Tallviking Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Iphone ser var politikerna är Forskare har upptäckt att din Iphone lagrar exakt var du har befunnit dig. Det får konsekvenser för våra politiker. Riksdagsledamöternas tjänstetelefoner håller nämligen reda på var de befinner sig - hela tiden. - Även om riksdagsledamöter ska kunna granskas är det kanske inte i allmänhetens intresse att det ska lagras var en riksdagsledamot befinner sig en lördagskväll klockan elva, säger den moderata riksdagsledamoten Karl Sigfrid. http://www.expressen.se/nyheter/1.2414352/iphone-ser-var-politikerna-ar Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Kul program. Här är min karta som startar i Bangkok 2010-12-18 när jag köpte telefonen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hoggarn Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 var finner man programmet,skulle va kul å se var man har varit sen 2007 då jag köpte min iphone 2g Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 var finner man programmet,skulle va kul å se var man har varit sen 2007 då jag köpte min iphone 2g dataprogrammet Iphone tracker sök i appstore i din apfån Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd April 25, 2011 dataprogrammet Iphone tracker sök i appstore i din apfån Var väl från version 4.0 eller något av operativet som trackern infördes så man ser nog inte från tidigare var man varit förrän efter uppgradering till det OS:et Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hoggarn Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 ser sån ut.snart dags för en nya mobil. Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 var finner man programmet,skulle va kul å se var man har varit sen 2007 då jag köpte min iphone 2g För Mac http://petewarden.github.com/iPhoneTracker/ För Windows: http://huseyint.com/iPhoneTrackerWin/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd April 25, 2011 Läste i artikeln om politiker som använder iPhone Om dom synkar sin dator i iTunes i en statligt/landstings/kommunalt ägd dator så blir filen med loggen därför officiell handling och kan enligt offentlighetsprincipen begäras ut av journalister etc etc samt naturligtvis användas av diverse myndigheter Skrämmande tankar detta skapar ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Läste i artikeln om politiker som använder iPhone Om dom synkar sin dator i iTunes i en statligt/landstings/kommunalt ägd dator så blir filen med loggen därför officiell handling och kan enligt offentlighetsprincipen begäras ut av journalister etc etc samt naturligtvis användas av diverse myndigheter Skrämmande tankar detta skapar ! Vägra APFÅN finns ju mkt bättre Samsung,HTC ,LG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Äh... finns väl inget som är bättre än iPhonen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Äh... finns väl inget som är bättre än iPhonen. Altt till å med nokia 3113 ha ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 apple fanboy, secken goa uttalade angående tracken Apple fans like have suggested that the secret feature is a "bug." And there have been mainstream media stories suggesting that it must be some kind of "mistake." från http://finance.yahoo.com/blogs/daily-ticker/apple-location-tracking-outrage-where-apology-144207417.html?sec=topStories&pos=8&asset=&ccode= Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 jag själv använder folkhemstelefonen nokia 3210 ibland, fungerar bra att ringa med fortfarande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd April 25, 2011 Apples vd: "Vi spårar inte någon" http://www.idg.se/2.1085/1.381674/apples-vd-vi-sparar-inte-nagon Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 (ändrad) Apples vd: "Vi spårar inte någon" http://www.idg.se/2.1085/1.381674/apples-vd-vi-sparar-inte-nagon jasså när gick apple,s vd ut o sa detta offentligt Ändrades April 25, 2011 av erik-sson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd April 25, 2011 jasså när gick apple,s vd ut o sa detta offentligt http://www.macrumors.com/2011/04/25/steve-jobs-on-ios-location-issue-we-dont-track-anyone/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 apple har inte gått ut i offentligt media o dementerat rykterna. en kompis till mig påstår elvis lever, har har fått mail från honom säger han Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Om han nu dementerat det så är det väl inte så konstigt? Han ljuger ju och lärjungarna tror på allt översteprästen säger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jfk_68 Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Iphone is da shit. The best of the best. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd April 25, 2011 Om han nu dementerat det så är det väl inte så konstigt? Han ljuger ju och lärjungarna tror på allt översteprästen säger. Nja. Han säger att Apple inte följt användarna och det är ju faktiskt korrekt för inget pekar på att företaget Apple tagit emot dessa logg-filer Det som framkommit är att dom lagras i den egna telefonen samt på den dator man synkar telefonen med i iTunes Så hans "dementi" är ju helt korrekt rent tekniskt men han svarar ju med detta inte på den egentliga kritiken. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Iphone is da shit. The best of the best. Ja det var en gång i tiden men nu i frånåkta av samsung,htc,lg osv listan kan göras lång he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaToolbox Inlagd April 25, 2011 Dela Inlagd April 25, 2011 Ge mig tips på en smartphone där ni är 100% nöjda med alla funktioner samt applikationer som finns till den, Den dagen kommer jag att tro på både jesus samt fan och hans moster!... :crazy: I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd April 26, 2011 Dela Inlagd April 26, 2011 Lustigt att android fansen inte fattat att de likaväl lägger all sin info i knäna på Google. Om nu någon i sin vildaste fantasi trodde att Google är mindre intresserade av att registrera sina användare än Apple så hade ni fel. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 26, 2011 Trådstartare Dela Inlagd April 26, 2011 Lustigt att android fansen inte fattat att de likaväl lägger all sin info i knäna på Google. Om nu någon i sin vildaste fantasi trodde att Google är mindre intresserade av att registrera sina användare än Apple så hade ni fel. Fast nu har det visat sig att Microsoft är värst !! På Windows 7-telefoner lagras det inte i telefonen utan skickas till Microsoft direkt med jämna mellanrum Cnet: "Microsoft spårar användare av Windows Phone" http://www.idg.se/2.1085/1.381782/cnet-microsoft-sparar-anvandare-av-windows-phone Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 26, 2011 Dela Inlagd April 26, 2011 HERREGUD!!!!! Men, det är säkert en funktion som MS snott av Apple, så de får skulden ändå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu