Jump to content
IGNORERAD

Elever misshandlande på privatskola


NiceBeaver

Recommended Posts

Det konstiga var att det hände på St-Mary's College i Korat som är en av dom äldsta privata skolan i Korat, och anses som en av dom bästa skolan i Korat.

Dom betalar bra till faranglärarna, detta erbjuder dom som har läst engelska som är högre än gymnasium

Detta är en annons från i våras då dom behövde en lärare, undrar vad BTT säger nu då han säger man tjänar 25 000 baht som lärare

We offer:

A contract until the End of March. And a possible 12 month-contract after that

A salary of 37.000 Baht per month

Paid holidays

Additional 8.000 Baht for extra work

Paid Visa and WP

Health Insurance

We expect:

Teaching experience in Thailand

A University degree

The will to be part of a team

The will to settle in Korat for a long time.

Age: At least 28

Native speaker or absolute fluent European

Bilder på St-Mary's College i Korat

pic11313.JPG

pic11318.JPG

pic11243.JPG

pic11242.JPG

pic11245.JPG

pic11247.JPG

pic11250.JPG

pic11252.JPG

pic11261.JPG

pic11264.JPG

pic11269.JPG

pic11274.JPG

pic11272.JPG

pic11280.JPG

pic11284.JPG

pic11291.JPG

pic11296.JPG

pic11299.JPG

pic11309.JPG

pic11306.JPG

Mvh

Nerike

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MooDaeng

    4

  • Jive

    3

  • Nerike

    2

  • Serath

    2

Mest aktiva i denna tråd

Sadist till lärare oavsett om det handlar om fysisk eller psykisk misshandel skall inte jobba som lärare.

Men i förhållande till sverige där eleverna verkar bestämma mer än lärarna, Idag så polisanmäls en lärare så fort dom ens luggar en elev.

Vart skall gränsen gå för att disciplinera en elev?

Personligen tycker jag man har gått för långt i sverige, Skamhörnan, Lugga en elev, Örfil eller ruska om en elev i värsta fall är väl kanske sånt som jag inte tycker skulle vara förbjudet.

Kommer ihåg på min skola där en Kille mula en tjej, En lärare såg detta och sonika gick ut och mula Killen... Det blev ett jävla liv och lärarn var nära att anmälas, Jag själv minns att tyckte det var för jävligt att en lärare kunde göra så... Men idag... Helvete man hade ju gjort samma sak och mulat eleven rejält.

Utan pajkastning, Var tycker ni gränsen skulle gå?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan pajkastning, Var tycker ni gränsen skulle gå?

En lärare ska föregå med gott exempel. De är tom utvalda för att tjäna som exempel och ska därför verka för en bättre utbildning med allt det innebär. Att använda våld finns inte på kartan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Sadist till lärare oavsett om det handlar om fysisk eller psykisk misshandel skall inte jobba som lärare.

Men i förhållande till sverige där eleverna verkar bestämma mer än lärarna, Idag så polisanmäls en lärare så fort dom ens luggar en elev.

Vart skall gränsen gå för att disciplinera en elev?

Personligen tycker jag man har gått för långt i sverige, Skamhörnan, Lugga en elev, Örfil eller ruska om en elev i värsta fall är väl kanske sånt som jag inte tycker skulle vara förbjudet.

Kommer ihåg på min skola där en Kille mula en tjej, En lärare såg detta och sonika gick ut och mula Killen... Det blev ett jävla liv och lärarn var nära att anmälas, Jag själv minns att tyckte det var för jävligt att en lärare kunde göra så... Men idag... Helvete man hade ju gjort samma sak och mulat eleven rejält.

Utan pajkastning, Var tycker ni gränsen skulle gå?

Det du tycker är OK, tycker jag är alldeles för mycket. Däremot kan lärare behöva få tydlig befogenhet att gripa tag hårt i elever för att stoppa dem från att t ex slå andra eller förstöra utrustning. Det har blivit anmälningar för just sådana hårda grepp, och t o m för att ha sprätt lite snö på en liten, för att han skulle känna att det inte var skönt, då han inte slutade trots att han blev tillsagd många gånger!

---

Det på videon var såklart helt sjukt, men är aga förbjudet i thailänska skolor för extra besvärliga elever?

Jag känner till en skola där det använts någon gång mot en extra besvärlig elev* men där fick det bara utföras av rektorn.

*Det var efter thailänska mått alltså. Efter thailänska mått så skulle väldigt många svenska elever vara värre än den extra besvärlige thailänske eleven :) (Han skolkade bara och var lite kaxig mot lärare.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du tycker är OK, tycker jag är alldeles för mycket. Däremot kan lärare behöva få tydlig befogenhet att gripa tag hårt i elever för att stoppa dem från att t ex slå andra eller förstöra utrustning. Det har blivit anmälningar för just sådana hårda grepp, och t o m för att ha sprätt lite snö på en liten, för att han skulle känna att det inte var skönt, då han inte slutade trots att han blev tillsagd många gånger!

---

Det på videon var såklart helt sjukt, men är aga förbjudet i thailänska skolor för extra besvärliga elever?

Jag känner till en skola där det använts någon gång mot en extra besvärlig elev* men där fick det bara utföras av rektorn.

*Det var efter thailänska mått alltså. Efter thailänska mått så skulle väldigt många svenska elever vara värre än den extra besvärlige thailänske eleven :) (Han skolkade bara och var lite kaxig mot lärare.)

Jag ska vara ärlig, Jag vet inte var gränsen skall gå. Örfil är kanske att ta i, att lugga en elev kanske bör tillåtas..

När det gäller Thailand så är Barnaga tillåtet men inte Skolaga.

Tror dock inte det följs så bra...

Känsligt ämne i sverige, Trots att övervägande delen av världen är Barnaga tillåtet.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnaga är tillåtet men inte Skolaga i Thailand

Tror dock inte det följs så bra...

Känsligt ämne i sverige, Trots att övervägande delen av världen är Barnaga tillåtet.

Aga har ju bara varit förbjudet i dryga 5 år i Thailändska skolor. Kan tänka mig att det finns ett par skolpskott till lärare som har svårt att anpassa sig fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...