Jump to content
IGNORERAD

Internetuppkoppling och svensk TV


ban samet

Recommended Posts

Hej på er alla !

Jag ska för första gången fara och hälsa på mina svärföräldrar i sakhon nakhon nu i januari, och jag hoppas ni har en bra kunskap om vilket mobilt abbonemang jag ska ta ?.

Är inte så händig med datorer så snälla förklara för en som borde läsa computers for dummies.

mvh mats

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Sek Losos uncle

    5

  • roffe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Hej på er alla !

Jag ska för första gången fara och hälsa på mina svärföräldrar i sakhon nakhon nu i januari, och jag hoppas ni har en bra kunskap om vilket mobilt abbonemang jag ska ta ?.

Är inte så händig med datorer så snälla förklara för en som borde läsa computers for dummies.

mvh mats

Det problemet löses nog bäst på plats.

Skulle tro att det är olika täckning med olika leverantörer, beroende på plats i Thailand.

In på största shoppingcenter, så fixar dom det

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det, men jag hoppas ändå att någon som kanske är på plats och har tips så man slipper jaga runt allt för mycket,har inte aning om någon annan

stor affär där uppe förutom big c

mvh mats

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Tack för det, men jag hoppas ändå att någon som kanske är på plats och har tips så man slipper jaga runt allt för mycket,har inte aning om någon annan

stor affär där uppe förutom big c

mvh mats

Själv har jag one to cool sedan många år och det kan du fylla med 200 tbh, du ser efter du fyllt hur länge det är aktivt, innan du åker hem och använda nästa gång igen.Vissa abonnemang funkar bara lokalt.

Du hittar kortet nästan överallt. Kolla så du får ett nummer du gillar, man kan alltid välja.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör också slingbox i surin med 6 mb lina funkar kanon , i sverige är det 10 upp

Nu bor jag i ett Comhem hus så här har vi 15 analoga kanaler att se på. Och till slingboxen har jag kopplat en 15 år gammal VCR som mottagare som tar emot dessa 15 kanaler. Fungerar perfekt. Och denna gamla VCR fanns t.o.m i Slingbox lista av enheter så man slapp leta efter vilken fjärrkontroll kod som den använda.

hf

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en kille/gubbe som säljer svensk tv från phuket,har du facebook leta efter svennetv Thailand. Det är streamat direct från sverige,då kan du få in 1an,2an,4an och 5an om jag inte missminner mig.

Har för mig att det kostar ca 800 bath i månaden.

Men mer info får du av han.

Nesse

PS det går att få tv genom han i hela Thailand och det är genom internet.DS

Ändrades av nissefisk1
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har precis skaffat slingbox och skulle vilja ha nån i Thailand för att testa. V.g titta i lemoni tråden.

Vi kan köra åtminstone juni ut maybe längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det fungerar bra Skrapis på Two lion har det

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Off Topic

Till 1 2 3 Vad är det för grej som du alltid använder

Nyfikna Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingår Internet också? Jag såg att du har IPstar, och vet att de har mobilt Internet uppe i NÖ Isaan.

---

>Gorocco Jag bokmärkte swetv.org för ett bra tag sedan, men får både då och nu meddelandet att registreringen är stängd. (Är det så från hela världen eller bara från Sverige?)

Läs hela sidan så står det att du har möjlighet att fråga efter en invite ifrån admin eller någon annan som har tillgång till sidan.

Gjorde det för några minuter sedan och har redan fått ett svar ifrån dom.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Off Topic

Till 1 2 3 Vad är det för grej som du alltid använder

Nyfikna Offe

Till vem och vad är frågan?

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Jahaha ska man nu börja att betala tv-avgift också...

Men detta kan ju bli nått...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns parabol som kan användas för att få in svenska kanaler i Buriram? Kan man även få Internet via Parabol?

Tacksam för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Via parabol så finns det endast en svensk kanal att tillgå i Thailand via thaicom 5 plus att det krävs abbonemang

(Skall dock finnas piratdekodrar har jag hört)

Thaicom-parabol-stor-webb.jpg

SVT World

http://svt.se/2.41924/teknik

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu fått snurr på min Slingbox och testat lite. Sitter på jobbet och streamar boxen hemma, det blir bra bild även på så låga hastigheter som 450 kbps och det lär man ju kunna fixa i Thailand.

Har även löst så att jag kan spela in prog. som då sänds nattetid,

Det kommer bli kanon.

Vill jag kolla sv. tv så har jag möjlighet till det,

Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Har nu fått snurr på min Slingbox och testat lite. Sitter på jobbet och streamar boxen hemma, det blir bra bild även på så låga hastigheter som 450 kbps och det lär man ju kunna fixa i Thailand.

Har även löst så att jag kan spela in prog. som då sänds nattetid,

Det kommer bli kanon.

Vill jag kolla sv. tv så har jag möjlighet till det,

Rolf

Vem väjer kanal, du i Thailand eller på jobbet eller, den som sitter hemma??

Vad jag hört så måste alla som utnyttjar kabel abb. se samma kanal.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem väjer kanal, du i Thailand eller på jobbet, eller den som sitter hemma??

Vad jag hört så måste alla som utnyttjar kabel abb.se samma kanal.

Har du kopplat Slingboxen till tex. den enda dekodern som finns hemma i huset då blir det problem om man inte har samma intresse.

Du kan ju med datorn i Thai välja kanal på slingboxen i Svergie men då skiftar det för den som tittar på hemmaplan så att säga.

Men det är ju bara att skaffa en dekoder till och ett tvillingkort eller en smart wii så betämmer var och en över sitt tittande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...