Jump to content
IGNORERAD

En klassiker, vad tycker ni om att vara i byn!


Snucke

Recommended Posts

Förlåt mig men det du talar om Herr Chang låter för mig mer som ett problem man får när man inte kommunicerar med sin fru och hon kan förhoppningsvis svenska så där borde det inte vara några språkbarriärer.Sen tror jag hur man upplever det beror mycket på om man har som utgångspunkt att alla thai i byn är parasiter eller ej, är man negativt inställd redan från början är det lätt att göra en höna av en fjäder och hitta fel överallt så gör även jag om jag har en dålig dag.Men skulle det hända en dag att hela byn står och vill med och jag inte känner för det är jag vuxen nog att kunna säga nej och hoppas att de är vuxna nog till att kunna ta ett nej om inte så vad spelar det för roll om hundra år.allt är inte guld och gröna skogar i byn men inte heller så dåligt som vissa vill göra gällande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    19

  • Baa

    15

  • Sek Losos uncle

    13

  • Khemmarat

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej ban samet du är inte ensam vi är några stycken.. :friends: Maitan.

hhahahahahaha jag tror set åckså kommer o hälsar på nästa månad i jomtien mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

630 på kvällen kommer det nån tajj och frågar om jag vill ha chang ok säjer jag och betalar tajjen för 8-10chang ??????? när han kommer tillbaka så får jag mina 4-5 stora chang och dricker upp dom fort så man kan somna fort sen vaknar man 7 på morgonen dricker kaffe och drömmer sig bort till bkk eller pattis frigång har jag max 3 dagar sen är det huset som gäller som man bäddar får man ligga mvh

Om det var det roligaste där, så är det inte så konstigt att du längtar bort. Kan du inte hitta på något roligare att göra än öl- och kaffedrickning? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt mig men det du talar om Herr Chang låter för mig mer som ett problem man får när man inte kommunicerar med sin fru och hon kan förhoppningsvis svenska så där borde det inte vara några språkbarriärer.Sen tror jag hur man upplever det beror mycket på om man har som utgångspunkt att alla thai i byn är parasiter eller ej, är man negativt inställd redan från början är det lätt att göra en höna av en fjäder och hitta fel överallt så gör även jag om jag har en dålig dag.Men skulle det hända en dag att hela byn står och vill med och jag inte känner för det är jag vuxen nog att kunna säga nej och hoppas att de är vuxna nog till att kunna ta ett nej om inte så vad spelar det för roll om hundra år.allt är inte guld och gröna skogar i byn men inte heller så dåligt som vissa vill göra gällande.

Visst SSS, problemet i grunden är ju svårigheter med kommunikation. Jag vet ju inte om det är fru Chang som bara struntar i att tala om för mig, eller om thaisläkten tar sig friheter. Eller så upplever dom det som helt naturligt, vad vet jag? Lite irriterande är det i varje fall, men det ska också sägas att man får vara med om del saker som inte hade hänt om det bara varit jag och fru Chang som åkt.

Och sådant gillar jag oftast!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag håller med Snucke i vad han säger, byalivet är inte roligt.

Här kommer en liten anekdot från den tiden.

Kommer ihåg en gång när jag hittade en smörkniv (ni vet en sådan man gjorde i skolan med sandpapper nr2) på en toa hos grannen, av alla ställen, överlycklig var jag över att ha hittat lite civilisation i byn så jag sprang hem för att smöra mig en god macka. Tur så han x-frugan före och stoppade mig från att använda den gemensamma rövtorkaren att smöra mina mackor med.

Nej, inget byaliv för mig inte

//bob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag hängde i hängmattan så kom det kalv och började slicka mig.

Roligt tyckte alla.

Annars gillar jag det inget vidare och vara där men det får jag ta.

Bättre när man har något privat utrymme och fly till någon minut.

Det fixar vi också framöver :great:

Då menar jag inte toaletten :whistle:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte påstå att jag känner igen så mycket av det som trådskaparen berättar om. Jo, skitdåliga TV-program men å andra sidan så tittar jag inte på TV speciellt ofta.

Jag hyr förvisso ett eget hus men mycket av tiden spenderas med övriga familjen. Vissa saker skall göras tillsammans men vi gör som vi själva vill för det mesta.

Se'n så är det nog stor skillnad på vad vi kallar by och by.

Tjejens by(BanMo) räknar väl in kanske 4500 pers. och staden(Si Chiang Mai) där vi bodde runt 35000 pers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förlåt mig men det du talar om Herr Chang låter för mig mer som ett problem man får när man inte kommunicerar med sin fru och hon kan förhoppningsvis svenska så där borde det inte vara några språkbarriärer.Sen tror jag hur man upplever det beror mycket på om man har som utgångspunkt att alla thai i byn är parasiter eller ej, är man negativt inställd redan från början är det lätt att göra en höna av en fjäder och hitta fel överallt så gör även jag om jag har en dålig dag.Men skulle det hända en dag att hela byn står och vill med och jag inte känner för det är jag vuxen nog att kunna säga nej och hoppas att de är vuxna nog till att kunna ta ett nej om inte så vad spelar det för roll om hundra år.allt är inte guld och gröna skogar i byn men inte heller så dåligt som vissa vill göra gällande.

Hej

Håller med dig, man blir nog oftast bemött som man förtjänar i byarna, bjuder man på sig själv och är öppen så blir det garanterat succe.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har man inget eget hus utan bor tillsammans med svärföräldrarna så är det nog inte så roligt.

Man får aldrig ett privatliv. Det samma gäller om hela släkten bor alldeles för nära och hälsar på 12 timmar om dagen.

Det finns säkert dom som trivs med sådant också.

Men jag personligen skulle inte gilla det och det gäller även i Sverige. Inte fan skulle jag bo med min familj hos morsan och farsan och samtidigt ha alla mina syskon med deras ungar rännandes där.

Bara för att det är i Thailand så ändrar jag inte åsikt. Jag behöver ett privatliv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inget eget hus utan bor tillsammans med svärföräldrarna så är det nog inte så roligt.

Man får aldrig ett privatliv. Det samma gäller om hela släkten bor alldeles för nära och hälsar på 12 timmar om dagen.

Det finns säkert dom som trivs med sådant också.

Men jag personligen skulle inte gilla det och det gäller även i Sverige. Inte fan skulle jag bo med min familj hos morsan och farsan och samtidigt ha alla mina syskon med deras ungar rännandes där.

Bara för att det är i Thailand så ändrar jag inte åsikt. Jag behöver ett privatliv.

Där håller jag med, förr när man bodde i svärmors hus med syskon mm så klättrade man på väggarna efter nån vecka

Nu när man har ett eget hus så trivs jag alldeles förträffligt bra i byn. Egen toa, eget kök, egen hammock, eget stort kylskåp med kalla Chang och mitt lilla bibliotek med böcker å film :great: och internet förståss så man kan se vad som händer på MPR

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En eller tva veckor i byn uppe i Chiang Mai tva ggr / ar.

Skont att komma hem till Koh Samui igen

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Där håller jag med, förr när man bodde i svärmors hus med syskon mm så klättrade man på väggarna efter nån vecka

Nu när man har ett eget hus så trivs jag alldeles förträffligt bra i byn. Egen toa, eget kök, egen hammock, eget stort kylskåp med kalla Chang och mitt lilla bibliotek med böcker å film :great: och internet förståss så man kan se vad som händer på MPR

Kan tänka mig det.

Har inget eget hus så jag känner igen situationen.

Oavsett hur snälla och välvilliga dom är så blir man galen.

Ett annat problem som kan uppstå...

Alla ska vara så snälla med en.

Dom kokar t.o.m vattnet till kaffet som man ska dricka.

Dom lagar all mat.

Dom går iväg och köper vattnet som man ska dricka.

Det är nästan så att dom duschar röven på en efter toalett besök.

Man känner sig som ett litet barn och till slut blir man som ett också.

Köpte ett hemmabio system. Säljaren skulle prompt installera det.

Jag sa att jag fixar det själv. Men nej, han SKA hjälpa den imbecilla farangen.

Det tyckte inte jag. I slutändan blev det så att jag installerade skiten. 1 st. 220V kabel. 6st högtalar kablar. 1st HDMI kabel. Hur svårt kan det vara??? :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Köpte ett hemmabio system. Säljaren skulle prompt installera det.

Jag sa att jag fixar det själv. Men nej, han SKA hjälpa den imbecilla farangen.

Det tyckte inte jag. I slutändan blev det så att jag installerade skiten. 1 st. 220V kabel. 6st högtalar kablar. 1st HDMI kabel. Hur svårt kan det vara??? :kort:

Personligen ser jag det som service.

Det har inte med den imbecilla farangen att göra. Det är helt enkelt så att de installerar åt alla som köper dessa produkter.

Vill helst slippa krypa på golvet och dra kabel. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Personligen ser jag det som service.

Det har inte med den imbecilla farangen att göra. Det är helt enkelt så att de installerar åt alla som köper dessa produkter.

Vill helst slippa krypa på golvet och dra kabel. :)

Imbecill farang nämnde jag bara så där i förbifarten. Det är inte så att jag tror att dom tror, att jag är imbecill.

Men servicen blir lite väl jobbig, på gränsen till att man blir matad också.

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ, DU HAR SA RATT SA, BOR SJALV I EN BYJAVUL I ISAAN, STORTA MISSTAG I MITT LIV ATT BYGGA HUS HAR, DOCK BATTRE AN ATT BO HOS FAM. JAG HAR I ALLA FALL TUR, PENDLAR MELLAN Pattaya OCH SKITEN HARUPPE I GANG I MANADEN SA MAN KAN FA RIKTIG KVALITE PA MAT OCH ANDRA SAKER SOM PA INGA VILLKOR GAR ATT FA TAG I HAR. JAG BARA SAGER SA HAR, DEN SOM OVERGER CIVILISATIONEN I Pattaya, HAN OVERGER SIN STANDARD OCH KRAV PA ALLT SOM GOR LIVET GOTT. MEN DET KLART ATT TROR MAN ATT DET AR BILLGARE ATT SITTA I DJUNGELN OCH SUPA SA KANSKE DET AR TREVLIGT.

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ, DU HAR SA RATT SA, BOR SJALV I EN BYJAVUL I ISAAN, STORTA MISSTAG I MITT LIV ATT BYGGA HUS HAR, DOCK BATTRE AN ATT BO HOS FAM. JAG HAR I ALLA FALL TUR, PENDLAR MELLAN Pattaya OCH SKITEN HARUPPE I GANG I MANADEN SA MAN KAN FA RIKTIG KVALITE PA MAT OCH ANDRA SAKER SOM PA INGA VILLKOR GAR ATT FA TAG I HAR. JAG BARA SAGER SA HAR, DEN SOM OVERGER CIVILISATIONEN I Pattaya, HAN OVERGER SIN STANDARD OCH KRAV PA ALLT SOM GOR LIVET GOTT. MEN DET KLART ATT TROR MAN ATT DET AR BILLGARE ATT SITTA I DJUNGELN OCH SUPA SA KANSKE DET AR TREVLIGT.

Länge sedan !!! :great:

Men alkoholvanor kan ju variera. :drinks: en del kan ju kontrollera sina... :giggle:

Fast vad vet man, länge sen man lämnade bylivet, kan ju ha ändrat sig. :lol:

Varför skriker du, har du släkt i Närke?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Länge sedan !!! :great:

Men alkoholvanor kan ju variera. :drinks: en del kan ju kontrollera sina... :giggle:

Fast vad vet man, länge sen man lämnade bylivet, kan ju ha ändrat sig. :lol:

Varför skriker du, har du släkt i Närke?

DALIGT ARGUMENT,SOM MAN KANNER SIG SJALV, KANNER MAN ANDRA. LAS VAD JAG SKRIVER OM BYLIVET, MEN DU VERKAR JU FORSTANDIG SOM OVERGETT DET ( BYLIVET) OCH DU,VAR LIGGER NARKE, AR DET DEN BYN DU BOR I NU??

Link to comment
Dela på andra sajter

DALIGT ARGUMENT,SOM MAN KANNER SIG SJALV, KANNER MAN ANDRA. LAS VAD JAG SKRIVER OM BYLIVET, MEN DU VERKAR JU FORSTANDIG SOM OVERGETT DET ( BYLIVET) OCH DU,VAR LIGGER NARKE, AR DET DEN BYN DU BOR I NU??

Nu gör du dig ovän med forumeliten från Örebro..

Och förolämpningar förvätade jag mig.en gång skitsövel alltid skitstövel... :rotfl::rotfl:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy::crazy:

Länge sedan !!! :great:

Men alkoholvanor kan ju variera. :drinks: en del kan ju kontrollera sina... :giggle:

Fast vad vet man, länge sen man lämnade bylivet, kan ju ha ändrat sig. :lol:

Varför skriker du, har du släkt i Närke?

DALIGT ARGUMENT,SOM MAN KANNER SIG SJALV, KANNER MAN ANDRA. LAS VAD JAG SKRIVER OM BYLIVET, MEN DU VERKAR JU FORSTANDIG SOM OVERGETT DET ( BYLIVET) OCH DU,VAR LIGGER NARKE, AR DET DEN BYN DU BOR I NU??

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

HEJ, DU HAR SA RATT SA, BOR SJALV I EN BYJAVUL I ISAAN, STORTA MISSTAG I MITT LIV ATT BYGGA HUS HAR, DOCK BATTRE AN ATT BO HOS FAM. JAG HAR I ALLA FALL TUR, PENDLAR MELLAN Pattaya OCH SKITEN HARUPPE I GANG I MANADEN SA MAN KAN FA RIKTIG KVALITE PA MAT OCH ANDRA SAKER SOM PA INGA VILLKOR GAR ATT FA TAG I HAR. JAG BARA SAGER SA HAR, DEN SOM OVERGER CIVILISATIONEN I Pattaya, HAN OVERGER SIN STANDARD OCH KRAV PA ALLT SOM GOR LIVET GOTT. MEN DET KLART ATT TROR MAN ATT DET AR BILLGARE ATT SITTA I DJUNGELN OCH SUPA SA KANSKE DET AR TREVLIGT.

Är inte det tråkigt överallt? :)

Jag tycker inte heller det är roligt att sitta på landet hela tiden, men oftast, eftersom jag har en massa hobbies. De flesta, som klagar på att det är tråkigt, verkar inte kunna sysselsätta sig mer än att sitta still och dricka... :) Hur kan det vara så svårt att hitta på något roligt att göra?? Själv kan jag sysselsätta mig länge med bara papper och penna (men jag föredrar dator).

Kanske Capslock har gått i baklås?? :-)

Kanske har hans capslock fastnat av att det kommit någon dryck i hans keyboard? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ, DU HAR SA RATT SA, BOR SJALV I EN BYJAVUL I ISAAN, STORTA MISSTAG I MITT LIV ATT BYGGA HUS HAR, DOCK BATTRE AN ATT BO HOS FAM. JAG HAR I ALLA FALL TUR, PENDLAR MELLAN Pattaya OCH SKITEN HARUPPE I GANG I MANADEN SA MAN KAN FA RIKTIG KVALITE PA MAT OCH ANDRA SAKER SOM PA INGA VILLKOR GAR ATT FA TAG I HAR. JAG BARA SAGER SA HAR, DEN SOM OVERGER CIVILISATIONEN I Pattaya, HAN OVERGER SIN STANDARD OCH KRAV PA ALLT SOM GOR LIVET GOTT. MEN DET KLART ATT TROR MAN ATT DET AR BILLGARE ATT SITTA I DJUNGELN OCH SUPA SA KANSKE DET AR TREVLIGT.

Vissa lär sig av sina misstag - Andra sitter och är förbannade och bittra resten av livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa lär sig av sina misstag - Andra sitter och är förbannade och bittra resten av livet.

Eller oxå försöker dom få en kick på MPR... :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ, DU HAR SA RATT SA, BOR SJALV I EN BYJAVUL I ISAAN, STORTA MISSTAG I MITT LIV ATT BYGGA HUS HAR, DOCK BATTRE AN ATT BO HOS FAM. JAG HAR I ALLA FALL TUR, PENDLAR MELLAN Pattaya OCH SKITEN HARUPPE I GANG I MANADEN SA MAN KAN FA RIKTIG KVALITE PA MAT OCH ANDRA SAKER SOM PA INGA VILLKOR GAR ATT FA TAG I HAR. JAG BARA SAGER SA HAR, DEN SOM OVERGER CIVILISATIONEN I Pattaya, HAN OVERGER SIN STANDARD OCH KRAV PA ALLT SOM GOR LIVET GOTT. MEN DET KLART ATT TROR MAN ATT DET AR BILLGARE ATT SITTA I DJUNGELN OCH SUPA SA KANSKE DET AR TREVLIGT.

Om allt är så bedrövligt sluta pendla och bosätt dej i Pattaya istället eller gillar du att ha nåt att

gnälla om alternativt tycka synd om dej själv :fan1::kort:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...