Jump to content
IGNORERAD

Nytt 10-årsvisum för utlänningar över 50 år


MPR Nyheter

Recommended Posts

Mer eller mindre "förmögna" utlänningar som är över 50 år kommer snart kunna ansöka om ett 10-årsvisum för vistelse i Thailand, detta uppgav en talesman för regeringen under tisdagen.
Syftet med visumet är att främja Thailand som en destination för medicinska tjänster, uppger Athisit Chainuwat. Det kommer ersätta det existerande, förnybara 1-årsvisumet och kommer komma i form av två 5-årsförlängningar. Intresserade individer måste ha en månatlig inkomst på minst 100,000 baht eller mer än tre miljoner baht på sitt bankkonto, och dessa pengar får inte tas ut under det första året efter att visumet utfärdats. Man måste även ha en sjukförsäkring med minst $10,000 i årligt försäkringsskydd.
Personer med detta visum kommer fortfarande vara tvungna att utföra så kallade 90-dagarsrapporter vid sitt lokala immigrationskontor. Det är fortfarande inte fastställt när visumet kommer bli tillgängligt.

 

14495537351449553982l.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Burken

    7

  • Herluf

    7

  • Nemo

    6

  • SatanG

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minutes ago, MPR Nyheter said:

Mer eller mindre "förmögna" utlänningar som är över 50 år kommer snart kunna ansöka om ett 10-årsvisum för vistelse i Thailand, detta uppgav en talesman för regeringen under tisdagen.
Syftet med visumet är att främja Thailand som en destination för medicinska tjänster, uppger Athisit Chainuwat. Det kommer ersätta det existerande, förnybara 1-årsvisumet och kommer komma i form av två 5-årsförlängningar. Intresserade individer måste ha en månatlig inkomst på minst 100,000 baht eller mer än tre miljoner baht på sitt bankkonto, och dessa pengar får inte tas ut under det första året efter att visumet utfärdats. Man måste även ha en sjukförsäkring med minst $10,000 i årligt försäkringsskydd.
Personer med detta visum kommer fortfarande vara tvungna att utföra så kallade 90-dagarsrapporter vid sitt lokala immigrationskontor. Det är fortfarande inte fastställt när visumet kommer bli tillgängligt.

 

14495537351449553982l.jpg

Källa

Är han på bilden med ölmagen en av de förmögna gobbarna som är välkommna till the land of spending?

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Herluf:

Är han på bilden med ölmagen en av de förmögna gobbarna som är välkommna till the land of spending?

Med den ölmagen spenderar han inte mycket på dricka och sjukvård! 

Det här är nog minimum magmått! Även brösten är välutvecklade så att de skulle kunna få in lite pengar för bröstförminskning också.

hoffa.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Wangthong said:

Med den ölmagen spenderar han inte mycket på dricka och sjukvård! 

Det här är nog minimum magmått! Även brösten är välutvecklade så att de skulle kunna få in lite pengar för bröstförminskning också.

hoffa.jpg

 

En av de mer vältränade i Pattaya, skulle jag nog säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannen på den bilden var  det som mer eller mindre egenhändigt såg till att vi chaufförer fick upp våra löner på 70 talet, att transport efter Hoffas (Hans Eriksson) bortgång återigen tappat fortfästet är något vi chaufförer får lida för.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minutes ago, IH-fan said:

Jag kommer ihåg Hoffa Han var tuff i förhandlingar Men så hade han ju också lite pondus

En tung kille, alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han stod helt upp för solidaritet, jämlikhet och allas lika rätt som en sann fackförenings representant!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev IH-fan:

Solidaritet ett bortglömt ord Fast idag har vi ju Donald rövhålet Trumph  Vem behöver solidaritet :big_smile:

 

Här i Sverige har vi också ett rövhål, t.o.m med ett passande namn Röven!  :oh: 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Här i Sverige har vi också ett rövhål, t.o.m med ett passande namn Röven!  :oh: 

Så sant så sant.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det va Gotlands "kusin" kanske?:big_smile:

Sedan blir det väl bara rika norrmän som får det där visat?

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den ölmagen spenderar han inte mycket på dricka och sjukvård! 

Det här är nog minimum magmått! Även brösten är välutvecklade så att de skulle kunna få in lite pengar för bröstförminskning också.

hoffa.jpg

 


En välmående karlakarl i sin krafts dagar ska se ut precis så.[emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wangthong:

Med den ölmagen spenderar han inte mycket på dricka och sjukvård! 

Det här är nog minimum magmått! Även brösten är välutvecklade så att de skulle kunna få in lite pengar för bröstförminskning också.

hoffa.jpg

 

 

En sådan kropp kan säkert göra vilken thaitjej som helst till sig i trasorna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man förmögen då man har en bruttolön som är över 26000 sek idag? Det har väl en outbildad städerska som ingångslön.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Burken:

Är man förmögen då man har en bruttolön som är över 26000 sek idag? Det har väl en outbildad städerska som ingångslön.


Skickat från min iPad med Tapatalk

 

 

Inte när man jobbar kanske vad vet jag men som pensionär kanske det är svårt

 

År 2014 var den genomsnittliga totala pensionen före skatt för samtliga 16 269 kronor, för kvinnor 13 275 kronor och för män 19 819 kronor. Kvinnornas total pension som andel av männens var 67 procent 2014.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Då gäller det från 50 år uppåt har väl många som fortfarande jobbar möjlighet att söka det. Då räcker det tydligen att visa papper vart femte år. Vem tycker det är kul att som nu springa med pappersbunten varje år?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Burken:

Är man förmögen då man har en bruttolön som är över 26000 sek idag? Det har väl en outbildad städerska som ingångslön.


Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Det städjobbet vill jag ha!

 

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Stadare-1216

 

18.700 är snittlönen för en städare med 4 års erfarenhet.

 

Skev verklighetsuppfattning...? :go:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för vits med  ett 10 årsvisa om man ska vara hemma och jobba ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Burken:

Då gäller från 50 år uppåt har väl många som fortfarande jobbar möjlighet att söka det. Då räcker det tydligen att visa papper vart femte år.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Sedan är det kvar att ta en sjukförsäkring för 10 000 $ per år.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Burken:

Är man förmögen då man har en bruttolön som är över 26000 sek idag? Det har väl en outbildad städerska som ingångslön.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Har du 26 000 sek /dag är du förmodligen förmögen. Men det är väl hur mycket av de 26000 du har kvar när du betalt dina omkostnader som bestämmer graden av förmögenhet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du 26 000 sek /dag är du förmodligen förmögen. Men det är väl hur mycket av de 26000 du har kvar när du betalt dina omkostnader som bestämmer graden av förmögenhet. 


Nej inte per dag. Då skall man nog vara i nån annan branch.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Burken:


Frun har två städjobb och får 26000 netto men hon är aldrig ledig helleremoji23.png


Skickat från min iPad med Tapatalk

Då har hon ju riktigt uselt betalt, eftersom du tidigare skriver att en outbildad städerska har 26000

som ingångslön. Och din fru har 2 jobb...............

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har hon ju riktigt uselt betalt, eftersom du tidigare skriver att en outbildad städerska har 26000

som ingångslön. Och din fru har 2 jobb...............

 

/biker

 


Ja visst har hon men det är inte två fulltidsjobb.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...