Jump to content
IGNORERAD

Iphone sucks

Tallviking

Recommended Posts

Iphone ser var politikerna är

Forskare har upptäckt att din Iphone lagrar exakt var du har befunnit dig.

Det får konsekvenser för våra politiker.

Riksdagsledamöternas tjänstetelefoner håller nämligen reda på var de befinner sig - hela tiden.

- Även om riksdagsledamöter ska kunna granskas är det kanske inte i allmänhetens intresse att det ska lagras var en riksdagsledamot befinner sig en lördagskväll klockan elva, säger den moderata riksdagsledamoten Karl Sigfrid.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2414352/iphone-ser-var-politikerna-ar

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

20

• Surin P3

8

• Wwax

8

• Odin

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

var finner man programmet,skulle va kul å se var man har varit sen 2007 då jag köpte min iphone 2g

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Dela på andra sajter

Sam sip sam

var finner man programmet,skulle va kul å se var man har varit sen 2007 då jag köpte min iphone 2g

dataprogrammet Iphone tracker sök i appstore i din apfån

Dela på andra sajter

dataprogrammet Iphone tracker sök i appstore i din apfån

Var väl från version 4.0 eller något av operativet som trackern infördes så man ser nog inte från tidigare var man varit förrän efter uppgradering till det OS:et

Dela på andra sajter

ser sån ut.snart dags för en nya mobil.

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Dela på andra sajter

Läste i artikeln om politiker som använder iPhone

Om dom synkar sin dator i iTunes i en statligt/landstings/kommunalt ägd dator så blir filen med loggen därför officiell handling och kan enligt offentlighetsprincipen begäras ut av journalister etc etc samt naturligtvis användas av diverse myndigheter

Skrämmande tankar detta skapar !

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Läste i artikeln om politiker som använder iPhone

Om dom synkar sin dator i iTunes i en statligt/landstings/kommunalt ägd dator så blir filen med loggen därför officiell handling och kan enligt offentlighetsprincipen begäras ut av journalister etc etc samt naturligtvis användas av diverse myndigheter

Skrämmande tankar detta skapar !

Vägra APFÅN finns ju mkt bättre Samsung,HTC ,LG

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Äh... finns väl inget som är bättre än iPhonen.

Altt till å med nokia 3113 ha ha

Dela på andra sajter

apple fanboy, secken goa uttalade angående tracken

Apple fans like have suggested that the secret feature is a "bug." And there have been mainstream media stories suggesting that it must be some kind of "mistake."

från

http://finance.yahoo.com/blogs/daily-ticker/apple-location-tracking-outrage-where-apology-144207417.html?sec=topStories&pos=8&asset=&ccode=

Dela på andra sajter

jag själv använder folkhemstelefonen nokia 3210 ibland,

fungerar bra att ringa med fortfarande

Dela på andra sajter

apple har inte gått ut i offentligt media o dementerat rykterna.

en kompis till mig påstår elvis lever, har har fått mail från honom säger han

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Om han nu dementerat det så är det väl inte så konstigt? Han ljuger ju och lärjungarna tror på allt översteprästen säger. :)

Dela på andra sajter

Om han nu dementerat det så är det väl inte så konstigt? Han ljuger ju och lärjungarna tror på allt översteprästen säger. :)

Nja. Han säger att Apple inte följt användarna och det är ju faktiskt korrekt för inget pekar på att företaget Apple tagit emot dessa logg-filer

Det som framkommit är att dom lagras i den egna telefonen samt på den dator man synkar telefonen med i iTunes

Så hans "dementi" är ju helt korrekt rent tekniskt men han svarar ju med detta inte på den egentliga kritiken.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Iphone is da shit. The best of the best.

Ja det var en gång i tiden men nu i frånåkta av samsung,htc,lg osv listan kan göras lång he he

Dela på andra sajter

Ge mig tips på en smartphone där ni är 100% nöjda med alla funktioner samt applikationer som finns till den, Den dagen kommer jag att tro på både jesus samt fan och hans moster!... :crazy: :crazy: :blah:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Dela på andra sajter

Lustigt att android fansen inte fattat att de likaväl lägger all sin info i knäna på Google. Om nu någon i sin vildaste fantasi trodde att Google är mindre intresserade av att registrera sina användare än Apple så hade ni fel. :whistle:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Lustigt att android fansen inte fattat att de likaväl lägger all sin info i knäna på Google. Om nu någon i sin vildaste fantasi trodde att Google är mindre intresserade av att registrera sina användare än Apple så hade ni fel. :whistle:

Fast nu har det visat sig att Microsoft är värst !!

På Windows 7-telefoner lagras det inte i telefonen utan skickas till Microsoft direkt med jämna mellanrum

Cnet: "Microsoft spårar användare av Windows Phone"

http://www.idg.se/2.1085/1.381782/cnet-microsoft-sparar-anvandare-av-windows-phone

Dela på andra sajter

HERREGUD!!!!!

Men, det är säkert en funktion som MS snott av Apple, så de får skulden ändå :)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...