Jump to content
IGNORERAD

S Fotbollsförbundet Se & Lär!

svampen

Recommended Posts

Ett skolexempel för Svensk Ungdomsidrott är väl Hockeypucken!

Detta borde Svenska Fotbollsförbundet samt alla Allsvenska klubbar ta lärdom av!

Att på detta viset exponera Ungdomsidrotten är formidabelt! :great:

Vad tycker NI!!!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Detta borde Svenska Fotbollsförbundet samt alla Allsvenska klubbar ta lärdom av!

Vad tycker NI!!!

Håller med , skulle bli en riktig morot för landets ungdomar :great:

Dela på andra sajter

Gotia Cup sändes på tv i år.

Kommer inte ihåg vilken kanal som sände den såhär på rak arm men såg en del matcher.

Jag ä mä Welder men det är ju ett helt annat upplägg i Tevepucken träffas ungdomar från olika

lag i regionen & spelar tillsammans.Där det finns utrymme för ny vänskap utveckling samt

ett stort mediaintresse för enbart Svenska spelare/Talanger.

I Gothia Cup "som är en underbar turnering" spelar individuella lag mot varandra från

hela världen.

Det blir inte samma utbyte av erfarenheter mellan klubbarna osv som i Tevepucken tycker Jag?

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Vad tycker NI!!!

Mycket bra, och det är en tradition. Kul att titta på ungdomshockey.

Ett till exempel: Fastän schack inte är en publiksport, har det t o m blivit TV-tid för Schack-Fyran (=Tävling i schack för klasslag i 4:e klass, där det även är viktigt att få med kompisarna, och lära upp dem.)

(((Initiativet kom från en av Sveriges bästa ungdomsledare alla kategorier Göran Malmsten, som bl a fått fram internationelle stormästaren Ulf Andersson. Eftersom jag tvingades lägga av med fotboll p g a en tidigt allvarlig skada, så fick det bli schack istället. Fotboll kallas ibland "Det gröna fältets schack" p g a den stora möjligheten till taktiska drag från coachen :) Då Schack-Fyran drogs igång i slutet på 70-talet var jag med i ledningen. Helt andra ordnade att det kom i TV, men kanske lyckades de (lättare) genom att jag hade lyckats öka radios och tidningars intresse mycket, genom flera "reklamkupper" och börjat komma med uttalanden som journalister gillar typ "Vi ska bli bland de bästa klubbarna i Sverige", "Vi tänker gå upp till div I" (då vi låg i näst sämsta divisionen). Och efter att vanliga journalister hade skrivit mycket faktafel, så började jag skriva färdiga artiklar åt tidningarna, vilket ökade uppmärksamheten mycket för sporten, eftersom det var enkelt för tidningarna att stoppa in artiklarna :)

Fast efter att jag flyttat till Thailand, så tänkte jag kolla vad jag kan göra med något av skollagen från orten. I Thailand finns tyvär knappt någon seniorlagidrott, och då är det ju ingen större idé att försöka bygga upp något sådant, eftersom det finns väldigt få lag att spela mot, så det blir dyra resor, och det blir väldigt svårt att få spelarna att fortsätta. Men Thailand har ganska omfattande tävlingar för skolidrott, så där finns det lag, som behöver tränas.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Dela på andra sajter

Viasat sände Gotia cup vilket var hedervärt och intressant att titta på

Sedan har väl fotbollen en lika dan cup som TV-pucken men ingen kanal verkar vilja sända den.

Ett år sände svt den, men det är som sagt tradition som gör TV-pucken så jävla bra.

Fast dem killarna som vinner sin cup i fotboll känner nog en jävla glädje och jag vet ivf att i stockholm är det tuffa uttagningar för att komma med i stadslaget.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...