Jump to content
IGNORERAD

Missnöje med olycksutredningen


RoiET

Recommended Posts

Sek Losos uncle

Om jag fattade rätt, och tidningen har rätt, så har väl utredningen kommit fram till att flygbolaget gjort fel både gällande flygtimmar och underhåll, och det orsakade olyckan?

I sådana fall behövs ju INTE någon ny utredning, utan "bara" att ansvariga för det ställs till svars. Mutat sig fria, så det inte blev någon rättegång...?

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

One-two-Go belades med flygförbud efter olyckan med inte moderbolaget Orient Thai Airlines som fortsatte att flyga som inget hade hänt.

Udom Tantiprasongchai är en ful fisk i flygbranschen med gott om kontakter på alla nivåer i samhället http://investigateudom.com/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Anhöriga till offren är missnöjda med de thailändska myndigheternas agerande och på utredningen kring flygolyckan.

Aftonbladet

Hej

Själv undviker jag lågprisbolagen och flyger oftast med Thai, Singapore, Lufthansa och SAS, utnyttjar man deras erbjudanden så blir det inte så mycket dyrare än lågprisbolagen, och jag inbillar mig att underhåll och utbildning är betydligt bättre hos dessa bolag.

Och det är lika tråkigt varje gång man tvingas konstatera att det Thailändska rättsystemet inte verkar fungera, och att det inte ens fungerar i ett sånt här internationellt uppmärksammat fall är skrämmande.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...