Jump to content
IGNORERAD

Ett obekräftat rykte gällande Kungens hund och dennes död.


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Tydligen så florerar det ett rykte i Thailand som gör gällande att en av

Kungens eller Drottningens favorithundar har blivit skjuten.

Men jag vet inte om det var den berömda samtalspartnern ”Tong Daeng”

som fick sätta livet till eller om det var någon av de andra favoritjyckarna.

Hur som helst så viskar elaka tungor att det var den hetlevrade sonen

som höll på avtryckaren och att detta förmodligen gjorde mamman så upprörd och besviken

att hon fick hjärtflimmer och hamnade på sjukan.

När Kungen nyligen besökte sin fru på sjukan så var inte favorithunden vid hans sida,

vilket den oftast är, och detta skulle då ge ytterligare belägg för detta rykte.

Är det någon här på MPR som känner till mer om denna historia,

och om det ligger någon sanning i att hunden blev skjuten?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ryktet gör gällande att det var Thong Daeng iaf.

Kan det bli frågan om en "statsbegravning" med alla hedersbetygelser i så fall?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet gör gällande att det var Thong Daeng iaf.

Sia Oh skaffar sig vänner i alla läger låter det som...

Ryktena jag hört säger också att det är kungens favorithund som fått stryka med.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

S.K NYHETSTORKA???????? :blahblah22: :blahblah22:

Ja någon Caps Lockstorka lär det ju inte vara för din del

DAGENS CAPS LOCK

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja någon Caps Lockstorka lär det ju inte vara för din del

DAGENS CAPS LOCK

Ej stollig och hal som "gemene" man - Nej, Putte han är både ståtlig och "versal" hela dan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ej stollig och hal som "gemene" man - Nej, Putte han är både ståtlig och "versal" hela dan.

Mja, Här har ni nog misstagit er kungligt, känner att här finns en hund begraven, fast det är klart, ett gott rykte är värt mer än en förmögenhet.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, man kan inte va riktigt HUNDra på det här.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte knugen självsom höll i bössan? Han var ju visst en vapenfetischist, som skulle få Jan Guillou att rodna, i sin ungdom.

Har man tagit sin bror av daga, är det väl inte så svårt att skjuta sin hund. Oavsett vem det var som sköt jycken verkar det vara något som går i familjen.

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen så florerar det ett rykte i Thailand som gör gällande att en av

Kungens eller Drottningens favorithundar har blivit skjuten.

Men jag vet inte om det var den berömda samtalspartnern ”Tong Daeng”

som fick sätta livet till eller om det var någon av de andra favoritjyckarna.

Hur som helst så viskar elaka tungor att det var den hetlevrade sonen

som höll på avtryckaren och att detta förmodligen gjorde mamman så upprörd och besviken

att hon fick hjärtflimmer och hamnade på sjukan.

När Kungen nyligen besökte sin fru på sjukan så var inte favorithunden vid hans sida,

vilket den oftast är, och detta skulle då ge ytterligare belägg för detta rykte.

Är det någon här på MPR som känner till mer om denna historia,

och om det ligger någon sanning i att hunden blev skjuten?

Mvh

SN

Nu är jag ju ingen hejare på Thaiskvaller, men är Herr Kung så alert att han besöker Fru Drottning på sjukan, trodde det skulle vara tvärtom. :sCh_christianpray2:

Med tanke på Herr Kuns dåliga fysik torde väl hundspann kunna vara ett hjälpmedel, synd att skjuta av arbetskraften.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppgifter om vad som skett finns på militärens hemliga network. Med militär i släkten så sägs det att hunden, Tong Daeng, anföll prinsen vid hetsigt samtal med kungen varvid prinsen sköt hunden och två av kungens livvakter. Allt mörkat för allmänheten. Det militära networket är kopieringsskyddat.

Ändrades av Oscar
Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet gör gällande att det var Thong Daeng iaf.

Inget nytt rykte heller, inte för mej iaf, hörde det för minst 6 månader sedan.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget nytt rykte heller, inte för mej iaf, hörde det för minst 6 månader sedan.

MVH Tommy

Har cirkulerat i olika versioner i minst ett par år tror jag. För två år sedan hade prinsen förgiftat honom! Stackars hund! Får utstå en hel del!

JL

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

- Ja det är ju illa nog om stackars "Tong Daeng" har fått sätta livet till,

vilket kan ge oanade svallvågor i det thailändska samhället.

- Vad kommer då inte att ske i explosiv affekt om det via "tit for tat"

blir så att även lurvige general "Fuh-Fhu" också dräps?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Putte:

En hjälp på vägen, tryck på denna knapp så slipper du stora bokstäver. :)

post-3997-090911800 1286359526_thumb.jpg

post-3997-090911800 1286359526_thumb.jpg

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste någonstans att kungen ligger på sjukan sedan en tid tillbaka

Någon som vet ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har sedan ett år bott permanent på sirirat hospital i bkk. Rycktet säger att det är av säkerhetsskäl så ingen ( läs drottningen ) ska kunna förgifta honom till fördel för sia oh. Sanningen är nog mer den omedelbara närheten till bästa läkarvården pga hans mer och mer sviktande hälsa och allmänna kondition.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan säger att händelsen ska ha inträffat redan 3 år sedan. Kungen var inbjuden prinsens nyfödda sons födelsedagsfest. Kungen avböjde med förklaringen att kungens hund hade också födelsedagsfest och skulle fira den istället. Dett gjorde prinsen rasande och sköt ihjäl hunden. Men ok det här är ju bara rykten som går ej att bekräfta.

Ändrades av Lung To

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Frugan säger att händelsen ska ha inträffat redan 3 år sedan. Kungen var inbjuden prinsens nyfödda sons födelsedagsfest. Kungen avböjde med förklaringen att kungens hund hade också födelsedagsfest och skulle fira den istället. Dett gjorde prinsen rasande och sköt ihjäl hunden. Men ok det här är ju bara rykten som går ej att bekräfta.

Det borde ju inte stämma eftersom kungens hund "Tong Daeng" var med honom på sjukhuset i våras och somras. Det har varit bilder på det i pressen.

Om nu inte den hunden var en kopia förstås ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vi kan nu avfärda ryktet om Thon Daengs frånfälle, har var ute med kungen i går då de deltog i Chulalongkorn day. 100 år sedan Rama V satte tofflorna.

http://www.bangkokpost.com/news/local/202951/hundreds-cheer-hm-on-rama-v-day

Eller så har de klonat hunden?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppgifter om vad som skett finns på militärens hemliga network. Med militär i släkten så sägs det att hunden, Tong Daeng, anföll prinsen vid hetsigt samtal med kungen varvid prinsen sköt hunden och två av kungens livvakter. Allt mörkat för allmänheten. Det militära networket är kopieringsskyddat.

Mja, det där stämmer inte. En annan har känningar inom hovmedicus-teamet och när di anlände så hade jycken flera olika rivmäken.

Detta tyder på att hovkatten gaddat ihop sig med hovekorren och gjort gemensam sak för att få bort jycken från tronen.

Di nytagna bilderna är på jyckens dubbelgångare som nu blivit arbetslös.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mja, det där stämmer inte. En annan har känningar inom hovmedicus-teamet och när di anlände så hade jycken flera olika rivmäken.

Detta tyder på att hovkatten gaddat ihop sig med hovekorren och gjort gemensam sak för att få bort jycken från tronen.

Di nytagna bilderna är på jyckens dubbelgångare som nu blivit arbetslös.

Dr Arne

:great::rotfl::rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...