Jump to content
IGNORERAD

Kompaktkamera att filma med?


Tujtuj

Recommended Posts

Någon som har tips på vilken kompaktkamera man skall välja om man både vill kunna fota och filma i bra kvalitet och lägga max 2000 kr?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

ixus 100 till det priset den ligger på nu.Blir inte bättre än så.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har tips på vilken kompaktkamera man skall välja om man både vill kunna fota och filma i bra kvalitet och lägga max 2000 kr?

Jag hade valt Ixus 100

Ixus 120 eller

Ixus 130

Smäckra kameror med bra kvalité. Kolla runt men dessa finns till bra priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabba ryck här! Såg era tips och beställde nyss en Ixus 100. 1392 kr. inkl. frakt från Pixmania.

Tack för snabba svar och tips! :great:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det råder lite olika meningar om detta och jag är inte helt säker. Jag hade valt ett där det står Class 6 (eller class 10), skillnaden är hastigheten på korten. Inget råd, och ingen fakta från mig, men så hade jag gjort ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det råder lite olika meningar om detta och jag är inte helt säker. Jag hade valt ett där det står Class 6 (eller class 10), skillnaden är hastigheten på korten. Inget råd, och ingen fakta från mig, men så hade jag gjort ;)

Tack för det nitramj77.

Jag har kikat runt lite på olika forum ang. detta, och får som vanligt helt olika tips beroende på var man läser. :)

Ett kort som skall vara särskilt framtaget för HD-film borde ju dock funka bra tänker jag. Sedan är det ju det där med priset som ju drar iväg rätt ordentligt för de snabbare korten också.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bekymmer är att beteckningen HD används ganska vitt o brett och det kan vara olika. Fotosidan kan vara ett bra forum att slänga en fråga på, min erfarenhet är dock att till o från uppstår problem vid filmning på Class 4 kort, dock har ju uppenbarligen SanDisk med fl gjort HD movie kort i Class 4... Som sagt, jag vill inte rekommendera varken det ena eller andra... och det var inte meningen att förvirra mer.. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...