Jump to content
IGNORERAD

Parodi på Thailändsk kvinna på SVT Play


nitramj77

Recommended Posts

OBS! Detta är inget försök att diskutera politik även om klippen nedan är hämtad från SVTs valsajt. SVT play har ett försök med parodi inför valet där en av personerna som man gör parodi på är en Thailändsk kvinna, Mai.

SVT - Tycker och tänker

Karaktärer i parodin

Ett exempel:

http://svtplay.se/v/2034637

Vi får se vad som kommer mera, men jag har tyvärr en känsla av att thailändska tjejer är ok att skoja om till skillnad från andra nationaliteter. Men jag kanske bara är partisk och uppmärksammar mer vad som handlar om Thailändska tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS! Detta är inget försök att diskutera politik även om klippen nedan är hämtad från SVTs valsajt. SVT play har ett försök med parodi inför valet där en av personerna som man gör parodi på är en Thailändsk kvinna, Mai.

SVT - Tycker och tänker

Karaktärer i parodin

Ett exempel:

SVT Play

Vi får se vad som kommer mera, men jag har tyvärr en känsla av att thailändska tjejer är ok att skoja om till skillnad från andra nationaliteter. Men jag kanske bara är partisk och uppmärksammar mer vad som handlar om Thailändska tjejer.

Själv tycker jag det är kul.

Inget att ta illa upp. Men jag vet inte vad andra tycker.

Kanske vi är vana att kalla och blir kallade för typ fetknopp, elefant, apa osv efter utseende och beteende. Så man är mer van/härdad.

Vet inte.

Det vi tar illa upp är mest det som har med vår religion att göra, tror jag.

T.ex. att man döper en bar för Buddha Bar, att man har buddas bild på tofflor eller underkläder osv.

Sen om prostitution är nog också känsligt att skoja om.

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... ja, lite märkligt att man plockar fram just en thailändsk karaktär.

Men trots allt framförs det av mig välkommen kritik mot SFI om jag fattade rätt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... ja, lite märkligt att man plockar fram just en thailändsk karaktär.

Men trots allt framförs det av mig välkommen kritik mot SFI om jag fattade rätt.

Herr Chang har talat.

Tror att det är beräkning i det valet. Hur många svenskar har inte besökt Thailand och associerar det med en positiv bild av landet och dess befolkning. I valtider vill de inte ha någon rasistdebatt. Jag tror alltså ej på konspirationsideerna att det finns någon gömd agenda för att göra parodi på thaländskor.

Link to comment
Dela på andra sajter

I och for sig ganska kul men det ar val hogst tveksamt att man skulle gjort en liknande film med t.ex en arab, somalier eller gambian.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

I och for sig ganska kul men det ar val hogst tveksamt att man skulle gjort en liknande film med t.ex en arab, somalier eller gambian.

ha det

Neil

Så rätt.;-)

Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag tror att om man spelade in en video med en svensk, som försöker prata thailänska, så skulle det nog i thailänska öron oftast låta roligt även med en vanlig inspelning utan att vara parodi :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att om man spelade in en video med en svensk, som försöker prata thailänska, så skulle det nog i thailänska öron oftast låta roligt även med en vanlig inspelning utan att vara parodi :)

Säkert... när jag med min begränsade thailändska försöker uttrycka mig i Thailand blir det många skratt från thailändarna!

Men det stör mig icke, det bjuder jag på. Jag blir mest förvånad över vad det är som är så roligt ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

I och for sig ganska kul men det ar val hogst tveksamt att man skulle gjort en liknande film med t.ex en arab, somalier eller gambian.

ha det

Neil

Då skulle diskrimineringsombudsmannen genast anmäla dom på eget iniativ samt kräva omedelbart stopp av sändningen.

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

det där verkar vara lite grann av national hets å är mig veterligen förbjudet eller?

Tja, du menar väl hets mot folkgrupp, och det kan man ju se det som.

Tydligen är det dock just nu politiskt korrekt att hänga ut thailändare på diverse sätt.

Vilket även jag i och för sig gör mig skyldig till ibland på detta forum.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...