Jump to content
IGNORERAD

En klassiker, vad tycker ni om att vara i byn!


Snucke

Recommended Posts

Själv har jag mycket svårt för att må riktigt bra i tjejens by. Ok 1-3 dar går bra sen orkar jag bara inte mer. Pga språkproblem, kulturskillnader, lappsjuka,utnyttjande,uttråkad,ut-tittad,söndersupen,jobbiga byfyllon, känner sig ensam(för att man inte förstår eller är annorlunda),Resor till Lotus och Big C och bara jag ska betala,Höra historier och visa fina hus som bra o rika Faranger har byggt till tjejerna ,mor och far. Skita i Thaitoa, Äta halvkass mat. Skitdålig TV och tvprogram. ingen aircon, obekväma sängar, svårt att sova pga ylande hundar,galande tuppar, onormalt hög musik kl 06.00 och annat oljud som vräks ut i by högtalarna. Inte bara få rå om sig själv (helt enkelt ensamhet för en stund). Var man än gör eller går så är man under uppsikt. Och oftast är nog det mesta på gummans villkor! Sist men inte minst sist jag var där förra gången hade jag vatten upp till fotknölarna när jag vaknade och ställde mig på golvet, så kan det va i september fick jag till svar. Visst man kan se allt detta som charmigt och spännande annorlunda, ja ok då, men då bara för 1-3 dar, sen räcker det för mig !!!

Jag har levt med två thaidamer och från två vitt skillda byar men mycket lite har skilljt dom åt! Ska väl vara vattnet till fotknölarna då!

Ja vad tycker ni? Jag vet av erfarenhet av vänner att så ser deras påtvingade semester ibland ut efter 1-flera års sparande . Kanske får dom efter lite tjat 1-3 dar i Bangkok eller några dar på nån semesterort i kombination med detta.

Nu vet jag självklart att vi alla är olika och att vissa har egna hus i byarna så då trivs man nog hyfsat bra. Dessutom är väl endel grabbar säkert till åren kommna och då helt enkelt njuter av att ligga som "Al Bundy" i en hängmatta, dricka grogg och dela ut pengar och göra vad den yngre damen säger.

Och självklart i endel fall då man kan språket blir ju allt något trevligare!!

Vad anser ni, och vad har ni för erfarenheter??

Snucke :crazy:

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    19

  • Baa

    15

  • Sek Losos uncle

    13

  • Khemmarat

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Älskar dessa rants.

Vad gnäller du över igentligen?

Tycker du inte det är värt det så var en bitch eller avsluta, sluta för all del inte klaga (Roar iallafall mig), du har bara dig själv att skylla.

Acceptansen är våldsamt blind när man är kär.

Link to comment
Dela på andra sajter

1-3 dagar står jag ut med det, MAX. förstår inte dom som pallar med det, men vi är alla olika och tur är väl det :drinks:

Acceptansen är våldsamt blind när man är kär.

Jo, det är antagligen en stor anledning till att många accepterar det skulle jag tro..

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar dessa rants.

Vad gnäller du över igentligen?

Tycker du inte det är värt det så var en bitch eller avsluta, sluta för all del inte klaga (Roar iallafall mig), du har bara dig själv att skylla.

Acceptansen är våldsamt blind när man är kär.

Ja jag gnäller kanske. Men vad jag är ute efter är era åsikter? Jag klarar absolut av min situation i byn några dar. Och allt det jag drog upp just nu är ju det mest jobbiga situationerna man kan ha och det är nu inte enbart mina erfarenheter jag grunder detta på utan även bekantas berättelser. Det blev kanske fel att jag bara menade mina! Och visst finns det endel positiva saker men nu la jag vikten på de mer jobbiga sakerna. Har du mera positiva erfarnheter så är det ju bara intressant! Och även jag kan ha roligt där men jag säger bara att några dar räcker för mig. Hajar du?? Alla är vi olika!! :great: Och självklart räknade jag med kommentarer som din

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Min läggning är helt enkelt inte åt det Isaanska bylivet, Thats it! Och jag kan bara buga och bocka åt er som klarar av det och gillar det!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag gnäller kanske. Men vad jag är ute efter är era åsikter? Jag klarar absolut av min situation i byn några dar. Och allt det jag drog upp just nu är ju det mest jobbiga situationerna man kan ha och det är nu inte enbart mina erfarenhetr jag grunder detta på utan även bekantas berättelser. Det blev kanske fel att jag bara menade mina! Och visst finns det endel positiva saker men nu la jag vikten på de mer jobbiga sakerna. Har du mera positiva erfarnheter så är det ju bara intressant! Och även jag kan ha roligt där men jag säger bara att några dar räcker för mig. Hajar du?? Alla är vi olika!! :great: Och självklart räknade jag med kommentarer som din

Åh var jag överkritisk eller vad?

Vad har du förväntat dig?

Lite svår att gräva fram något positivt från det du skrivit..

Du lämnar noll utrymme för positivism, sitt och gnäll över att du inte är man nog att säga nej.

Pondus finns antagligen inte i ditt vokabulär, som man bäddar får man ligga enklare än så kan det inte bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

SEn ska jag väl tillägga att inga av mina tjejer har tvingat mig att vara i byn mer några dagar då o då, dom jag har träffat förstår eller åtminstone verkar förstå problemet.. Detta är mer en reflektion av mina erfarenheter. Om inte annat så brukar dom få mer förståelse efter nån vecka hos min släkt när vi har varit o hälsat på dom på Öland! :friends::ironi:

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Snucke, känner igen situationen man upplever ibland. Alla är enormt vänliga och vill dig väl, men rastlösheten kommer

ganska omgående. Frugan brukar fixa utflykter i grannskapet med vattenfall, bad o liknande för att jag ska trivas. Efter ca 1

vecka brukar vi dra vidare till nya mål, ibland med hennes familj som sällskap. Lycka till !

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh var jag överkritisk eller vad?

Vad har du förväntat dig?

Lite svår att gräva fram något positivt från det du skrivit..

Du lämnar noll utrymme för positivism, sitt och gnäll över att du inte är man nog att säga nej.

Pondus finns antagligen inte i ditt vokabulär, som man bäddar får man ligga enklare än så kan det inte bli.

Du verkar ju inte fatta jag är där inte mer en ett par dar om året sen drar jag ! Klarar inte mer. har testat 10 dar en gång that was enough! Berätta dina egna erfarenheter istället för att va dum i huvet!Fattar du inte att jag vill ha en diskution om vad folk gillar att vara i byn under deras semester. Och jag Körde allt negativt man hitta!

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Snucke, känner igen situationen man upplever ibland. Alla är enormt vänliga och vill dig väl, men rastlösheten kommer

ganska omgående. Frugan brukar fixa utflykter i grannskapet med vattenfall, bad o liknande för att jag ska trivas. Efter ca 1

vecka brukar vi dra vidare till nya mål, ibland med hennes familj som sällskap. Lycka till !

Tack Harvester

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar ju inte fatta jag är där inte mer en ett par dar om året sen drar jag ! Klarar inte mer. har testat 10 dar en gång that was enough! Berätta dina egna erfarenheter istället för att va dum i huvet!

Tack för dum i huvet kommentaren, konstrutivt min gode herre.. :)

Kommer aldrig vara vara bitter mot en thailändsk kvinna eller man för den delen.

Vad är poängen att dela med sig, jag likt du har gått på nitar men du får för min del fortsätta.

Är jag svag nog att duperas förtjänar jag det säkert, du vet ju vad du gör så lycka till..

Poängen är inte att bli paranoid men försiktig, kan använda Snucke som ett dåligt exempel eller bra för vissa.

Link to comment
Dela på andra sajter

tänk på dom som flyr från sitt land och kommer till alla konstigheter i swe

stängda dorrar , sura-tystlåtna mäniskor som tror att man är allkis/knarkare OM man forsoker tilltala dom vithyade

på den gammla tiden när jag sop så hadde jag ett elände med alla tuppar mc å tempelmusik som inte

kunde vara tysta när JAG var bakfull innan jag fått mina återställare :suicide:

men nu bor jag här och JAG trivs (nackdelar finns det ju men det gor det även på andra ställen)

storsta problemet tycker JAG är att få dom att sluta tro att man är en vandrande ATM-maskin men det är nog en omojlighet

är det någon som kommer ihåg när jänkarnas husvangs-karavaner for genom sw på sem. vad VI tänkte DÅ :whistle:

ha det for det har JAG :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

:great: Världsklass!

tänk på dom som flyr från sitt land och kommer till alla konstigheter i swe

stängda dorrar , sura-tystlåtna mäniskor som tror att man är allkis/knarkare OM man forsoker tilltala dom vithyade

på den gammla tiden när jag sop så hadde jag ett elände med alla tuppar mc å tempelmusik som inte

kunde vara tysta när JAG var bakfull innan jag fått mina återställare :suicide:

men nu bor jag här och JAG trivs (nackdelar finns det ju men det gor det även på andra ställen)

storsta problemet tycker JAG är att få dom att sluta tro att man är en vandrande ATM-maskin men det är nog en omojlighet

är det någon som kommer ihåg när jänkarnas husvangs-karavaner for genom sw på sem. vad VI tänkte DÅ :whistle:

ha det for det har JAG :dance1:

Ändrades av Wwax
Link to comment
Dela på andra sajter

HaHa...

Snucke skriver knappast några possitiva åsikter i sitt inlägg, och sen blir han sur när han får medhåll. :whistle:

Men jag håller med om det mesta Snucke skriver om bylivet, men, jag tyckte det var rätt charmigt, i 4 år..sen har jag ju inga alkoproblem så jag slapp vakna bakis till tuppjäklarna och den förbenade nyhetsuppläsaren, det hjälpte kanske att finna den sköna morgonluften tilltalande att vistas i tidigt på morgonen.

Nu var det lite andra omständigheter som gjorde att jag flyttat på mig, men minns forfarande tiden i byn som ett ganska lärorikt liv, dock utan tiggerier och snikna släktingar, det bidrog förmodligen till trivseln.

För egen del, det var nog de 2,5 milen in till stan var och varran dag som tog ut sin rätt, annars vete fan om man inte blitt kvar i risby.

Lantisen Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag mycket svårt för att må riktigt bra i tjejens by. Ok 1-3 dar går bra sen orkar jag bara inte mer. Pga språkproblem, kulturskillnader, lappsjuka,utnyttjande,uttråkad,ut-tittad,söndersupen,jobbiga byfyllon, känner sig ensam(för att man inte förstår eller är annorlunda),Resor till Lotus och Big C och bara jag ska betala,Höra historier och visa fina hus som bra o rika Faranger har byggt till tjejerna ,mor och far. Skita i Thaitoa, Äta halvkass mat. Skitdålig TV och tvprogram. ingen aircon, obekväma sängar, svårt att sova pga ylande hundar,galande tuppar, onormalt hög musik kl 06.00 och annat oljud som vräks ut i by högtalarna. Inte bara få rå om sig själv (helt enkelt ensamhet för en stund). Var man än gör eller går så är man under uppsikt. Och oftast är nog det mesta på gummans villkor! Sist men inte minst sist jag var där förra gången hade jag vatten upp till fotknölarna när jag vaknade och ställde mig på golvet, så kan det va i september fick jag till svar. Visst man kan se allt detta som charmigt och spännande annorlunda, ja ok då, men då bara för 1-3 dar, sen räcker det för mig !!!

Jag har levt med två thaidamer och från två vitt skillda byar men mycket lite har skilljt dom åt! Ska väl vara vattnet till fotknölarna då!

Ja vad tycker ni? Jag vet av erfarenhet av vänner att så ser deras påtvingade semester ibland ut efter 1-flera års sparande . Kanske får dom efter lite tjat 1-3 dar i Bangkok eller några dar på nån semesterort i kombination med detta.

Nu vet jag självklart att vi alla är olika och att vissa har egna hus i byarna så då trivs man nog hyfsat bra. Dessutom är väl endel grabbar säkert till åren kommna och då helt enkelt njuter av att ligga som "Al Bundy" i en hängmatta, dricka grogg och dela ut pengar och göra vad den yngre damen säger.

Och självklart i endel fall då man kan språket blir ju allt något trevligare!!

Vad anser ni, och vad har ni för erfarenheter??

Snucke :crazy:

Håller med dig Snucke kan bli förbannat tråkigt i byn, ja drar ner till kvarters krogen när det är som värst.Maitan. :great:

post-3491-032780300 1283566495_thumb.jpg

post-3491-032780300 1283566495_thumb.jpg

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

väkte tuppen dig nu :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

nä men baa har nog i udon.eller e det hundarna :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

HaHa...

Snucke skriver knappast några possitiva åsikter i sitt inlägg, och sen blir han sur när han får medhåll. :whistle:

Men jag håller med om det mesta Snucke skriver om bylivet, men, jag tyckte det var rätt charmigt, i 4 år..sen har jag ju inga alkoproblem så jag slapp vakna bakis till tuppjäklarna och den förbenade nyhetsuppläsaren, det hjälpte kanske att finna den sköna morgonluften tilltalande att vistas i tidigt på morgonen.

Nu var det lite andra omständigheter som gjorde att jag flyttat på mig, men minns forfarande tiden i byn som ett ganska lärorikt liv, dock utan tiggerier och snikna släktingar, det bidrog förmodligen till trivseln.

För egen del, det var nog de 2,5 milen in till stan var och varran dag som tog ut sin rätt, annars vete fan om man inte blitt kvar i risby.

Lantisen Baa

Har man druckit alkohol eller har morgontrötthet som drag så passar inte thaiarnas morgonritualer så bra

Snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

nä men baa har nog i udon.eller e det hundarna :whistle:

Clirre lille vän, ska inte Du sova nu? Klockan är ju haln 9 på förmiddan, har redan varit i farten, fick lova tt laga varmvattenapparaten.laga o laga föresten, OXIDERING i den allerstädes närvarande varma fuktigheten... :diablo:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är nog en "lantis" till.. :)

Brukar åka upp till "byn" en gång i månaden, men ser det som något positivt att komma från Bangkok några dagar för att ha det lungt och skönt.

Vi har inte heller haft några problem med att verka som "vandrande ATM maskiner" då frugan förklarat att jag är fattig som en kyrkråtta för grannarna. Hennes familj är desutom otroligt trevliga och hjälpsamma, och det bjuds friskt på både mat och dryck och ingen har någonsin frågat efter pengar eller bett oss köpa saker. Desutom hittar på en hel del saker att göra tillsammans:

Vill man ta en sväng med "moppen" till grannbyn bara för att titta, eller åka till farmen med en bok och en öl är det inga problem heller.

Det skall vara på bägges villkor man åker till byn, det blir både roligare och trevligare. :)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vädra era ärliga åsikter och berätta gärna eran ådersskillnad gentemot damen och därefter vad ni har för åsikter om att tillbringa sin tid i en liten Thaibyhåla på eran semester eller annan tid ?!!!

Snucke :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

nä men baa har nog i udon.eller e det hundarna :whistle:

Uppe med tuppen.passar väl här, men vi har inga i närheten, icke heller några (över)levande hundar som för liv.vad det nu kan bero på, så hårda sandaler har inte ens jag.

Toffelmästaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Clirre lille vän, ska inte Du sova nu? Klockan är ju haln 9 på förmiddan, har redan varit i farten, fick lova tt laga varmvattenapparaten.laga o laga föresten, OXIDERING i den allerstädes närvarande varma fuktigheten... :diablo:

har sovit från 21.15 det räcker så.men får väll krypa ner bakom å ge darlingen morgonkramen snart ;):o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...