till vardags gråter krokodiltårar över hur hemskt det är med folks förutfattade meningar om thaitjejer, åldersskillnader osv är de som ställer sig i första ledet för att dissa någon som försöker adressera problemet. Det kanske handlade mer om gnällandet i sig och inte om själva fördomarna eller vad skall man annars tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Själv vill jag bara bli lämnad ifred med min thailändska fru.

Jag vill inte belysas i TV som det "lyckade experimentet".

Det är nog inte mer problem bland svenskar/thai än det är bland svenskar/svenskar eller andra nationella konstellationer så varför detta fokus på just svensk/thai?

Är det bara för att de uppkomna problemen är av en annan natur och därför lite mer exotiska och publikvänliga som de ska belysas?

Men det är väl upp till var och en om man vill medverka i ett sådant program och jag önskar dessa par lycka till.

Wille och hans fru kan väl anmäla sig.

Jag och min fru vill dock avstå (jag har faktiskt frågat henne och hon sa bestämt nej).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska bli mycket intressant att se om man får något napp från detta forum.

Själv är jag nog inte tillräckligt exhibitionistiskt lagd för att medverka, även om man kanske skulle kunna hävda det med tanke på vad jag skriver här... och fru Chang skulle nog inte vara road ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv vill jag bara bli lämnad ifred med min thailändska fru.

Jag vill inte belysas i TV som det "lyckade experimentet".

Det är nog inte mer problem bland svenskar/thai än det är bland svenskar/svenskar eller andra nationella konstellationer så varför detta fokus på just svensk/thai?

Är det bara för att de uppkomna problemen är av en annan natur och därför lite mer exotiska och publikvänliga som de ska belysas?

Men det är väl upp till var och en om man vill medverka i ett sådant program och jag önskar dessa par lycka till.

Wille och hans fru kan väl anmäla sig.

Jag och min fru vill dock avstå (jag har faktiskt frågat henne och hon sa bestämt nej).

Nu är det ju viss skillnad på att raljera och såga initiativet och anmäla sig som frivillig. Det vet du ju självklart för övrigt!

Sen har ju jag och Alisa ingen nämnvärd åldersskillnad och jag har dessutom ett mkt tvivelaktigt anlete så det är nog inte aktuellt för oss...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara meddela att de som inte vill vara med i dokumentären, inte behöver skriva det i denna tråd. Ingen O:S:A. alltså :)

Man blir alltså inte automatiskt utvald om man inte svarat. giggle.gif

De som däremot är intresserade kan skicka epost till adressen som står i första inlägget i denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...