Jump to content
IGNORERAD

Leicester City


Joints

Recommended Posts

Leicester City har köpt in Svennis som ny tränare läste jag idag Klicka här för att läsa min länk

Ägaren till Leicester har ett namn som klingar thailändskt så det var man ju tvungen att kolla in Klicka här för att läsa min länk

Visar sig alltså att denna Aiyawatt Raksriaksorn äger King Power Group. Inte det mest sympatiska företaget som finns i mina ögon men intressant att ett fattigt land som Thailand producerar fler ägare till engelska lag än vad de producerar spelare. Om det går bra för Leicester kanske de blir populära i Thailand och kan konkurera med storlagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi då anta att om det blir ett Svennisfiasko så blir hans nästa klubb Buriram FC?

Aiyawatt och hans far var ju för några år sedan mycket bra kompisar med Thaksin och fick mycket lukrativa monopolkontrakt för Suvarnabhumi och Svennis hamnade hos Manchester City efter Thaksins köp av klubben. Numera är dock inte Aiyawatt och hans far så goda vänner med Thaksin då deras vänskap kom sig av Aiyawatts mycket nära vänskap med Thaksins tidigare vapendragare Newin. Newin äger ju Buriram FC så det vore väl den naturliga avstjälpningsplatsen om det visar sig att Leicester blir för jobbigt.

Finns säkert några på forumet som kan hjälpa Svennis med tips om var att bo, käka och parta i Buriramområdet så han ska nog kunnas trivas även där. Moraliskt ytterst tveksamma chefer har ju uppenbarligen inte hindrat honom från att ta ett jobb förr och brudarna är nog både snyggare och mer lättraggade i Buriram än i Leicester :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi då anta att om det blir ett Svennisfiasko så blir hans nästa klubb Buriram FC?

Aiyawatt och hans far var ju för några år sedan mycket bra kompisar med Thaksin och fick mycket lukrativa monopolkontrakt för Suvarnabhumi och Svennis hamnade hos Manchester City efter Thaksins köp av klubben. Numera är dock inte Aiyawatt och hans far så goda vänner med Thaksin då deras vänskap kom sig av Aiyawatts mycket nära vänskap med Thaksins tidigare vapendragare Newin. Newin äger ju Buriram FC så det vore väl den naturliga avstjälpningsplatsen om det visar sig att Leicester blir för jobbigt.

Finns säkert några på forumet som kan hjälpa Svennis med tips om var att bo, käka och parta i Buriramområdet så han ska nog kunnas trivas även där. Moraliskt ytterst tveksamma chefer har ju uppenbarligen inte hindrat honom från att ta ett jobb förr och brudarna är nog både snyggare och mer lättraggade i Buriram än i Leicester :) .

Han får väl sälja huset på Koh Samui :whistle: och flytta norrut då.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Var inte inte så att herr Kronprinsen och The Royal Crown Property Bureau

tidigare var involverade i ett nära samarbete med berörda "King Power Group"?

Om nu mina egna domestiska källor stämmer till fullo så lär visst ”Raksriaksorn”

betyda “sirlig kalligrafi”.

I så fall får vi väl hoppas att Svennis kan skapa ett lika tydligt som snirkligt spel

där ute på fotbollsplan, med dock inte så tydligt att motståndarlaget lätt

kan avläsa hans nedpräntade spel.

Om nu Svennis blir spelplanens och Leicester City’s oomtvistade kalligraf,

så kanske Hasse Backe kan återkomma som tränarens kalif?

Mvh

SN

post-5068-082704600 1286124169_thumb.jpg

post-5068-082704600 1286124169_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu väntar vi med spänning på att Tord Grip ochså ska anlända.

Hasse Backe blir väl svår att locka ifrån New York. Fast fan vet.

Nu har ju Sven ochså(givetvis) deklarerat att Leicester inom en två års period ska vara i premier league.

Alltid stor humor att läsa om Sven i de engelska tidningarna.

Vi minns väl alla bilden av den hängde Sven och rubriken SVENGATE i en tidning i samband med hans ärorika engelska landslags period.

Får väl hoppas att han kan hålla staken styv så att nya smattrande rubriker kan uppstå.

Gubben är en härlig typ.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
broder tuk tuk

Kan upplysa om att tv4 sport sänder Svennis och Tord Grips premiärmatch mot hull direkt klockan 4 på lördag.

Så på med era leicester tröjor och fram med ölen.

Vi önskar Svennis lycka till

Ett fyrfaldigt leve för Svennis

Han leve Hurra Hurra Hurra Hurra

ARNIS

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Svennis och gänget var i Pattaya för någon vecka sedan.

http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/29067/leicester-city-football-club-led-by-sven-goran-eriksson-arrive-in-Pattaya/

Blev nog inte så mycket göka och pöka eftersom de senare slog det thailändska landslaget med 2-0 efter mål av martin Waghorn och Paul Gallagher.

Leicester kunde ha vunnit matchen med fyra eller fem mål enligt svennis.

SVEN-ARNE ERIK-SSON

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Svennis fick en halvknackig start i sin debut i leicester. Bara 1-1 mot Hull city på hemmaplan.

Kanske är det då trots allt så att pattayturen hade en dålig inverkan på lagmoralen.

Undras förresten om Svennis fortfarande är gift med den där italienska donnan annars väntar jag med spänning på att han fixar en thaifruga så småningom.

ARNE LESTER

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...