Jump to content
IGNORERAD

En klassiker, vad tycker ni om att vara i byn!


Snucke

Recommended Posts

Sek Losos uncle

Dagarna fördrevs med att fiska i någon av alla dammar som de hade grävt ute mellan risfälten. Eller besöka släktingar och vänner i grann byar.

Med andra ord livet i byn älskar jag och jag längtar tillbaka varje dag som går.

De dammarna var väl fiskodlingar? Sådana finns det i "min" by. Då nappade det väl bra? :)

-------

Så du tror att det roligaste "SVEN" gör är att sitta i byn och supa. Det tror jag inte att han gör eller rättare sagt vet att han inte gör det.

Inte vet jag, jag känner inte honom, men han har i alla fall försökt få oss att tro det, eftersom han skrev följande :)

"JAG BARA SAGER SA HAR, DEN SOM OVERGER CIVILISATIONEN I Pattaya, HAN OVERGER SIN STANDARD OCH KRAV PA ALLT SOM GOR LIVET GOTT. MEN DET KLART ATT TROR MAN ATT DET AR BILLGARE ATT SITTA I DJUNGELN OCH SUPA SA KANSKE DET AR TREVLIGT."

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    19

  • Baa

    15

  • Sek Losos uncle

    13

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag åker hem till Thailand 27 september och blir väl där till sista veckan av Maj nästa år och jag lär väl tillbringa minst 7 månader i byn och jag trivs alldeles förträffligt där även om min gode vän "SVEN55" tycker annorlunda.Det är ju så skönt att bara sitta njuta och bara va i tysthetens Isaan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag åker hem till Thailand 27 september och blir väl där till sista veckan av Maj nästa år och jag lär väl tillbringa minst 7 månader i byn och jag trivs alldeles förträffligt där även om min gode vän "SVEN55" tycker annorlunda.Det är ju så skönt att bara sitta njuta och bara va i tysthetens Isaan.

Stackars dej . :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars dej . :) /mvh

Jaa stackars mig som har valt detta liv, efter att ha blivit uttråkad av turistorterna i Thailand. Åker endast till Pattaya för att träffa gamla kamrater, bland annat "SVEN55", en av dom bästa.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jaa stackars mig som har valt detta liv, efter att ha blivit uttråkad av turistorterna i Thailand. Åker endast till Pattaya för att träffa gamla kamrater, bland annat "SVEN55", en av dom bästa.

Hej Stefan.

tänkte närmast på 'bara' 7 månader i Thailand. Stackars dej... :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker hem till Thailand 27 september och blir väl där till sista veckan av Maj nästa år och jag lär väl tillbringa minst 7 månader i byn och jag trivs alldeles förträffligt där även om min gode vän "SVEN55" tycker annorlunda.Det är ju så skönt att bara sitta njuta och bara va i tysthetens Isaan.

Håller med dej och har valt det själv har man tur får man se dom här gubbarna i arbete :friends:

post-7077-062500100 1284145512_thumb.jpg

post-7077-062500100 1284145512_thumb.jpg

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, visst f-n har Snucke rätt! Tråkigare liv än livet i byn får man väl leta efter, man måste nog vara oerhört lättroad för att betrakta några veckor där som semester. Men jag tycker det går bättre med tiden. När man varit där några gånger,och lärt känna folk (och lärt dom att man inte är en vandrande bankomat! Det går att genom partnern diskret låta förstå att det är dags att lägga av med utsugningen). Livet i byn blir också mycket annorlunda när man lärt sig lite av språket.

Själv brukar jag ägna morgontimmarna åt vandringar i omgivande terräng, gärna långt så man får vara ifred ett tag. Och när jag får tillräckligt tråkigt tar jag fiskespöt och sätter mig vid den närbelägna ån. Jag får ingen fisk, men jag får vara i fred.

På kvällarna sitter jag vid grannens servering och ljuger ihop med bygubbarna och det är också rätt kul. Ingen förstår nånting (det tog ett tag innan jag fattade att dom har lika svårt med Thai som jag.. f-n vet vad det är dom talar) men det gör inget. Senare kommer allas fruar och skäller på oss och så är kvällen slut...

Visst går det att lära sig leva i byn -men jag delar nog Snuckes uppfattning om byar i Isaan som turistmål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att folk borde lyssna lite mer på SVEN55 istället för att sitta som strykrädda hundar och lida i byn :dance1:

Investera i byn och du bygger ditt eget fängelse :crazy:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan.

tänkte närmast på 'bara' 7 månader i Thailand. Stackars dej... :) /mvh

Hejsan Mamma Bäng.,

8 månader blir det men "bara 7 månader i byn" :na::D:):clapping::whistle::dance1::drinks::giggle:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Mamma Bäng.,

8 månader blir det men "bara 7 månader i byn" :na::D:):clapping::whistle::dance1::drinks::giggle:

Hoppas vi träffas i vinter Stefan

Turisten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tänkte jämföra lite äpplen och päron när vi ändå är igång.

Hur kul tror ni att ni hade haft i en skogskoja utan vatten och avlopp i skogen utanför Vuogatjolme där alla snackar samiska och bara vill åt dina renar?

Skulle bli att leta upp första bästa giertiesijjie eller girdingjeddi (tror jag) som dom säger utanför Enontekiö i norra finland

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas vi träffas i vinter Stefan

Turisten Arne

Hoppas jag också, har ditt mobilnummer. I telephone you tirak :lol:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte jämföra lite äpplen och päron när vi ändå är igång.

Hur kul tror ni att ni hade haft i en skogskoja utan vatten och avlopp i skogen utanför Vuogatjolme där alla snackar samiska och bara vill åt dina renar?

Skulle bli att leta upp första bästa giertiesijjie eller girdingjeddi (tror jag) som dom säger utanför Enontekiö i norra finland

Undrar hur många av issanbyälskarna det är som bor i en större stad i Sverige.

Och om det är många av dom som tänkt utveckla sin nyfunna kärlek för landsbygd och flytta till pajala eller nåt liknande :mdr::mdr:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Undrar hur många av issanbyälskarna det är som bor i en större stad i Sverige.

Och om det är många av dom som tänkt utveckla sin nyfunna kärlek för landsbygd och flytta till pajala eller nåt liknande :mdr::mdr:

Herregud Pajala är ju ett samhälle. Erkkheikki eller Kassa ska man väl bo i. Där kan man sitta på sin stubbe och "finna sig själv". Och givetvis gör men det tillsammans med sin pratglade tornedaling som stubbgranne medans man dricker hemkört och tittar när Thaiarna kröker rygg bland lingonrisen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Undrar hur många av issanbyälskarna det är som bor i en större stad i Sverige.

Och om det är många av dom som tänkt utveckla sin nyfunna kärlek för landsbygd och flytta till pajala eller nåt liknande :mdr::mdr:

Förrut bodde jag i Stockholm, men flyttade så fort jag kunde. Nu bor jag i skogen på landet i Sverige sedan 20 år, och vill bo på landet - ej inne i byn - i Thailand också. Då är det lättare att träffa folk då man själv vill. Det finns bilar/motorcyklar :)

Boende i bushen kan man t ex:

Segla

Kanot

Naturpromenader

Spela datorspel

Läsa böcker

Skriva böcker

TV

Gå och titta på sport

Släktforska

Internet

Åka och dansa (2-3 gånger i veckan).

Göra musik

Tennis

Pingis...

Ingen större skillnad i Thailand, gällande vad man kan göra av det, annat än:

Dåligt med seniorlagsporter att gå och titta på.

Det finns offentliga danser i Thailand också även om det brukar vara andra sorters.

TV får bli mest via Internet

Ingen tennisbana i närheten, men istället har de bl a basketbboll i byn.

Många storstadsbor verkar tro att det inte finns något att göra på landet !!! Då jag höll igång här, så träffade jag mer människor än vad de flesta storstadsbor gör :) Verkligen träffade alltså - inte bara såg dem. Många sitter ju mest framför TVn, medan jag träffade folk på danser och i sportklubbar.

Nu är jag skadad, så en del av ovan kan jag inte göra nu. Annars skulle jag inte ha tid att skriva på sådana här forum :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förrut bodde jag i Stockholm, men flyttade så fort jag kunde. Nu bor jag i skogen på landet i Sverige sedan 20 år, och vill bo på landet - ej inne i byn - i Thailand också. Då är det lättare att träffa folk då man själv vill. Det finns bilar/motorcyklar :)

Boende i bushen kan man t ex:

Segla

Kanot

Naturpromenader

Spela datorspel

Läsa böcker

Skriva böcker

TV

Gå och titta på sport

Släktforska

Internet

Åka och dansa (2-3 gånger i veckan).

Göra musik

Tennis

Pingis...

Ingen större skillnad i Thailand, gällande vad man kan göra av det, annat än:

Dåligt med seniorlagsporter att gå och titta på.

Det finns offentliga danser i Thailand också även om det brukar vara andra sorters.

TV får bli mest via Internet

Ingen tennisbana i närheten, men istället har de bl a basketbboll i byn.

Många storstadsbor verkar tro att det inte finns något att göra på landet !!! Då jag höll igång här, så träffade jag mer människor än vad de flesta storstadsbor gör :) Verkligen träffade alltså - inte bara såg dem. Många sitter ju mest framför TVn, medan jag träffade folk på danser och i sportklubbar.

Nu är jag skadad, så en del av ovan kan jag inte göra nu. Annars skulle jag inte ha tid att skriva på sådana här forum :)

Allt det där du beskriver kan man väl göra i en storstad eller i dess närhet också. Plus fan så mycket mer därtill!!

snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Vi kan konstatera att vi har olika smak av hur vi gillar att vara i byn och är ju ungefär vad jag trodde. Endel skriver att jag måste ta kontroll över mitt eget liv där och lära mig språket. Jo jävligt lätt bara att lära sig språket. finns fan inte många svenskar jag har träffat som kan föra en normal diskution på thai. Självklart vore det bra att tala thai. Men lättare sagt än gjort.

Jag vidhåller att för att trivas någorlunda i en liten thaiby under mer än en vecka krävs eget boende med allt vad det innebär med olka sysslor och privatliv, bra kunskaper i thailändska språket, ålder och leverne som passar detta livet. Och en underbar dam och en bra mamma pappa o släkt. Då möjligtvis kan man stå ut under en längre tid. Men att bo under thaifamiljens tak tilltalar åtminståne inte mig. Men visst även jag ställer ju upp för damen så jag stannar där några dagar för artighetens skull. Och hon förstår mig faktiskt. Och jag förstår henne när vi besöker min släkt hon vill inte stanna där så länge heller ser jag på henne fast hon vidhållet att allt är ok. Och även jag är nöjd efter ett par dar hos min släkt . Jag trivs bäst i mitt hem och på platser där jag får bestämma själv när jag vill vara social eller inte. Och i en by i Thailand har man inte så stort val, detta gillar jag inte . Men visst finns positiva stunder även i byn. Och det är ju kul att ni finner er bekväma i att vara i tjejens by. Men jag gör det inte i dagens läge. Inte min stil helt enkelt!

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pratade med min dam idag och hon höll med att om vi ska ha nån typ av boende i Thailand i framtiden så kanske en lägenhet i Bangkok passar oss bäst. Och möjligen fräscha till föräldrarnas hus i byn elller bygga nytt åt dom.

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har rätt till ett eget liv, efter eget val, och ingen, vare sig han eller hon skall någonsin lägga sig i en annan människas val, goda råd, javisst, varna för fallgropar, javisst. Lättsamma pikar är kul...

MEN

Att kalla människor som tycker annorlundra för halvidi*t eller byalkis..jävla skitsnack, besserwisser är bara förnamnet på sånt folk.

Inte fan blir dom trevligare för att några enstaka medlemmar känner varandra.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

VI HAR TYDLIGEN OLIKA TOLKNINGAR AV DET SVENSKA SPRAKET VAD JAG KAN FORSTA AV VISSA FORUM ALSKARE, OCH ASIKTER AR JU SOM ROVHAL, DET HAR ALLA, OCH GIVETVIS HAR VI ALLA OLIKA SATT ATT LEVA OCH TANKA, MEN AVEN OM DET BESPOTTAS ATT MAN LEVT LANG TID HAR NERE SA HAR MAN JU FATT EN DEL ERFARENHET, OCH DEN SKALL JU NATURLIGTVIS IFRAGSATTAS AV DOM SOM VET ALLT EFTER I MANAD SEMESTER PER AR I 3 AR.AR GANSKA TROTT PA ALLA BAR ADVOKATER SOM TROR ATT DOM VET OCH KAN ALLT OCH SOM MISSLEDER NYA MANNISKOR SOM KOMMER TILL Thailand. DET SVENSKA TANKANDET OCH AVUNDSJUKAN LYSER LANG VAG I FORUMET. OCH SOM SAGT, SVEN STICKER UT HAKAN VARJE HALVAR, KANSKE PGA ATT DET AR OINTRESSANT ATT LASA NOVISERS TJAFS ( DOCK MANGA BRA INLAGG OCKSA)JAG HAR HJALPT MANGA MANNISKOR GENOM AREN HAR NERE,OCH ALLA HAR VARIT NOJDA OCH GLADA. HEJ STEFAN,NU AR DET NARA.

Link to comment
Dela på andra sajter

VI HAR TYDLIGEN OLIKA TOLKNINGAR AV DET SVENSKA SPRAKET VAD JAG KAN FORSTA AV VISSA FORUM ALSKARE, OCH ASIKTER AR JU SOM ROVHAL, DET HAR ALLA, OCH GIVETVIS HAR VI ALLA OLIKA SATT ATT LEVA OCH TANKA, MEN AVEN OM DET BESPOTTAS ATT MAN LEVT LANG TID HAR NERE SA HAR MAN JU FATT EN DEL ERFARENHET, OCH DEN SKALL JU NATURLIGTVIS IFRAGSATTAS AV DOM SOM VET ALLT EFTER I MANAD SEMESTER PER AR I 3 AR.AR GANSKA TROTT PA ALLA BAR ADVOKATER SOM TROR ATT DOM VET OCH KAN ALLT OCH SOM MISSLEDER NYA MANNISKOR SOM KOMMER TILL Thailand. DET SVENSKA TANKANDET OCH AVUNDSJUKAN LYSER LANG VAG I FORUMET. OCH SOM SAGT, SVEN STICKER UT HAKAN VARJE HALVAR, KANSKE PGA ATT DET AR OINTRESSANT ATT LASA NOVISERS TJAFS ( DOCK MANGA BRA INLAGG OCKSA)JAG HAR HJALPT MANGA MANNISKOR GENOM AREN HAR NERE,OCH ALLA HAR VARIT NOJDA OCH GLADA. HEJ STEFAN,NU AR DET NARA.

Hej SVEN 55 ja tycker du skall sticka ut hakan oftare här på forumet, det behövs så är det bara. :great: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SVEN 55 ja tycker du skall sticka ut hakan oftare här på forumet, det behövs så är det bara. :great: Maitan.

Det tycker inte jag. Gaphalsig och allmänt otrevlig verkar denne SVEN 55 vara. (mitt inlägg som medlem)

Som moderator, ber jag dig, SVEN 55, trycka på CAPS LOCK knappen en gång till.

Även om du inte tycker det själv, så är det inte trevligt att läsa inlägg med endast versaler, enligt de flesta.

Vem vet, man kanske till och med skulle kunna ta det du skriver på allvar, om du skrev ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

JA TYCKER DU ATT MAN AR OTREVLIG OCH SKALL HALLA KAFTEN OCH INTE HJALPA FOLK SA TYCKER JAG ATT DU SKALL AVSAGA DIG STAFF TITELN. TRYCK DU PA DIN CAPS LOCK, ELLER TILLHOR DU BARADVOKATS SAMFUNDET. TACK DE MANNISKOR SOM FORSTAR ATT JAG INTE AR NAGON VARKEN BESERVISSER ELLER OTREVLIG PERSON, UTAN MED GLADJE HJAPER FOLK.

Link to comment
Dela på andra sajter

JA TYCKER DU ATT MAN AR OTREVLIG OCH SKALL HALLA KAFTEN OCH INTE HJALPA FOLK SA TYCKER JAG ATT DU SKALL AVSAGA DIG STAFF TITELN. TRYCK DU PA DIN CAPS LOCK, ELLER TILLHOR DU BARADVOKATS SAMFUNDET. TACK DE MANNISKOR SOM FORSTAR ATT JAG INTE AR NAGON VARKEN BESERVISSER ELLER OTREVLIG PERSON, UTAN MED GLADJE HJAPER FOLK.

Du är säkert jättetrevlig i verkliga livet, men här på forumet verkar du vara lite otrevlig tycker jag.

Vad har förresten min staff-titel att göra med mitt inlägg? Får jag inte tycka att nån är otrevlig?

Och till sist... Kan du inte vara vänlig och trycka på CAPS LOCK knappen? Bara en gång till...?

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig känns du SVEN 55 lite som:

"NU JÄVLAR SKA JAG HJÄLPA DIG!!! OM DU INTE VILL HA MIN HJÄLP FÅR DU STRYK!!! FATTAR DU???" hehe...rotfl.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...