Jump to content
IGNORERAD

Ålders skillnad kan missuppfattas, eller?


Vaxet

Recommended Posts

Åldersskillnad...menas det fysiskt eller mentalt ?

Jag är 56 år, 14 år äldre en frugan...fysiskt.

Mentalt vet i fan.leker ibland med radiostyrda bilar ihop

med grannens 11 åriga son.

Min 20 åriga son har ibland ett gäng kompisar hemma med grill

o hinkvis med öl...passar även in där.

Kör 4-hjuling i skogen o kommer alltid hem med diverse skavanker

som frugan gnäller över..väx upp...sluta o lek...säger hon.

...Du beter dig som en tonåring...Vafalls..säger jag. Jag har kul.

Åker vattenskidor med några 40-åriga kompisar.

Lekpappa till kompisens 2 årig när dom är hemma hos oss.

.vi har skitkul ihop. Kan leka med ungen i timmar.

Tror nog att många av oss "män" inte blir mer en 11-12 år i skallen.

Men va vet ja..???

Så ålderskillnad.va är det för något .mentalt eller fysiskt?.

Men solklart så förstår jag tankeställningen som här framföres.

...men va fan.bryr mig inte det minsta.

Gammal som ung.gammal med ung...lev livet. Det är på tok för kort.

Ändrades av Thaifiskaren

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    19

  • Sangwal

    18

  • måne

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Chrille Columbus

Fru vax går in på systembolaget för att köpa lite vin och när hon kommer ut är hon överlycklig, "vet du jag var tvungen att visa leg".

Hon är 35, och uppfattas av någon därinne som hon kanske är under 20 år, så då kunde jag ju setts som hennes farsa snarare än som make.

Tog upp detta på en fest vi bevistade i lördags och där fanns en mycket söt Thailändska på 38 år som också sa att hon brukade få visa leg på systemet.

Det är vanligt att man som 35 åring behöver visa Leg när man handlar på systembolaget. En annan grej är att de som eventuellt är med vid inköpet också ska visa leg och det är helt enligt regelverket vid etanolinköp :8: .

Så det har inget med att din tjej är Thailänska att göra.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att många av töserna på kontaktsajterna föredrar äldre gentlemän kan väl knappast ha någonting med ekonomi att göra? :giggle:

Neil

Haha där slog du sista spiken i kistan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är vanligt att man som 35 åring behöver visa Leg när man handlar på systembolaget. En annan grej är att de som eventuellt är med vid inköpet också ska visa leg och det är helt enligt regelverket vid etanolinköp :8: .

Så det har inget med att din tjej är Thailänska att göra.

Nej jag trodde inte heller att anledningen till att hon fick visa leg var att hon var Thailändska!

Hon fick visa leg för att expediten inte var säker på om hon var över 20 år eller inte, vilket i min värld är ovanligt bland 35-38 åringar.

Tydligt som korvspad tyckte jag men tydligen inte. :whistle:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Att många av töserna på kontaktsajterna föredrar äldre gentlemän kan väl knappast ha någonting med ekonomi att göra? :giggle:

Neil

Ålder går väl inte riktigt hand i hand med det ekonomiska. Har många jämnåriga vänner som har det betydligt bättre ställt än t.ex. mina föräldrar. Att man söker äldre gentlemän kan kanske beror på att man söker en trygghet. Exempelvis kanske en äldre man kanske inte är lika benägen att "butterflya" som en yngre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att intala sig att acceptansen för stora åldersskillnader skulle vara större i Thailand än i Sverige är nog att lura sig själv, jag skulle nog vilja påstå att det snarare är tvärtom. Thailändare är dock, i allmänhet, väldigt pragmatiska och dessutom på många sätt mycket mer civiliserade än västerlänningar så risken att någon främling på stan öppet visar sitt missnöje är tämligen minimal om inte mycket stora skillnader dessutom förstärks av andra konstigheter. Thailand är ett av världens striktaste klassamhällen och för en tjej att lyckas gifta sig "över sin klass" är så osannolikt att det måste gjorts närmare 1,000 såpoperor om det för att tjejer älskar att hålla den drömmen vid liv. Om en underklass tjej eller en tjej från övre medelklassen lyckas gifta sig med en kille från arbetarklassen respektive överklassen så kan man vara nästan säker på att det är en ordentlig åldersskillnad, annars skulle mannen, och framförallt hans mor, aldrig gått med på det ekonomiska nedköpet. Det kommer viskas en del om att tjejen har gift sig för pengarna och mannen för det unga sällskapet men de flesta anser ändå att det är en fair deal.

Skulle dock mannen inte visa sin tacksamhet över att fått en ung fru, genom pengar och andra gåvor till tjejen och hennes familj, så hamnar tjejen ofta i en tråkig sits. Oavsett hur mycket hon älskar mannen så utgår omgivningen från att pengarna måste varit ett stort skäl till giftermålet och då anses hon något lurad ifall de uteblir. Detta gäller i thai/thai förhållanden och jag har ingen direkt erfarenhet från thai/farang förhållanden med stora åldersskillnader men jag antar att tankegången hos de "på sidan av" är densamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ålder är som att bestiga ett berg man blir lite andfådd, men får mycket bättre utsikt.

Gammal är man när man inte längre sover ihop med sina tänder.

Åldern säger inte mycket såvida du inte är en ost.:wink:

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag trodde inte heller att anledningen till att hon fick visa leg var att hon var Thailändska!

Hon fick visa leg för att expediten inte var säker på om hon var över 20 år eller inte, vilket i min värld är ovanligt bland 35-38 åringar.

Tydligt som korvspad tyckte jag men tydligen inte. :whistle:

Vad jag förstår har Systembolagets personal fått instruktioner om att begära leg då kunden ser ut att vara högst 25 år.

Det är väl egentligen ganska smickrande om de begär leg... det har dock inte hänt mig på många år ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Visst kan man säga att det är stor skillnad men jag tycker det beror på hur gammla de är. En på 20 med en på 40 är väl i de flestas ögon mer märkligt än en 40 åring med en 60 åring.

Kanske det, men det är TVÄRS OM gällande vilka som passar bäst ihop sexuellt.

24 - 44 passar ofta mycket bra ihop, för de har samma tempo sexuellt (medan de unga killarna normalt har för bråttom). Däremot är det normalt mycket mer fart på en 40-årig kvinna än på en 60-årig man. Säger jag fastän jag förlorar på det, för jag är nära 60 själv :)

(Om Björn Afzelius kommentar.)

Nej, jag tror inte det ligger något alls i det.

Fördomar om män, och vad vi kan och inte kan, tror jag många här ha mött i sina relationer med partners från mer traditionella kulturer. Dessa fördomar kan vara grymt irriterande och problematiska.

Du studerar ju psykologi e d. Vet du inte att det ligger något i vad BA sa??! (Fast gällande mogenheten är det nog mindre skillnad än 20 år.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Haha där slog du sista spiken i kistan :)

Inte :)

Visst har du rätt att det är vanligt att VISSA yngre kvinnor bara gör det för pengar,

MEN många thaikvinnor vill ha dels äldre och dels (utanför barorter) farangmän, eftersom många thaikvinnor har märkt att det ger större chans till trohet, plus att nordeuropeiska män i snitt ger större jämlikhet.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan säga att några av tjejerna har stort tryck från föräldrarna

Min kompis som var 36 när han hittade sin 21 åriga dam och blev kär

under det halvåret det tog innan hon kom hit på turistvisa första

gången, så tjatade nog hennes mor om att hon träffat en alldeles för ung man!

Dom vart t.o.m osams några gånger och hon flydde till kompisar.

Idag efter 10 år bor hon här fortfarande, dom har 3 barn och hon har en

sjuksköterskeutbildning pratar i det närmaste perfekt svenska,

och det bästa av allt mamma hennes har slutat tjata :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du studerar ju psykologi e d. Vet du inte att det ligger något i vad BA sa??! (Fast gällande mogenheten är det nog mindre skillnad än 20 år.)

Nej, jag vet inget om en skillnad mellan könen gällande "mognad". Vet nu bättre så får du jättegärna berätta, du kanske kan börja med att definiera mognad, innebär det intelligens, minne, spatial förmåga eller vad?

Den psykologiska definitionen av "mognad" i form av att ha ett situations anpassad funtionellt beteende (det finns säkert andra varianter också) finns vad jag vet ingen skillnad mellan män och kvinnor, variationerna beror på lärt beteende oavsett kön. Gällande intelligens och olika beteenden och egenskaper baserad på kognitiv förmåga så finns det ingen skillnad mellan könen som är större än variationen inom samma kön. Flickor och pojkar är olika bra på olika saker.

Menar du utvecklingspsykologi så finns den tendeser på att flickor visar ett mer normanpassat beteende som grupp, är mindre antisocial än pojkar som barn och även vuxna. Men det saknar ju all relevans för vuxna människors "mognad", speciellt deras val av partner. Det säger heller inget om kognitiv förmånga.

Vad som dock finns är en väl etablerad myt om män och kvinnor gällande detta. Att det lever kvar beror säkert på att begreppet "mognad" är oklart och svårt att definiera samt att både flickor och kvinnor som grupp har ett mer normanpassat beteende, det säger ju dock inget om en miljard olika egenskaper som skulle kunna innefattas inom mognadsbegreppet.

Men för att kunna jämföra "mognad" på ett vardagligt sätt så måste begreppet nog definieras mycket mer, det kan innebära mycket.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte :)

Visst har du rätt att det är vanligt att VISSA yngre kvinnor bara gör det för pengar,

MEN många thaikvinnor vill ha dels äldre och dels (utanför barorter) farangmän, eftersom många thaikvinnor har märkt att det ger större chans till trohet, plus att nordeuropeiska män i snitt ger större jämlikhet.

Och pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag påpekat tidigare, så kommer säkert våra flickvänner från fattiga Isaan.

Tror inte att någon här har en flickvän/fru, som kommer från en rik familj..

Så nog spelar pengarna sin roll i förhållandet..

Sen hoppas jag att ni kommer att vara lika fördomsfria om era döttrar kommer hem med en pojkvän som är 20-30 år äldre.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att många av töserna på kontaktsajterna föredrar äldre gentlemän kan väl knappast ha någonting med ekonomi att göra? :giggle:

Neil

Jag träffade min fru på en kontaktsajt och vet bestämt att hon tog mig för min kropp. för jag är fattig som en kyrkråtta och ful som stryk men jag har mycket kropp, så något annat kan det inte vara.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Men för att kunna jämföra "mognad" på ett vardagligt sätt så måste begreppet nog definieras mycket mer, det kan innebära mycket.

Räcker det inte att gå efter vad som folk normalt menar? :)

Hur många promille tycker att det inte finns skillnad på hur kvinnor och män blir ansvarsfulla i genomsnitt då de blir föräldrar då männen är unga?

Och pengar.

Visst är pengar viktigt för många, men om det för alla skulle vara så viktigt, som du tror- Hur kommer det sig då att det finns ganska många, som är intresserade av oss gubbar, som INTE har en massa pengar? :)

Det finns ju många 30-40-åringar, som har mer ekonomiska tillgångar, än vad flera (nedvarvade) gubbar har.

(Farmarfamiljer kan ha land värt lika/MER än vad jag troligen kommer att få ihop då jag säljer min svenska kåk o d, och det har jag talat om för dem.)

Och om thai tänker bara ekonomiskt, så borde de väl tänka på få/många kvarvarande produktiva år på farangen också? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ålder går väl inte riktigt hand i hand med det ekonomiska. Har många jämnåriga vänner som har det betydligt bättre ställt än t.ex. mina föräldrar. Att man söker äldre gentlemän kan kanske beror på att man söker en trygghet. Exempelvis kanske en äldre man kanske inte är lika benägen att "butterflya" som en yngre?

Visst finns det äldre män som inte har det så fett ställt men om man jämför män i 30 års åldern med män runt 50 så brukar ändå de äldre ligga bättre till ekonomiskt. Inget underligt alls då de haft betydligt längre tid att arbeta, betala av huset,spara slantar, köpa aktier osv.

jag tycker att man lurar sig själv när man inte ser att de allra flesta thaitjejer har starka ekonomiska motiv när de söker en farang pojkvän. Även om farangen inte har det jättebra på en farangskala så har de oftast det betydligt bättre än de flesta thaifamiljer. Att ha ett fast jobb i Sverige utan andra tillgångar kanske avskräcker en del tjejer men för de flesta är man ändå ett gott kap. Inte minst när det ligger ett UT och ett framtida jobb i Sverige i potten. Bara genom detta så vattnas det i munnen för de flesta flesta töser som letar farang.

Inget ont i detta. förrhållanden kan fungera utmärkt ändå och äldre gentlemän har säkert sina fördelar förutom det rent ekonomiska.

De flesta svenskar reagerar dock säkert på ålderskillnader genom att de förmodar att tjejen tagit mannen för pengarna och att mannen struntar i detta och kör på för det är så gott att bolla runt med en 22 åring i sängen. Klart att detta till viss del är en grov förenkling och till vis del fördomsfullt eftersom de utgår att förrhållanden endast skall skapas utifrån de svenska kärleksnormerna. Alla andra sätt att se på förrhållanden ses mest som hopplöst efterblivna, osunda och kvinnoförtryckande. liknande resonemang är för många av MPR:s medlemmar motbjudande men det innebär inte att allt i resonemanget är fel.

När männen och då främst de äldre männen med yngre tjejer lallar på om hur tolerant det thailändska samhället är ifråga om åldersskillnader,hur mycket man har gemensamt, hur rättvist och bra det är med sinsod, att det är helt rätt att skicka några tusenlappar till tjejens familj varje månad så framstår de i de flesta svenskars ögon som hopplöst naiva och förda bakom ljuset.

Inte helt rättvist kanske men visst tycker även jag att det finns en viss del sanning i det hela.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag påpekat tidigare, så kommer säkert våra flickvänner från fattiga Isaan.

Tror inte att någon här har en flickvän/fru, som kommer från en rik familj..

Varför tror du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl inte riktigt hit jag trodde att tråden skulle gå, men det klart penningfrågan tycks ju vara en springande punkt för många.

So what, eftersom jag deltagit i många liknande debatter och numera anser mig ha facit så delar jag med mig, så varsågod.

Ni som misstänker att er kvinna tagit er samt är med er bara för pengarna, ni har problem och bör genast ta tag i er situation.

Ni andra som inser att pengar kan vara en av många många andra beståndsdelar som så småningom kan växa till kärlek mellan ett par, njut av det ni har och jag hoppas ni får ett långt och lyckligt liv med er partner!

Och sist men inte minst, ni som anser/tror att pengar och ekonomi inte kan eller får vara en del av de alla pusselbitar i livet som kan skapa kärlek mellan par, DREAM ON, och hoppas ni inte kommer bli allt för besvikna på era relationer i framtiden.

Ovanstående gäller dessutom för hela klotets olika kulturer, makt och tillgångar är och har alltid varit en av kärlekens beståndsdelar, det räcker dock inte bara med detta, för ett lyckligt liv tillsammans behövs så mycket mer.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja. :)

OK, Åldersskillnad ... En helt ny fråga som aldrig blivit frågad förut??? :)

Ja var ska man starta????

20 år är en hel generation!!!

Personligen skulle jag inte kunna tänka mig att bli ihop med 20år yngre svensk tjej från en generation yngre än mig, som inte vem Börje salming eller Ingemar Stenmark är!!

Shit. där blev man ihop med en 10 år yngre tjej från Thailand som inte hade en aning om vem BS är men som faktiskt har bilder av ISoch sig själv från random museum i Austria.

Vad gör man då? Tjejen har ingen aning om vem BS är men har en bild av en bild av IS och sig själv från AU ... gö man slut eller engagerar sig ??? trots att hon är 10 år yngre??

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja. :)

OK, Åldersskillnad ... En helt ny fråga som aldrig blivit frågad förut??? :)

Ja var ska man starta????

20 år är en hel generation!!!

Personligen skulle jag inte kunna tänka mig att bli ihop med 20år yngre svensk tjej från en generation yngre än mig, som inte vem Börje salming eller Ingemar Stenmark är!!

Shit. där blev man ihop med en 10 år yngre tjej från Thailand som inte hade en aning om vem BS är men som faktiskt har bilder av ISoch sig själv från random museum i Austria.!!!

Vad gör man då? Tjejen har ingen aning om vem BS är men har en bild av en bild av IS och sig själv från österike ... Gör man slut eller engagerar sig ??? trots att hon är 10 år yngre??

Tänk om jag hade följt mina egna fördomar där, så hade aldrig min dotter varit född!!

Och om man har rundat sina egna fördomar för att hita sin egen tjej. ska man då fortfarnde ha rätt att bedömma andra enligt sina egna fördomar?

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Personligen skulle jag inte kunna tänka mig att bli ihop med 20år yngre svensk tjej från en generation yngre än mig, som inte vem Börje salming eller Ingemar Stenmark är!!

Vad spelar det för roll om den äldre har koll på det nya? Då har de ju ändå tillgång till samma samtalsämnen, som den unga tjejen har med unga killar :) PLUS att den äldre vet en massa mer om den yngre undrar något om det.

(((T ex min morfar föddes 1890, och var mycket äldre än min mormor. Ända till 5 år före sin död, då han blev senil, hade han bättre koll på nya grejer än de flesta 30-40 år yngre, och han sa att hans bil inte gick under 90 km/t :) Han jobbade heltid under högsäsong ända till han blev 90. Då han hamnade tillfälligt på vårdhem efter att ha brutit foten då han blev påkörd av en bil, så skrev han ut sig själv "För han kunde inte vara bland de där gamla gubbarna och kärringarna" fastän han själv var äldre än dem :) F ö dog han 14 år SENARE än mycket yngre mormor.)))

F ö spelar ju åldersskillnaden ingen roll för samtalsämnena gällande jämngamla svensk-thaiförhållanden heller, för de äldre thaikvinnorna vet väl knappast heller vilken Börje Salming är? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad spelar det för roll om den äldre har koll på det nya? Då har de ju ändå tillgång till samma samtalsämnen, som den unga tjejen har med unga killar :) PLUS att den äldre vet en massa mer om den yngre undrar något om det.

(((T ex min morfar föddes 1890, och var mycket äldre än min mormor. Ända till 5 år före sin död, då han blev senil, hade han bättre koll på nya grejer än de flesta 30-40 år yngre, och han sa att hans bil inte gick under 90 km/t :) Han jobbade heltid under högsäsong ända till han blev 90. Då han hamnade tillfälligt på vårdhem efter att ha brutit foten då han blev påkörd av en bil, så skrev han ut sig själv "För han kunde inte vara bland de där gamla gubbarna och kärringarna" fastän han själv var äldre än dem :) F ö dog han 14 år SENARE än mycket yngre mormor.)))

F ö spelar ju åldersskillnaden ingen roll för samtalsämnena gällande jämngamla svensk-thaiförhållanden heller, för de äldre thaikvinnorna vet väl knappast heller vilken Börje Salming är? :)

Ja SLU,

Jag satt just och begrundade vad jag och fru Chang samtalar om. Inte är det Börje Salming...

När jag tänker efter är det väl mest om relationer, mellan oss, med min svenska släkt, med hennes thailändska släkt, med bekanta i Sverige och Thailand etc.

Fru Chang visade dock visst intresse för svenska valet ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag påpekat tidigare, så kommer säkert våra flickvänner från fattiga Isaan.

Tror inte att någon här har en flickvän/fru, som kommer från en rik familj..

Så nog spelar pengarna sin roll i förhållandet..

Sen hoppas jag att ni kommer att vara lika fördomsfria om era döttrar kommer hem med en pojkvän som är 20-30 år äldre.

Rock on!

I ett land med så gigantiska ekonomiska klyftor, och avsaknad av sociala skyddsnät, som Thailand så finns det ingen, man eller kvinna, som inte väger in nuvarande ekonomisk status och framtida intjäningsmöjligheter när de väljer livspartner. Mycket talar väl också för att ekonomin även i Sverige, med ökande inkomstklyftor, kommer bli en allt viktigare faktor framöver.

Ditt påpekande att alla här har fruar från fattiga familjer är dock helt felaktigt. Jag känner flera på forumet som har fruar från medelklassen och till och med överklassen och bland mina västerländska kompisar i Bangkok så har ungefär hälften fruar som kommer från familjer som är rikare, eller betydligt rikare, än medelsvensson. De har dock alla gift sig med män som har det lika bra ställt eller ännu bättre så även där är ekonomin en faktor. Att en thailändsk ultra hi-so skulle gifta sig med en svensk lagerarbetare är givetvis högst osannolikt då hon isåfall skulle behöva helt kapa banden med sin familj och det är det väldigt få thailändskor som är beredda att göra för en så flyktig sak som kärlek.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja. :)

OK, Åldersskillnad ... En helt ny fråga som aldrig blivit frågad förut??? :)

Ja var ska man starta????

20 år är en hel generation!!!

Personligen skulle jag inte kunna tänka mig att bli ihop med 20år yngre svensk tjej från en generation yngre än mig, som inte vem Börje salming eller Ingemar Stenmark är!!

Shit. där blev man ihop med en 10 år yngre tjej från Thailand som inte hade en aning om vem BS är men som faktiskt har bilder av ISoch sig själv från random museum i Austria.!!!

Vad gör man då? Tjejen har ingen aning om vem BS är men har en bild av en bild av IS och sig själv från österike ... Gör man slut eller engagerar sig ??? trots att hon är 10 år yngre??

Tänk om jag hade följt mina egna fördomar där, så hade aldrig min dotter varit född!!

Och om man har rundat sina egna fördomar för att hita sin egen tjej. ska man då fortfarnde ha rätt att bedömma andra enligt sina egna fördomar?

/mvh

Vad spelar det för roll om den äldre har koll på det nya? Då har de ju ändå tillgång till samma samtalsämnen, som den unga tjejen har med unga killar :) PLUS att den äldre vet en massa mer om den yngre undrar något om det.

(((T ex min morfar föddes 1890, och var mycket äldre än min mormor. Ända till 5 år före sin död, då han blev senil, hade han bättre koll på nya grejer än de flesta 30-40 år yngre, och han sa att hans bil inte gick under 90 km/t :) Han jobbade heltid under högsäsong ända till han blev 90. Då han hamnade tillfälligt på vårdhem efter att ha brutit foten då han blev påkörd av en bil, så skrev han ut sig själv "För han kunde inte vara bland de där gamla gubbarna och kärringarna" fastän han själv var äldre än dem :) F ö dog han 14 år SENARE än mycket yngre mormor.)))

F ö spelar ju åldersskillnaden ingen roll för samtalsämnena gällande jämngamla svensk-thaiförhållanden heller, för de äldre thaikvinnorna vet väl knappast heller vilken Börje Salming är? :)

Läs hela inlägget så kanske du förstår vad jag menar, om inte ursäktar jag för min otydlighet. :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...