Jump to content
IGNORERAD

Köpa Kamera I Shanghai?


L64

Recommended Posts

Vad har du för IXus? Såg du hade en Kodak pocketvideo någon resa, de finns nu mera i vatten tålig variant. Playsport

Såg förresten i dagens Expertblad att de har kampanj på en Olympus undervattens där man får flytväst på köpet. Flytväst till kameran alltså :crazy:

Nu en 100, under Songkhran en 120 fast USA-nuffror, tror det var 940 den hette där.

Kodaken försvann tyvärr sist :bag: men den var jag helnöjd med som extra filmkamera.Klarade ju att sitta fasttejpad på ett staket 20 meter bakom en 747-a som startade :crazy:

Mycket skriveri om vilken kamera du bör välja, men andra frågan "e det lönt" är nog så intressant.

Rapportera gärna vad det kostar när du väl bestämt dig.

Valet står, antar jag, mellan svensk garanti eller billigt inköpspris.

Perfekt med mycket skriveri om olika modeller tycker jag.Om de e lönt har vi redan fått tillräckligt besvarat av stjp.Bra var det däremot i NY, 20-25 procent billigare än här hemma.

Valet står mellan köpa dyrt nytt och sälja Ixusen som jag älskar, ett UV-hus till Ixusen eller nån äldre lite billigare modell och behålla Ixusen.

Missade Phantip idag, får se om jag kommer loss i morgon.

MVH Tommy

Bara du kollar innan nästa Songkhran så e de ok för min del.Men misstänker att det kliar lite i dina fingrar nu B)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    9

  • Tommy

    6

  • MaiChai

    3

  • GammalDansken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lamai64,

Jag gillar också min Ixus 850, inköpt april 2007 i Thailand.

Nu mer än 11000 bilder tagna med denna pärla! Misshandlad, men mycket förlåtande...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Panasonic FT2 kostar 11300Bath i flera butiker på Phantip, då ingår förutom standardtillbehör, ett 4Gb minne, Väska och Repskyddsplast för displayen monterad å klar.

Garantin på 1 år gäller i den butikskedjan.

Alltså ingen världsgaranti, så frågan är väl om en garanti mot fabrikationsfel är värd ca 1000 SEK (3500 i Sv inkl frakt mot ca 2600 i LOS med sämre garanti men fler tillbehör)?

Köpte ingen trots att den ser riktigt gedigen ut, min favoritbutik som brukar ha bäst priser (LaOx) hade inte fått in den ännu.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lamai64,

Jag gillar också min Ixus 850, inköpt april 2007 i Thailand.

Nu mer än 11000 bilder tagna med denna pärla! Misshandlad, men mycket förlåtande...

Herr Chang har talat.

Intressant info eftersom jag just nu också tagit ca11 000 bilder med min senast thailandsinköpta Sony. Och den köpte jag alltså dagen före julafton 2009.

Jag är för övrigt känd kameramisshandlare men har försökt lägga band på mig senaste halvåret eftersom grejorna var så dyra.

Med förra kameran, som fortfarande fungerar, blev det sannolikt mer än 100 000 bilder.

Fast den fick lite fuktkrångel i höstas när jag sprang genom ett skyfall i Bangkok med den hängande i rem över axeln.

Nu när den har fått lite svenskt torrt klimat några månader så funkar den helt felfritt igen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Panasonic FT2 kostar 11300Bath i flera butiker på Phantip, då ingår förutom standardtillbehör, ett 4Gb minne, Väska och Repskyddsplast för displayen monterad å klar.

Garantin på 1 år gäller i den butikskedjan.

Alltså ingen världsgaranti, så frågan är väl om en garanti mot fabrikationsfel är värd ca 1000 SEK (3500 i Sv inkl frakt mot ca 2600 i LOS med sämre garanti men fler tillbehör)?

Köpte ingen trots att den ser riktigt gedigen ut, min favoritbutik som brukar ha bäst priser (LaOx) hade inte fått in den ännu.

MVH Tommy

Låter ju intressant,får nog ta och fingra lite på en sån här hemma lite om jag hittar den.Var ligger din favvobutik Tommy? får kanske ta en sväng dit o kolla!

Fanns kameran i rosa? :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Klart den måste ju gå i hop med damen :dance::dance::crazy:

untitled.bmp

untitled.bmp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart den måste ju gå i hop med damen :dance::dance::crazy:

Givet, man har väl känsla för mode o sånt där... :D

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

En Fujifilm XP-10 kostar 7900 Bhat på Pix-One i Fortune Town

http://www.pix-one.com/product-select.asp?cate=ca&id=fuji

Där finns säkert fler lämpliga kameror då allt inte finns med på hemsidan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju intressant,får nog ta och fingra lite på en sån här hemma lite om jag hittar den.Var ligger din favvobutik Tommy? får kanske ta en sväng dit o kolla!

Fanns kameran i rosa? :crazy:

Såg ingen Rosa, men Blå, Orange och Silver fanns iaf.

LaOx ligger i Phantip, 3dje våningen Österut, i den centralaste ringen av butiker.

GD, jag handlar hellre över disk, även i Thailand, och butiken i länken var 4600Bath dyrare (ungefär samma som i Sverige) troligen utan några extra tillbehör.

Föredrar att handla över disk så att jag får testa varan, vilket aldrig vart några problem hitills i nån affär i Thailand.

Priset jag fick. 11300Bath, var utan att jag försökte pruta nåt, brukar vara svårt på Phanthip, de vet att de är billiga, lite extra prylar brukar man kunna få med.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får det bli ett besök på panthip, var länge sen det huset besöktes.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Givet, man har väl känsla för mode o sånt där... :D

Jobbar du också Magnus :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Någon som har testat DMC-FT2? det börjar nu närma sig ev shåpping och har inte hittat någon annan som verkar kunna mäta sig med denna.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...