Jump to content
IGNORERAD

Ålders skillnad kan missuppfattas, eller?


Vaxet

Recommended Posts

Har läst att många känner sig uttittade på stan när de går där med sin Thailändska partner.

Personligen har jag aldrig känt så utan alltid bara varit stolt för att jag har en partner som i mina ögon är perfekt.

Åldersskillnaden mellan mig och fru Vax är heller inte gigantisk, 10 år, hon 35 och jag.räkna själva.

Men i helgen hände en sak som började få mig att fundera på om de blickar vi får ibland inte beror på att de tycker frugan är snygg utan att vissa tycker att vi är ett par med stor åldersskillnad.

Alltså 10 år är enligt mig inte mycket, men frågan är hur folk uppfattar oss, de vet ju inte vår ålder.

Fru vax går in på systembolaget för att köpa lite vin och när hon kommer ut är hon överlycklig, "vet du jag var tvungen att visa leg".

Hon är 35, och uppfattas av någon därinne som hon kanske är under 20 år, så då kunde jag ju setts som hennes farsa snarare än som make.

Tog upp detta på en fest vi bevistade i lördags och där fanns en mycket söt Thailändska på 38 år som också sa att hon brukade få visa leg på systemet.

Är det möjligen så att gemene man i farangland per automatik upplever våra kära damer från Asien som mycket yngre än de är, och då samtidigt ser oss män som alldeles för gamla för våra partners?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    19

  • Sangwal

    18

  • måne

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Trodde faktisk du var äldre än 25. Ack vad man bedrar sig.

Är hon inte lite väl gammal för dig? :whistle:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde faktisk du var äldre än 25. Ack vad man bedrar sig.

Är hon inte lite väl gammal för dig? :whistle:

Nä omvänd åldersskillnad där mannen är yngre, helst betydligt yngre, är numera oerhört populärt och ses som ett bevis på den svenska kvinnans frigörelse, så hade det varit så för min del så hade det varit helt politiskt korrekt.

En kvinna med mycket yngre man är en stark kvinna som vet vad hon vill-En man med mycket yngre kvinna han är gubbsjuk och äcklig.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Endera kan man hålla på och fundera över en massa eller också lever man bara livet och triv. :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan är sex år äldre än mig och får fortfarande ibland betala ungdomsbiljett på bussen

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu är så, lika bra att löpa linan fullt ut och ta en som är 35 år yngre så vet Du varför dom tittar, det gjorde jag och faktiskt, inte känner jag mig uttittad, snarare är jag den osynlige mannen vid tjejens sida som ingen lagt på minnet. :whoco5:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt att gissa åldern på tjejer från Thailand. Min dam hade med sig en klass kompis hem för ett år sen och eftersom det var första gången jag träffade denna tjej så, gissade jag hennes ålder till c:a 17-18 år. Hakan ramlade ner en bra bit när min dam sen talade om hennes ålder, 31 år!! :huh:

Men damen och jag har (vad jag vet/ser) inte fått några konstigare blickar på stan, det skiljer 7 år oss emellan och ja, jag är den äldre. Jag vet dock själv att jag uppskattade hennes ålder till c:a 30-35 år när vi träffades, hon var 43 då. :great:

Så vi får nog göra som MBFPK skrev, bara njut av livet som det är. :dance1:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst tittar folk,det skiljer 6 1/2 år mellan oss men det skiljer oxå 45 cm (hon 149 jag 194)och 50 kilo :rotfl: men det reagerade man bara på de första 10 åren,nu ser dom mig inte alls :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Är det möjligen så att gemene man i farangland per automatik upplever våra kära damer från Asien som mycket yngre än de är, och då samtidigt ser oss män som alldeles för gamla för våra partners?

En normalt undermedveten faktor vid åldersbedömning är litenhet (=speciellt korthet, och delvis smalhet) och thai är ju ofta små.

Fast å andra sidan sliter stark sol, så OM de har haft utejobb, så blir de rynkiga mycket tidigare än vad europekvinnor brukar bli. Då kan högre vikt SÄNKA åldersbedömningen, eftersom ökad vikt fyller ut rynkorna, så de blir mindre :)

(((För egen del hade jag tidigare det motsatta problemet, för jag fick underligga reaktioner om jag t ex bjöd upp en jämngammal, för många undrade varför den där smågrabben bjöd upp dem :) Det var före "Puma" blev inne, och innan jag blev biten av en elak insekt, som nästan knockade mig och la till flera år på utseendet, men vartefter jag återhämtar mig, så ser jag yngre och yngre ut :) Då kan jag lösa "problemet" genom att ha en 20 år yngre fru :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det har ju hänt att fru Chang 39 år blivit ombedd att visa legitimation på Systembolaget...

Och jag ser nog tyvärr äldre ut än mina 51 år, så nog tittar en del när vi kommer gående.

Men så länge man inte säger något så bekymrar det mig inte så mycket.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åldersskillnaden mellan mig och gubben är också 10 år och jag som är 33 får visa leg på bolaget mer eller mindre varje gång :dance1: Kanske orelevant då ingen av oss är thai, men undrar om folk tycker att gubben har "ung" fru i vårt fall? :giggle:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade på en amerikan i Phuket som är 52 och hans tjej 17,ni kan tro att det kliade i höger näven :(

Ändrades av nissefisk1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade på en amerikan i Phuket som är 52 och hans tjej 17,ni kan tro att det kliade i höger näven :(

Varför det?

Så länge folk gör vad dom gör frivilligt utan tvång är det väl inget du ska lägga dig i?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det?

Så länge folk gör vad dom gör frivilligt utan tvång är det väl inget du ska lägga dig i?

Herr Chang har talat.

Sa inte att jag la mig i,men för mig är det snudd på pedofeli och har jag inte fel för mig är det olagligt i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det möjligen så att gemene man i farangland per automatik upplever våra kära damer från Asien som mycket yngre än de är, och då samtidigt ser oss män som alldeles för gamla för våra partners?

Ja många tar mycket fel på thaidamers ålder

minns att jag själv gissade rejält fel första resorna.

Och den svenska avundsjukan är enorm.

Själv fick jag inge sura blickar här i sverige när jag gick med min dam.

Hon fick desto fler blickar.

Nu förstår hon varför så många svenska män jagar thaidam.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fråga i tråden...

sätt åldern på dessa 5 skönheter...

den som kpmmer närmast vinner öl vid nästa träff :friends:

Total ålder på alla 5

Utslagstävling flest rätt per person

post-3355-043505300 1285006242_thumb.jpg

post-3355-043505300 1285006242_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...