Jump to content
IGNORERAD

888


Tommy

Recommended Posts

Dagens datum är 080808 (grattis alla nollåttor :party: ), när jag nämnde det för frugan, så blev hon väldigt ivrig...

888 är ett "Turnummer", och Nok skulle genast till lottsäljarna och köpa en lott med 888, so  <<m slutsiffror :yes: .

Jag sa "Good luck darling, if you find one, buy one for me too!" :wink:

Naturligtvis slutsålt, Nok var hos alla lotthandlare i området, och kom tillbaka tomhänt, förvånad? Inte det minsta :whistle:

Jag gottgjorde mitt "elaka skämt" genom att köpa slutsiffra 24, och förklarade att 24 är lika med 3x8...

Dagen är räddad :yipi:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag är min sista dag på nuvarande arbete. Jag började 1 Januari 2000 vilket betyder att jag jobbat i 8 år, 8 månader och 8 dagar. Kanske man skulle köpa en LOTTO med 2, 4, 8, 16, 24, 32. Skulle behöva en siffra till för att få till sju siffror men vad är mer sononymt med 8? En etta känns lite fel?!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är också 20 år sedan Burma´s folk reste sig mot militärjuntan för första gången, det så kallade 8-8-88 upproret. Skänk en tanke åt ett hårt förtryckt folk om era lotter slår väl ut idag...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pontus, det blir 6st åtor på rad för dej idag!

Ännu fler om du räknar Maichais...

Kanske ett par lottorader?

MVH Tommy, skall tänka på Burmas folk, om jag vinner!

PS Maichai, fanns det nåt uns av sanning i den senaste Rambo-filmen, avs Burma alltså?

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är också 20 år sedan Burma´s folk reste sig mot militärjuntan för första gången, det så kallade 8-8-88 upproret. Skänk en tanke åt ett hårt förtryckt folk om era lotter slår väl ut idag...

Det är tack vare sådanna som dig som det aldrig kommer att glömmas bort  :wai:

Respekt!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Idag är min sista dag på nuvarande arbete. Jag började 1 Januari 2000 vilket betyder att jag jobbat i 8 år, 8 månader och 8 dagar. Kanske man skulle köpa en LOTTO med 2, 4, 8, 16, 24, 32. Skulle behöva en siffra till för att få till sju siffror men vad är mer sononymt med 8? En etta känns lite fel?!

Prova med 10.  8 i kvadrat blir 64,  6+4 är 10. Annars 12

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Prova med 10.  8 i kvadrat blir 64,  6+4 är 10. Annars 12

Lycka till

12? Förklara det hängde jag inte med på mer änn att 8+4! Får man skylla på att man firar med öl redan och alkholen redan smygit sig till att försämra omdömet och förmågan till förstånd?

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga till alla thailandskännare appropå denna sifferlek

Varför är även lotterna med slutsiffra 76 slut ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fråga till alla thailandskännare appropå denna sifferlek

Varför är även lotterna med slutsiffra 76 slut ?

Kanske 90 är slut oxo eller 09 ;)

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fråga till alla thailandskännare appropå denna sifferlek

Varför är även lotterna med slutsiffra 76 slut ?

En enkel gissning är att Drottningen fyller 76år idag!

Men jag vet inte, och har inte kollat med frugan eller google :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon fyller visserligen inte förren på tisdag, men (nästan) helt rätt Tommy, vad nu det hade med alla 8:or att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy,

det var väl den 12 augusti som drottningen fyller år? Tillika mors dag i Thailand.

Rambofilmen...har sett en thaikopia på den och det är sant att folket förtycks något oerhört. Fast det var nog mer fiktion än fakta i Rambo. Finns en film som heter "Skuggor över Rangoon" som kom för en 15 år sedan som belyser händelserna kring 8-8-88 och Aung San Suu Kuyi. Ingen höjdarfilm men klart mer sevärd än Rambo.

Finns vissa områden i Burma dit västerlänningar inte får resa överhuvudtaget, dit hör gränstrakterna mot Thailand från ungefär Kananchanburi och upp till Chiang rai. Vad som föresigår där är svårt att uttala sig objektivt om eftersom Karengerillan har sin agenda att framföra och juntan i Burma spyr ut egen propaganda genom "The New Light of Myanmar" men att enorma övergrepp begås mot civilbefolkningen är ställt utom allt rimligt tvivel.

Men så länge ASEAN med Thailand i spetsen väljer att köra huvudet i sanden inför övergreppen i Burma så kommer inget att hända. Folket är för förtryckt och har blivit plågade i snart 50 år av juntan. Kina och Indien har ju inte heller precis rent samvete när det gäller Burma.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hon fyller visserligen inte förren på tisdag, men (nästan) helt rätt Tommy, vad nu det hade med alla 8:or att göra.

Det visste jag ju egentligen, om Drottningens födelsedag, alltså...

Skyller utan att skämmas för det, på att Frugans dotter dansade på "Morsdagsfirandet " på sin skola i morse, så jag har varit vaken sedan 5 i morse, och snurrade till det i mitt svar på din fråga :crazy:

Luuksorn dansar längst till höger på fotot:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy.

En av mina "plastdöttrar" ska framföra en sångnummer till "Mors" ära på måndag i sin skola. Jag var "tyvärr" tvungen att anmäla förhinder ( insåg att jag aldrig skulle ta mig upp ur sängen).

M.a.o. får jag erkänna att Du är en mycket bättre pappa än jag  :cry:

Strongt att Du forfarande står på benen  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har kommit på varför jag tycker att 12 passar in. Om du tänker dart så förstår du  :yes:

12... Ja det funkar ju med Drottningens födelsedag :wai:

Hoppas Pontus vinner en slant :yipi:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...