Surin P3 Inlagd Maj 6, 2011 Dela Inlagd Maj 6, 2011 Äpplet ramlar inte långt ifrån . Tänk att farsan inte är klokare än en 9-åring. En klok 9-åring... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Lånar bilden från en annan tråd då den passar så bra här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Världens bästa Smarthpone är enligt Engadget och många andra tekniksiter Samsung Galaxy S2 http://www.engadget.com/2011/04/28/samsung-galaxy-s-ii-review/ Obs! Det var en notorisk Mac/Iphone användare som gjorde denna review ovan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Lånar bilden från en annan tråd då den passar så bra här Mja, man kanske kan säga, trots att de använde windos så lyckades man. Windos krashade förtås som vanligt just i det kritiska ögonblicket. "Last Updated: 12:40PM BST 06/05/2011 The head of the CIA admitted yesterday that there was no live video footage of the raid on Osama bin Laden's compound as further doubts emerged about the US version of events. Leon Panetta, director of the CIA, revealed there was a 25 minute blackout during which the live feed from cameras mounted on the helmets of the US special forces was cut off. A photograph released by the White House appeared to show President Barack Obama and his aides in the situation room watching the action as it unfolded. In fact they had little knowledge of what was happening in the compound." Läs hela artikeln här. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/al-qaeda/8493391/Osama-bin-Laden-dead-Blackout-during-raid-on-bin-Laden-compound.html Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 9, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Maj 9, 2011 Mja, man kanske kan säga, trots att de använde windos så lyckades man. Windos krashade förtås som vanligt just i det kritiska ögonblicket. "Last Updated: 12:40PM BST 06/05/2011 The head of the CIA admitted yesterday that there was no live video footage of the raid on Osama bin Laden's compound as further doubts emerged about the US version of events. Leon Panetta, director of the CIA, revealed there was a 25 minute blackout during which the live feed from cameras mounted on the helmets of the US special forces was cut off. A photograph released by the White House appeared to show President Barack Obama and his aides in the situation room watching the action as it unfolded. In fact they had little knowledge of what was happening in the compound." Läs hela artikeln här. http://www.telegraph...n-compound.html Varför skulle Windows ha kraschat just då, vet vi om dom ens har Windows i sina datorer och vad har det med systemen som användes i helikoptrarna och på hjälmarna på soldaterna att göra ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Världens bästa Smarthpone är enligt Engadget och många andra tekniksiter Samsung Galaxy S2 http://www.engadget.com/2011/04/28/samsung-galaxy-s-ii-review/ Obs! Det var en notorisk Mac/Iphone användare som gjorde denna review ovan. Felet med med tekniknördar är att fokuserar på tekniska detaljer istället för att se helheten, som tex iTunes - överlägset program för att synka, backuppa och hantera mediafiler på iPhone. Många fler spel och andra program på iPhone. AppStore för iPhone är kontrollerad, inga appar som skickar användarinformation utan medgivande tillåts. 25% av alla Andriod appar innehåller dylik kod och värre. Systemuppgraderingar kontinuerligt direkt från källan vilket garanterar att man alltid har det senaste under flera år framåt. Kort sagt, iPhone är mycket mer än en smartphone. Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Felet med med tekniknördar är att fokuserar på tekniska detaljer istället för att se helheten, som tex iTunes - överlägset program för att synka, backuppa och hantera mediafiler på iPhone. Många fler spel och andra program på iPhone. AppStore för iPhone är kontrollerad, inga appar som skickar användarinformation utan medgivande tillåts. 25% av alla Andriod appar innehåller dylik kod och värre. Systemuppgraderingar kontinuerligt direkt från källan vilket garanterar att man alltid har det senaste under flera år framåt. Kort sagt, iPhone är mycket mer än en smartphone. Itunes, personligen hatar jag Itunes och har alltid gjort, överlägset? nu tog du väll ändå i eller? Vad gör Itunes bättre än Kies Air? Många fler spel och andra program kanske stämde för ett år sedan, inte i dagens läge, utvecklingen går frammåt vettu. Systemuppgraderingar kommer kontinuerligt till Android, skulle mot förmodan sin Android hårdvaruleverantör inte släppa den senaste versionen för just din telefon, så kan man ändå få in uppgraderingen via en Custom ROM. Iphone är mycket mer än en smarthphone? Orly? Som vadå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Felet med med tekniknördar är att fokuserar på tekniska detaljer istället för att se helheten, som tex iTunes - överlägset program för att synka, backuppa och hantera mediafiler på iPhone. Många fler spel och andra program på iPhone. AppStore för iPhone är kontrollerad, inga appar som skickar användarinformation utan medgivande tillåts. 25% av alla Andriod appar innehåller dylik kod och värre. Systemuppgraderingar kontinuerligt direkt från källan vilket garanterar att man alltid har det senaste under flera år framåt. Kort sagt, iPhone är mycket mer än en smartphone. Lustigt hur olika man kan uppleva samma sak-jag tycker i-tunes är ett vidrigt program och vad värre är,har man en I-phone är man TVINGAD att använda det. Känns inte som att det är för lite spel och program till nåt system längre..snarare tvärtom,när det finns typ 200.000+ att ladda ner börjar det bli svårt..numera får man googla ordentligt när man ska lägga in nytt för att veta vad man ska ha. Och det där sista"Kort sagt, iPhone är mycket mer än en smartphone" förstog jag inte alls...Vad är I-phone mer än en smartphone??? And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Enda anledningen till att dom hittade Usama var att han hade igång sin IPhone. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Världens bästa Smarthpone är enligt Engadget och många andra tekniksiter Samsung Galaxy S2 http://www.engadget.com/2011/04/28/samsung-galaxy-s-ii-review/ Obs! Det var en notorisk Mac/Iphone användare som gjorde denna review ovan. Precis så är det Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Maj 9, 2011 Dela Inlagd Maj 9, 2011 Felet med med tekniknördar är att fokuserar på tekniska detaljer istället för att se helheten, som tex iTunes - överlägset program för att synka, backuppa och hantera mediafiler på iPhone. Många fler spel och andra program på iPhone. AppStore för iPhone är kontrollerad, inga appar som skickar användarinformation utan medgivande tillåts. 25% av alla Andriod appar innehåller dylik kod och värre. Systemuppgraderingar kontinuerligt direkt från källan vilket garanterar att man alltid har det senaste under flera år framåt. Kort sagt, iPhone är mycket mer än en smartphone. LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Säg istället vad som inte är kontrollerat? När man måste in och jailbreaka skiten för att få den ungefär som man vill, men inte ens då får man det. Android är så mycket bättre och så mycket öppnare. Fascinerande när man nämner överlägset och Itunes i samma mening.. fan, det var nog bland det roligast jag läst i denna tråden! Kan man skicka sms med nya Iphone 4? Eller måste man jailbreaka den först? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 24, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2011 Forskare: Apple samma som religion Halleluja, Apple. Nu hävdar forskare att många har en religiös inställning till företaget bakom Iphone. – Det var som ett evangeliskt bönemöte, säger en BBC-journalist som följt öppningen av en Apple-butik i London. Glöm kristendomen, judendomen och islam. Tekniknördarnas nya religion heter Appleism. Och de tror inte på någon gubbe i himlen. Apple-fansen tror på en gubbe i Sillocon Valley – och smarta mobiler, surfplattor och mp3-spelare. Det är hjärnforskare som i en kommande dokumentär av BBC hävdar att Apple framkallar religiösa känslor hos människor. Forskarna har använt magnetkameror för att visa att samma delar i hjärnan aktiveras hos Apple-fansen vid en Iphone-lansering som hos ”mycket religiösa” vid exempelvis en gudstjänst. BBC-journalisterna jämför även Apple Store och katedraler – och ser många likheter. – Det var som ett evangeliskt bönemöte där personal med stirrig blick varvade upp sig till affekt genom att hoppa upp och ner, klappa och skrika och när dörrarna öppnades high-fivade de hystriskt och jublade de när hundratals yra kunder vällde in genom dörrarna i timtal, säger de enligt IDG.se. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 (ändrad) Forskare: Apple samma som religion Halleluja, Apple. Nu hävdar forskare att många har en religiös inställning till företaget bakom Iphone. – Det var som ett evangeliskt bönemöte, säger en BBC-journalist som följt öppningen av en Apple-butik i London. Glöm kristendomen, judendomen och islam. Tekniknördarnas nya religion heter Appleism. Och de tror inte på någon gubbe i himlen. Apple-fansen tror på en gubbe i Sillocon Valley – och smarta mobiler, surfplattor och mp3-spelare. Det är hjärnforskare som i en kommande dokumentär av BBC hävdar att Apple framkallar religiösa känslor hos människor. Forskarna har använt magnetkameror för att visa att samma delar i hjärnan aktiveras hos Apple-fansen vid en Iphone-lansering som hos ”mycket religiösa” vid exempelvis en gudstjänst. BBC-journalisterna jämför även Apple Store och katedraler – och ser många likheter. – Det var som ett evangeliskt bönemöte där personal med stirrig blick varvade upp sig till affekt genom att hoppa upp och ner, klappa och skrika och när dörrarna öppnades high-fivade de hystriskt och jublade de när hundratals yra kunder vällde in genom dörrarna i timtal, säger de enligt IDG.se. Nu saknas det bara att HerrChang byter namn till †PastorChang..Halleluja Ändrades Maj 24, 2011 av Caveman ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 24, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2011 Nu saknas det bara att HerrChang byter namn till PastorChang..Halleluja Han kan ju börja lite lätt med "Broder Chang" och gå klädd i orange kläder Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 Jag må vara hjärntvättad av Apple, men jag säger bara; fy f*n, vad skönt att åtminstone en producent klarar av att tillverka kvalitetsprodukter. Är så trött på allt krimskrams som tillverkas idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
korp Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 (ändrad) Forskare: Apple samma som religion Halleluja, Apple. Nu hävdar forskare att många har en religiös inställning till företaget bakom Iphone. – Det var som ett evangeliskt bönemöte, säger en BBC-journalist som följt öppningen av en Apple-butik i London. Glöm kristendomen, judendomen och islam. Tekniknördarnas nya religion heter Appleism. Och de tror inte på någon gubbe i himlen. Apple-fansen tror på en gubbe i Sillocon Valley – och smarta mobiler, surfplattor och mp3-spelare. Det är hjärnforskare som i en kommande dokumentär av BBC hävdar att Apple framkallar religiösa känslor hos människor. Forskarna har använt magnetkameror för att visa att samma delar i hjärnan aktiveras hos Apple-fansen vid en Iphone-lansering som hos ”mycket religiösa” vid exempelvis en gudstjänst. BBC-journalisterna jämför även Apple Store och katedraler – och ser många likheter. – Det var som ett evangeliskt bönemöte där personal med stirrig blick varvade upp sig till affekt genom att hoppa upp och ner, klappa och skrika och när dörrarna öppnades high-fivade de hystriskt och jublade de när hundratals yra kunder vällde in genom dörrarna i timtal, säger de enligt IDG.se. En "religiös" inställning kan ju innebära ganska mycket, det är ju väldigt ospecifikt slängt ut så där. BBC journalistens beskrivning skulle ju lika gärna vara från en fotbollmatch eller bingomöte. Folk blir glada och exalterade för lite allt möjligt och det aktiverar säkerligen samma delar av hjärnan. Ska bli kul att se dock. Det är ju lite udda vilken massiv uppmärksamhet allt med Apple väcker, nu forskas det även om deras kunders hjärnor och aktivitet haha. Ändrades Maj 24, 2011 av korp #BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.# Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 En "religiös" inställning kan ju innebära ganska mycket, det är ju väldigt ospecifikt slängt ut så där. BBC journalistens beskrivning skulle ju lika gärna vara från en fotbollmatch eller bingomöte. Folk blir glada och exalterade för lite allt möjligt och det aktiverar säkerligen samma delar av hjärnan. Ska bli kul att se dock. Det är ju lite udda vilken massiv uppmärksamhet allt med Apple väcker, nu forskas det även om deras kunders hjärnor och aktivitet haha. Mja, inte riktigt va? Här är artikeln från Idg.se. Men det var ju inget man redan visste. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 24, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2011 Mja, inte riktigt va? Här är artikeln från Idg.se. Men det var ju inget man redan visste. Kul är att läsa kommentarerna under artikeln ! Både argumentationen för och emot pekar lite på sektliknande polarisation för eller emot. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 Det är helt ok att vara medlem i en sekt...det retar alltid någon Men sekten som är anti iphone är tydligen mer fanatisk när det startas trådar om just iphone som dom avskyr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 Det tog mej 15 minuter att från att vara olycklig telefonlös (tappade min iphone i skogen inställd på ljudlös) och som värre var kontaktlistelös. Till att bli lycklig ägare till en ny iphone med mitt gamla nr och med alla kontakter återställda, detta utan att jag lagt två strån ikors för att göra nån medveten backup av kontaktlistan. DET HADE REDAN ITUNES GJORT ÅT MEJ annars hade jag fått skylla mej själv att jag inte hade varesej tel.nr. Mailaddr. eller annan kontaktinfo kvar till kunder, leverantörer och övrigt löst folk. Tack Steve. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 (ändrad) Det tog mej 15 minuter att från att vara olycklig telefonlös (tappade min iphone i skogen inställd på ljudlös) och som värre var kontaktlistelös. Till att bli lycklig ägare till en ny iphone med mitt gamla nr och med alla kontakter återställda, detta utan att jag lagt två strån ikors för att göra nån medveten backup av kontaktlistan. DET HADE REDAN ITUNES GJORT ÅT MEJ annars hade jag fått skylla mej själv att jag inte hade varesej tel.nr. Mailaddr. eller annan kontaktinfo kvar till kunder, leverantörer och övrigt löst folk. Tack Steve. Om du hade haft en Android telefon så skulle du kunnat spåra denna via GPS efter att du väl tappat den. Men nu la du ut 6000 kr IGEN på SAMMA telefon?!?!?! Ditt inlägg ovan går inte att beskriva med Charlie Sheens trademark uttryck "Winning" direkt. Ändrades Maj 24, 2011 av Rob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 Om du hade haft en Android telefon så skulle du kunnat spåra denna via GPS efter att du väl tappat den. Men nu la du ut 6000 kr IGEN på SAMMA telefon?!?!?! Ditt inlägg ovan går inte att beskriva med Charlie Sheens trademark uttryck "Winning" direkt. Sen kan man ju också synka alla kontakter till sitt mailkonto. Men det vet nog dom flesta Android användare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 (ändrad) Om du hade haft en Android telefon så skulle du kunnat spåra denna via GPS efter att du väl tappat den. Men nu la du ut 6000 kr IGEN på SAMMA telefon?!?!?! Ditt inlägg ovan går inte att beskriva med Charlie Sheens trademark uttryck "Winning" direkt. Nu går det med iPhone också men antar att Odin inte visste om den finessen. Tjänsten heter Find My Iphone och är gratis Sen är jag säker på att Odin har försäkring så några 6000:- behöver han inte lägga ut. Ändrades Maj 24, 2011 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peerhan Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 Det tog mej 15 minuter att från att vara olycklig telefonlös (tappade min iphone i skogen inställd på ljudlös) och som värre var kontaktlistelös. Till att bli lycklig ägare till en ny iphone med mitt gamla nr och med alla kontakter återställda, detta utan att jag lagt två strån ikors för att göra nån medveten backup av kontaktlistan. DET HADE REDAN ITUNES GJORT ÅT MEJ annars hade jag fått skylla mej själv att jag inte hade varesej tel.nr. Mailaddr. eller annan kontaktinfo kvar till kunder, leverantörer och övrigt löst folk. Tack Steve. Och hade du haft en Android så hade du som tidigare nämnts spårat din telefon via GPS alt. slagit på ljudet och ringt den från en annan telefon. Men är huvudet dumt får bankkontot lida. Sen ska jag tillägga att kontaktlistan uppdateras kontinuerligt mot Google så jag förstår inte alls varför du ens nämner det, hos Android så räcker det att du stoppar in ditt simkort i vilken telefon som helst och loggar in på ditt Googlekonto så har du alla kontakter utan att behöva koppla upp dig mot iTunes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Maj 24, 2011 Dela Inlagd Maj 24, 2011 Jag må vara hjärntvättad av Apple, men jag säger bara; fy f*n, vad skönt att åtminstone en producent klarar av att tillverka kvalitetsprodukter. Är så trött på allt krimskrams som tillverkas idag. Då bor du i rätt land. En får leta för att hitta krimskrams där. Har du funderat på att bli lokal Applesektledare? Den vanliga kyrkan är ju inte att tänka på innan dom byter ut altarvinet mot en viss sort cider. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu