Jump to content
IGNORERAD

Elever misshandlande på privatskola


NiceBeaver

Recommended Posts

En elak lärare på en privatskola i Thailand hade sina egna metoder hur man tar hand om elever som inte svarar rätt.

Tror inte att det är en dubbelpost.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MooDaeng

    4

  • Jive

    3

  • Nerike

    2

  • Serath

    2

Mest aktiva i denna tråd

Ajaj,det var en egendomlig bestraffning.Jag får hoppas att denne lärare ej längre är i tjänst :diablo: Mvh Måne

De visade ett inslag i forrgar pa thaitv om lararens uppfostringsmetoder. Han ar avsatt och omhandertagen av polis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt för två dagar sen på food courten på MBK vid nyheterna som de sänder på tv. Tror hela lokalen stannade till och tittade då de visade inslaget gång på gång.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får hoppas att han svarar fel på polisens frågor och att poliserna då demonstrerar för honom hur det kan kännas.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var vanligt förekommande i svenska skolor för inte så länge sedan (50-60 år).

Vi får vara tacksamma att det har uppmärksammats i thailändsk massmedia - att det idag förekommer i Thailand alltså.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte se inslaget.

Annars tycker jag bara att... ska någon kunna ändra på elevers inställning till skolan så behövs extra ordinära tillämpningar!

Som sagt såg inte inslaget, kan inte av någon anledning.

Måste vara hur frustrerande som helst att vilja lära ut om ingen vill lära sig . meningslöst! Och om det dessutom bara beror på föräldrarnas pengainnehav hurvida betyget blr så måste det ju var ett helvete att vara lärare i Thailand. för så är det ju!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte se inslaget.

Annars tycker jag bara att... ska någon kunna ändra på elevers inställning till skolan så behövs extra ordinära tillämpningar!

Som sagt såg inte inslaget, kan inte av någon anledning.

Måste vara hur frustrerande som helst att vilja lära ut om ingen vill lära sig . meningslöst! Och om det dessutom bara beror på föräldrarnas pengainnehav hurvida betyget blr så måste det ju var ett helvete att vara lärare i Thailand. för så är det ju!

Och då tycker du att stryk är en bra metod...eller?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte se inslaget.

Annars tycker jag bara att... ska någon kunna ändra på elevers inställning till skolan så behövs extra ordinära tillämpningar!

Som sagt såg inte inslaget, kan inte av någon anledning.

Måste vara hur frustrerande som helst att vilja lära ut om ingen vill lära sig . meningslöst! Och om det dessutom bara beror på föräldrarnas pengainnehav hurvida betyget blr så måste det ju var ett helvete att vara lärare i Thailand. för så är det ju!

Att slå 40 barn med käpp pga att man anser att de inte städat sina rum på internatet gott nog har inget med skola eller inlärning att göra - det handlar om sadism...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då tycker du att stryk är en bra metod...eller?

Om eleven fick stryk så kan jag bara leva mig in i en lärares tillfälliga sinnesrubbning... har man inte koll på den så allt kan hända!

Inget jag försvarar lärarens beteende med... Kanske hon/han liksom du och jag kan nå en viss punkt där det tippar över.

En lärare ska alltid föregå med gått exempel!

Jag har som sagt inte sett klippet... men tro mig... inget är sig likt en skola i Sverige som här!

Läraren gjorde säker fel. undrar bara om hans beteende kan skapa debatt om... varför?!

Bortskämnda rikemanselver... Jo, jag tackar för Stockholms Bratts! ... larviga i jämförelse! :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tråkig historia, hoppas att han får ett hårt straff han piska på rätt bra vilka märken det blev

Dom stackars barnen kan ju knappast sitta normalt med dom märkena

Detta hände på Saint Mary's College i Korat, fy fan vilket svin inte nog att han skadar barn han skämmer ut Korat också

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Att slå 40 barn med käpp pga att man anser att de inte städat sina rum på internatet gott nog har inget med skola eller inlärning att göra - det handlar om sadism...

ehee... ska nog försöka se klippet när det finns tillgängligt!. verkar vara en lärare utanför mitt greppbara förstånd!

Move along!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om eleven fick stryk så kan jag bara leva mig in i en lärares tillfälliga sinnesrubbning... har man inte koll på den så allt kan hända!

Inget jag försvarar lärarens beteende med... Kanske hon/han liksom du och jag kan nå en viss punkt där det tippar över.

En lärare ska alltid föregå med gått exempel!

Jag har som sagt inte sett klippet... men tro mig... inget är sig likt en skola i Sverige som här!

Läraren gjorde säker fel. undrar bara om hans beteende kan skapa debatt om... varför?!

Bortskämnda rikemanselver... Jo, jag tackar för Stockholms Bratts! ... larviga i jämförelse! :huh:

Titta på klippet och läs Willes inlägg, så inser nog även du att detta inte handlade om tillfällig sinnesförvirring utan om ren och skär sadism.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte se inslaget.

Annars tycker jag bara att... ska någon kunna ändra på elevers inställning till skolan så behövs extra ordinära tillämpningar!

Som sagt såg inte inslaget, kan inte av någon anledning.

Måste vara hur frustrerande som helst att vilja lära ut om ingen vill lära sig . meningslöst! Och om det dessutom bara beror på föräldrarnas pengainnehav hurvida betyget blr så måste det ju var ett helvete att vara lärare i Thailand. för så är det ju!

vilken planet kommer du ifrån :kort: e du sådan som tycker det är helt okey att prygla eleverna,för då hoppas jag du inte är lärare, för hade jag haft mina barn i din klass och du hade utfört någon misshandel på mina barn, då :diablo: skulle du få springa.och jag hoppas att du verkligen inte menar det du har svarat här på mpr.

Kunde inte se inslaget.

Annars tycker jag bara att... ska någon kunna ändra på elevers inställning till skolan så behövs extra ordinära tillämpningar!

Som sagt såg inte inslaget, kan inte av någon anledning.

Måste vara hur frustrerande som helst att vilja lära ut om ingen vill lära sig . meningslöst! Och om det dessutom bara beror på föräldrarnas pengainnehav hurvida betyget blr så måste det ju var ett helvete att vara lärare i Thailand. för så är det ju!

vilken planet kommer du ifrån :kort: e du sådan som tycker det är helt okey att prygla eleverna,för då hoppas jag du inte är lärare, för hade jag haft mina barn i din klass och du hade utfört någon misshandel på mina barn, då :diablo: skulle du få springa.och jag hoppas att du verkligen inte menar det du har svarat här på mpr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om eleven fick stryk så kan jag bara leva mig in i en lärares tillfälliga sinnesrubbning... har man inte koll på den så allt kan hända!

Inget jag försvarar lärarens beteende med... Kanske hon/han liksom du och jag kan nå en viss punkt där det tippar över.

En lärare ska alltid föregå med gått exempel!

Jag har som sagt inte sett klippet... men tro mig... inget är sig likt en skola i Sverige som här!

Läraren gjorde säker fel. undrar bara om hans beteende kan skapa debatt om... varför?!

Bortskämnda rikemanselver... Jo, jag tackar för Stockholms Bratts! ... larviga i jämförelse! :huh:

Hoppas inte du har några barn eller har vårdnaden av någon annans barn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läraren har en röd skjorta på sig i klippet, lägger han kanske sin frustration på eleverna i privatskolan..?

Ta nu inte detta inlägg så seriöst bara en reflektion! En sadist är det i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta på klippet och läs Willes inlägg, så inser nog även du att detta inte handlade om tillfällig sinnesförvirring utan om ren och skär sadism.

Touché!
Link to comment
Dela på andra sajter

Om eleven fick stryk så kan jag bara leva mig in i en lärares tillfälliga sinnesrubbning... har man inte koll på den så allt kan hända!

Inget jag försvarar lärarens beteende med... Kanske hon/han liksom du och jag kan nå en viss punkt där det tippar över.

En lärare ska alltid föregå med gått exempel!

Jag har som sagt inte sett klippet... men tro mig... inget är sig likt en skola i Sverige som här!

Läraren gjorde säker fel. undrar bara om hans beteende kan skapa debatt om... varför?!

Bortskämnda rikemanselver... Jo, jag tackar för Stockholms Bratts! ... larviga i jämförelse! :huh:

Som lärare vet jag självklart att man ibland kan uppleva nästintill galen frustration över en del elever. Dock finns det inte med på kartan att reagera som denna lärare gjorde. Du pratar om hur annorlunda det är på thailändska skolor. Visst är det annorlunda men absolut inte på ett sätt som skall kunna trigga sådan idi*ti.

Dessutom är detta knappast någon Hi-So skola med bortskämda rikemansungar så lite oklar på din referens till Stockholms-brats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om eleven fick stryk så kan jag bara leva mig in i en lärares tillfälliga sinnesrubbning... har man inte koll på den så allt kan hända!

Inget jag försvarar lärarens beteende med... Kanske hon/han liksom du och jag kan nå en viss punkt där det tippar över.

En lärare ska alltid föregå med gått exempel!

Jag har som sagt inte sett klippet... men tro mig... inget är sig likt en skola i Sverige som här!

Läraren gjorde säker fel. undrar bara om hans beteende kan skapa debatt om... varför?!

Bortskämnda rikemanselver... Jo, jag tackar för Stockholms Bratts! ... larviga i jämförelse! :huh:

Det har ingen betydelse att läraren kommit till "en viss" punkt" det ska inte hända ändå.

Blir man så arg/frustrerad att man börjar slå sina elever då har man gjort fel yrkesval.

Vem har sagt att det är lärarens ansvar att uppfostra eleverna? Vart har föräldrarnas ansvar tagit vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gömd

vilken planet kommer du ifrån :kort: e du sådan som tycker det är helt okey att prygla eleverna,för då hoppas jag du inte är lärare, för hade jag haft mina barn i din klass och du hade utfört någon misshandel på mina barn, då :diablo: skulle du få springa.och jag hoppas att du verkligen inte menar det du har svarat här på mpr.

vilken planet kommer du ifrån :kort: e du sådan som tycker det är helt okey att prygla eleverna,för då hoppas jag du inte är lärare, för hade jag haft mina barn i din klass och du hade utfört någon misshandel på mina barn, då :diablo: skulle du få springa.och jag hoppas att du verkligen inte menar det du har svarat här på mpr.

Lyssna på mig din djävla kappvändare. Du hålla på och trycka -Karma knappen i all djäva tid för du är ett sådant ruttet unket motsägande vittne som helst!

Har du din flirtiga lilla kramgoa äckel inte läst tråden! Du ditt djävla svin... komma här och kaxa!... jag har inte försvarat det som hände, mungo!

Håll din avkomma för dig själv... ditt djävla skräp!

Link to comment
Guest Siam-Nilsson

Ett rötägg till lärare.

Men det finns rötägg även bland eleverna.

Varje år ryker teknikstudenterna ihop och ofta slutar det med att någon dör.

http://www.bangkokpost.com/news/local/194281/students-arrested-over-schoolboy-killing

http://www.thairath.co.th/gallery/view/pol/2397

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ingen betydelse att läraren kommit till "en viss" punkt" det ska inte hända ändå.

Blir man så arg/frustrerad att man börjar slå sina elever då har man gjort fel yrkesval.

Vem har sagt att det är lärarens ansvar att uppfostra eleverna? Vart har föräldrarnas ansvar tagit vägen?

Tror du eller vet du om föräldrar ansvaret är bättre hemma.

Men nu är ju det på det sättet att lärarna har ju mer kontakt med barnen än föräldrarna, så ett stort ansvar ligger ju på lärarna, både här o hemma. Hur det kan gå när ingen o då säger jag ingen tar ansvar, kan vi ju idag läsa om på första sidorna. För fanns ju det en vice värd som kunde till rätta visa. I dag ingen du är fri som fågeln o får uppfostra dig själv, med kamraters påverkan. Facit har vi och har haft länge. Alla berörda vet o diskuterar, men inget konkret händer. Så vi har de ungdomar vi förtjänar både här o där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...