Jump to content
IGNORERAD

Iphone sucks

Tallviking

Recommended Posts

Guest Lappen

Hoppas du myser, lite PC kultur. :)

1337 LEET Elit = Bättre än ALLA andra. :great: ..Men inte nu längre *fniss*

Haha...jag googlade och hittade just det på Wiki men ville inte verka mer okunnig och gissa på det :)

Dela på andra sajter

• Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

20

• Surin P3

8

• Wwax

8

• Odin

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Som om Mac eller Pc vore intressant :giggle:

Lika intressant som du men skillnaden är att dom är nått vi inte kan vara utan :giggle:

Dela på andra sajter

Herr Chang

Hoppla fick en popup om ytterligare något jag bör registrera mig för. Kräktes lite i munnen... :suicide:

Lite halvkul att Bonjour inte klassas spamware eller intrång på ens personliga integritet.. Men man har ju klickat i alla rätta boxarna och godkänt att all personlig data ska samlas utan att läsa deras 50sidor långa disclamer varje gång.

Vart befinner du dig nu? Vad tittar du på film? Är du på skithuset, mmm luktar ju faktiskt bajs kanske copyrightad brun färg, Jobs blir lite besviken och vill ha betalt iallafall.

Nära på vansinne, kom och köp konserverad gröt!

Inte förvånad att HC oetiska aktier går så bra när världen är fylld med viljelösa idi*ter med för mycket pengar.

Hmm... förstår inte hur du gjorde när du registrerade sig på iTunes. Jag uppgav inte något kreditkortsnummer för fru Chang, men hon kan ladda ner gratisprogrammen.

Utveckla gärna vad du anser vara oetiskt med Apple och dess aktier.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hur har det gått Wwax med iPaden?

Är du vän med den nu eller är det fortfarande en öppning att du kan skicka den till mig :)

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Hur har det gått Wwax med iPaden?

Är du vän med den nu eller är det fortfarande en öppning att du kan skicka den till mig :)

Jag tror hellre han mörda den innan han ger bort den till Fan-boy!? ;)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag tror hellre han mörda den innan han ger bort den till Fan-boy!? ;)

Det låter alldeles utmärkt för jag är ingen fan-boy om man ska följa denna lista :)

Dela på andra sajter

Så nu har man faktiskt använt Iphonen nykter några dagar och den åker tillbaks imorrn, vansinnigt irriterande pryl. (Ipaden packades inte upp då jag redan pillat lite på en och nyhetens behag är borta sedan länge)

Itunes... Jösses, bara en sån sak att hur många gånger man klickar i att man inte vill vara med i deras "undersökningar" och rutan att man inte vill

få fler förfrågningar dyker dom likt förbannat upp när man synkat.. Ska inte ens gå in på hur irriterande den är när det gäller filhantering.

Inga widgets (hur nu det skulle funka).. Lite bortskämd med Android antar jag.

SIM-korts lås går inte att använda?

Saknar en "startsida" enormt.

Varje gång man tankar en app måste man skriva in lösen även om den är gratis. (minst 8 nuffror med en versal)

50sidors disclaimers om man vill lägga en fis.

Statisk lockscreen??

Var tvungen att skapa en egen tyst alarmsignal så att kunna få larm som endast vibrerar utan ljud..

Ringsignaler?

Volym? VARFÖR kan man inte sätta olika volymer för ex larm, media, notifieringar och ringsignal?

Surfa? Allt blir bara en gröt vid zoomning.

Det jag gillade var kvalitetskänslan men hopplöst "obekväm" speciellt i fickan.

Dessutom var det väldigt häftigt att kunna sortera ikonerna som man ville, var faktiskt inte helt säker på att det gick. :crazy:

Kan mycket väl förstå varför vissa fastnar för Iphone men har väldigt svårt att hitta något som inte Android gör bättre..

Disclaimer: Många av dessa saker går säkert att fixa (som två personer säkert kommer påpeka)men orkade inte sätta mig in i det..

Ändrades av Wwax
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Varje gång man tankar en app måste man skriva in lösen även om den är gratis. (minst 8 nuffror med en versal)

Det är väl en bra sak att du måste göra det så ingen laddar ner ett dyrt program för att jävlas?

Och nej du behöver inte ha med versaler utan jag har ett lösenord med sex bokstäver och två siffror bara.

Ps...vill du inte ha paddan kan jag köpa den av dig.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Det är väl en bra sak att du måste göra det så ingen laddar ner ett dyrt program för att jävlas?

Och nej du behöver inte ha med versaler utan jag har ett lösenord med sex bokstäver och två siffror bara.

Ps...vill du inte ha paddan kan jag köpa den av dig.

Good for you...

Kan man inte förstå skillnaden mellan "ingen kostnad" och en siffra så ska man kanske inte ha en smartphone? Oavsett.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Good for you...

Kan man inte förstå skillnaden mellan "ingen kostnad" och en siffra så ska man kanske inte ha en smartphone? Oavsett.

Förstår inte vad det är att bråka om ifall man måste slå in ett lösenord om en app är gratis eller inte?

Hade det varit tvärsom så hade det klagats över att säkerheten är dålig.

Nä det har ingen betydelse hur systemet är uppbyggt utan bara man får gnälla så är det bra.

Dela på andra sajter

Förstår inte vad det är att bråka om ifall man måste slå in ett lösenord om en app är gratis eller inte?

Hade det varit tvärsom så hade det klagats över att säkerheten är dålig.

Nä det har ingen betydelse hur systemet är uppbyggt utan bara man får gnälla så är det bra.

Knappar du in nån extra 8-siffrig kod när du ska se TV1000 (eller nåt) eller bara koden för kanalen (oavsett reklamfinansierad, licensfinancierad eller på annat sätt finansierad?)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Knappar du in nån extra 8-siffrig kod när du ska se TV1000 (eller nåt) eller bara koden för kanalen (oavsett reklamfinansierad, licensfinancierad eller på annat sätt finansierad?)

Jag har fått mig berättat att du skulle vara en smart person men den där jämförelsen var inte speciellt genomtänkt.

Dela på andra sajter

Jag har fått mig berättat att du skulle vara en smart person men den där jämförelsen var inte speciellt genomtänkt.

Tänk efter så ska du se att du hört rätt :)

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tänk efter så ska du se att du hört rätt :)

Jag är ledsen att säga det men du har bevisat motsatsen många gånger :)

Dela på andra sajter

Då är vi överens om nåt, vi är ej överens,,,,, om mycket..

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Herr Chang

Tja, det kan väl alltid roa någon att denna tråds titel har fått en mer konkret mening.

Apple har sökt om patent på bland annat att ha ljudeffekt dammsugare när iPhone plockar filer direkt från en iPad.

http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2011/07/apple-wants-to-beat-hps-webos-sharing-feature-with-something-cooler.html

Tycker också det var en intressant ide att om man ska kopiera från iPhone till iPad så håller man iPhone som ett glas och "häller" filerna in i iPad ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...