Jump to content
IGNORERAD

En klassiker, vad tycker ni om att vara i byn!


Snucke

Recommended Posts

Sek Losos uncle

Vissa lär sig av sina misstag - Andra sitter och är förbannade och bittra resten av livet.

Någon vis en har sagt ungefär:

Dumma lär sig inte ens av egna misstag.

Kloka lär sig av egna misstag.

Visa lär sig av andras misstag...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    19

  • Baa

    15

  • Sek Losos uncle

    13

  • Khemmarat

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är inte det tråkigt överallt? :)

Jag tycker inte heller det är roligt att sitta på landet hela tiden, men oftast, eftersom jag har en massa hobbies. De flesta, som klagar på att det är tråkigt, verkar inte kunna sysselsätta sig mer än att sitta still och dricka... :) Hur kan det vara så svårt att hitta på något roligt att göra?? Själv kan jag sysselsätta mig länge med bara papper och penna (men jag föredrar dator).

Kanske har hans capslock fastnat av :)

att det kommit någon dryck i hans keyboard?

Eller att gaphalsen putte har två nick

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Eller att gaphalsen putte har två nick

SVENs vara bara långt surt, medan puttes ofta brukar vara (små-)roliga :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

JA DET VERKAR SOM NI AR MELLAN 70 OCH DODEN ALLIHOP, OCH ATT FA EN KICK AV FORUM TJAFS DET AR VAL ATT TA I, BITTERHET VAR JU INTE EFTERFRAGAN, DET VAR JU I ARLIGHETENS NAMN, VAD VI TYCKTE OM BYLIVET. ELLER?? LEVE FRAMTIDEN OCH INTE MASSA BAKATTANKANDE

Link to comment
Dela på andra sajter

JA DET VERKAR SOM NI AR MELLAN 70 OCH DODEN ALLIHOP, OCH ATT FA EN KICK AV FORUM TJAFS DET AR VAL ATT TA I, BITTERHET VAR JU INTE EFTERFRAGAN, DET VAR JU I ARLIGHETENS NAMN, VAD VI TYCKTE OM BYLIVET. ELLER?? LEVE FRAMTIDEN OCH INTE MASSA BAKATTANKANDE

Och..Du tyckte det luktade SVEN 55...d.v.s. alkohol? :dance1:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte orkat läsa alla inlägg, ska erkännas, men för mig känns bylivet som en härlig kontrast till livet här i Svedala. Iofs har jag bara varit i hennes hemby en vecka, men jag ser inga problem med att tillbringa längre tider där. Alla "våra" släktingar, vi är gifta, var så trevliga och bemötande, intresserade och öppna. Och tack vare att jag inte är rädd för kroppsarbete eller att skita ner mig så finns det alltid sysslor på farmen att ta itu med om lusten finns. Men det finns inget prestationskrav från släkten, vill jag hjälpa till så är jag välkommen, vill jag bara finnas till så får jag. Och en god bok i hängmattan eller framför fläkten är avkopplande nog för mig. Jag skulle gladeligen byta ett regnigt september här, som idag, mot ett regnigt september där. Men visst, det kanske är frugan som lockar. Kanske inte alla tuppar, musik, köpköpköp eller annat klockan 6 på morgonen :) Men det finns hörselproppar, räddade många timmars sömn för mig. Och kroppen vänjer sig, man kommer in i lunken, ris till morgon middag kväll, sova med hela familjen, ingen kvalitetssex osv. Men hellre en glad fru än en sorgsen.

"Alla" vi som "rövar" bort thaikvinnor borde väl ha mer förståelse och acceptans gentemot dem? Är det så självklart att det bara är de som ska anpassa sig? Ska inte även vi falangmän acceptera att även de har en historia, familj, seder och bruk? Att vissa saker är viktiga även för dem? Om en vecka eller tre är viktiga så får väl "vi" ta det? Sitta och gnälla här... *Suckar* Nu blir jag helt plötsligt anklagande, märker jag, men för i hela skogen, vad trodde du när du blev ihop med en thailändska? Att hon bara kläcktes ur ett ägg? Att det räcker med att du öppnar plånboken? Vill du inte ha en familj så skaffa dig en flatsvenska! En stor stark svenska som minsann klarar sig helt själv, och dessutom utmärkt.

Nä fy f**n för alla västerlänningar som skaffar sig en piga utan bekymmer om härkomst, historia och familj...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, genom sig själv känner man andra! Är det billigare att sitta å supa i Pattaya ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalas :great: + på dig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo står ut med mig i kalla och mörka Sverige, långt från sina släktingar, 340 dagar per år.

Att då tillbringa halva semestern (10-15 dagar) hos hennes släktingar känns då som en ganska lite uppoffring i sammanhanget ;)

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä fy f**n för alla västerlänningar som skaffar sig en piga utan bekymmer om härkomst, historia och familj...

Amen :great:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAHA DETTA FORUMET HANDLAR OM SEMESTERFOLK, SOM KOMMER TILL Thailand 1 MANAD PER AR, DA FORSTAR JAG ATT DET GAR BRA ATT VARA I EN BY NAGRA DAGAR, SJALVKLART,HANSYN TILL FRU OCH FAM.SJALVLART. SJALV HAR JAG BARA BOTT I Thailand KONSTANT I 22 AR, VARAV BARA DE SENASTE 7 AREN PENDLAT MELLAN PARADISET Pattaya OCH ISAAN, BER OM URSAKT ATT JAG KLANDRAR TURISMEN.MEN NAR 2 VCKOR GATT OCH MATLAGNING OCH BOKLASNING, FILMTITTANDE, RYKTAT HUNDEN,KLIPPT GRASET, STADAT AKVARIET, OCH VARIT PA DE LOKALA TILLSTALLNINGAR, SOM MEST INNEHALLER HELALKADE FARANGER, SOM LOSER SINA PROBLEM MED 15 BEER CHANG OM DAGEN, DA BLIR I ALLA FALL JAG TROTT PA BYLIVET, JAG AKER TILL Pattaya NI AKER TILL SVERIGE. OCH OM MAN HAR DET INTRESSET ATT BARA SUPA, SA JA DET AR BILLIGARE ATT SUPA I PATTYA, MEN DA MASTE MAN VETA VAR,35 BAHT FOR EN TIGER TE.X, SJALVKLART SITTER JAG HELLRE I EN BY I Thailand AN STRAFFAS MED ATT AKA TILL SVEDALA. SKAL MINA VANNER, JAG DRICKER SODA, VAD DRICKER NI??

Link to comment
Dela på andra sajter

JAHA DETTA FORUMET HANDLAR OM SEMESTERFOLK, SOM KOMMER TILL Thailand 1 MANAD PER AR, DA FORSTAR JAG ATT DET GAR BRA ATT VARA I EN BY NAGRA DAGAR, SJALVKLART,HANSYN TILL FRU OCH FAM.SJALVLART. SJALV HAR JAG BARA BOTT I Thailand KONSTANT I 22 AR, VARAV BARA DE SENASTE 7 AREN PENDLAT MELLAN PARADISET Pattaya OCH ISAAN, BER OM URSAKT ATT JAG KLANDRAR TURISMEN.MEN NAR 2 VCKOR GATT OCH MATLAGNING OCH BOKLASNING, FILMTITTANDE, RYKTAT HUNDEN,KLIPPT GRASET, STADAT AKVARIET, OCH VARIT PA DE LOKALA TILLSTALLNINGAR, SOM MEST INNEHALLER HELALKADE FARANGER, SOM LOSER SINA PROBLEM MED 15 BEER CHANG OM DAGEN, DA BLIR I ALLA FALL JAG TROTT PA BYLIVET, JAG AKER TILL Pattaya NI AKER TILL SVERIGE. OCH OM MAN HAR DET INTRESSET ATT BARA SUPA, SA JA DET AR BILLIGARE ATT SUPA I PATTYA, MEN DA MASTE MAN VETA VAR,35 BAHT FOR EN TIGER TE.X, SJALVKLART SITTER JAG HELLRE I EN BY I Thailand AN STRAFFAS MED ATT AKA TILL SVEDALA. SKAL MINA VANNER, JAG DRICKER SODA, VAD DRICKER NI??

Så,så lilla Sven använd inomhusrösten nu , vi hör dej :dance1:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

BLEV DET FOR MYCKE FOR TURISMEN??

Hej min vän "Sven", är det bara soda? Själv tar mig några flaskor rödtjut. Vi syns om cirka 2 veckor.

Förövrigt så trivs jag bra i Isaan.

Kalmar-Stefan

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

JA DET VERKAR SOM NI AR MELLAN 70 OCH DODEN ALLIHOP, OCH ATT FA EN KICK AV FORUM TJAFS DET AR VAL ATT TA I, BITTERHET VAR JU INTE EFTERFRAGAN, DET VAR JU I ARLIGHETENS NAMN, VAD VI TYCKTE OM BYLIVET. ELLER?? LEVE FRAMTIDEN OCH INTE MASSA BAKATTANKANDE

Du skrev som att det enda som finns att göra i byar är att supa. Räknar du det som framåttänkande? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev som att det enda som finns att göra i byar är att supa. Räknar du det som framåttänkande? :)

Man ska inte ta farbror Sven på allvar, han bara skickar ut lite taggar nån gång om halvåret, och om det är nån som tycker annorlunda är man är inte kvalificerad att kalla sig annat än för turist när man bara bor/bott i 4-5-10 år så låt honom hållas, har man inte lärts mer på 22 år så är det nog försent.

7 årige Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahaa! han är periodare

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte ta farbror Sven på allvar, han bara skickar ut lite taggar nån gång om halvåret, och om det är nån som tycker annorlunda är man är inte kvalificerad att kalla sig annat än för turist när man bara bor/bott i 4-5-10 år så låt honom hållas, har man inte lärts mer på 22 år så är det nog försent.

7 årige Baa

Aha jag är jo som "turist" att räkna här så jag hadde ingen aning :suicide:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Man ska inte ta farbror Sven på allvar, han bara skickar ut lite taggar nån gång om halvåret, och om det är nån som tycker annorlunda är man är inte kvalificerad att kalla sig annat än för turist när man bara bor/bott i 4-5-10 år så låt honom hållas, har man inte lärts mer på 22 år så är det nog försent.

7 årige Baa

Ja, klockrent :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv, tro, tyck vad som helst om "SVEN55", jag träffade honom första gången i Thailand för 20 år sen och sedan dess har vi varit kompisar. Han är en av mycket få personer som jag rådfrågar om saker och ting vad gäller bland annat kontakt med myndigheter i Thailand.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Skriv, tro, tyck vad som helst om "SVEN55", jag träffade honom första gången i Thailand för 20 år sen och sedan dess har vi varit kompisar. Han är en av mycket få personer som jag rådfrågar om saker och ting vad gäller bland annat kontakt med myndigheter i Thailand.

Jag tror också att han kan vara bra på det,

och ändå inte kunna hitta på något roligare att göra i byar än att supa :)

Det första blir man "tvingad" att lära sig som longstayare,

medan det, för att få roligt på landet, krävs helt annat.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror också att han kan vara bra på det,

och ändå inte kunna hitta på något roligare att göra i byar än att supa :)

Det första blir man "tvingad" att lära sig som longstayare,

medan det, för att få roligt på landet, krävs helt annat.

Så du tror att det roligaste "SVEN" gör är att sitta i byn och supa. Det tror jag inte att han gör eller rättare sagt vet att han inte gör det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara dela med mig av mina erfarenheter av byn.

Första resan till Thailand blev 2 v i Bangkok och Kho Samui, sedan slutade det med 9 veckor i byn och det var de bästa veckorna i mitt liv hitintills. Jag längtar tillbaka dagligen!

Nu hade jag nog en stor fördel av att tjejens föräldrar inte är i livet längre så det var bara jag och hon som bodde hemma hos henne, och hennes tonårs dotter. Vist kom hennes syster, systers och brors barn med mera på besök men det var bara roligt.

Vist var det lite jobbigt de första dagarna när alla ungar skulle samlas för att titta på mig. Jag är första farangen i byn. Men de vande sig vid mig snabbt.

Tjejen var så orolig att jag inte skulle trivas i byn. Men jag stor trivdes. Vist var det varmt vissa nätter, hade ju bara en lite golv fläkt, men man vänjer sig vid värmen. Thaitoan duschen m.m vande jag mig vid efter några dagar. Maten ska vi inte tala om, hon är en gudinna i köket. Har käkat bara Isan mat sedan i februari och det är fortfarande det ända jag äter. Min mage klarar inte farangkäk längre. Nu är hon här i Sverige och hälsar på mig och min familj. Jag och mina barn älskar och äter Isan mat varje dag.

Att de skulle vara giriga och vilja ha mina pengar i byn märkte jag inget av. Jag har fått så mycket saker av byborna. Enda gången jag märkte av att folk ville ha mina pengar var när man kom av bussen i Udon Thani och det skulle vara slagsmål mellan tuktuk förarna om att få köra oss. Det var en liten by med bara runt 100 hus. Dagarna fördrevs med att fiska i någon av alla dammar som de hade grävt ute mellan risfälten. Eller besöka släktingar och vänner i grann byar.

Med andra ord livet i byn älskar jag och jag längtar tillbaka varje dag som går.

/BND

En av gatorna i byn

byn.jpg

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nu har jag inte orkat läsa alla inlägg, ska erkännas, men för mig känns bylivet som en härlig kontrast till livet här i Svedala. Iofs har jag bara varit i hennes hemby en vecka, men jag ser inga problem med att tillbringa längre tider där. Alla "våra" släktingar, vi är gifta, var så trevliga och bemötande, intresserade och öppna. Och tack vare att jag inte är rädd för kroppsarbete eller att skita ner mig så finns det alltid sysslor på farmen att ta itu med om lusten finns. Men det finns inget prestationskrav från släkten, vill jag hjälpa till så är jag välkommen, vill jag bara finnas till så får jag. Och en god bok i hängmattan eller framför fläkten är avkopplande nog för mig. Jag skulle gladeligen byta ett regnigt september här, som idag, mot ett regnigt september där. Men visst, det kanske är frugan som lockar. Kanske inte alla tuppar, musik, köpköpköp eller annat klockan 6 på morgonen :) Men det finns hörselproppar, räddade många timmars sömn för mig. Och kroppen vänjer sig, man kommer in i lunken, ris till morgon middag kväll, sova med hela familjen, ingen kvalitetssex osv. Men hellre en glad fru än en sorgsen.

"Alla" vi som "rövar" bort thaikvinnor borde väl ha mer förståelse och acceptans gentemot dem? Är det så självklart att det bara är de som ska anpassa sig? Ska inte även vi falangmän acceptera att även de har en historia, familj, seder och bruk? Att vissa saker är viktiga även för dem? Om en vecka eller tre är viktiga så får väl "vi" ta det? Sitta och gnälla här... *Suckar* Nu blir jag helt plötsligt anklagande, märker jag, men för i hela skogen, vad trodde du när du blev ihop med en thailändska? Att hon bara kläcktes ur ett ägg? Att det räcker med att du öppnar plånboken? Vill du inte ha en familj så skaffa dig en flatsvenska! En stor stark svenska som minsann klarar sig helt själv, och dessutom utmärkt.

Nä fy f**n för alla västerlänningar som skaffar sig en piga utan bekymmer om härkomst, historia och familj...

:great:

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...