Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk polis sköt två ifrån Canada och slog ijhäl sin 18 åriga fru.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Instämmer

Surin P3 Du kan väl flytta alla politiska inlägg som inte handlar om den dödade Canadensaren eller mördarens fru till

tråden Det händer just nu.

Förvånar mig att du inte gjort det tidigare.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    22

  • Isaan Butterfly

    19

  • Serath

    16

  • Tallviking

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu kommer det en ny ide om vem som satte eld på The Big Shoppingmall i Bangkok i Maj.

http://gjbkk.wordpress.com/

Om dom armbanden skall utgöra någon form av "bevis" blir ju den idén rätt pinsam

Sådana armband finns på massor av bilder, men då på röda demonstranter

post-3404-030158800 1285486299_thumb.jpg

post-3404-040302500 1285486326_thumb.jpg

post-3404-030158800 1285486299_thumb.jpg

post-3404-040302500 1285486326_thumb.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han hade politiska fiender redan då, och dom flesta återfinns numera i PAD och var även med och bildade denna organisation.

Mvh Isan Lover

Vilka politiska fiender tänker du på då? Har du några namn? Och som återfinns i PAD idag? Eller chansade du bara nu igen? :)

Sen är det intressant hur du refererar till trovärdigheten i en myndighets myndighetsutövning till försvar för Thaksins stölder av de fattigas tillgångar.

Du är ju inte sen att pådyvla oss dina uppfattningar om korrupta regeringar, myndigheter och domstolar när det handlar om sådant

som motarbetar din förvirrade förmedlade uppfattning om en socialt rättvis ordning i den thailändska politiken.

I fallet en av världens mest korrupta permiärministrar, med svågrar och släkt i toppen på varje myndighet, så är det istället tvärtom.

Då handlar det om normal myndighetsutövning och alla PMs stölder är normala transaktioner som vem som helst hade kunnat göra.

Du är en ganska kass djävulens advokat du IL. :)

Å andra sidan sympatiserar jag med svårigheten i att försvara det som av en nästan helt enig värld uppfattas som en superkorrupt maktmissbrukare.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Vilka politiska fiender tänker du på då? Har du några namn? Och som återfinns i PAD idag? Eller chansade du bara nu igen? :)

..`` intressant hur du refererar till trovärdigheten i en myndighets myndighetsutövning till försvar för Thaksins stölder av de fattigas tillgångar...``

NoBuzz Vilka ``stölder av de fattigas tillgångar`` är det du hänvisar till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nedanstående citat i tidsenlig ordning.

Nu kommer det en ny ide om vem som satte eld på The Big Shoppingmall i Bangkok i Maj.

http://gjbkk.wordpress.com/

Det finns en tråd för diskussioner om thailändsk politik "Detta händer just nu".

Vänligen flytta dit när ni vill diskutera detta ämne.

Instämmer

Surin P3 Du kan väl flytta alla politiska inlägg som inte handlar om den dödade Canadensaren eller mördarens fru till

tråden Det händer just nu.

Förvånar mig att du inte gjort det tidigare.

Bossej, ditt inlägg passade väl ganska mycket bättre i "Detta händer just nu" tråden...?!

Du kan väl underlätta för oss som senare ska flytta inläggen genom att skriva dina egna inlägg i de trådar du senare vill att vi ska flytta dina inlägg till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Vilka politiska fiender tänker du på då? Har du några namn? Och som återfinns i PAD idag? Eller chansade du bara nu igen? :)

Sen är det intressant hur du refererar till trovärdigheten i en myndighets myndighetsutövning till försvar för Thaksins stölder av de fattigas tillgångar.

Du är ju inte sen att pådyvla oss dina uppfattningar om korrupta regeringar, myndigheter och domstolar när det handlar om sådant

som motarbetar din förvirrade förmedlade uppfattning om en socialt rättvis ordning i den thailändska politiken.

I fallet en av världens mest korrupta permiärministrar, med svågrar och släkt i toppen på varje myndighet, så är det istället tvärtom.

Då handlar det om normal myndighetsutövning och alla PMs stölder är normala transaktioner som vem som helst hade kunnat göra.

Du är en ganska kass djävulens advokat du IL. :)

Å andra sidan sympatiserar jag med svårigheten i att försvara det som av en nästan helt enig värld uppfattas som en superkorrupt maktmissbrukare.

Surin P3 Detta inlägg mfl politiska inlägg som signaturen NoBuzz mfl skrivit i denna tråd de senaste dagarna borde väl ha lagts in i en annan tråd?

Men när du ingriper väntar du på ett inlägg från mig?

Varför har du inte ingripit långt tidigare i denna tråd om

Polisen som 2008 mördade Canadensaren och nu även sin fru?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3 Detta inlägg mfl politiska inlägg som signaturen NoBuzz mfl skrivit i denna tråd de senaste dagarna borde väl ha lagts in i en annan tråd?

Men när du ingriper väntar du på ett inlägg från mig?

Aha, ser att ändrade ditt inlägg efter att du fått ett minus av mig för en otroligt arrogant fråga/påstående.

Det jag menade var att om alla hjälper till, med att skriva i rätt tråd så blir allt bättre.

Problemet är med detta som med så många andra saker att de endast fungerar i teorins värld.

I denna tråd är ju övergången till politik ganska långsam och naturlig.

Och jag har då inte sett en väldigt tydlig övergång.

Men du och andra har ju rätt i att dessa politiska inlägg som rör samma saker som i Detta händer tråden, kan nu fortsätta sin diskussion där.

http://www.maipenrai...hander-just-nu/

Det som också skulle underlätta är "Anmälningar" av inlägg som passar i andra trådar. Vi kan inte hinna med att läsa alla inlägg och ingripa i tid för det mesta. Och en anmälning gör att vi direkt ser att någon tycker en viss sak om ett inlägg.

Ändrades av Surin P3
sista meningen tillagd.
Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3 Detta inlägg mfl politiska inlägg som signaturen NoBuzz mfl skrivit i denna tråd de senaste dagarna borde väl ha lagts in i en annan tråd?

Men när du ingriper väntar du på ett inlägg från mig?

Varför har du inte ingripit långt tidigare i denna tråd om

Polisen som 2008 mördade Canadensaren och nu även sin fru?

Troligtvis därför att:

1. Du är en proletär ödemarksbonde på landsbygden i Buriram utan mänskligt värde.

2. Surin P3 är en av överklassens nomenklaturälskare där i metropolen Surin.

3. Du helt enkelt ska motarbetas och censureras.

Eller p.g.a en slump.

T.ex samma slump som fick dig att posta en länk i ett inlägg om bränderna i Bangkok i Maj (som avhandlades i "Det händer nu").

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Skulle jag ge mig på en gissning, så om man skulle köpa 33 rai här uppe i Surin, precis utanför stan (fast 45 mil ifrån BKK) så kan man normalt sätt få betala 6.000.000 Baht per rai.

Det blir 198.000.000 Baht för 33 rai. Priserna har kanske gått upp med 5-10% på 7 år så säg 178.000.000 Miljoner Baht i Surin år 2003.

Att 33 rai i BKK skulle kosta nästan 13 ggr mer är för mig inte bara tänkbart utan också troligt.

SurinP3 Bara som ett exempel

Vad har detta inlägg, som du skrivit i denna tråd, med Trådrubriken att göra?

Och varför svarar du inte på min fråga om varför du inte ingripit i denna tråd tidigaretidigare?

Tråden har spårat ur till politiska diskussioner för länge sedan. Inte mitt fel.

Detta agerande från din sida påminner mig tyvärr om när du tidigare inte ingrep när signaturen NoBuzz

i ett inlägg kallade mig för ``idi*t`` .

Knappast en slump No Buzz

Tycker mera att det liknar ``Double standards`` Som de Gula makthavarna i Thailand använder mot dom Röda.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kan tillägga att frugan och jag har köpt mark i vår by som har stigit mellan 100-150% på 3-4 år, alltså mer än vad Fru Thaksins mark i Bangkok.

Det är väl inte förbjudet att göra bra affärer så länge både säljare och köpare är överens.

Mvh Isan Lover

Så talar en sann socialmoderat :whistle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Troligtvis därför att:

1. Du är en proletär ödemarksbonde på landsbygden i Buriram utan mänskligt värde.

2. Surin P3 är en av överklassens nomenklaturälskare där i metropolen Surin.

3. Du helt enkelt ska motarbetas och censureras

Ger dig ett plus för din analys ovan.

Antar att det var så överklassen i ditt hemland Tjeckoslovakien , och övriga Öststater, resonerade för sådär 30 -40 år sedan.

Bra att du påminner mig om detta.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3 Bara som ett exempel

Vad har detta inlägg, som du skrivit i denna tråd, med Trådrubriken att göra?

Och varför svarar du inte på min fråga om varför du inte ingripit i denna tråd tidigaretidigare?

Tråden har spårat ur till politiska diskussioner för länge sedan. Inte mitt fel.

Detta agerande från din sida påminner mig tyvärr om när du tidigare inte ingrep när signaturen NoBuzz

i ett inlägg kallade mig för ``idi*t`` .

Knappast en slump No Buzz

Tycker mera att det liknar ``Double standards`` Som de Gula makthavarna i Thailand använder mot dom Röda.

Som det diskuterats så många gånger förr, så tillåter vi levande och urspårade trådar, så länge det finns en röd tråd.

Tycker dina inlägg som har absolut 0% med tråden att göra är mycket värre. Så var vänlig sluta förstör trådar.

Anmäl de inlägg/trådar du tycker ska anmälas.

PS. Hittar inga inlägg där noBuzz kallar dig för idi*t.

Kan du länka? Eller helst anmäla det inlägget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger dig ett plus för din analys ovan.

Antar att det var så överklassen i ditt hemland Tjeckoslovakien , och övriga Öststater, resonerade för sådär 30 -40 år sedan.

Bra att du påminner mig om detta.

Tack, jag misstänkte att den skulle tilltala dig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

PS. Hittar inga inlägg där noBuzz kallar dig för idi*t.

Kan du länka? Eller helst anmäla det inlägget?

Tänker inte lägga ner tid på att leta efter detta inlägg.

Kan dock påminna dig om att jag anmälde det till MODERATEN direkt, men fick ingen respons på detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker inte lägga ner tid på att leta efter detta inlägg.

Kan dock påminna dig om att jag anmälde det till MODERATEN direkt, men fick ingen respons på detta.

Du fick ingen respons, men inlägget redigerades kanske eftersom det inte hittas igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Du fick ingen respons, men inlägget redigerades kanske eftersom det inte hittas igen?

Svar Vet ej, men jag var mycket förvånad då, men nu är jag endast förvånad över att detta

forum tydligen har ``Double Standards``

Undrar vad den andra forumägaren Kim har för synpunkter på detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom armbanden skall utgöra någon form av "bevis" blir ju den idén rätt pinsam

Sådana armband finns på massor av bilder, men då på röda demonstranter

post-3404-030158800 1285486299_thumb.jpg

post-3404-040302500 1285486326_thumb.jpg

Nu passar nog inte de bilderna in i den aktuella bloggarens världsbild, alltså bör man utelämna de om man har som mål att skylla mordbränderna och plundringen på någon annan än de som enligt de flesta bilder verkar ligga bakom.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Du fick ingen respons, men inlägget redigerades kanske eftersom det inte hittas igen?

SurinP3

Fråga NoBuzz Han kanske kan upplysa dig om vilket inlägg det var, eftersom det var han som skrev det.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3

Fråga NoBuzz Han kanske kan upplysa dig om vilket inlägg det var, eftersom det var han som skrev det.

Hmm... märkligt nog så hittar jag det inte heller.

Det kanske är som vanligt? Att något som påstås finnas - egentligen inte finns - men anses som skäl nog att ropa "double standard" för iaf.

Undrar hur många spöken det får plats i ett normalhuvud. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... märkligt nog så hittar jag det inte heller.

Det kanske är som vanligt? Att något som påstås finnas - egentligen inte finns - men anses som skäl nog att ropa "double standard" för iaf.

Undrar hur många spöken det får plats i ett normalhuvud. :)

För att inte tala om konspirationsteorier...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hmm... märkligt nog så hittar jag det inte heller

OK NoBuzz, du kanske inte hittar inlägget?

Men hur är det med ditt minne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... märkligt nog så hittar jag det inte heller.

Det kanske är som vanligt? Att något som påstås finnas - egentligen inte finns - men anses som skäl nog att ropa "double standard" för iaf.

Undrar hur många spöken det får plats i ett normalhuvud. :)

Denna bortdribbling är i klass med IL när det gäller eventuella brottsanklagelser mot Thaksin. Anfall är bästa försvar sägs det ju mkt riktigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...