Jump to content
IGNORERAD

Lånevagn på Kastrup?


Feggeliano

Recommended Posts

Hej alla glada!! :na:

Nu börjar det dra ihop sig för Thailandsresan ;)

Vi flyger från Kastrup och har hört att det finns lånevagnar till barn på flygplatsen.. Stämmer det? Och i så fall, var finns dom? Vilken terminal? Nedre plan eller efter säkerhetskontrollen?

Ska inte ha med egen vagn så det hade varit kanon och underlättat en del om man kunde låna en på flygplatsen så fort som möjligt..

Så ni som tidigare rest med barn (eller ni som vet) - Var hittar jag dessa lånevagnar?

Tacksam för svar :dance:

Mvh

Feggeliano

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

På Arlanda får man låna vid incheckningsdisken. Kanske samma på Kastrup? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte svar på din fråga men nu när vi senast åkte ner (Maj) så tog vi med oss en barnvagn till vår son för det var så himla dyrt att köpa vagn i Thailand enligt min fru.

Dels fick den checkas in som specialbagage + att man fick köpa skyddsplast till den som man INTE kunde betala med kort utan var tvungen att betala med DANsKA (DKK). Väl i Phuket som kom inte vagnen så fick efterlysa den och till sist hämta ut den på ett annat ställe.

Vagnen var helt ny men hade nu fått en hel del skavanker!

Väl på Phuket så åkte vi efter ett par dagar och handlade på Super Cheap... och vad ser man där?? Jo barnvagnar från 1100 Baht upp till ett par tusen Baht!

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Hej

Lånevagnar får du efter säkerhetskontrollen på kastrup och vi checkade in våran vagn utan inplastning och fick den i utmärkt skick när vi landade i krabi.

Visst vagnarna är billiga i Th. men jag tvekar en del på vilka säkerhetskrav de uppfyller.

mvh

E K T

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte svar på din fråga men nu när vi senast åkte ner (Maj) så tog vi med oss en barnvagn till vår son för det var så himla dyrt att köpa vagn i Thailand enligt min fru.

Dels fick den checkas in som specialbagage + att man fick köpa skyddsplast till den som man INTE kunde betala med kort utan var tvungen att betala med DANsKA (DKK). Väl i Phuket som kom inte vagnen så fick efterlysa den och till sist hämta ut den på ett annat ställe.

Vagnen var helt ny men hade nu fått en hel del skavanker!

Väl på Phuket så åkte vi efter ett par dagar och handlade på Super Cheap... och vad ser man där?? Jo barnvagnar från 1100 Baht upp till ett par tusen Baht!

:)

Ja, det där med skyddsplast och specialbagage har jag hört någonstans.. Och ja, vagnar och annat bagage behandlas väl inte alltför försiktigt kan jag tänka.. Har kompisar som jobbar på Sturups flygplats här nere i Skåne, och där har man ju hört en del :huh: Mycket bagage och lite tid är ingen bra kombination när det ska packas hehe..

Vi ska faktiskt kolla om det finns vagnar i samma stil som de vi har hemma i form av kvalite och komfort - till bra pris, så ska checka in de stora varuhusen :)

Hej

Lånevagnar får du efter säkerhetskontrollen på kastrup och vi checkade in våran vagn utan inplastning och fick den i utmärkt skick när vi landade i krabi.

Visst vagnarna är billiga i Th. men jag tvekar en del på vilka säkerhetskrav de uppfyller.

mvh

E K T

Kanon! Tackar för informationen :)

kolla länken. http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Oplev+lufthavnen/For+børn/Praktiske+oplysninger.htm

:drinks:

Glömde där finns mycket att läsa om Kastrup även för oss som inte har barn.

:drinks:;)

Halloj!

Har faktiskt kikat där, men blev inte klok på vart vagnarna fanns.. Står att de finns, men inte var.. Eller jo, i transitområdet, men det är ju ganska stort.. Men tack för länken i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är till vänster direkt efter säkerhetskontrollen,där även hand bagage kärrorna finns.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...