Jump to content
IGNORERAD

Ålders skillnad kan missuppfattas, eller?


Vaxet

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Nog är det samma Måne som du träffade hos Maitans och nog saknar jag ditt sällskap oxå men vi kommer att dela många sommarlätta framöver om vi får ha hälsan.Nu blir det nog ingen resa för mig förrens i April p.gr. sonens skolgång men sen så..Ha det bra Stefan så ses vi sen, opps blev inget PM sorry Mvh Måne

Vaa e Decresan innstäld :whoco5: Du får göra som jag grabben får 10dagars ledigt per termin av rektorn (för å träffa mormor tex)

så 10dar innan jullovet :giggle::giggle: eller ska vi lägga projektet på is :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    19

  • Sangwal

    18

  • måne

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Grabben får 10 dagar per läsår.Och projektet är definitivt INTE nerlagt eller på is.Vi får höras om detta :friends: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
:heat::heat::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kattfan träffade naturligtvis ingen 16 åring. Det är som någon sa, jävligt motbjudande. Jag skulle inte kunnat visat mig för släkt o vänner med så ung tjej. Min dotter är för tusan äldre. Åldersskillnad är ok om tjejen är 25 +, men det får finnas gränser. Mjau

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt så motbjudande att läsa faktiskt.

Men det är min åsikt. Hade en 45 årig gubbe flörtat med min dotter när hon är 16 så hade jag inte sett det med

blida ögon.

Och hade du ventilerat dina åsikter för henne, så hadde inte hon sett på dig med blida ögon.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får skämmas för er, ni har en sån dubbel moral, så man skäms för er...

Era flickvänner rodnar när dom läser det ni skriver om..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får skämmas för er, ni har en sån dubbel moral, så man skäms för er...

Era flickvänner rodnar när dom läser det ni skriver om..

Rock on!

Tack för att du offrar dig.

Lika bra du skäms för allihop så slipper vi.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att du offrar dig.

Lika bra du skäms för allihop så slipper vi.

Bra, sitt där och var stolt över dig själv.

Jag försöker inte att läxa upp nån, men samtidigt så vet jag att vi inta har gift oss med några familjeflickor, så försköna inget..

Håll tyst istället...

det lyser igenom...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Bra, sitt där och var stolt över dig själv.

Jag försöker inte att läxa upp nån, men samtidigt så vet jag att vi inta har gift oss med några familjeflickor, så försköna inget..

Håll tyst istället...

det lyser igenom...

Rock on!

Prata för dig själv :) Jag UNDVIKER att leta på barställen...

(((De jag (57) har varit i kontakt med i Thailand har varit butiksägare ihop med sin storasyster (25), lite med en snart färdigutbildad sjuksköterska (23) och gymnasielärarinna (37). Den senare trodde jag skulle bli min fru, men det drog ut på tiden med min knäoperation, så hon slutade vänta på min flytt till Thailand, för hon tyckte nog att hon började få för ont om tid att få barn. Nu har jag "dammat av" en gammal bekant, som visade intresse då jag var upptagen, och funderar på om vi kan passa ihop. Hon verkar tycka det, fastän hon är 29 (jobbar med sjukhusadministration). De bor allihop i sina föräldrahem )))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, dessa familjeflickor skall man inte ens ta i med en tång.På sin höjd en tömning o sen skicka ut genom dörren för det är lågt stående varelser.

Om det nu mot förmodan skulle vara så att någon importerar en sån där bartjej så får dom fasicken mig skylla sig själv.

Nä, helst skall man träffa sin darling på ett respektabelt sätt som tex genom en familjemiddag med god mat och måttligt med dryck eller kanske på en kurs i knyppling.

Så fy på er alla som har förälskat er i en sk bartjej!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju en del som påstår att alla thai tjejer bara är intresserade av stålarna när det träffar en farang. Jag är dock av den uppfattningen att när en thai tjej träffar en ungefär lika gammal farang kille så kan riktig kärlek uppstå, dvs. det kan säga "klick" direkt. Förnekar dock inte att det finns tjejer som bara är intresserade av tjockleken på plånboken.

När en +55 årig farang träffar en 20 årig thai tjej så börjar dock även jag tro att det är pengarna som är intressanta för tjejen. Även om ni själva ser er som "fattiga" så är ni i thai's ögon rika. Ni har ju pengar att vara lediga, dvs. behöver inte jobba året runt utan kan åka till Thailand en månad på semester varje år, bo på hotell, äta på fina restauranger och allt annat som hör en semester till. Har ni denna möjligheten så ÄR ni, i thai's ögon, rika! Detta gäller även för er som av någon anledning inte förvärvsarbetar. Ni behöver ju inte jobba alls, pengarna kommer varje månad. 15,000 SEK netto i månaden i Sverige är inte mycket, men i Thailand är det 65,000 TBH! Oehört mycket pengar för de flesta thai. De tror dessutom i många fall att kostnadsnivån är jämförbara mellan länderna. Och då är ju även förtidspensionerade Berra, 55 år & 120 kg, ett kap för en fattig ung tjej. Inget direkt konstigt med det egentligen, tjejen vill helt enkelt ha ekonomisk trygghet och möjlighet till ett bättre liv. Möjlighet till uppehållstillstånd i farang land, kanske ett arbete som betalar mer än det hon tjänar i Thailand för att kunna skicka pengar till familjen där hemma. Har hon riktig tur så bestämmer sig Berra istället för att flytta till Thailand, bygga ett hus, köpa en bil, m.m vilket gör att hon inte behöver lämna sina nära och kära.

MEN, jag tror även det är andra faktorer som spelar in att en ung thai tjej kan vara intresserad av en äldre farang man. Sannolikheten att andra tjejer försöker knipa honom är mindre än om han är ung och sexig som en fotomodell. En äldre man är generellt sätt måttliggare med alkoholen och går på lokal mer sällan än en yngre man. Faranger har dessutom rykte om sig att vara mer trogna sin partner än thai män (sant eller falskt?). Dessutom är farang män många gånger mer jämlika och beredda att göra en del av hushållsarbetet och visa uppskattning för det tjejen gör. Tjejen har kanske även haft tidigare förhållanden med inslag av familjevåld och då kan en äldre farang som uppträder som en gentleman vara en skänk från ovan. Allt detta kan definitivt ligga till grund för ett förhållande och kärlek oavsett åldersskillnad.

Med detta sagt, så länge båda parter är myndiga, ingår ett förhållande av fri vilja och är nöjda med situationen så ser jag inga problem med åldersskillnaden.

/Marlon

Ps. Kolla på "Svenska Hollywood Fruar", där kan man se att även svenska tjejer (eller kärringar i detta fall) är intresserade av ett bättre liv än de hade hemma i Svedala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ordet "pengar" menas vadå?

Om en tjej är intresserad av pengar vid första anblick, är det väl ett bra tecken.

Jag skulle vara mycket oroligare om en tjej älskade mig direkt.

Att endast vara ute efter pengar är väl det som är målet i dagens samhälle ändå...?!

Tycker alla pratar så mycket om kärlek hit och dit, men kan någon ärligt säga att den partner ni har idag, ifrån börjar var 100% kärlek?

Är det inte närmare sanningen att det var andra faktorer som spelade in, mer än kärlek?

I mitt fall kan jag säga att kärleken kom inte på direkten utan är nåt som vuxit fram.

På samma sätt som jag, när vår son föddes, älskade jag honom inte på en gång, och det var en lite lustig känsla att inte älska honom på direkten.

Jag trodde det fungerade per automatik, alltså. Så fort man ser sitt första barn ploppar kärleken fram?!

Men så var icke fallet för mig i alla fall.

Av de som inte håller med är formodlingen 50% barnlösa och de andra 50% hade turen med den där plopp-kärleken.

Min tanke är alltså att kärlek aldrig är det som gör att man blir tillsammans med någon överhuvudtaget, eftersom kärlek sällan ploppar fram.

Och oavsett vad skälet varit, så borde det väl vara upp till de som inleder förhållandet och inte de som sitter på läktaren att avgöra om de trivs ihop eller inte.

En 65 årig man blir tillsammans med en 21 årig tjej.

Frågar man båda om varför de är tillsammans får man säkert varierande svar.

Tjejen kanske svarar att hon vill vara tillsammans med mannen pga att han kan försörja henne, deras gemensamma barn och hennes familj.

Är inte det en anledning att så småningom börja älska en man?

Mannen kanske svarar att han känner sig manligare med en vacker och trevlig yngre tjej. Kanske han till och med håller sig aktiv med div. fritidsverksamheter, istället för att förfalla helt?

Är det tillräckligt för att börja älska någon?

Finns det nån som kan lista upp exempel på vilka som är giltiga skäl och vilka som inte är giltiga för att börja älska någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ordet "pengar" menas vadå?

Om en tjej är intresserad av pengar vid första anblick, är det väl ett bra tecken.

Jag skulle vara mycket oroligare om en tjej älskade mig direkt.

Att endast vara ute efter pengar är väl det som är målet i dagens samhälle ändå...?!

Tycker alla pratar så mycket om kärlek hit och dit, men kan någon ärligt säga att den partner ni har idag, ifrån börjar var 100% kärlek?

Är det inte närmare sanningen att det var andra faktorer som spelade in, mer än kärlek?

I mitt fall kan jag säga att kärleken kom inte på direkten utan är nåt som vuxit fram.

På samma sätt som jag, när vår son föddes, älskade jag honom inte på en gång, och det var en lite lustig känsla att inte älska honom på direkten.

Jag trodde det fungerade per automatik, alltså. Så fort man ser sitt första barn ploppar kärleken fram?!

Men så var icke fallet för mig i alla fall.

Av de som inte håller med är formodlingen 50% barnlösa och de andra 50% hade turen med den där plopp-kärleken.

Min tanke är alltså att kärlek aldrig är det som gör att man blir tillsammans med någon överhuvudtaget, eftersom kärlek sällan ploppar fram.

Och oavsett vad skälet varit, så borde det väl vara upp till de som inleder förhållandet och inte de som sitter på läktaren att avgöra om de trivs ihop eller inte.

En 65 årig man blir tillsammans med en 21 årig tjej.

Frågar man båda om varför de är tillsammans får man säkert varierande svar.

Tjejen kanske svarar att hon vill vara tillsammans med mannen pga att han kan försörja henne, deras gemensamma barn och hennes familj.

Är inte det en anledning att så småningom börja älska en man?

Mannen kanske svarar att han känner sig manligare med en vacker och trevlig yngre tjej. Kanske han till och med håller sig aktiv med div. fritidsverksamheter, istället för att förfalla helt?

Är det tillräckligt för att börja älska någon?

Finns det nån som kan lista upp exempel på vilka som är giltiga skäl och vilka som inte är giltiga för att börja älska någon?

Nej... :wai:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

555, du tror ju alla är troll.. Om jag inte minns fel så hade du väl dina misstankar angående Knasen också.. :rotfl:

Den som är knasig är Måne själv, som är nykter i flera månader.

Hans granne Mr Båtsman däremot är en fin man ser ut som ett troll, gillar

att nypas och bitas litegrand. Måne däremot har portat denna fina man från att

komma in i den fina Mångemenskapen. Jag har hört att Mr Båtsman då & då

sitter i trappen och gråter. Nej Måne ring mig så tar vi en fylla, bjuder

in Båtsman och ger Thaidamerna varsitt nyp. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och oavsett vad skälet varit, så borde det väl vara upp till de som inleder förhållandet och inte de som sitter på läktaren att avgöra om de trivs ihop eller inte.

Amen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Amen.

Som jag har sagt tidigare, hoppas ni har samma förståelse när era döttrar kommer hem med en äldre man.

För åldern har ju ingen betydelse..20 år hit eller dit.. Blir nog roligt när han är kanske t.o.m är äldre än er själva.

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt tidigare, hoppas ni har samma förståelse när era döttrar kommer hem med en äldre man.

För åldern har ju ingen betydelse..20 år hit eller dit.. Blir nog roligt när han är kanske t.o.m är äldre än er själva.

Rock on!

Så vad väljer du, om vi ska vara frågvisa?

En god och trevlig man som är äldre än din dotter eller en elak och jämngammal kille?

Hur viktig är åldern egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad väljer du, om vi ska vara frågvisa?

En god och trevlig man som är äldre än din dotter eller en elak och jämngammal kille?

Hur viktig är åldern egentligen?

Det var väl en otroligt dålig jämnförelse.Finns det inga andra alternativ eller vad menar du?????

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl en legitim jämförelse, tycker jag eftersom vissa i denna tråd säger att de absolut inte accepterar ett förhållande med för stor ålderskillnad.

Om detta är fallet, så borde ålders-skillnaden (eller bristen på skillnad) vara så viktig att man hellre ser sin dotter med en elak jämngammal kille än med en äldre man som är god.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Med ordet "pengar" menas vadå?

Om en tjej är intresserad av pengar vid första anblick, är det väl ett bra tecken.

Jag skulle vara mycket oroligare om en tjej älskade mig direkt.

Att endast vara ute efter pengar är väl det som är målet i dagens samhälle ändå...?!

Tycker alla pratar så mycket om kärlek hit och dit, men kan någon ärligt säga att den partner ni har idag, ifrån börjar var 100% kärlek?

Är det inte närmare sanningen att det var andra faktorer som spelade in, mer än kärlek?

I mitt fall kan jag säga att kärleken kom inte på direkten utan är nåt som vuxit fram.

På samma sätt som jag, när vår son föddes, älskade jag honom inte på en gång, och det var en lite lustig känsla att inte älska honom på direkten.

Jag trodde det fungerade per automatik, alltså. Så fort man ser sitt första barn ploppar kärleken fram?!

Men så var icke fallet för mig i alla fall.

Av de som inte håller med är formodlingen 50% barnlösa och de andra 50% hade turen med den där plopp-kärleken.

Min tanke är alltså att kärlek aldrig är det som gör att man blir tillsammans med någon överhuvudtaget, eftersom kärlek sällan ploppar fram.

Och oavsett vad skälet varit, så borde det väl vara upp till de som inleder förhållandet och inte de som sitter på läktaren att avgöra om de trivs ihop eller inte.

En 65 årig man blir tillsammans med en 21 årig tjej.

Frågar man båda om varför de är tillsammans får man säkert varierande svar.

Tjejen kanske svarar att hon vill vara tillsammans med mannen pga att han kan försörja henne, deras gemensamma barn och hennes familj.

Är inte det en anledning att så småningom börja älska en man?

Mannen kanske svarar att han känner sig manligare med en vacker och trevlig yngre tjej. Kanske han till och med håller sig aktiv med div. fritidsverksamheter, istället för att förfalla helt?

Är det tillräckligt för att börja älska någon?

Finns det nån som kan lista upp exempel på vilka som är giltiga skäl och vilka som inte är giltiga för att börja älska någon?

Mitt svar blir som Baa's "Nej", men till en annan det av texten :)

Iofs kan det (=snällhet, trygghet) bidra till att det blir mer kärlekskänslor,

men om orsaken bara är pengar, så är det ju inte kärlek till mannen utan till pengarna... :)

(Det är någon bugg. Det går inte att ändra till att fetstilen i citatet bara blir på första stycket.)

Ändrades av Sek Losos uncle

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som är knasig är Måne själv, som är nykter i flera månader.

Hans granne Mr Båtsman däremot är en fin man ser ut som ett troll, gillar

att nypas och bitas litegrand. Måne däremot har portat denna fina man från att

komma in i den fina Mångemenskapen. Jag har hört att Mr Båtsman då & då

sitter i trappen och gråter. Nej Måne ring mig så tar vi en fylla, bjuder

in Båtsman och ger Thaidamerna varsitt nyp. :crazy:

Bäste Pingislover,av hälsoskäl så avbryter jag supandet 4-5 månader per år(orken)och vad det gäller Båtsman så är loppet kört.Har känt honom i över 40 år och bara sett spiralen snurra åt fel håll hela tiden.Men däremot så får fru Måne sig ett nyp när intresse uppstår(inte så ofta)jag är rätt tacksam att inte andra "nyper" henne.Och för den delen så klarar jag mig bra från urinerande grannar,portade eller inte,jag lever ett ganska lugnt och tillbakadraget liv när inte korken är av.Kanske därför jag nått den aktningsvärda åldern av 58 år :giggle: Mvh Måne som hoppas att kunna sluta med rökat iaf.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt svar blir som Baa's "Nej", men till en annan det av texten :)

Iofs kan det (=snällhet, trygghet) bidra till att det blir mer kärlekskänslor,

men om orsaken bara är pengar, så är det ju inte kärlek till mannen utan till pengarna... :)

Frågan är vem som har rätt att döma ett förhållande och vad det baseras på?

Vem som helst får självklart tycka vad de vill.

Om jag är nöjd med att min fru bara vill åt mina pengar. Hon är nöjd med det.

Båda är vi lyckliga.

Vem har då rätt att döma vårt förhållande? Och varför skulle någon vilja döma det förhållandet?

Har ni för lite att göra och måste lägga er i hur andras liv ska levas?

Eller finns det regler som säger att om man inte älskar varandra på riktigt, då får man inte vara tillsammans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl en legitim jämförelse, tycker jag eftersom vissa i denna tråd säger att de absolut inte accepterar ett förhållande med för stor ålderskillnad.

Om detta är fallet, så borde ålders-skillnaden (eller bristen på skillnad) vara så viktig att man hellre ser sin dotter med en elak jämngammal kille än med en äldre man som är god.

Knappast en vettig jämförelse. Det handlar knappast om att man måste välja. Bara för att jag inte vill att min dotter skall träffa en narkoman så innebär det inte att jag hellre ser henne med en dömd mördare. Menar du på allvar att man måste välja mellan de negativa enbart?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen tror jag inte så många människor har problem med hur kärleken uppkommer och mellan vilka eller utifrån vilka grunder. Jag tror däremot många helt enkelt inte tror att det handlar om kärlek öht. utan enbart är ett arrangerat bytesförhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...