gubben4906 Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Hej, jag har läst rätt så mycket här på MPR och jag tycker det är lite för mycket "skitsnack" om landet Sverige. För några dagar sedan så lyssnade jag på en låt som beskriver lite av vad som är OK och inte OK i landet Sverige. Lyssna och njut, även ni högerradikala. Här kommer en till som syftar på de Radikala. "Var ärlig så länge ni inte drabbas av ekonomiskt förfall" http://www.youtube.com/watch?v=90Uw4oiDva8 gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Björn personifierar den svenska avundsjukan, jävla gnällgubbe. Själv tycker jag det är underhållande när suurgupparna gnäller på Sverige och Thailand för den delen, förhoppningsvis lär man sig någon av deras rants. Låt oss bygga homogena betonglådor till alla och införa en kommunistisk polisiär stat så blir vi garanterat lyckliga. Härligt att vi alla är individer här på MPR, lurkar, alkoholister, ex alkoholister, horbockar, risbönder arbetare, tjänstemän, arbetslösa, kommunsiter moderater sverigedemokrater, röda, gula och blå. Tråkigt vore det väl annars? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Vad menar du? Skulle vi alla sitta nöjda och tycka att Sverige är ett paradis på jorden? Jag tvivlar på att du får speciellt många ja-röster på detta forum, det finns säkert en anledning till att så många av oss föredrar till och med det Thailändska, korrumperade, samhället före det svenska mellanmjölksåbäket. När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Jag upplever inte som att det är för mycket skit snack just om Sverige. Jag tycker det diskuteras fritt om både Sverige och Thailand om dess nackdelar och fördelar. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Vad menar du? Skulle vi alla sitta nöjda och tycka att Sverige är ett paradis på jorden? Jag tvivlar på att du får speciellt många ja-röster på detta forum, det finns säkert en anledning till att så många av oss föredrar till och med det Thailändska, korrumperade, samhället före det svenska mellanmjölksåbäket. Du får ett karmapluss för din ironi eller för att du är en surgubbe spelar ingen roll vilket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd Juli 23, 2010 Dela Inlagd Juli 23, 2010 Du får ett karmapluss för din ironi eller för att du är en surgubbe spelar ingen roll vilket. Jag är en surgubbe, men älskar att provocera. Det gör mej mindre sur. Men gubbe är jag lik förbannat. Ironi är vad jag suger på som en karamell till kvällsvällingen här på hemmet. Då och då får vi gå ut på nätet och titta på såna däringa guruer som BTT och lära oss hur det egentligen går till... När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Sverige och Thailand har sina respektive för och nackdelar. Ej nödvändigtvis överlappande! För tillfället föredrar jag Sverige. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Dr Tallviking rekommenderar lagom doser av båda i kombination Bara att plocka russinen ur kakan efter egen smak Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Att snacka "skit" är väl ett sätt att umgås? Livet vore allt bra trist och innehållslöst om man bara ältade "fakta" dagen lång. Och beträffande "lagom dos" av Thai o Sverige så är min "lagomdos" från o med att det börjar mörkna vid 8 blecket på kvällen tills det är "byxtorrt" i gräset ett riktmärke för svenskt liv, altså sept-maj passar utmärkt att bo i LOS. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Instämmer Baa Skulle i framtiden också vilja bo i Sverige under juni-augusti . Den svenska sommaren är nästan oslagbar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Och beträffande "lagom dos" av Thai o Sverige så är min "lagomdos" från o med att det börjar mörkna vid 8 blecket på kvällen tills det är "byxtorrt" i gräset ett riktmärke för svenskt liv, altså sept-maj passar utmärkt att bo i LOS. Instämmer Baa Skulle i framtiden också vilja bo i Sverige under juni-augusti . Den svenska sommaren är nästan oslagbar Jag, min fru och våra barn har levt precis så där i många år och jag lovar, den svenska sommaren, lite lite vår och också lite höst, dock bara lite,detta i kombination med resterande del av året i Thailand, det är världsklass. Dessutom tror jag mig ha fått distans till båda länderna och och anser numera att inget av dem är varken himmel eller helvete. Tur för MPR att det finns så många här som vågar älska och hata både Sverige och Thailand, annars hade det noga varit ett rätt dött forum. Så sluta slå folk i huvudet så fort de inte dånar av lycka när de talar om det ena eller andra landet, allt är verkligen inte bara svart eller vitt, men med rätt livsinställning så blir det bra oavsett var man befiner sig ! VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Absolut som Vaxet redan påtalat så finns hatkärleken där, konstigt vore det eljest. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Kan bara instämma,en kombination av båda länderna vore optimalt.Maj-september i Sverige vore kalas,det tycker t.o.m. frugan.En sommar som den vi haft hittils är väl det bästa man kan tänka sig Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Osså andra sidan, love or hate,,exempelvis "songkran" Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Att snacka "skit" är väl ett sätt att umgås? Livet vore allt bra trist och innehållslöst om man bara ältade "fakta" dagen lång. Och beträffande "lagom dos" av Thai o Sverige så är min "lagomdos" från o med att det börjar mörkna vid 8 blecket på kvällen tills det är "byxtorrt" i gräset ett riktmärke för svenskt liv, altså sept-maj passar utmärkt att bo i LOS. Nästa vecka åker jag tillbaka till Thailand efter 2 veckor i Sverige och det känns som det är ungefär där som tidsgränsen går för att jag skall kunna förbli "byxtorr" innan jag kommer hem till frugan. För övrigt tycker jag att stressfaktorn i Stockholm har blivit påtaglig . Vet inte om det är jag eller Stockholm som har ändrats, jag har ju dock bott här i nästan 30 år. Det skall bli skönt att åka hem! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 24, 2010 Dela Inlagd Juli 24, 2010 Det är väl just av den enkla anledningen som vi umgås här vid Forumet. Att älta och dryfta för och nackdelar med Sverige respektive Thailand. Att ha möjlighet att ställa frågor eller bolla olika spörsmål. Självklart tycker vi inte lika i olika hänseenden, men alla kan ju bidra med något. Det är ju våra olikheter som sporrar diskussionerna. Det finns inte någon som alltid har rätt, men så långe vi verkligen säger vad vi tycker så är vi i alla fall ärliga och en del av kryddan till trådarna. Vilka mysiga Sverigebilder. Jag måste bidra med en jag också. Glad Sommar (var du än är..) ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.