Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk polis sköt två ifrån Canada och slog ijhäl sin 18 åriga fru.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hmm... märkligt nog så hittar jag det inte heller.

Det kanske är som vanligt? Att något som påstås finnas - egentligen inte finns - men anses som skäl nog att ropa "double standard" för iaf.

Undrar hur många spöken det får plats i ett normalhuvud. :)

Bossej måste känt sig träffad! :bag:

Han svara noBuss med ett minus Karma!!!

Lågt! :kort:

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    22

  • Isaan Butterfly

    19

  • Serath

    16

  • Tallviking

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja.. mitt minne är ganska bra tror jag. Men kommer tyvärr inte ihåg att jag kallat dig idi*t ännu.

Det är iofs inte helt otroligt att det hänt så jag skulle inte lite på mitt minne i det här fallet.

Om det hänt så borde det iofs dyka upp i sökningar på MPR, vilket det inte gör.

Så det har nog inte hänt.

Eller så har det hänt.. och nomeklaturen tagit bort det och slängt det till någon krokodil någonstans?

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Allmän uppmaning,hitta NoBuzz inlägg där han kallar honom för idi*t. :fan1:

Månen

Nu kanske det redan är cesurerat?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Allmän uppmaning,hitta NoBuzz inlägg där han kallar honom för idi*t. :fan1:

Gjorde en sökning på Bossej, Nobuzz och idi*t - fick 0 träffar. Träfflistan var nästan lika lång som när jag sökte på wille óch snygg och ödmjuk...

eller så kan vi släppa denna diskussionen.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna bortdribbling är i klass med IL när det gäller eventuella brottsanklagelser mot Thaksin. Anfall är bästa försvar sägs det ju mkt riktigt..

Har ju inte så många alternativ när man har en så stor och lättsparkad boll. De e bare å spark - å hoppas folk duckar. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Månen

Nu kanske det redan är cesurerat?

Om du anmäler ett inlägg där någon kallar dig för nåt dumt, och vi redigerar det inlägget, är det censur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en sökning på Bossej, Nobuzz och idi*t - fick 0 träffar. Träfflistan var nästan lika lång som när jag sökte på wille óch snygg och ödmjuk...

eller så kan vi släppa denna diskussionen.

Hehe.. sökte på "+Nobuzz +snygg + ödmjuk" och fick bara ett automatgenererat minuskarma av systemet och meddelandet "obegriplig sökning". :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Om du anmäler ett inlägg där någon kallar dig för nåt dumt, och vi redigerar det inlägget, är det censur?

När jag protesterade mot NoBuzz:s ordval fick jag till svar från från honom, i samma tråd,

att jag får

vänja mig vid att bli kallad ¨ `idi*t`` pga mina åsikter.

Uppfattade då det som att SurinP3 instämmde i detta.

Har aldrig tidigare i mitt liv blivit kallad ``idi*t`` därför kommer jag ihåg detta.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Bossej,

Istället för att uppmana moderatorerna att flytta dina inlägg som platsar bättre i andra trådar kan du inte posta dem där direkt istället? Onekligen lite enklare.

0

Hej Wille , Lovar dig att jag försökt, men hittade inte läken `` Detta händer..``

Den finns inte med när jag söker på ``24Timmar``, och inte när jag sökte

i sök rutan på ``Detta händer..

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

När jag öppnar denna tråd står det högst upp på min skärm

`` Thailändsk polis sköt två ifrån Canada och slog ihjäl sin 18 åriga fru.- Maipenrai.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma standard som vanligt på dina inlägg MaiChai

Jasså, du missade den härliga konspirationsteorin som IL postade imorse om hur PAD manipulerat med priserna på mark i Bangkok 3 år innan de bildades och medan Sonthi och biografvaktmästaren fortfarande var prtners in crime?

Inte i klass med alla 9/11, Kennedymordet och månlandningskonspirationer ännu men det blir nog bättre med tiden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det denna du menar Bossej?

http://www.maipenrai...430#entry184430

Det är den han menar. :)

Och i den skriver jag att jag fortsättningsvis kommer att kalla de som envisas med att kalla mig "guling" för idi*ter, om så sker.

Nu har ju detta skett ett otal gånger (Serath t.ex) utan att jag för den sakens skull kallat någon för idi*t i direkta ordalag.

Det hindrar iofs inte Bossejs försök att smäda på.

Att påstå vad som helst är ju lätt att göra, och har ju varit en vana länge, för vissa. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, du missade den härliga konspirationsteorin som IL postade imorse om hur PAD manipulerat med priserna på mark i Bangkok 3 år innan de bildades och medan Sonthi och biografvaktmästaren fortfarande var prtners in crime?

Inte i klass med alla 9/11, Kennedymordet och månlandningskonspirationer ännu men det blir nog bättre med tiden.

Thaksin sköt Kennedy väl enligt dig?. :whistle:

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin sköt Kennedy väl enligt dig?. :whistle:

..japp, och sen landade han på månen :whistle:

IL´s teori är så befängd att vem som helst med kunskper om grundläggande googling kan avslöja den som orimlig. Även du...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en tråd för diskussioner om thailändsk politik "Detta händer just nu".

Vänligen flytta dit när ni vill diskutera detta ämne.

Helt rätt givetvis och i teorin är det enkelt för både skribenter och moderatorer att se till att inte så många trådar glider över i politiskt tjabbel som dessutom till 99% handlar om dåtid. I praktiken är det dock rätt svårt, en tråd som handlar om en polis som lyckas slippa under straff för mord är redan från början politisk och att det förr eller senare kommer ett inlägg som drar igång den gamla hederliga gul-mot-röd debatten är lika givet som att björnar skiter i skogen. Går vi då in och börjar flytta inlägg, med påföljande citatproblematik, så dröjer det inte länge innan anmälningarna från forumets vänster- och högeryttrar strömmar in.

Det bästa är nog om fler gör som Jive och nyktert påpekar att diskussionen bör flyttas till maratontråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Kul att ta del av en "diskussion" där svenska "proletärer" i övre medelåldern eller pensionsåldern, slår knut på sig själva i sin iver att försvara en av asiens mest korrumperade affärsman och politiker. :rotfl::rotfl::rotfl: Finns det inga argument som ni kan ta till er när det gäller Thaksin? :suicide:

Jag kommer osökt att tänka på det kloka uttrycket:

- Den som inte är röd när man är ung har inget hjärta och den som inte är blå när man är vuxen har ingen hjärna. :great:

Ni måste vara VÄLDIGT unga i sinnet. :crazy:

Som ALLA vet, är ert försvar av Thaksin i allt han gjort, gott som ont, ett indirekt stöd till det korrupta samhällssystem som ni ibland säger ni vill ha bort. :diablo: Hur ska ni ha det egentligen? :whistle:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag bläddrat tillbaka och kommit fram till att trådens ämne spårade ur för ca: 140 inlägg sen.

Ska de va på detta viset ? Om någon moderator tycker att en medlem snackar rappakalja så kan det väl lösas via PM, varning, avstängning eller vad som helst.

Men att som en moderator ge sig in i en debatt där man på förväg vet att antagonisten aldrig kommer att ge upp verkar i mina ögon meningslöst.

Har jag rätt eller fel ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag bläddrat tillbaka och kommit fram till att trådens ämne spårade ur för ca: 140 inlägg sen.

Ska de va på detta viset ? Om någon moderator tycker att en medlem snackar rappakalja så kan det väl lösas via PM, varning, avstängning eller vad som helst.

Men att som en moderator ge sig in i en debatt där man på förväg vet att antagonisten aldrig kommer att ge upp verkar i mina ögon meningslöst.

Har jag rätt eller fel ?

Fritz..

Du är duktig och har helt rätt. Det var 140 inlägg sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka politiska fiender tänker du på då? Har du några namn? Och som återfinns i PAD idag? Eller chansade du bara nu igen? :)

Sen är det intressant hur du refererar till trovärdigheten i en myndighets myndighetsutövning till försvar för Thaksins stölder av de fattigas tillgångar.

Du är ju inte sen att pådyvla oss dina uppfattningar om korrupta regeringar, myndigheter och domstolar när det handlar om sådant

som motarbetar din förvirrade förmedlade uppfattning om en socialt rättvis ordning i den thailändska politiken.

I fallet en av världens mest korrupta permiärministrar, med svågrar och släkt i toppen på varje myndighet, så är det istället tvärtom.

Då handlar det om normal myndighetsutövning och alla PMs stölder är normala transaktioner som vem som helst hade kunnat göra.

Du är en ganska kass djävulens advokat du IL. :)

Å andra sidan sympatiserar jag med svårigheten i att försvara det som av en nästan helt enig värld uppfattas som en superkorrupt maktmissbrukare.

Hej

Du får gärna försvara militärkupper, PAD och regeringen Apishit och deras censur och massakrer på oppositionella i demokratirörelsen det kan jag ha en viss förståelse för eftersom det förmodligen har sin grund i din politiska hemvist och dess värderingar, men att du inte inser att korruption existerar enda upp på regeringsnivå och i alla landets myndigheter inklusive rättssystemet är du nog rätt ensam om, jag tror inte att det finns någon trovärdig internationell expert som håller med dig om deras förträffliga arbete och omutbarhet.

Jag tror inte att TRT var fria ifrån korruption under sin tid vid makten heller och men jag vet att den har ökat något under Apishits tid vid makten och jag förväntar mig en forsatt ökning även detta år.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...