Jump to content
IGNORERAD

bankkonto


erkki

Recommended Posts

Sek Losos uncle

Man kan via att ha Malaysia registrerat bolag med säte i Malaysia

Äga bolag i Thailand och i dessa bolag äga mark.

Det Malaysiska bolaget har du aktierna själv.

I Thailand äger "bolaget" aktierna!!

Ett sätt att kringgå denThailanska Diskrimineringen av Faranger

pigge01

Mitt inlägg 1100.

Vad kostar det ungefär att uppfylla de kraven

i starten?

per år därefter?

---

Det finns en annan lösning också, som verkar vara vanlig för att äga mark med hus, för mäklare fixar det ofta enligt det engelska TV-programmet "En plats i solen". Det är via en advokat plus några thailänska bullvaner som skriver under flera olika papper i förväg mot en ersättning. De ordnar ett thailänskt företag, men med några trix med de andra papperen, så får farangen både kontrollen och ägandet.

Jag har INTE kollat det, för jag tyckte de ville ha lite för mycket för besväret, så jag tänkte kolla lösningen via fru först. (Giftemålsrätt. Eventuellt äktenskapsförord om man har mycket stora tillgångar olika vid starten.

((Men min frus andel av familjens land är värd ganska mycket.)Så för min del duger det nog med att vi kommer överens om hur vi gör med hus och företag vid eventuell skillsmässa.))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    5

  • erkki

    4

  • pigge01

    4

  • Sek Losos uncle

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hm, men kan det Malaysiska bolaget vara 100% ägare i det Thailändska bolaget och att du därmed kontrollerar allt själv till 100% ?

Ja du har fattat rätt!

Du behöver inte äga 100% men helst 2/3 eller 67%

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar det ungefär att uppfylla de kraven

i starten?

per år därefter?

---

Det finns en annan lösning också, som verkar vara vanlig för att äga mark med hus, för mäklare fixar det ofta enligt det engelska TV-programmet "En plats i solen". Det är via en advokat plus några thailänska bullvaner som skriver under flera olika papper i förväg mot en ersättning. De ordnar ett thailänskt företag, men med några trix med de andra papperen, så får farangen både kontrollen och ägandet.

Jag har INTE kollat det, för jag tyckte de ville ha lite för mycket för besväret, så jag tänkte kolla lösningen via fru först. (Giftemålsrätt. Eventuellt äktenskapsförord om man har mycket stora tillgångar olika vid starten.

((Men min frus andel av familjens land är värd ganska mycket.)Så för min del duger det nog med att vi kommer överens om hur vi gör med hus och företag vid eventuell skillsmässa.))

Inget är gratis så det kostar lite att starta upp.

Men det kan andra bättre!

Jag hade kollat Malaysia bolag först och där med sluppit att blanda in frun i bolaget.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Inget är gratis så det kostar lite att starta upp.

Men det kan andra bättre!

Jag hade kollat Malaysia bolag först och där med sluppit att blanda in frun i bolaget.

pigge01

Ja, om man vill ha typ Ltd, så verkar din lösning bättre.

I "Mäklarvarrianten" behöver man inte blanda in frun heller.

Kommer inte ihåg hur mycket det brukar kosta enligt TV-programmet, men det var tillräckligt mycket vid starten, för att jag skulle tycka att jag hellre behåller pengarna inom familjen. Det framgick inte heller hur det var med kostnad per år sedan.

(((Om det är som i Sverige att man får sköta redovisningen själv om det inte är AB/Ltd, så är det ytterligare en anledning att ha en annan företagsform, för då kan man sköta den själv om man vill. Och då får ju inte outsiders någon detaljerad insyn heller :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...